(3.08) Hero

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(3.08) Hero

Bericht door Vis »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Hero
Episode Number: 308
Original US Airdate: 17-11-2006

A figure from Adamas past returns to haunt him. His return raises questions about why the Cylons launched their initial attack against the Twelve Colonies.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hm, ziet ernaar uit dat ze de hele genocide kwestie achter zich laten...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Klinkt als een wazige ep :{ ...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik hoop toch dat er nog wat consequenties vast gaan zitten aan Helo's acties en men reflecteert over de mogelijkheid die men had.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

The Silencer schreef:Ik hoop toch dat er nog wat consequenties vast gaan zitten aan Helo's acties en men reflecteert over de mogelijkheid die men had.
Ik hoop ook dat daar verder op wordt ingegaan, zo kan ik me niet voorstellen dat Apollo het erbij laat zitten. Apollo kwam zelf met het idee en er zullen ongetwijfeld meer senior staff members zijn die het met hem eens zijn...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik vraag me ook af wat er met Tigh gaat gebeuren, het feit dat hij vorige aflevering helemaal niet te zien was baart me zorgen. Misschien wordt Helo wel opgeruimd en krijgt Tigh zijn oude baan terug, dat zou wel beter zijn 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

mooie ep :) jammer dat er niks meer werd gedaan met de vorige alleen...

ligt t nou aan mij of is de serie z'n hele gevoel voor tijdsverloop kwijt? :S
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Adama wilde het plan neit uitvoeren;
het was een presidential order;
hij heeft het gelaten bij het vermoeden - de wetenschap - dat het een van zijn eigen mensen was;
volgens mij weet ie zelfs dat het Helo was;
maar hij heeft niet lang gezocht naar een oorzaak en het gelaten bij technische storing
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Aflevering opzich was wel goed, maar 't verhaal vond ik wat vaag. Drie jaar geleden werd Bulldog gevangen genomen door de Cylons. Na verhoren waren ze op de hoogte van zijn missie, en de rol van Adama. En nu, drie jaar later, laten ze 'm ontsnappen in de hoop dat hij wraak gaat nemen op Adama?

Waarom willen ze Adama uit de weg ruimen? Als ze BSG kunnen vinden met een paar raiders, dan kunnen ze dat ook met een paar basestars. Of ik moet heel veel gemist hebben, maar Galactica verliest toch echt wanneer ze tegen een paar basestars moet vechten, en daarna gaat de rest van de vloot eraan. Dus wat willen de Cylons nou? Schijnbaar kunnen ze Galactica zonder al te veel moeite vinden, dus...

Tigh was wel weer gaaf 8-) Maar helaas wéér geen Starbuck ontwikkelingen...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef: Dus wat willen de Cylons nou? Schijnbaar kunnen ze Galactica zonder al te veel moeite vinden, dus...
"And they have a plan" wat we al 3 jaar zien aan begin van elke aflevering :*)

Aflevering vond ik ook veel beter als die van vorige week. Ik vond Adama veel te streng voor zichzelf, en dan vooral om ontslag in te dienen. Hij is de enige overlevende Admiraal. Niet echt een slimme tactische zet. De muziek vond ik in deze aflevering ook weer super.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Aflevering opzich was wel goed, maar 't verhaal vond ik wat vaag. Drie jaar geleden werd Bulldog gevangen genomen door de Cylons. Na verhoren waren ze op de hoogte van zijn missie, en de rol van Adama. En nu, drie jaar later, laten ze 'm ontsnappen in de hoop dat hij wraak gaat nemen op Adama?

Waarom willen ze Adama uit de weg ruimen? Als ze BSG kunnen vinden met een paar raiders, dan kunnen ze dat ook met een paar basestars. Of ik moet heel veel gemist hebben, maar Galactica verliest toch echt wanneer ze tegen een paar basestars moet vechten, en daarna gaat de rest van de vloot eraan. Dus wat willen de Cylons nou? Schijnbaar kunnen ze Galactica zonder al te veel moeite vinden, dus...

Tigh was wel weer gaaf 8-) Maar helaas wéér geen Starbuck ontwikkelingen...
Dan springt Galactica en de vloot weg en moeten ze weer opnieuw gaan zoeken denk ik. Wat ik vaag vond, had Adama niet ervoor gezorgd dat Galactica nooit upgrades kreeg? Dat deed me vermoeden dat hij al lange tijd het bevel over Galactica voerde, maar nu heeft hij opeens drie jaar geleden het commando over de Valkyrie gehad. Het kan natuurlijk zijn dat hij daarvoor al in bevel over Galactica was en daarna naar de Valkyrie werd overgeplaatst en dat men het niet meer waard vond om de computersystemen op Galactica te upgraden.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

De komst van de Valkyrie werpt inderdaad een paar vragen en tegenstrijdige statements op.
Ik las op het SciFi forum een aantal claims dat er in een aantal afleveringen geroepen is door personages dat ze al jaren dienen onder Adama op de Galactica.
The Silencer schreef:Wat ik vaag vond, had Adama niet ervoor gezorgd dat Galactica nooit upgrades kreeg? Dat deed me vermoeden dat hij al lange tijd het bevel over Galactica voerde, maar nu heeft hij opeens drie jaar geleden het commando over de Valkyrie gehad. Het kan natuurlijk zijn dat hij daarvoor al in bevel over Galactica was en daarna naar de Valkyrie werd overgeplaatst en dat men het niet meer waard vond om de computersystemen op Galactica te upgraden.
Roslin had een document van Adama in haar handen met daarin zijn service records. De Battlestar Galactica staat daarop maar 1 keer vermeld; daarboven (2 jaar eerder) staat de Battlestar Valkyrie.

Het kan zijn dat Galactica jarenlang verwaarloosd is en dat men Galactica wellicht een grote overhaul wilden geven nadat Adama het command overnam.
Van de andere kant is een grote overhaul bijzonder onwaarschijnlijk als het schip nog geen 2 jaar later omgetoverd wordt tot een museum en uit dienst verdwijnt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Battlestarwiki had het volgende onder "Adama" nog te melden
In the last week in the war, Adama served on Galactica when the battlestar was boarded by Cylon forces. He recalled to his friend and fellow war veteran Saul Tigh a dangerous Cylon tactic that tried to turn the battlestar's power against itself (Scattered, deleted scene).
Maar het gaat hier om een deleted scene, dus je mag dit niet als canon aannemen denk ik. Maar er zijn volgens mij ook genoeg canon verwijzingen dat Adama langer op Galactica heeft gezeten. Ik moet bekennen dat ik niet zo goed op Adama's service record gekeken heb, maar kan het zijn dat Galactica er nog een keer op staat maar vanwege de lengte van het record niet te zien was?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Dit heb ik nog even van de discussiepagina geplukt:
His service file in "Hero"

Here is the service file from "Hero":

- Born H5/21290 and raised in the colony of Caprica, in [Qualia], a small coastal community.
- Mother Evelyn Adama, an accountant.
- Father Joseph Adama, a prominent attorney who specialized in criminal defense and civil liberties.

MILITARY SERVICE
D6/21311 First commission: Battlestar Galactica fighter squadron
E4/21312 Commendation for shooting down Cylon fighter in first combat mission
D3/21314 Mustered out of service post armistice
H5/21317 Served as Deck Hand in merchant fleet and as crewman aboard inter-colony tramp freighters
D1/21331 Recommissioned to Fleet
D2/21337 Major: Battlestar Atlantia
R3/21341 Executive Officer: Battlestar Columbia
C2/21345 Commander: Battlestar Valkyrie
C2/21348 Commander: Battlestar Galactica

What doesn't make sense is that he was XO on Valkyrie only 3 years ago. I got the distinct impression that he was on Galactica for a longer time. For example Gaeta, Starbuck and possibly Tyrol make statements that they served with him for 2-3 years on seperate occassions. Given his stated service time of 45 years, it would put the current year at 21356. That would also put the Valkyrie mission 8 years back. So assuming that it was 8 instead of 3 years, everything would fit again --Serenity 07:09, 18 November 2006 (CST)
Ik vraag me nu ook af hoe ze op 45 jaar komen. Het begon in 21311, maar hij is er ook nog een tijdje tussen uit geweest. Bovendien weet ik niet hoeveel tijd er zit tussen "Hero" en de miniserie, ik ben het gevoel voor tijd een beetje kwijtgeraakt.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Trekscaper schreef:De muziek vond ik in deze aflevering ook weer super.
Vooral als die Cylon raider word binnengehaald. Dat tesamen met die beelden van die kop van dat schip. En dan de overgang van heftige drums naar die melancholische klanken op het moment dat Bulldog en Adama contact maken. Echt prachtig.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

De muziek, de muziek was... :9~
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wel leuke aflevering, was wel leuk om wat meer te weten te komen over de waarom de cylons misschien in eens aanvielen, maar het was idd een beetje vreemd en ik hoop niet dat we teveel Bulldog gaan zien.

En Ellen moet een Cylon zijn, vond het echt jammer dat ze dood ging, als cylon is het niet hetzelfde maar toch.
Plaats reactie