Battlestar Galactica MMO?

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Battlestar Galactica MMO?

Bericht door Ace of Spades »

Worthplaying.com schreef:'Battlestar Galactica Online' Revealed

Posted on Tuesday, December 26 @ 17:35:07 PST
According the online sources Vivendi is working on bringing Battlestar Galactica, based on the TV show, to the online masses. Currently scheduled for October 2007, Battlestar Galactica Online is only listed as being in development for Xbox 360, but lets hope there will be a PC edition as well. Hopefully the new title will be better than Vivendi's last, failed, attempt at making a Battlestar Galactica game. More details surely to come after the holidays ...
Persoonlijk lijkt het BSG universe me niets voor een MMO, maar wie weet. Het lijkt mij meer een slaatje slaan uit een succesvolle serie dan een kwaliteitsproduct.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

zoals ik elders al eens zei: er zijn veel te veel van dat type spellen in te maak voor een niet al te grote markt...je kan je tijd toch echt maar een keer besteden he
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ inderdaad. daar komt het feit bij dat bijna al deze spellen een maandelijks bedrag vragen, wat ook voor veel mensen een reden is niet mee te doen.

wat dit specifieke project betreft... ik heb echt geen idee hoe ze dit willen realiseren en ben erg benieuwd, maar ik schat de succeskansen laag in. ben meer benieuwd naar wat Stargate Worlds gat doen :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Binnenkort verdwijnen we allemaal naar on ze kelder :lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Vaag gedoe rond deze release.
www.1up.com schreef:Vivendi Denies Battlestar Galactica MMO
Says EBGames listing was 'inaccurate.'
By Patrick Klepek, 01/03/2007

Like clockwork, the Battlestar Galactica Online for Xbox 360 listing found on EBGames yesterday morning has mysteriously disappeared from the retailer's database. Every couple of weeks EBGames updates its database with release lists supplied by companies (many times EBGames has notoriously made things up entirely), resulting in leaks about upcoming announcements before the publishers are typically ready to talk about them.

1UP contacted listed publisher Vivendi Universal Games yesterday evening, who told us "EBGames has removed the information because it was not accurate. Vivendi Games has not announced a Battlestar Galactica game. We cannot comment any further as it is our policy to not comment on industry rumors."

Is it coming? Surely. Back in April, Battlestar Galactica writer and director Ronald D. Moore revealed he was closely eyeing the video game industry, particularly with an interest in expanding the Battlestar Galactica franchise. And considering Dan's connecting of the dots yesterday, an official announcement in a few weeks is all but assured -- but will it still be Xbox 360 only?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Toch wel!?
games.fok.nl schreef:Battlestar Galactica game op komst
Geplaatst door kepler op 11-02-07 @ 15:48

Er gingen al tijden geruchten dat er een nieuwe Battlestar Galactica game zou uitkomen. Nu is bekend geworden dat er echt een game aan zit te komen gebaseerd op de huidge TV-serie, en dat deze zal verschijnen op de Xbox Live Arcade en op de PC.

Op de PC zal de game alleen te koop te zijn via internet, en op deze manier worden de winkels dus overgeslagen. De game zal ontwikkeld worden door Auran Games en uitgegeven worden door Sierra Online en zal deze herfst online moeten komen.

De game Galactica zal singleplayer en multiplayer-elementen bevatten en je zal als piloot deelnemen in intensieve spacebattles. De ontwikkelaar is veel op bezoek geweest bij de opnames in Vancouver, en de game zal authentieke geluidseffecten gebruiken uit de serie, maar ook eventueel stemmen van de acteurs als achtergrondgeluid.

Een volledige game op de nieuwe consoles zal voorlopig niet verschijnen omdat ze hier veel tijd aan willen besteden. Deze game zal waarschijnlijk pas over een jaar of twee verschijnen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Is allemaal nog wel erg zal dit en zal dat...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Mja, maar dat is meestal met nieuwe games. Vooral als het een nog onbewezen concept is. Ik moet wel zeggen dat de rol van piloot mij meer aanspreekt dan een MMO.
Het BSG universum leent zich perfect voor een toffe arcade ruimteshooter, maar imo niet voor een MMO.
Met een beetje leuke uitwerking zou het wel een toffe ruimteshooter kunnen zijn. Als ze dan ook een uitgebreide multiplayer erin stopper ben ik helemaal voor. Mooi grote ruimtegevechten :) .
Plaats reactie