(3.12) Rapture (2)

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

(3.12) Rapture (2)

Bericht door Raynor's Revenge »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Rapture (2)
Episode Number: 312
Original US Airdate: 21-01-2007

Adama threatens to launch a nuclear attack on the algae planet in a showdown with the Cylons over the Eye of Jupiter. Down on the planet, Lee and Anders clash over Kara.

Helo and Athena try to persuade Adama to authorize a rescue mission to bring Hera back from the Cylon baseship. D'Anna Biers searches for the truth about the five unknown Cylons. Meanwhile, the nearby star threatens to explode into a supernova.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

woehoe :cheer: vooral het einde was echt geweldig. de opbouw wat betreft starbuck krijgt nu wat meer richting...
als ze d'r echt dood willen laten gaan moet dat in die Ionian Nebula zijn, iets anders is simpelweg niet geloofwaardig meer :)
Laatst gewijzigd door Raynor's Revenge op 22 jan 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb em al wel op de comp staan maar kan hem voor morgen niet eens gaan kijken ;( ;( ;( ;( ;(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

waarom niet? je kan ook op t forum, dus tijd heb je :P
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

God wat gaat dat lenen van i-net traag. ;-(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ohja, vergeten :o ! Ik heb te veel Stargate zitten kijken :') .
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Als je het nog niet hebt gezien. Sla deze post dan over i.v.m. SPOILERS


Ik vond het een geweldige aflevering en begrijp dan ook niet waarom ze de vorige in de bios in Amerika hebben vertoond i.p.v. deze. Er gebeuren toch veel fundamentele dingen in deze aflevering en het grotere geheel heeft ook een flinke boost gekregen. Dee krijgt eindelijk wat meer pit en die scenes waren geweldig. Maar vooral het begin vond ike rg mooi waar Helo Sharon neer schiet en dan die scene tussen Adama, Roslin en Helo.

Caprica Six nu op de Galactica

Baltar gevangen genomen

Hera terug

D'anna geboxed

Ze hebben weer een stukje van de puzzel gevonden richting aarde

Dat Starbuck gebeuren

Enz...

D'anna kent 1 van de 5 cylons dus we mogen aannemen dat wij die dan ook hebben gezien. Wie zal het zijn?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

boodt ze haar excuses niet aan die ene aan? ben benieuwd wat dat betekent :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:woehoe :cheer: vooral het einde was echt geweldig. de opbouw wat betreft starbuck krijgt nu wat meer richting... als ze d'r echt dood willen laten gaan moet dat in die Ionian Nebula zijn, iets anders is simpelweg niet geloofwaardig meer :)
Doe eens niet spoilen :(

Grote vraag is: waarom hebben ze Athena niet in gevangenschap genomen; men kon immers niet weten dat zij het was, en niet een andere versie van het model.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:
Raynor's Revenge schreef:woehoe :cheer: vooral het einde was echt geweldig. de opbouw wat betreft starbuck krijgt nu wat meer richting... als ze d'r echt dood willen laten gaan moet dat in die Ionian Nebula zijn, iets anders is simpelweg niet geloofwaardig meer :)
Doe eens niet spoilen :(
doe eens topictitel bekijken ;) ik vind dat je in het topic dat bij een aflevering hoort die aflevering en voorgaanden vrijelijk moet kunnen bespreken hoor. waar moet dat anders? :S
Grote vraag is: waarom hebben ze Athena niet in gevangenschap genomen; men kon immers niet weten dat zij het was, en niet een andere versie van het model.
oh dus jij mag het wel? :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:doe eens topictitel bekijken ;) ik vind dat je in het topic dat bij een aflevering hoort die aflevering en voorgaanden vrijelijk moet kunnen bespreken hoor. waar moet dat anders? :S
Nee daar gaat het ook niet om :)
Je hebt het over 'een plan met starbuck' en dat 'ze haar dood willen laten gaan' .. ik neem aan dat je het over de schrijvers hebt, en dat is verder niks wat je uit de serie zelf zou kunnen halen. Correct me if I'm wrong ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dat 'plan' is al zovaak langsgekomen in de serie inmiddels... wat dat andere betreft heb je gelijk, zal m'n post ff 'witten' :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Raynor's Revenge schreef:boodt ze haar excuses niet aan die ene aan? ben benieuwd wat dat betekent :)
Ik ook :{ .
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Sterk begin van de aflevering, ik vond het einde alleen wel erg gehaast overkomen.
Nu hopen dat er niet meteen over gegaan wordt op filler eps...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Geweldige aflevering, super muziek weer. En vele onverwachte wendingen. Damn, wat zag D'anna? Zij heeft de final 5 cylons gezien. En ze herkende een iemand heel duidelijk. Maar wie?

En de effecten van de verwoesting van de planeet was echt super mooi gedaan 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat trouwens ook weer erg gaaf is, en mooi bij elkaar gebracht: Baltar en Six samen in de bak :+

Daarnaast heeft Six al voor opschudding gezorgd op Caprica, en nu helpt ze Athena met haar baby weg te krijgen bij de Cylons. Als ze die andere blonde nu uit de productie halen, zullen ze Six dan ook gaan boxen? Zo blijft er weinig over :')
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:yes: viel hier ook op. khoop trouwens dat we nu ook weer wat meer van de andere cylons gaan zien. er was vandaag zowaar een algemene stemming en doral mocht niet eens meedoen :nothanks:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Raynor's Revenge schreef::yes: viel hier ook op. khoop trouwens dat we nu ook weer wat meer van de andere cylons gaan zien. er was vandaag zowaar een algemene stemming en doral mocht niet eens meedoen :nothanks:
Simon was er ook niet.

Maar op zich hoeft het ook niet aangezien je alleen een meerderheid nodig hebt om een besluit er door te krijgen en als er vier ergens voor stemmen heb je automatisch al een minderheid, hetzij dat er nu 1, 2 of 3 zijn die anders stemmen.
Laatst gewijzigd door martine op 23 jan 2007, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

echt een vette aflevering 8-) 8-) 8-)

ik zit nu miss toch te denken dat Starbuck een Cylon is, het plan met haar, dat ze die tekening had gemaakt.

En dat er één van de 7 dood gaat betekent niet dat starbuck niet als cylon terug kan komen, of zie ik dit verkeerd?

ik vraag me echt af wie het is, heeft deanna tegen iemand echt moeilijk gedaan? Misschien in the final cut of op new caprica? dat ze daarom sorry zegt.

:*D :*D echt super ep, ik heb er weer helemaal zin in. :*D :*D

vind het alleen jammer dat lucy er uit is, ik hoop dat we haar nog eens terug zien, maar wat ik alleen effe niet snap, als er ergens anders nog deanna leefden bijvoorbeeld op de cylon home planet, zijn die nu dan ook uit? want is er gewoon een switch dat de hele lijn plat gaat, of zouden er nog ergens deanna kunnen zijn die zich hebben verstopt, en dat ze net zolang door kunnen leven tot ze dood gaat omdat ze dan geboxt word.
heb even een topic aangemaakt voor de final five enz, dan hoeft dat hier niet besproken te worden.http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 831#560831
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

martine schreef:
Raynor's Revenge schreef::yes: viel hier ook op. khoop trouwens dat we nu ook weer wat meer van de andere cylons gaan zien. er was vandaag zowaar een algemene stemming en doral mocht niet eens meedoen :nothanks:
Simon was er ook niet.
je hebt gelijk natuurlijk (hoewel die in de ep dan teminste nog wel weer genoemd werd), maar die mis ik altijd een stuk minder :lachhuil:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik weet het. Ik miste Doral ook :*) .

Jeej Doral! :dance:

Ik vind eerlijk gezegd dat de nadruk te veel is komen te liggen op 3, 6 en 8. Zal wel door het budget komen, maar ik wil wel weer eens wat meer Doral, Leoben en Cavel zien. Ik zal D'anna in ieder geval niet missen. Alhoewel...ze begon net interessant te worden en toen ging ze dood :{

Net als alle andere karakters die ze dood laten gaan in BSG. Het is een patroon. Oeh betekend vast dat Dee of Anders er nu ook snel aan gaan geloven :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ja Deanna werd net erg interesant, vond haar tot nu toe de leukste cylon denk ik. Jammer dat ze er uit is, maar dat betekent niet dat ze niet meer terug kan komen op het einde ofzo :)
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Trekscaper schreef:Geweldige aflevering, super muziek weer. En vele onverwachte wendingen. Damn, wat zag D'anna? Zij heeft de final 5 cylons gezien. En ze herkende een iemand heel duidelijk. Maar wie?
Maar wie zegt dat die 5 de final 5 cylons waren? Die tempel heet "the tempel of 5" tenminste dat is hoe Chief Tyrol hem noemde. Dus die 5 man van de tempel kunnen cylons zijn maar ook 5 mensen van de 13e stam. Of het zijn de zelfde of het is nu 1 grote mixup. :?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

erg vreemd allemaal iig

de serie zegt dat het de final five zijn, want er werd gezegd dat de chosen one die zou zien en Deanna (of ze het nou was of niet) heeft dat gedaan.
En ze herkende iig iemand dus het zullen wel cylons zijn geweest
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Section31 schreef:Oh en:

Afbeelding

Afbeelding

;)
Zeeer scherp :pray2::pray2::pray2: En hoe goed is de serie ook dat er verwijzingen naar anderhalf seizoen geleden / verder in zitten :biggrin:

Viel mij ook gelijk op hoe subtiel Six en Baltar weer bij elkaar zitten. Wel een geniaal moment ook dat de chief hem neermept :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ga voor de theorie dat Starbuck een cylon is, al is het alleen maar omdat ik het zelf de meest toffe verhaallijn zou vinden :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zou wel vet zijn idd

dan zijn de twee vrouwen waar Adama goed mee op kan schieten (van het leger)

Sharon en Starbuck

allebei een Cylon, misschien voelt hij zich tot Cylons aangetrokken? :P
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Deanna bied excuus aan aan 1 van die 5, ze heeft natuurlijk toen wel Col. Tigh geprobeerd erin te luizen.......

Alles is al een keer gebeurt en zal weer gaan gebeuren, wat als de huidge vloot nou de 13e stam is. En zij juist de mensen zijn die de aarde gaan bewonen. De cylons die nu de 12 kolonies bezet houden straks met elkaar kunnen voortplanten en de 12 kolonies gaan bevolken. Dat er duizenden jaren later weer een oorlog uitbreekt en er weer een vloot opweg gaat naar de 13e kolonie. En dat die final 5 Cylons de zelfde 5 zijn als de 5 mensen die die tempel gebouwd hebben. En dat die 5 dan weer 5 mensen zijn die we allemaal kennen bijvoorbeeld: Adama, Roslin, Tigh, Baltar en Zarek.

Of dat straks de mensen en de cylons de aarde vinden en dat de aarde dan nog onbewoond is. Ze gaan er samen met elkaar opnieuw beginnen. Dan heb je op 1 planeet 13 stammen (12 stammen mensen en de 13e stam zijn dan de Cylons) planeet wordt te klein en ze gaan alle 13 weer weg, 12 ervan de ene kant op en 1 de andere kant op. etc etc
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

klinkt allemaal erg leuk :) wel een beetje heel vaag :P

(niemand post in mijn topic :( daar wou ik het juist over zulke dingen hebben, want dat heeft niks met de ep te maken) zou je ook in mijn topic willen posten? daar zou jou theorie ook bij passen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:Ik ga voor de theorie dat Starbuck een cylon is, al is het alleen maar omdat ik het zelf de meest toffe verhaallijn zou vinden :)
het zou de excuses van d'anna wel verklaren. aan de andere kant, dat geldt voor het grootste deel van de main cast :')

22339 schreef:Deanna bied excuus aan aan 1 van die 5, ze heeft natuurlijk toen wel Col. Tigh geprobeerd erin te luizen.......

Alles is al een keer gebeurt en zal weer gaan gebeuren, wat als de huidge vloot nou de 13e stam is. En zij juist de mensen zijn die de aarde gaan bewonen. De cylons die nu de 12 kolonies bezet houden straks met elkaar kunnen voortplanten en de 12 kolonies gaan bevolken. Dat er duizenden jaren later weer een oorlog uitbreekt en er weer een vloot opweg gaat naar de 13e kolonie. En dat die final 5 Cylons de zelfde 5 zijn als de 5 mensen die die tempel gebouwd hebben. En dat die 5 dan weer 5 mensen zijn die we allemaal kennen bijvoorbeeld: Adama, Roslin, Tigh, Baltar en Zarek.
klopt niet helemaal denk ik, want ze hadden toch aangegeven de originele 12 kolonies inmiddels verlaten te hebben?
Of dat straks de mensen en de cylons de aarde vinden en dat de aarde dan nog onbewoond is. Ze gaan er samen met elkaar opnieuw beginnen. Dan heb je op 1 planeet 13 stammen (12 stammen mensen en de 13e stam zijn dan de Cylons) planeet wordt te klein en ze gaan alle 13 weer weg, 12 ervan de ene kant op en 1 de andere kant op. etc etc
dat kan, maar dan zou ik eerder zeggen dat de 12 cylon modellen 12 stammen zijn/moeten voorstellen en de mensheid de 13e :)
Plaats reactie