Final Five (spoilers t/m nieuwste S3 ep)

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Final Five (spoilers t/m nieuwste S3 ep)

Bericht door Tactical_Cube »

Ik vind het een beetje vaag, niet te zeggen dat het wel supervet allemaal is, maar even alles op een rij.

De mensen hebben de cylons gecreeerd, toen is er een oorlog gekomen (gewone toasters, geen menselijke versies) toen is er 40 jaar zo goed als niks van ze gehoord.

Dus in deze 40 jaar moeten de Cylons menselijke versies hebben gekregen, dus in deze 40 jaar moeten naar lijkt mij ook de final five gemaakt zijn.

Dan vind ik het een beetje vreemd dat die final five daar bij de eye of jupiter waren. En ik vond het ook al vreemd dat ze wit waren :P niet dat het me uitmaakt, maar meestal worden zulke scenes voor engelen gebruikt, ik had ze eerder in het zwart verwacht.

En wie is de Cylon waar Deanna sorry tegen zij?

Ik gok op dit moment zelf op Starbuck omdat zij er duidelijk iets mee te maken heeft met dat oog, en aangezien die final five daar ook zijn heeft ze misschien ooit eens een visioen ofzo gehad?

Wie het anders moet zijn zou ik ook niet weten, Roslin zie ik niet als een Cylon, Adama ook niet. (Baltar zou ik vinden tegenvallen omdat hij het zelf al denkt) Ik ga het eens nakijken maar weet iemand zo of Deanna extra gemeen tegen iemand was, of iemand echt heeft tegengewerkt in final cut misschien of op new caprica?
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 23 jan 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

De mensen hebben de cylons gecreeerd, toen is er een oorlog gekomen (gewone toasters, geen menselijke versies) toen is er 40 jaar zo goed als niks van ze gehoord.
Dat wist ik zelfs en ik volg die bagger niet eens :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nee echt,

maar wat ik dan snap heeft met die final five te maken he :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik zeg: tigh is een cylon! :P

één van die kinderen in Baltar's visioen in Taking a Break... had namelijk een ooglapje op t zelfde oog als Tigh, en t zou verklaren waarom D'anna sorry zei --> ook weer dat ook dat ze eruit hebben gelepeld.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat was me nog niet opgevallen, maar zal wel vreemd zijn want waarom zou Gaius dat zien? Het waren hallucinaties dus het kan puur toeval zijn, of juist echt of dat ze het juist doen zodat mensen er op gaan letten :P

Ik hoop dat Ellen een Cylon is :) wil haar wel eens terug zien, vond haar een erg interesant karakter waar ze veel te weinig mee gedaan hebben :(

Ik hoop nog steeds op Starbuck, dan kan ze dood en zou ze nog terug kunnen komen (niet dat dit van mij hoeft)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:dat was me nog niet opgevallen, maar zal wel vreemd zijn want waarom zou Gaius dat zien? Het waren hallucinaties dus het kan puur toeval zijn, of juist echt of dat ze het juist doen zodat mensen er op gaan letten :P
'the faces of the final five will only b shown to the chosen one' ofzo, en voorzover we weten is baltar de chosen one en niet d'anna :)

en volgens mij moest dat kind dat op baltar dook en m 'verdronk' dus 6 voorstellen (de enige reden dat ze m niet zoende was waarschijnlijk dat SciFi geen zin had in gezeik over pedo-praktijken :P )
Ik hoop nog steeds op Starbuck, dan kan ze dood en zou ze nog terug kunnen komen (niet dat dit van mij hoeft)
een ideetje waar ik mee aan t spelen was: wat als starbuck de prophet is en niet roslin? zij bracht immers de arrow naar kobol en stopte m in dat standbeeld, en nu dat gedoe met de temple of five én het gerucht dat ze binnenkort doodgaat (wat dus ook kan hinten op het binnenkort vinden van de aarde)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja idd daar heb ik ook over nagedacht
want Roslin gaat niet meer dood (iig niet aan kanker)
dus ik heb dan ook liever dat het Starbuck is :) dan kan Roslin mooi blijven en het zou erg mooi zijn omdat je zo ziet dat alles niet altijd zo simpel is, Roslin die aannam dat zij het was vanwege haar kanker.

En het zou ook slecht zijn als ze er niets anders mee deden omdat de scriptures zeggen dat alles al eens eerder is gebeurd en dit dus niet de eerste keer is dat Roslins kanker is genezen waardoor het eigenlijk niet op haar kan slaan. Als ze dat zomaar zouden vergeten zou het zonde zijn. :)

En het zou tigh kunnen zijn, hoeveel kinderen zaten er? 12?
dus als dat alle cylons zouden zijn als kinderen....

zou wel grappig zijn als tigh een cylon was aangezien ze Ellen verdachtten een Cylon te zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:En het zou ook slecht zijn als ze er niets anders mee deden omdat de scriptures zeggen dat alles al eens eerder is gebeurd en dit dus niet de eerste keer is dat Roslins kanker is genezen waardoor het eigenlijk niet op haar kan slaan. Als ze dat zomaar zouden vergeten zou het zonde zijn. :)
ik denk niet dat je dat "all of this has happened before and all of this will happen again" in zo'n klein tijdsvlak moet zien :X
En het zou tigh kunnen zijn, hoeveel kinderen zaten er? 12?
dus als dat alle cylons zouden zijn als kinderen....
t was moeilijk te zien hoeveel t er waren, maar t zou me niks verbazen. en als kinderen omdat ze vervormd zijn in baltar's waanbeelden enzo :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zo bedoel ik dat ook niet, maar misschien is het duizenden jaren geleden eerder gebeurd, ik bedoel met die tekst gaan ze er van uit dat de uitkomsten niet te veranderen zijn lijkt mij, dus ik bedoel dat duizenden jaren geleden roslin miss ook dacht dat zij het was en dat het achteraf starbuck bleek te zijn.

vind het trouwens wel jammer dat roslin er zelf nog nix over gezegd heeft aangezien zij dacht dat zij het zou zijn.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Mijn posts uit andere topics:

---------

Maar wie zegt dat die 5 de final 5 cylons waren? Die tempel heet "the tempel of 5" tenminste dat is hoe Chief Tyrol hem noemde. Dus die 5 man van de tempel kunnen cylons zijn maar ook 5 mensen van de 13e stam. Of het zijn de zelfde of het is nu 1 grote mixup.

---------

Deanna bied excuus aan aan 1 van die 5, ze heeft natuurlijk toen wel Col. Tigh geprobeerd erin te luizen.......

Alles is al een keer gebeurt en zal weer gaan gebeuren, wat als de huidge vloot nou de 13e stam is. En zij juist de mensen zijn die de aarde gaan bewonen. De cylons die nu de 12 kolonies bezet houden straks met elkaar kunnen voortplanten en de 12 kolonies gaan bevolken. Dat er duizenden jaren later weer een oorlog uitbreekt en er weer een vloot opweg gaat naar de 13e kolonie. En dat die final 5 Cylons de zelfde 5 zijn als de 5 mensen die die tempel gebouwd hebben. En dat die 5 dan weer 5 mensen zijn die we allemaal kennen bijvoorbeeld: Adama, Roslin, Tigh, Baltar en Zarek.

Of dat straks de mensen en de cylons de aarde vinden en dat de aarde dan nog onbewoond is. Ze gaan er samen met elkaar opnieuw beginnen. Dan heb je op 1 planeet 13 stammen (12 stammen mensen en de 13e stam zijn dan de Cylons) planeet wordt te klein en ze gaan alle 13 weer weg, 12 ervan de ene kant op en 1 de andere kant op. etc etc
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

22339 schreef:Maar wie zegt dat die 5 de final 5 cylons waren? Die tempel heet "the tempel of 5" tenminste dat is hoe Chief Tyrol hem noemde. Dus die 5 man van de tempel kunnen cylons zijn maar ook 5 mensen van de 13e stam. Of het zijn de zelfde of het is nu 1 grote mixup.
of het dezelfde zijn weet ik niet, maar: 'The five that prayed to the one who's name could not be spoken' ofzoiets, slaat denk ik op de Cylon god... ze moeten ff meer laten zien van wat erover in de scrolls staat :P
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

only time will tell denk ik :P

maar tis wel goed bedacht, lekker mysterieus
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik zat net te denken he van nu D"anna is gecanceled maken ze dan een nieuw model?

En zowiezo, waarom zijn er maar 12 modellen? Zouden ze niet bezig zijn nieuwe modellen te maken?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waarom zouden ze? Het doel is het uitroeien van de mensen, de modellen zijn daar hulp bij. Er is duidelijk over nagedacht...in ieder geval tot het punt waarop de Galactica ontsnapte. Vanaf dat punt is het improvisatie. Als ze dus al nieuwe modellen zouden willen dan zal dit in ieder geval veel tijd vergen en een nieuwe planning. Dus misschien wel, maar naar mijn mening vermoedelijk niet.

En 12...das een bijbelse verwijzing, houden ze van in Amerika.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik kwam dit interessante artikel tegen op IGN, dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
De 5 meest waarschijnlijke Cylon-kandidaten (according to IGN) op een rijtje met een aantal voor en tegens.
Battlestar Galactica: Who's the Cylon?

[It goes without saying that we here at IGN TV are fans of Sci-Fi Channel's epic series Battlestar Galactica, and have gone so far as to proclaim the program as the best television series of 2006. With pitch-perfect acting, brilliant writing, tense music, interesting characters, and big budget computer graphics, Battlestar has everything that a fan of dramatic science fiction could possible want.

While we're wrapped up in many of the show's storylines, the thing we're most obsessed with on the show these days is the question of who the Final Five Cylons are. We knew from the miniseries that there were 12 human Cylon models in total, and since the 'Final Five' were explicitly mentioned earlier this season, we have been wracking our brains trying to figure out who they will turn out to be.

So far we know of Number Three (a.k.a. D'Anna Biers), Number Five (a.k.a. Aaron Doral), Number Six (a.k.a. Caprica), Number Eight (a.k.a. Sharon), Brother Cavil, Leoben Conoy and Simon. It's likely that the majority of the Final Five will be characters that are new to us, or perhaps someone we've only briefly met. Recently though, we have been promised by the show's creators that we will find out that someone we already know very well will turn out to be a Cylon by the end of season three. With that in mind, we here at IGN have been guessing, formulating, and busting our butts in order to find out who among the trusted Galactica crew is not what they seem. So, after much debate, we have compiled a list of IGN TV's top five suspects for who could be a Cylon.]


klik hier om het hele artikel te lezen
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

God dit is echt wel een extreme grey council rip ;-(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

elaborate please?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dit meen je niet...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wat?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat je dat niet weet...ik bedoel...je hangt rond op het grootste star trek/sf forum van Nederland en dat je de specifieke serie niet gezien hebt kan ik nog wel begrijpen maar iets als dit...

Maar zal je helpen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

mmm ach ja, volgens mij is het idee erachter anders iig :P
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Sorry, maar die final five setting vergelijken met de grey council is een beetje vergezocht. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

CmdrCrichton schreef:Sorry, maar die final five setting vergelijken met de grey council is een beetje vergezocht. :)
Ik vergelijk het uiterlijk van de scenes, niet de inhoud (hoewel daar tot op zekere hoogte ook nog wel wat voor te zeggen valt). Ik vind dat jammer want dit hadden ze ook wel anders kunnen vormgeven dan de eeuwige halve religieuze verwijzingen. Hoop dus dat de inhoud niet zo gaat tegenvallen als het uiterlijk nu al wel doet.
Plaats reactie