Ratings

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Ratings

Bericht door Tactical_Cube »

"Battlestar Galactica" has moved to Sunday, but the shift couldn't stop its downward-trending ratings.

The critically adored Sci Fi Channel series did a 1.4 household rating and brought in 1.8 million viewers for its Sunday (Jan. 21) midseason premiere. That's down from the 2.2 million viewers who tuned in for the show's October premiere in its original Friday home. Those numbers were down from the 3.1 million who watched the show's second season premiere in July of 2005.

Although "Battlestar Galactica" was clobbered by CBS' extraordinarily popular AFC championship football game, Sci Fi was able to find plenty of positives. The Peabody-winning drama was basic cable's top program for the day among adults 18-49 and was up 60 percent in that demo from the totals for the Dec. 15 midseason finale. The show may have become football counterprogramming, as viewership was particular strong among female viewers, up 68 percent among women 18-49 from the December finale.

Sci Fi got similar numbers from the series premiere of "The Dresden Files," which pulled in 1.7 million viewers, though the freshman drama's 882,000 viewers among adults 18-49 was far below the 1.3 million in the demo for "Battlestar."
gaat dit nog goed komen?

hoeveel had enterprise destijds?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

'gaat dit nog goed komen' vind ik ietwat overdreven, gezien er ook staat dat 'The Peabody-winning drama was basic cable's top program for the day among adults 18-49' bijvoorbeeld. en hoe er ook rekening mee dat er sport tegenover staat, daar kijken ook altijd veel mensen naar...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja dat snap ik maar ik vind 1.4 tog wel erg weinig

storm front van enterprise had
Star Trek: Enterprise received a 2.0 rating


en nou weet ik dat er dingen tegenover staan, maar het gaat al een tijdje niet zo goed :(

ik snap niet dat er zo weinig mensen kijken
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Hier wordt de ep van deze week vergeleken met de eerste eps van de seizoenen. De eerste eps van een seizoen worden vaak beter bekeken geloof ik dan de rest. Daarnaast is het een van SCIFI's best lopende programma's geloof ik. Dus nee, het gaat niet goed komen, het is al goed.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dan is het mooi :)
ik hoop namelijk dat ze 100 afleveringen halen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dresden Files staan er nu voor. Een blok SCIFI werkt altijd goed lijkt me.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Volgens mij moet je ook niet vergelijken met ENT. Is een ander en groter network.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

De kijkcijfers zijn slecht, als ze verder dalen zal bsg niet verder komen dan 4 seizoenen. Helaas dat is de harde waarheid. Fans zijn bezorgd dat er misschien geen 4e seizoen komt. Ronald Moore had al gezegd, dat wanneer er geen 4e seizoen komt er ook geen dvd film zal komen. Ik denk dat er wel een 4e seizoen komt, wat te danken valt aan de positieve kritiek van de media en dat bsg zoveel in de media staat. Geen andere serie van the Scifi channel is zoveel in de media gekomen als BSG. En onlangs in de media gekomen als winnaar van Peabody award.

Reden van de daling is dat veel mensen het via Tivo bekijken (een of andere kijksysteem) en dat wordt niet erbij opgeteld via de Nielsen ratings. Maar een positief punt is dat de afleveringen op I-Tunes super verkopen en ook de dvd's verkopen super. Door alleen dat al verdient de scifi channel op dit moment genoeg aan BSG. Maar er moet meer gebeuren dan alleen dat om meer dan 4 seizoenen te krijgen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

meer dan 4 seizoenen is wat mij betreft ook niet echt nodig als ze op t eind van deze de aarde vinden :) (ja wat, wilde je ze nog een heel seizoen naar die vage 'markers' laten zoeken? :P)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ook al hebben ze de aarde gevonden dan zijn de cylons er nog steeds, en je kan altijd wat bedenken :) we zullen zien, ze moeten iig een seizoen 4 krijgen.

en wie weet zit er aan het eind van seizoen 3 een major setback ofzo
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het zou wel beter zijn als ze 5 seizoenen halen. Dan hebben ze tegen de 100 eps en is het interessant voor syndication.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat hoop ik ook :) niet alleen om de eps maar gewoon omdat de serie nog zo goed is :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Trekscaper schreef:De kijkcijfers zijn slecht, als ze verder dalen zal bsg niet verder komen dan 4 seizoenen. Helaas dat is de harde waarheid. Fans zijn bezorgd dat er misschien geen 4e seizoen komt. Ronald Moore had al gezegd, dat wanneer er geen 4e seizoen komt er ook geen dvd film zal komen. Ik denk dat er wel een 4e seizoen komt, wat te danken valt aan de positieve kritiek van de media en dat bsg zoveel in de media staat. Geen andere serie van the Scifi channel is zoveel in de media gekomen als BSG. En onlangs in de media gekomen als winnaar van Peabody award.

Reden van de daling is dat veel mensen het via Tivo bekijken (een of andere kijksysteem) en dat wordt niet erbij opgeteld via de Nielsen ratings. Maar een positief punt is dat de afleveringen op I-Tunes super verkopen en ook de dvd's verkopen super. Door alleen dat al verdient de scifi channel op dit moment genoeg aan BSG. Maar er moet meer gebeuren dan alleen dat om meer dan 4 seizoenen te krijgen.
BSG heeft daarnaast ook nog als voordeel dat alle inkomsten direct terechtkomen in het laatje van Universal/NBC.
Bij Stargate zit daar MGM nog tussen met de rechten en dergelijken.

Maar goed... heel SciFi doet het gewoon bijzonder slecht.
Ze zenden er zelfs al worstelwedstrijden op uit _O-
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

sci-fi worstel? :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Kale zweterige picard vs zweterige o'neill
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

:yum:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Gooi ze ook nog in een modderbad en je hebt een top show
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Goed nieuws, de kijkcijfers zijn aan een opmars bezig :)
Without Football, 'Battlestar Galactica' Pulls In Viewers
Viewership picked up Sunday compared to last week

By MICHAEL HINMAN
Source: Broadcasting & Cable
Jan-30-2007

If a network forgets every other single rule to success, there is one that should always be remembered: Know exactly what your competition is airing.
SciFi Channel learned that lesson the hard way, opening up both "Battlestar Galactica" and "The Dresden Files" against AFC Championship football Jan. 21 to not-so-great ratings. However, both shows made a strong recovery Jan. 28 with "Battlestar" picking up a couple hundred thousand viewers to once again cross the 2 million viewer threshold for SciFi Channel.

BSG pulled in 2.05 million viewers, according to industry publication Broadcasting & Cable, bringing it more in line with how the series picked up in January 2006 when it had 2.1 million viewers tuned in for the second half of the show's second season.

"The Dresden Files" also did well, bringing in 1.89 million viewers compared to 1.73 million it had in the previous week, however the gap between the two shows have widened a bit as "Dresden Files'" uptick was not as dramatic as "Battlestar Galactica's."

While Broadcasting & Cable didn't release actual ratings numbers, 2.05 million viewers for cable usually equates to around a 1.7 or 1.8 rating, bettering the 1.4 the show earned last week when it competed directly with the AFC Championship game between the Indianapolis Colts and the New England Patriots which pulled in 50 million viewers.

SciFi Channel apparently has learned its lesson from the previous week with its decision not to air new episodes against the Super Bowl, and there is word from SciFi Channel sources that the show also will not air against the Oscars in late February.

"The Dresden Files" airs Sundays at 9 p.m. ET followed at 10 p.m. ET by "Battlestar Galactica" on SciFi Channel. Both series will return with new episodes Feb. 11.
http://www.syfyportal.com/news423203.html
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

:good:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

mja.. dan maar beter een week wachten dan dat ze slechte ratings in de hand werken
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd, ze worden nog eens slim daar :)
goed om te horen dat het echt aan sport lag vorige week.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

En dit weekend is de Superbowl... :)

'Advertising rates were reported as being slightly higher than in the year before, with CBS confirming a price of $2.6 million for some 30-second spots'

Ik denk niet dat je daar iets tegenover wilt zetten... :o
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Section31 schreef:En dit weekend is de Superbowl... :)

'Advertising rates were reported as being slightly higher than in the year before, with CBS confirming a price of $2.6 million for some 30-second spots'

Ik denk niet dat je daar iets tegenover wilt zetten... :o
Dit weekend is dan ook geen BSG of the Dresden files ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

i know... :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:idd, ze worden nog eens slim daar :)
goed om te horen dat het echt aan sport lag vorige week.
zei t toch ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

op zich mooi, kan ik weer even bijkijken :D
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kmoet wel langer wachten nu ;(
maar als dat bsg goed doet dan is dat goed voor mij :p
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

BSG is niet goed voor jou T_C. Je hebt nu een helo fetish :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

al was dat zo, dan is het altijd nog beter dan jack bauer ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:al was dat zo, dan is het altijd nog beter dan jack bauer ;)
Jack Bauer is tien keer beter dan dat mietje :lachhuil:
Plaats reactie