Battlestar Galactica season 4

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

waar zou dat geld dan vandaan moeten komen? :?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

In principe wordt alles ook overgezet naar een digitale opslag. Maar dat kost tijd. :*)

Er is zoveel beeldmateriaal uit het analoge tijdperk en ook niet te vergeten film. In Amerkia werden films en series voornamelijk op film geschoten.
Hier in Nederland is niet zoveel budget beschikbaar om alles op film te draaien. Film is erg kostbaar en hier wordt dus veel van video gebruik gemaakt en de kwaliteit ervan is niet zo denderend en na enkele jaren ziet het er dus niet meer uit.
Kijk maar eens oude series terug als Medisch Centrum West of Vrienden voor het Leven. Er zit geen kleur meer in zowat.
In Amerika is dat probleem ook wel maar er wordt ook een hoop spul digitaal geremasterd zeker sinds de opkomst van de DVD. Een goed voorbeeld is Star Trek TOS.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

'GALACTICA' PREPARES FOR END'

By DON KAPLAN
March 20, 2007 - 'BATTLESTAR Galactica" may be making its final landing after next year.

The creators of Sci Fi Channel's acclaimed space opera are consider ing ending it after its fourth season, according to studio sources.

"Like many other serial dramas, such as 'Lost' or 'The Shield,' these series have a beginning, a middle and an end," says an insider at Universal, the studio that produces "Galactica."

"Right now it seems to have become fashionable for the makers of these shows to talk about how and when they want their series to end."

In recent months, the creators of "Lost," ABC's increasingly confusing island drama, have said they hope to end the series in about two years, but ABC brass has downplayed their statements.

"With any of these shows lately, it's comes down to the basic struggle between business and creative," says an official at a rival cable network.

"Galactica" is nearly done with its third season and Sci Fi execs are expected to inform advertisers tomorrow about when its fourth season will begin.

Sci Fi officials say that it is still too early to say when "Galactica" will end, but acknowledge its future is uncertain.

"At this point, we don't know," says Mark Stern, executive vice president of programming at Sci Fi. "It's still early days. We need to sit with [creators] Ron [Moore] and David [Eick] to hear what their plans are for that [fifth] season, and what they'd like to do about any future seasons."
http://www.nypost.com/seven/03202007/tv ... kaplan.htm

We zullen dus een van deze dagen horen of seizoen 4 het laatste seizoen wordt of niet en dan eventueel ook of seizoen 4 13 of 20 afleveringen wordt, waarin ze Ron Moore de kans geven om het netjes af te ronden.

Persoonlijk wil ik dat BSG eindigt met 5 seizoenen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

5 seizoenen zou wel mooi zijn. Helemaal als dat seizoen dan ook 20 eppies wordt, dan zitten ze inclusief de miniserie op 98 eps.

Als ze nu een 4de seizoen met 13 eps gaan doen komen ze net over de 70.


Maar ja als het voor het verhaal beter is om het eerder af te ronden...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mij maakt het niet zoveel uit hoeveel seizoenen er nog komen, zolang er verhaal maar goed blijft. Gezien de moeite die ze op dit moment hebben om de boel op een redelijk niveau te houden denk ik dat het beter is dat er nog een komt en niet twee. Ik denk echter, met de argumenten die EMH al gaf, dat twee zeer reeel is ivm syndication. Vergeet niet dat dat ook de enige reden was dat Ent nog een vierde seizoen gekregen heeft (en waarom het zeker was dat dat ook meteen het laatste zou zijn).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het zou alleen wel jammer zijn als ze vul eppies nodig gaan hebben of de boel onnodig moeten gaan rekken om maar bij die 100 te komen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Op scifi.com forums kwam de vrouw van Ron Moore even langs (die dat geregeld doet) en vertelde dat Ron Moore altijd in gedachten had dat BSG 5 seizoenen lang zou lopen en ook van plan is om die vol te maken.

Ron Moore kan zoveel willen als hij wilt, maar de Scifi Channel moet hem dat ook maar gunnen.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Sci Fi Extends 'Battlestar'By James Hibberd

Sci Fi Channel has increased its fourth season order of "Battlestar Galactica" to 22 episodes.

The order will include a special two-hour "Battlestar" event to air during the fourth quarter of 2007 on Sci Fi, and will also be released on DVD.

Previously, the network announced a reduced "Battlestar" season order of 13 episodes rather than 22. Combined with a slight ratings erosion during the show's current third season, fans worried Sci Fi might cancel the Peabody Award-winning show.

The fourth season will premiere in early 2008. "Battlestar" is executive produced by Ronald D. Moore and David Eick.
http://www.tvweek.com/news.cms?newsId=11755

Weet niet of ik blij of verdrietig moet zijn. Want 22 afleveringen betekend in feite dat Ron Moore het verhaal tot het einde moet brengen en er geen seizoen 5 komt...
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ik ben het helemaal eens met "als het verhaal maar goed blijft".
'k vond new caprica al een verschrikkelijke filler, en met de rechtszaak van baltar ben ik ook niet blij.

maar lang leve het 5e seizoen natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik geloof er persoonlijk niets van dat Moore vijf seizoene heeft gepland. Gezien hoe het verhaal nu verloopt is duidelijk dat er hoe dan ook maar van seizoen naar seizoen gepland wordt. Ofwel, of het nu vier of vijf seizoenen worden zal niet veel uitmaken omdat het grootste gedeelte nog verzonnen moet worden. Ik ben nog steeds voor vier, naar mijn mening is het verhaal redelijk op.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ben ik het niet mee eens, ik denk dat we gewoon een of ander geniaal brein nodig hebben :+
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Trekscaper schreef:
Sci Fi Extends 'Battlestar'By James Hibberd

Sci Fi Channel has increased its fourth season order of "Battlestar Galactica" to 22 episodes.

The order will include a special two-hour "Battlestar" event to air during the fourth quarter of 2007 on Sci Fi, and will also be released on DVD.

Previously, the network announced a reduced "Battlestar" season order of 13 episodes rather than 22. Combined with a slight ratings erosion during the show's current third season, fans worried Sci Fi might cancel the Peabody Award-winning show.

The fourth season will premiere in early 2008. "Battlestar" is executive produced by Ronald D. Moore and David Eick.
http://www.tvweek.com/news.cms?newsId=11755

Weet niet of ik blij of verdrietig moet zijn. Want 22 afleveringen betekend in feite dat Ron Moore het verhaal tot het einde moet brengen en er geen seizoen 5 komt...
De 22 afleveringen is inclusief de tv-film hè... Die waarschijnlijk gelijk zal staan aan 2 afleveringen.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

maak ons nu niet zo verdrietig he ;-(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

"Galactica" Gets 22 More Episodes

Can too much "Galactica" be a good thing? Questions over the future of the acclaimed series, set to air its third season finale on Sunday, were answered a few weeks ago when it was announced that it would be picked up for a shorter than expected 13-episode fourth season.

Now comes word via TV Guide that the series has been picked up for the 'back nine' which brings the total to a full 22-episode fourth season. The pick up includes a two-hour telemovie to air in the fall on Sc-iFi Channel as well as a direct-to-DVD release. The other 20 episodes will begin airing in 2008.

The move is a surprising but welcome move on the part of the Sci-Fi Channel as the series has hit some ratings hurdles this season. A move to Sundays in a new timeslot made little difference. From a business standpoint however it will give the series 79 episodes in total (incl. the mini-series) which allows for robust and highly profitable syndication deals.

Of course the other question is will the extra episodes yield better quality? Despite being one of the best shows on television, even hardcore fans have admitted that many of the stand alone episodes (eg. 'Dirty Hands,' 'The Woman King') often fall decidedly short of the quality of the multi-part ones.

It was a problem not suffered by the shorter 13-episode first season as it didn't require filler. If "Galactica" wraps up next year as many expect, the move is a good sign in that it will mean likely very little in the way of weak episodes - a problem plaguing many serial dramas who're uncertain about which way they're headed.

Finally, the telemovie is rumorued to deal with the events of what happened to the Pegasus between the fall of Caprica through to its appearance on Galactica last season.

bron: Dark Horizons
Er gaan dus geruchten dat de tv-film weleens zou kunnen gaan over de Pegasus en wat er gebeurt is voordat ze de Galactica ontmoetten. :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

!!! DAAAAR is ons geniale brein dat de serie gaat redden :*)
nou als het echt zo is heb ik dr wel zin in :*D
k ben altijd al een fan geweest van de pegasus, en die burgervloot begon me ook al een beetje de keel uit te hangen... :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dit had ik al eerder gehoord dat de film mogelijk over Pegasus zou gaan, maar ik vraag me af of dit wel zo leuk is, tuurlijk het kan erg leuk zijn. Maar dan zie ik liever wat over de eerste Cylon war. Maar ik had ook gehoord dat iedereen van de normale cast er ook in zou spelen, nou kan dat natuurlijk wel, nou ja ik zie wel wat we krijgn.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

bah, ik houd niet van die films die terugkijken op iets wat al een flinke tijd terug is gebeurd.
vind ik trouwens ook met de nieuwe startrekfilm, hadden ze ook wel met iets originelers mogen komen... :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd, meestal is dat niet al te interesant op het feit na dat ik bij bsg wel over de eerste cylon oorlog wil zien, maar voor de rest hoeft terugkijken niet van mij
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ja nou ik vind deze cast geweldig (het zou trouwens niet kloppen met andere info dat deze cast erin zou zitten) en als je zo'n film maakt moet je bijv. admiral adama in zijn jonge jaartjes laten zien, betekenend een nieuwe acteur, trouwens een hele nieuwe cast.
ik heb t toch liever wat "dichter bij nu"
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Koent je spreekt jezelf tegen. Je wil geen film die ergen op terug kijkt maar ondertussen zie je een film over Pegasus wel zitten, das tuurlijk vreemd. Ik zie het geen van allen zitten, ik vind het geen geniale ingeving en ik hoop dat de boel niet nog verder gaat verzanden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik twijfel altijd erg bij prequels. Maar het hoeft niet per definitie slecht uit te pakken natuurlijk.

Iets met de Pegasus lijkt me wel leuk idee. Je hebt opzich verder weinig met BSG te maken. Ik denk dat je hier iets meer kanten mee op kan dan met iets als Caprica.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Jip, het wordt een Pegasus verhaal de dvd film.
We won't be seeing Season 4 until January 2008, but I understand there's going to be some kind of miniseries or movie coming before then?

There is something that they're calling "extra episodes" or "extended episodes" -- they keep shifting the nomenclature. Essentially, we are shooting two hours of "Galactica" that will be broadcast on SciFi Channel sometime in the fall. Let's say they broadcast it on a Friday; then, on the following Monday, it will be available on DVD.

That story will not pick up our cliffhanger at the end of Season 3. That didn't seem right. The story will be set on the Battleship Pegasus and will take place in the past, relative to where we are in Season 3. But the events set up in that story will then pay off in Season 4.

What was the reasoning behind doing that?

They came to us. It gives Home Video something to sell in the stores. Since we won't be back until January, which is a long time to be off the air, it gives the fans something to see and keeps the show alive. So it serves multiple masters. There was no way we could pick up the cliffhanger in that format, and then ask people to wait to really start the season later. One of the story lines everyone had really liked was the Pegasus story and the character of Admiral Cain, so we decided to go with that.
Ron Moore in een interview dat te lezen is op http://www.salon.com/ent/feature/2007/0 ... index.html
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

That story will not pick up our cliffhanger at the end of Season 3. That didn't seem right. The story will be set on the Battleship Pegasus and will take place in the past, relative to where we are in Season 3. But the events set up in that story will then pay off in Season 4.
neeeeeeeeeeee ;(

admiral cain is wel tof, en wil op zich ook best wel zien wat er met de pegasus gebeurd is enzo, maar ga t nou niet weer geforceerd koppelen aan waar we nu mee bezig zijn ]:(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Pegasus *O*

Ik ben een Admiral Cain fan, dus kom maar op! :9
Ik hoop wel dat ze dezelfde acteurs kunnen casten, vereist zijn iig Michelle Forbes, de acteur van Colonel Fisk en die XO die zichzelf opofferde (weet z'n naam ff niet).

Ik denk dat dit verhaal heel mooi valt op te bouwen met de Pegasus die binnenkomt voor een overhaul en dan die nucelaire aanval waarbij vrijwel alle schepen (waaronder enkele battlestars) vernietigd worden.
Pegasus raakt in 1 klap 700 man personeel kwijt en moet een blind jump uitvoeren.
Het is alleen al goed omdat wachten tot januari 2008 wel heel erg lang is! ;-(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik ben het in principe eens met alles wat je hierover zegt, section :) maar wat vind je dan van dat geforceerde 'connecten' met S4 dat ze van plan zijn?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien zit 1 van de final five cylons wel aan boord van de pegasus ofzo en connecten ze het zo
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Misschien is Cain wel één van de overgebleven vijf?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wie weet :P ze was gek genoeg
maar ik denk het niet want dan was ze vast wel doorgegaan met de aanslag op adama
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

en bij de weg cain moet geen cylon zijn
dat zou de hele 3 parter pegasus en ressurection schip afdoen
omdat het daar juist mensen tegen mensen was
als ze een cylon was dan is alles achteraf goedgepraat dat ze zo hard was enz.
dat zou ik erg jammer vindne iig
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Raynor's Revenge schreef:ik ben het in principe eens met alles wat je hierover zegt, section :) maar wat vind je dan van dat geforceerde 'connecten' met S4 dat ze van plan zijn?
Ligt eraan hoe ze het uitwerken he... Tot die tijd kan ik er in ieder geval nog niks zinnigs over zeggen.
CmdrCrichton schreef:Misschien is Cain wel één van de overgebleven vijf?
That would be shocking! :o
Daar had ik nog niet eens over nagedacht eigenlijk.
Najah.. we zien wel hoe ze het aan elkaar verbinden.
Maar er zijn mogelijkheden genoeg denk ik.
Tactical_Cube schreef:wie weet :P ze was gek genoeg
maar ik denk het niet want dan was ze vast wel doorgegaan met de aanslag op adama
Met Cain erbij was de rag tag fleet een stuk veiliger geweest. :)
Die had het hoogverraad van Helo in ieder geval niet gepikt zoals Adama dat wel deed. :{
Tactical_Cube schreef:en bij de weg cain moet geen cylon zijn
dat zou de hele 3 parter pegasus en ressurection schip afdoen
omdat het daar juist mensen tegen mensen was
als ze een cylon was dan is alles achteraf goedgepraat dat ze zo hard was enz.
dat zou ik erg jammer vindne iig
Zover wij weten kunnen de final five kunnen een heel ander soort Cylons zijn. En misschien was zij zich daar ook niet van bewust.
Plaats reactie