(3.16) Dirty Hands

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

(3.16) Dirty Hands

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

Episode Number: 316
Original US Airdate: 25-02-2007


Amid a heated labor dispute, Tyrol asks the imprisoned Baltar for advice. Seelix becomes involved and reveals that she may have romantic feelings for Tyrol

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Baltar :cheer:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

geen helo deze ep ;( :+
maar ben wel benieuwd :) misschien gaat de rechtzaak beginnen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

vond de ommezwaai ineens aan 't einde wel erg kazig ;-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vis schreef:vond de ommezwaai ineens aan 't einde wel erg kazig ;-(
Kazig? :lachhuil: ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Weer een bijzonder prettige aflevering!

Eindelijk zagen we wat meer van de vloot dan alleen Galactica of Colonial One. Ook werd in deze aflevering duidelijk dat het leven op Galactica relatief gezien goed is. Het echt vieze werk wordt door anderen opgeknapt (18 uur per dag), iets waar Galactica niet eens naar om kijkt.

En gaat Baltar voor verdeeldheid zorgen binnen de vloot? :o
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja erg mooi ep voelde niet als een 'filler' aan.

erg mooi hoe hard Adama was, maar was ik de enige die het intro een beetje anti-climax vond dan zie je eerst dat ding op colonial one afkomen, kd8 echt van JEZUS :P
en dan de shot daarna is het al gebeurd en zie je niet veel ]:( dat vond ik echt een kut streek.

maar voor de rest mooie ep, en met die ommezwaai bedoel je Roslin? Ik denk dat dat niet zo vreemd is, Roslin is wel zo iemand die daar wat aan wil doen, maar niet als het om afpersing gaat.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:erg mooi hoe hard Adama was, maar was ik de enige die het intro een beetje anti-climax vond dan zie je eerst dat ding op colonial one afkomen, kd8 echt van JEZUS :P
en dan de shot daarna is het al gebeurd en zie je niet veel ]:( dat vond ik echt een kut streek.
ja wat dacht je nou, dat ze opeens roslin op gingen blazen? :S
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nouja d'r schijnt toch nog iemand dood te moeten...
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ja okeej, maar het blijft een amrikaanse serie, dus het lijkt me niet dat dat op zo'n nietszeggende betekenisloze manier zal gaan ;) (hoewel dat misschien realistischer zou zijn... maarja, ik ben nou eenmaal enigszins bevooroordeeld...)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Wel een goede en dramatische aflevering. Er werd goede kritiek geleverd op de klassenverdeling in de vloot, wat ook een afspiegeling is van de werkelijkheid. Dat vind ik zo mooi aan BSG. Vond wel de President erg hard net als Adama. Denk niet dat ze zo hadden opgetreden, wanneer ze zelf de situatie zagen. Wat me ook niet lekker zat, was de plotselinge ommekeer van Adama en de President. Dat vond ik wat te snel gedaan, maar kwam denk ik omdat de staking pas na 30e minuut ofzo kwam.

Het accent van Baltar was goed gedaan :*) Wel grappig dat ie een verboden boek schrijft en dat ook wordt gelezen in de vloot stiekem.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Tactical_Cube schreef:erg mooi hoe hard Adama was, maar was ik de enige die het intro een beetje anti-climax vond dan zie je eerst dat ding op colonial one afkomen, kd8 echt van JEZUS :P
en dan de shot daarna is het al gebeurd en zie je niet veel ]:( dat vond ik echt een kut streek.
Er is maar één reden waarom ze dat niet lieten zien denk ik: budget. :)
Ze schijnen al veel geld er doorheen te hebben gejaagd met de eerste afleveringen dit seizoen. En de rest moet bewaard blijven voor de seizoensafsluiter(s).
Naast dure CGI hadden ze ook de halve Colonial One set moeten opblazen/beschadigen. Dat zit er gewoon ff niet in denk ik. :+
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja oke en ik snap ook dat Roslin niet dood kan, maar kom op er was geen eens 1 dode :P
Hoewel ik Tori wel leuk vind had ze best dood kunnen gaan.
En wat ik met anti-climax bedoel is dat er zo goed als niks is gebeurd. Had Roslin en Tori tenminste in critische toestand in de ziekenboeg laten liggen ofzo.
Wat me ook niet lekker zat, was de plotselinge ommekeer van Adama en de President. Dat vond ik wat te snel gedaan, maar kwam denk ik omdat de staking pas na 30e minuut ofzo kwam.
Volgens mij was het ook niet het geval dat ze er echt niets aan wouden doen, maar niet om die omstandigheden waar ze zich eerst in bevonden.
Er werd goede kritiek geleverd op de klassenverdeling in de vloot, wat ook een afspiegeling is van de werkelijkheid. Dat vind ik zo mooi aan BSG.
Ja maar wat ik dan weer zo idioot vind is dat ze wel zon gigantisch schip als Galactica kunnen maken, en daar heb je echt wel wat voor nodig, maar dat ze niet een betere manier hebben om brandstof te maken :X
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Trekscaper schreef:Het accent van Baltar was goed gedaan :*) Wel grappig dat ie een verboden boek schrijft en dat ook wordt gelezen in de vloot stiekem.
de verdieping van Baltar's achtergronden vond i kook erg tof :yes: het verklaart weer net wat meer waarom ie is zoals ie is :)

@TC: op de koloniën, vooral Caprica enzo, zullen ze best efficiëntere en veiligere refineries gehad hebben, maar die zijn nou eenmaal opgeblazen he ;) Dit dingetje is gebouwd voor 'on the fly' gebruik, en komst sowieso waarschijnlijk uit 1 van de armere koloniën gezien de rest van de ep.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Heb de nieuwe nog niet gezien, dus post hier maar even.

Ik betrap mezelf erop dat ik maar weinig haast heb met 't kijken van de nieuwe afleveringen de laatste tijd. Eerder kon ik niet wachten, maar BSG komt hier langzaam op het 'dat kijken we later wel een keer' stapeltje te liggen. Voornamelijk door het niet al te vlotte verhaal van de laatste weken. Ook de spanning is er nogal uit, weinig dreiging meer, klopjacht lijkt over.

Meer mensen last van, of is het water in m'n kom vergiftigd? :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee klopt, eerst sprong ik er maandagochtend meeteen bovenop en keek ik m die middag nog (zoals vandaag eigenlijk), maar dat was de afgelopen weken idd ook hier wat minder :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je bent inderdaad niet de enige. Ik begin er dan ook steeds zekerder van te worden dat ze er volgend seizoen op een goede manier een eind aan moeten maken. Als ze te lang doorgaan is dat zeker niet goed voor het eindresultaat van de serie.

Ook krijg ik heel erg het gevoel dat er eigenlijk niet over nagedacht is hoe het moet eindigen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ik vind nog steeds dat ze in de komende paar afleveringen of iig in het begin van het volgende seizoen de aarde moeten vinden, met daarin een belangrijke rol voor Kara :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Vis schreef:Heb de nieuwe nog niet gezien, dus post hier maar even.

Ik betrap mezelf erop dat ik maar weinig haast heb met 't kijken van de nieuwe afleveringen de laatste tijd. Eerder kon ik niet wachten, maar BSG komt hier langzaam op het 'dat kijken we later wel een keer' stapeltje te liggen. Voornamelijk door het niet al te vlotte verhaal van de laatste weken. Ook de spanning is er nogal uit, weinig dreiging meer, klopjacht lijkt over.

Meer mensen last van, of is het water in m'n kom vergiftigd? :)
Jup, ik heb zelfs een aantal weken achtergelopen. :{
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

de laatste tijd waren de eps idd niet heel erg super, na the woman king vond ik ze wat tegenvallen ook al hadden de andere eps wel erg goede scenes ertussen.
Plaats reactie