Slecht hoor...

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Slecht hoor...

Bericht door LadyXochi »

Ja, oké, ik loop achter... Ik ben dus net pas begonnen met kijken. Ben op het moment bij 1x06. Maar goed, da's niet het punt.

Ik vind het concept echt goed, met de cylons. Maar ja, da's natuurlijk niet nieuw. De kwaliteit en manier van filmen is ook erg mooi, hoewel ik soms een beetje gestoord word van de bewegende camera. Ook heb ik niet echt veel te klagen over de casting en het acteer werk.

Maar (ja, nu komt ie) ik struikel continue over dingen die niet kloppen. Ja, het is science fiction, en er zijn genoeg mensen die helemaal niet van sci-fi houden, omdat het allemaal niet kan, maar ik vind toch dat het enigszins aanneembaar moet zijn. En in ieder geval niet in strijd met de tot nu toe bekende natuurkundewetten. Kom op! Star Trek had er een heel team van wetenschappers achter zich, die waarborgden dat er niet al te grote onzin werd verteld. Dus met een beetje moeite kan het wel.

Een aantal dingen die mij echt enorm storen:
  1. De on-militaire instelling van verschillende officieren. De president is gvd meer man dan commander Adamo en dat zooitje ongeregeld dat onder heb staat! Dit is overigens voornamelijk een ergernis van mijn vriend (zelf officier bij de landmacht), maar zelf ik vind het allemaal maar mietjes.
  2. Er worden continue fouten gemaakt met nummers. Bijvoorbeeld bij de aflevering dat de om de 33 minuten moesten jumpen. Daar klopte de klok niet met het aantal jumps of de totale tijd dat ze wakker waren. Weet niet meer precies. En bij ep 1x06, waarbij een cylon (Devon) zich opblies op de BG, waren 3 doden en 18 gewonden. Maar later zijn er ineens 4 dood.
  3. De ep waarbij Cara een cylon schip vindt (1x05). D'r zit een gat in het ship en wat doet ze? Ze propt haar jas erin! En vervolgens vliegt ze lekker de atmosfeer uit en de open ruimte in! Sowieso trouwens dat ze zo makkelijk met dat ding kan vliegen, maar goed, dat is dan nog wel acceptabel.
  4. Een complete prison-outbreak en overname door één enkele corrupte guard? Laat me niet lachen!
  5. "we hebben nog genoeg water voor jaren *boem* nu nog voor precies 3 dagen." *ZUCHT*
Er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die dit hebben gemeld, maar ik kon het niet vinden. Misschien zijn ze verwijderd doordat ze te oud waren? Hoe dan ook, ik wilde even mijn ergernissen hier kwijt.

Zo, en nu ga ik 1x06 verder afkijken, want het is nog net niet erg genoeg om het helemaal op te geven :) Enneuh, heb toch niets beters te doen... :D
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

1. De president is dan ook meer mans dan Adama wacht maar tot einde seizoen 2 :) 8-) Afbeelding

2. zoals je zecht er waren gewonden dus daar kan eentje nog van dood zijn gegaan ;)
en bij de weg het is Doral en kleine foutjes houd je heel vaak met series, maar zolang ze niet zo groot zijn is het niet zo erg toch?Afbeelding

3. ach ja Kara he :+ maar had ze niet zon helm op? Ik heb die ep al heel lang niet meer gezien, maar ze zou er vast wel wat opgevonden hebben :P

veel plezier met de rest
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Mja, kleine foutjes heb je overal, maar bij de meeste series vallen ze niet zo op. Of ben ik gewoon oplettender geworden?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik denk dat laatste ja :p
ik heb me iig nog niet echt aan erge dingen gestoord op 1 dingetje na ofzo :P
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Slecht hoor...

Bericht door Raynor's Revenge »

LadyXochi schreef:[*]Er worden continue fouten gemaakt met nummers. Bijvoorbeeld bij de aflevering dat de om de 33 minuten moesten jumpen. Daar klopte de klok niet met het aantal jumps of de totale tijd dat ze wakker waren. Weet niet meer precies. En bij ep 1x06, waarbij een cylon (Devon) zich opblies op de BG, waren 3 doden en 18 gewonden. Maar later zijn er ineens 4 dood.
misschien is 1 van de gewonden overleden? ;)
[*]De ep waarbij Cara een cylon schip vindt (1x05). D'r zit een gat in het ship en wat doet ze? Ze propt haar jas erin! En vervolgens vliegt ze lekker de atmosfeer uit en de open ruimte in! Sowieso trouwens dat ze zo makkelijk met dat ding kan vliegen, maar goed, dat is dan nog wel acceptabel.
ik weet dit niet zeker, dus je hoeft het ook niet van me aan te nemen, maar zou het vacuum zuigen niet juist de jas op zn plek houden, en daarmee al te erge/snelle decompressie voorkomen? ademen deed ze iig door zo'n vlezig slangetje :')
[*]"we hebben nog genoeg water voor jaren *boem* nu nog voor precies 3 dagen." *ZUCHT*
misschien wel een zuchtgeval jah, maar je moet toch toegeven dat t een logisch gevolg van een ontploffing waarbij de watertanks leeglopen is ;)

wat dat gedoe met die klokken in '33' betreft, dat soort foutjes komen in meerr series voor idd, terwijl het met een beetje opletten van de makers niet nodig zou zijn volgens mij. in seizoen 2 van BSG zit nog een mooi voorbeeld daarvan, maar ik zal je verder niet spoileren :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

LadyXochi schreef:Mja, kleine foutjes heb je overal, maar bij de meeste series vallen ze niet zo op. Of ben ik gewoon oplettender geworden?
Ik denk het laatste (lees oude posts van jezelf maar eens terug). Verder heb je gelijk maar als je naar andere series, ook niet sf, gaat kijken zal je altijd dit soort dingen terug vinden. Is dat erg? Soms wel, als het zo duidelijk voorkomen had kunnen worden, soms niet.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Slecht hoor...

Bericht door Ace of Spades »

LadyXochi schreef:Een aantal dingen die mij echt enorm storen:
  1. De on-militaire instelling van verschillende officieren. De president is gvd meer man dan commander Adamo en dat zooitje ongeregeld dat onder heb staat! Dit is overigens voornamelijk een ergernis van mijn vriend (zelf officier bij de landmacht), maar zelf ik vind het allemaal maar mietjes.
Dat de discipline niet al te hoog is, lijkt mij meer een gevolg van de setting. Thuiswereld is vernietigd, ze moeten alleen zichzelf zien te redden. Dat kan een wat meer amicale band scheppen. Ikzelf kan me er niet aan storen, maar ik kan er verder ook niet echt tegenin gaan.
LadyXochi schreef:[*]Er worden continue fouten gemaakt met nummers. Bijvoorbeeld bij de aflevering dat de om de 33 minuten moesten jumpen. Daar klopte de klok niet met het aantal jumps of de totale tijd dat ze wakker waren. Weet niet meer precies. En bij ep 1x06, waarbij een cylon (Devon) zich opblies op de BG, waren 3 doden en 18 gewonden. Maar later zijn er ineens 4 dood.
1 van de gewonden kan best gestorven zijn ;) . Dat de klok niet klopt...tja...ik ga daar niet op letten, maar dat is gewoon slordigheid. Slordigheid die helaas vaak voorkomt.
LadyXochi schreef:[*]De ep waarbij Cara een cylon schip vindt (1x05). D'r zit een gat in het ship en wat doet ze? Ze propt haar jas erin! En vervolgens vliegt ze lekker de atmosfeer uit en de open ruimte in! Sowieso trouwens dat ze zo makkelijk met dat ding kan vliegen, maar goed, dat is dan nog wel acceptabel.
Tja...die jas is misschien wat suf, ben ik met je eens.
LadyXochi schreef:[*]Een complete prison-outbreak en overname door één enkele corrupte guard? Laat me niet lachen!
Mwa...1 man kan veel schade berokkenen. Geen makkelijke opgave, maar onmogelijk lijkt het me niet.
LadyXochi schreef:[*]"we hebben nog genoeg water voor jaren *boem* nu nog voor precies 3 dagen." *ZUCHT*[/list]
Ontplofte watertanks? :huh:
LadyXochi schreef:Er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die dit hebben gemeld, maar ik kon het niet vinden. Misschien zijn ze verwijderd doordat ze te oud waren? Hoe dan ook, ik wilde even mijn ergernissen hier kwijt.
Hier wordt nooit iets verwijderd vanwege ouderdom ;) .
LadyXochi schreef:Zo, en nu ga ik 1x06 verder afkijken, want het is nog net niet erg genoeg om het helemaal op te geven :) Enneuh, heb toch niets beters te doen... :D
Het is niet erger dan in andere series hoor. In BSG zie je tenminste nog allemaal leuke thrusters aan de zijkanten v/d Vipers en Raptors, iets wat vaak vergeten wordt.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Star Trek zorgde ervoor dat er geen wetenschappelijke onzin werd verteld? Ik zou dat liever willen formuleren als, Star Trek zorgde ervoor dat de onzin zo onbegrijpelijk werd geformuleerd dat je er nooit achter kwam dat het onzin was.

Misschien zouden je vriend en zijn collega's zich anders gedragen als ze de bemanning waren van een afgeschreven schip en als vervolgens de hele planeet aarde was uitgestorven. (Maar je hebt gelijk dat die aflevering waarin de hele vloot achter Kara werd aangestuurd inderdaad nogal stom was. Zeker nadat Adama eerder dat schip dat zich niet identificeerde had laten opblazen voor het grotere goed - niet bepaald de actie van een mietje.)

Over die jas had ik al eerder zitten denken, niet in deze context weliswaar. Maar ik vond het vreemd dat piloten zo'n enorme helm op hadden en verder niets van een ruimtepak. Mijn conclusie was dat die grijsgroene dingen die ze dragen wel degelijk 'ruimtepakken' zijn, versterkt of wat dan ook, in ieder geval niet zomaar een jas.

BTW, Star Trek is nog altijd de serie waar ze een gat in een ruimteschip repareerden met aardappelpuree dus een jas is in dat opzicht nog een vooruitgang.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

En in Farscape dichten ze een gat in de romp met de reet van Rygel :') .
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Ace of Spades schreef:En in Farscape dichten ze een gat in de romp met de reet van Rygel :') .
Maar Farscape is toch van Jim Henson? Dus we kunnen er veilig van uit gaan dat Rygel een hand in zijn reet heeft. Extra stevig.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

:{
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Muppets? Hand in reet? Laat maar.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Zover was ik ook wel, maar....laat maar.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ace of Spades schreef:En in Farscape dichten ze een gat in de romp met de reet van Rygel :') .
Ik zal de grap over handen niet herhalen...maar euhm...ik geloof niet dat men in Farscape ooit een serieuze poging tot wetenschappelijke verklaring heeft gedaan ;) :P
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

captain crash schreef:
Ace of Spades schreef:En in Farscape dichten ze een gat in de romp met de reet van Rygel :') .
Ik zal de grap over handen niet herhalen...maar euhm...ik geloof niet dat men in Farscape ooit een serieuze poging tot wetenschappelijke verklaring heeft gedaan ;) :P
Neuh :+ . Het was meer om nog een leuke oplossing voor het hull breach ptobleem te geven ;) .
Gebruikersavatar
LadyXochi
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 442
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:26

Bericht door LadyXochi »

Ace of Spades schreef:En in Farscape dichten ze een gat in de romp met de reet van Rygel :') .
:rofl: Ja, die ep kan ik me nog herinneren! :D
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

:lol: Inderdaad. Ach in Farscape doen ze sowieso niet veel aan veel technobabble. Gelukkig. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Een van de vele sterke kanten van die serie ;) Maar die kont was vrij geniaal :p
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Welke serie was dan met die aardappel puree?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

is dat trouwes niet het mooie van een sf serie? dat t nie klopt allemaal? :{
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Als ze de moeite gaan doen om alles 'technisch' uit te gaan leggen, dan wil ik eigenlijk wel dat het zoveel mogelijk klopt eigenlijk.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het hoeft met de werkelijkheid niet perse te kloppen als het binnen die verzonnen wereld maar concequent blijft.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Da's wat ik bedoelde inderdaad.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

je gaat toch ook nie de moeite doen om de hele boel uit te leggen...dan is toch al het leuke weg :-(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

koent schreef:je gaat toch ook nie de moeite doen om de hele boel uit te leggen...dan is toch al het leuke weg :-(
Enige consequentie in een serie lijkt me wel erg prettig hoor :huh: .
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

dus de ultieme sf-serie is dr een met de perfecte balans tussen logica en fictie? t klinkt heel wat saaier zo ]:(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

koent schreef:dus de ultieme sf-serie is dr een met de perfecte balans tussen logica en fictie? t klinkt heel wat saaier zo ]:(
De ultieme SF serie kan ook in zijn geheel zonder al te opvallend geleuter over techniek. De kracht van tv en film is altijd nog: show not tell. Technobabbel is geinig maar heeft geen nut.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

naja zonder technobabbel is voor mij het sf gedeelte snel weg...en k denk dat ik niet de enige ben :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

koent schreef:naja zonder technobabbel is voor mij het sf gedeelte snel weg...en k denk dat ik niet de enige ben :{
Waarom? In de meeste gevallen is het toch pure onzin. Ik kan goed zonder. Om mij speelt de boel op een ruimteboot en ik hoef echt niet te weten hoe dat ding fictief werkt.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

dan zijn toch alle leuke feitjes weg...en niet alles is gewone onzin...wrom denk je dat er zoveel topics zijn over de technologie...dan is er toch niks meer om over te praten |:(
Plaats reactie