(3.17) Maelstrom

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

(3.17) Maelstrom

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

Episode Number: 317
Original US Airdate: 04-03-2007


Kara continues to have dreams about Leoben Conoy and the mandala she painted at her old apartment on Caprica. While on patrol in her Viper, she encounters a Cylon Heavy Raider.

When Tyrol cannot verify Kara's claim that the Cylon ship struck the Viper, Admiral Adama and Lee become concerned about her mental stability.


http://pics.livejournal.com/drewcypher/gallery/000a7qzs

daar de plaatjes van de aflevering die voeg ik vrijdag of zaterdag aan dit topic toe.

Ik kijk erg uit naar deze aflevering, er moet iets groots gaan gebeuren ofzo :P en dat oude vrouwtje op die foto, daar heb ik een vaag gevoel bij :P
of ben ik daarbij de enige?
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 05 mar 2007, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Zoals ik net op msn al zei, heb ik dat ook, het kan natuurlijk ook iets randoms zijn. Ben erg benieuwd in ieder geval. :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

toffe ep, maar denk niet dat we het laatste van (spoiler) gezien hebben, want dat zou wel een beetje erg zonde van al die opbouw zijn...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:toffe ep, maar denk niet dat we het laatste van (spoiler) gezien hebben, want dat zou wel een beetje erg zonde van al die opbouw zijn...
Ik denk ook niet dat we daar het laatste van gezien hebben, de makers van BSG kennende zit er meer achter. Helaas nog maar 3 eps, dan is het weer lang wachten. ;-(
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Enigszins teleurstellende aflevering, misschien her en der té overhyped Eerlijk gezegd had ik het wel een beetje gehad met main characters met zelfmoordneigingen ('Grey's Anatomy' deed ook al mee...). De uiteindelijke resolutie van de afleveringen laat wel veel open voor mooie verhaallijnen, al is het ook enigszins voorspelbaar... Want ongetwijfeld komt er een aflevering waarin Kara terugkomt, en iedereen denkt dat ze een Cylon is, terwijl zij iedereen ervan moet overtuigen dat ze op het aller, allerlaatste moment de emergency eject heeft gebruikt...

Waarom moeten we tegenwoordig overigens rekening houden met spoilers in zo'n topic? Het gaat toch over de inhoud van de desbetreffende aflevering, dan wéét je toch dat het spoilers zal bevatten??
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

^In dit topic moet alleen op spoilers gelet worden voordat de aflevering uitgezonden wordt.
Als het eenmaal is uitgezonden in de VS zie ik geen reden om te spoileren. Dan moet je maar met je neus uit dit topic blijven tot je de aflevering gezien hebt. ;)

En ik ook denk ook dat deze aflevering een beetje te overhyped was. Dat Kara het loodje ging leggen was eigenlijk al langer duidelijk.
De vraag is als hoe en wat ze terugkomt...

Wel mooie begeleidende muziek weer trouwens! :9
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

jep was wel mooie ep
Kara komt vast nog wel terug, of juist niet :P
ik denk dat we daar alleen nog wel lang op moeten wachten.

maar iemand komt er dan nog achter dat hij of zij een cylon is, of zou dat toch nog Kara zijn?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zou ik heel zwak vinden. Ook omdat de in deze ep gekozen weg eigenlijk vrij makkelijk (en verwacht) was. Inderdaad in die zin flink overhyped Maar, dat geldt eigenlijk voor de hele buzz rond de serie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja moore zei dat je echt versteld zou staan wat er met starbuck gebeurde, maar dat had ik niet echt.

wel vond ik de muziek weer tof :)
vooral dat stukje als kara bij haar moeder terugkomt
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

stukje van het nummer, ben benieuwd naar het geheel

http://www.sendspace.com/file/xlb8zc

:pray2:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

The Snob schreef:Waarom moeten we tegenwoordig overigens rekening houden met spoilers in zo'n topic? Het gaat toch over de inhoud van de desbetreffende aflevering, dan wéét je toch dat het spoilers zal bevatten??
hoeft verder ook niet, maar ik was de eerste die reageerde zo'n beetje, dus ik dacht: laat ik sociaal doen enzo voor mensen die per ongeluk dit topique binnen strompelen ;)

van de hype betreffende deze ep heb ik niks meegekregen... ik vond iig dat het einde mooi volgde uit de voorgaande scenes. inderdaad dus voorspelbaar, maar op een (voor mij) niet storende manier :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Zoals velen hier wist ik ook dat Kara het loodje ging leggen. Maar was toch benieuwd op welke manier. Voor mij geen teleurstellende aflevering, maar een mooie aflevering. Muziek was ook weer inderdaad erg mooi.

Ben benieuwd hoe Kara zal terugkeren. Eindscene met Adama was gewoon mooi, we wisten dat hij Kara zag als zijn dochter. Klopt prima met hoe hij zich verdrietig voelde.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

de eindscene was inderdaad prachtig :) het schip waar ie al vanaf de miniseries volgens mij mee bezig is eindelijk af....
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Ondanks dat ik het wist en dat het ge-overhyped is etc. vind ik het erg triest dat ze er niet meer is. Mijn favoriete karakter ;-(

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Iemand op televisionwithoutpity.com forum beweert de laatste aflevering van seizoen 3 gezien te hebben (door een screener gekregen te hebben) en spoilt allerlei details, inclusief over Starbucks lot. Als je wilt lezen, volg deze link: http://forums.televisionwithoutpity.com ... 497&st=945

Mijn reactie na het lezen over enkel alleen Starbucks lot: :o

(Must resist om de rest ook te lezen :{ )
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Discussie over die spoilers graag in het BSG spoiler topic!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik weet cker dat ik niet gespoiled wil worden voor de volgende 3 eps :P want ik wist dus ook al dat kara dood zou gaan, als ik dat niet gelezen had was het leuker geweest denk ik :P
en met bsg is het zo dat ze onverwachte dingen doen :P en die wil ook onverwacht meemaken dit keer :P
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Dit was een erg goede aflevering. Vooral de scènes met Leoben en Kara's moeder waren mooi. De muziek was verder ook weer prachtig, waardoor de aflevering nog beter werd. Wel is deze aflevering heel anders dan de drie voorgaande, die ik toch beduidend minder vond.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Dit was een erg goede aflevering. Vooral de scènes met Leoben en Kara's moeder waren mooi. De muziek was verder ook weer prachtig, waardoor de aflevering nog beter werd. Wel is deze aflevering heel anders dan de drie voorgaande, die ik toch beduidend minder vond.
helemaal mee eens, maar dat maakt deze aflevering dan weer helemaal goed... :9~ . wel verschrikkelijk jammer dat kara nu weg is...iemand enig idee of ze nog terugkomt of niet?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Dit moet je zien gewoon:
http://www.youtube.com/watch?v=9qdBY3ZVohc

Ze is idd erg pissed dat starbuck dood is, zo pissed dat ze verslikt in haar eigen woorden en supersnel praat :*)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Dit moet je zien gewoon:
http://www.youtube.com/watch?v=9qdBY3ZVohc

Ze is idd erg pissed dat starbuck dood is, zo pissed dat ze verslikt in haar eigen woorden en supersnel praat
OH MY GOD, die heeft echt geen leven... tuurlijk jammer dat ze weg is maar...sodeju, triest gewoon :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Jammer, goede actrice ;(

Maar deze hele dood is echt nutteloos. Vind het ook totaal niet bij d'r karakter passen. Even een geschiedenisles die alles moet verklaren, tja, wel erg gemakkelijk :nothanks:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vis schreef: Maar deze hele dood is echt nutteloos.
Is het niet een beetje vroeg om dat al te concluderen?

Ik bedoel... ik heb geen spoilers gelezen, maar als ik 1 ding begrepen heb van tv-series en films is het dat main character niet op een dergelijke manier doodgaan tenzij we er meer achter moeten zoeken.
Bovendien is dat hele final five vraagstuk en die overeenkomst tussen de tekening van starbuck en de temple of five afbeelding nog altijd niet verklaard.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Vis schreef:Jammer, goede actrice ;(

Maar deze hele dood is echt nutteloos. Vind het ook totaal niet bij d'r karakter passen. Even een geschiedenisles die alles moet verklaren, tja, wel erg gemakkelijk :nothanks:
:stupid:

Tenzij ze in één of andere vorm terugkomt, is dit een volstrekt zinloze dood.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

t is toch wel goed dat ze even weg is...kan later in de serie weer zorgen voor mooie huilmomentjes :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Trekscaper schreef:Dit moet je zien gewoon:
http://www.youtube.com/watch?v=9qdBY3ZVohc

Ze is idd erg pissed dat starbuck dood is, zo pissed dat ze verslikt in haar eigen woorden en supersnel praat :*)
deze mensen hebben zich in retrospectief nu toch eigenlijk wel onsterfelijk belachelijk gemaakt he? :')
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Raynor's Revenge schreef:
Trekscaper schreef:Dit moet je zien gewoon:
http://www.youtube.com/watch?v=9qdBY3ZVohc

Ze is idd erg pissed dat starbuck dood is, zo pissed dat ze verslikt in haar eigen woorden en supersnel praat :*)
deze mensen hebben zich in retrospectief nu toch eigenlijk wel onsterfelijk belachelijk gemaakt he? :')
Dat kun je zeggen, ben blij dat ik haar niet ben :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Raynor's Revenge schreef:check ook http://www.youtube.com/watch?v=ghYSuHzH ... h_response :')
Ja, had al een keer eerder gezien, die meid is niet echt gezond in haar hoofd :*)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

en zo menschen, zien wij maar weer dat al die technologie ook slechte dingen met zich meebrengt ;) .

wat dan uiteindelijk weer mag leiden tot onze eigen cylons ]:(
Plaats reactie