The Pegasus Movie: The return of Cain!

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Het hele 'vechten met een Cylon terwijl je naar beneden stort' kwam op mij een beetje vaag over.. (Maar, zoals ik al zei; ik moet niet zeuren.. Ik ben allang blij dat deze minisodes er zijn..)

Ik moest ook wel heel erg lachen om deze YouTube video, die een beetje de draak steekt met dit idee:
http://youtube.com/watch?v=pbFRT3-bW2c
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

nouja, het feit dat ie uit z'n viper springt en direct weer aan het schieten gaat, en dat die cylon zover gaat om hem aan te vallen. beetje raar ja, maar het levert toch wel weer wat van die echte leuke BSG-actie op :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

koent schreef:nouja, het feit dat ie uit z'n viper springt en direct weer aan het schieten gaat, en dat die cylon zover gaat om hem aan te vallen. beetje raar ja, maar het levert toch wel weer wat van die echte leuke BSG-actie op :Y)
Dus je vindt weinig reeele actie echte leuke BSG actie...hoop niet dat de serie daadwerkelijk naar dat niveau afzakt...en datzelfde geldt voor de film. Die scene waarin hij de cylan aanvalt in de lucht is nou een volstrekt overbodige flashback. In de vorige zagen we al dat ie ging neerstorten, ze hadden netzo goed verder kunnen gaan op het punt dat hij dat ook daadwerkelijk had gedaan. Vooral omdat hij de cylon uiteindelijk toch pas op de grond vermoord...ofwel...zinloze scene. Hadden de centen ook aan iets nuttigs kunnen uitgeven natuurlijk...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Het is wel 1 van de weinige momenten in BSG waarop je de oude Centurions zult zien. Seizoen 4 is t/m eps 14 ofzo al geschreven en grotendeels gemaakt. De tweede helft gaat vooral naar het verhaal en zullen waarschijnlijk geen beelden bevatten van de oude Cylons dus dan vind ik het echt niet zo erg.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Even verduidelijken: Ik vind de flash back scenes erg leuk, maar deze vierde was in mijn ogen echt overbodig. Als je het uiteindelijke vermoorden dan toch op de grond laat afspelen, maak daar dan een mooie scene rond. Dat neerstorten was zo'n zinloos geheel. Het gevecht in de vorige was dan wel weer erg mooi om te zien :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

voor zover ik weet trekt de 4e flashback evenveel kijkers als de vorige, dus een succes voor scifi toch?
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Ongetwijfeld zullen de hoeveelheid kijkers vrijwel gelijk blijven, maar dat hoeft natuurlijk niet de betekenen dat dat ook geldt voor de kwaliteit van de minisodes..

Van wat ik er tot nu toe van gezien heb (inclusief de promo's) moeten er nog wat indrukwekkende scenes aankomen, maar in ieder geval vond ik de derde minisode 'the best so far'..

Maar ook daar weer een kritiekpuntje: het leek wel alsof Columbia alleen maar een vrouwelijke en/of kinderlijke bemanning had, zo hoog werd er gegild.. :*)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Spoilers!!!






De Razor special gezien en was zeer onder de indruk. Het was erop aan te zien dat ze dit keer een groter budget beschikbaar hadden: de battlescenes waren indrukwekkend en we zagen ook weer eens TOS Cylons die het bekende zinnetje "by your command" zeiden. Geweldige ode aan TOS. Maar het meest onder de indruk was ik toch wel het proces die Admiral Cain onderging. Haar keiharde acties waren gericht op wraak. Je zag dit gewoon in haar ogen. Ook het nieuwe karakter Kendra (ben benieuwd hoe ze haar in seizoen 4 gaan schrijven, gezien haar afloop) was ik zeer te spreken over. Cain was haar mentor en ze zette voort wat Cain haar had geleerd en haar zo hard had gemaakt. De gehele BSG cast was te zien in de Razor special, niet zo allemaal even aanwezig, maar dat hoefde ook niet omdat de special meer gericht was op de Pegasus.

Alleen ben ik nu wat minder blij dat ik tot april 2008 moet wachten op wat nieuws van BSG ;(
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Trekscaper schreef:en we zagen ook weer eens TOS Cylons die het bekende zinnetje "by your command" zeiden.
Dit mis ik toch wel wat in de nieuwe BSG :lachhuil:
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

[SPOILERS!]

Ik weet niet goed wat ik van Razor moet vinden. Het zag er allemaal erg spectaculair uit (hoewel je duidelijk in Razor zelf het verschil tussen de vroegere special effects (als Galactica en Pegasus naast elkaar liggen) en de nieuwe special effects (die overduidelijk minder scherp zijn). Kijk bijvoorbeeld ook maar 's als ze met z'n allen in de hangar bay bij die verwoeste Cylon fighter staan. Het blue screen is overduidelijk aanwezig)..

Het verhaal zelf vond ik wat vergezocht (en eerlijk gezegd deed het me erg veel aan Star Trek denken). Nu is daar natuurlijk niks mis mee, maar voor BSG vind ik het wel vreemd. Adama stuurt er een hoop wetenschappers op uit? Waarom hebben we dan nog nooit die andere wetenschappers gezien (of er überhaupt iets over gehoord?). Er zijn nog steeds ouderwetse Cylons en ouderwets materieel? Beetje vreemd.. (En die 'hommage' aan de oude serie vond ik vrij tenenkrommend). Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat de oude Cylons alleen in Adama's flashbacks zouden terugkeren..

Het verhaal op zich daarentegen was dan wel weer vrij indrukwekkend: van Cain's overgang van een vriendelijke, ietwat strenge vrouw naar een meedogenloze maniak die bereid is tot grote offers vanwege verraad en geschonden vertrouwen. De actrice die Kendra Shaw speelde paste erg goed binnen de cast, hoewel haar einde wel weer een beetje een cliché was. (En als je je afvraagt hoe (en of) ze terugkomt in seizoen 4, ik vond het wel vrij opvallend hoe ze naar de radio luisterde en er die vage zoem doorheen klonk die we ook hoorden aan het einde van seizoen 3)..

Razor was anderhalf uur plezier, met af en toe wat mindere momentjes, die voor de echte BSG-fan best te overkomen zijn..
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Waarom zou er nog niet ergens oude Cylons en materieel over zijn? Zij zijn immers de eerste oorlog begonnen en zullen ze dus best wat bewustzijn hebben. Dan vind ik het niet gek dat een groepje zoiets heeft Hmm ze willen ons inwisselen? Dacht ut niet en dat ze er vervolgens vandoor gaan.

Dit roept ook interessante vragen op over seizoen 4 en de gehele verhaallijn, de betekenis van de laatste 5 en de zogenaamde evolutie en hun geloof. Ook vond ik de ode geweldig terwijl ik alleen een casual kijker van de oude serie ben. Ik kon ze alleen niet zo goed verstaan :lachhuil:

Waar ik je wel gelijk in geef zijn die wetenschappers. Dat was een EH? .... moment. Geloofwaardiger was een scouting party die vermist is geraakt geweest, maar goed het is nu eenmaal niet anders. Klein minpuntje.

Wat ik me nu wel afvraag... waarom stonden Tahmoh Penikett, Michael Trucco, Kandyse McClure, Aaron Douglas, Allessandro Juliani en vooral Matthew Bennett vermeld bij de cast aan het begin van de special? Ze zaten er niet eens in. Dat het bijv. voor een James Callis contractueel verplicht is ofzo kan ik inkomen. Maar die anderen zijn allemaal regulars en Matthew Bennett is zelfs een gastrol (Aaron Doral aka Nr5).


????
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Omdat zij tot de main cast behoren, waarschijnlijk is in hun contracten opgenomen dat ze iedere aflevering voorkomen op de credit roll en aangezien deze 2 afleveringen gewoon deel uitmaken van seizoen 4 staan zij dus ook vermeld. :)

Komt vaak voor bij televisie series dat een cast member toch op de main creditsw wordt vermeld ook al komt hij/zij niet voor in die bepaalde aflevering.
Laatst gewijzigd door Section31 op 04 nov 2007, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Dat denk ik inderdaad ook.. Maar, voor hetzelfde geld waren ze wel aanwezig bij de opnames en hebben ze in een aantal scenes gespeeld, maar is dat op de vloer van de montageruimte terecht gekomen..

Als je naar de end-credits kijkt zie je bijvoorbeeld ook dat er blijkbaar een jongere versie van Helena Cain en haar zusje in zouden hebben meegespeeld, maar die waren ook duidelijk nergens te zien.. Dat wordt dus wachten op de DVD van Razor voor alle extraatjes.. ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

of dit was toch nog niet de definitieve versie van de film. Vaak zijn er al wel dingen in omloop voor screenings maar met het lekken op internet, ook nu weer, heeft men nog wel eens de neiging om niet alles te laten zien bij zo'n screening vooral als er dingen inzitten die ook voor de rest van de serie nog van belang zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Rzor wordt verlengt met zo'n 30 minuten waaronder een jeugdflashback van Cain. Maar zeker is bijv. dat Tahmoh Penikett er echt niet in zit. Wat ik me eigenlijk vooral af vraag is de rol van Matthew Bennett. Waar zou Aaron Doral in hemelsnaam in passen? En van dat main dat klopt niet. Ze zijn regulars, geen main cast. Worden regulars altijd al vermeld ook al zitten ze er niet in?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

verlengt ;(
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ik wacht nog wel even tot alles definitief is. en oo jee, ik ben gespoiled...

maar ik geloof dat ik dat deel van die ouwe cylons wel eens ergens heb gelezen, k weet alleen niet meer waar :{
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Ik bedenk me net dat ik misschien ook mijn oordeel over Razor maar beter tot na de daadwerkelijke uitzending had kunnen bewaren. Voor hetzelfde geld waren de special effects in deze 'leak' niet de definitieve versies..

Als ik me niet vergis heb ik Ron Moore al eens eerder tijdens een podcast horen praten over 'placeholder graphics' waar hij naar aan het kijken was, terwijl hij commentaar voor de aflevering aan het leveren was..

Met een beetje geluk zullen de graphics in de versie van 24 november (en de week daarna) dus beter zijn. Als je naar de Razor flashbacks kijkt zie je dat die graphics er over het algemeen al beter uitzien dan die in Razor zelf (op een paar momenten). De explosies waren in sommige gevallen namelijk gewoon zo uit de oude doos getrokken (sommigen waren zelfs in grijstinten in plaats van kleur!). Fingers crossed dus..
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Dit is de versie die op tv komt. De dvd is een andere versie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

martine schreef:Dit is de versie die op tv komt. De dvd is een andere versie.
Hoe weet je dat eerste zo zeker? zoals ik al eerder zei is het tegenwoordig erg hip op bij screenings, ook voor de pers, niet de definitieve versies van films/series te laten zien.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik heb het niet over de SFX hoor, meer over de meeste verwijderde scenes. Dat was van tevoren al bekend. Ook uit verschillende interviews en publicaties. De dvd versie is veel uitgebreider dan de tv versie. Misschien dat ze hier en daar nog even iets gaan veranderen, maar zulke grote veranderingen zullen er niet in voorkomen.

Maar we zullen zien. Ik wil nu vooral de dvd versie zien met de flashbacks van Cain in d'r jeugd.

Nog iets wat niet voorgekomen is in de screenerversie:

Afbeelding

Deze vind ik grappig (zal er wel niet in voorkomen)

Afbeelding

Mocht je trouwens meer willen weten over de originele cylons en de SFX in Razor:

http://www.galactica.tv/battlestar-gala ... rview.html
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

martine schreef: Deze vind ik grappig (zal er wel niet in voorkomen)

Afbeelding
koent heeft zijn nieuwe achtergrond gevonden :9~ . die is ècht vet. maar de ouwe blikjes vechten in de film dus tegen de nieuwe centurions?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Afbeelding



:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray2: :pray2: :pray2: :pray2: :pray2: :love:
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

koent schreef:koent heeft zijn nieuwe achtergrond gevonden :9~ . die is ècht vet. maar de ouwe blikjes vechten in de film dus tegen de nieuwe centurions?
Nee, dat gebeurt niet.. Er zijn natuurlijk de flashbacks naar Adama's jongere jaren waarin de oude Cylons een rol spelen en ze spelen een andere rol in het 'hoofdverhaal' van Razor. De nieuwe Cylons spelen hun rol vooral in het flashback verhaal van Pegasus en haar bemanning..

Ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan van de oude Cylons ben, maar ik zet mijn bezwaren met liefde opzij vanwege de manier waarop ze neergezet werden. Er zit een moment in met de oude Cylons waarin ze erg kwaadaardig en bedreigend overkomen. (Erg goed gemaakt wat mij betreft)..

EDIT: Dit is trouwens wat er staat op Galactica.tv: "There's quite a good value to the DVD, it will be quite different from what airs on the SciFi Channel." Dus ik denk dat we nog iets hebben om naar uit te kijken..
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

en wanneer komt ie op DVD uit? :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

na S3 :-(

@ jarnozwanink: Ik vind de ouwe cylons er nu wel vet uit zien. Het is deels menselijk en toch met de computer gemaakt, wat mij betreft de perfecte 'toaster'. de nieuwe cylon is zo...modern. hier krijg ik ècht kippenvel van, kan niet wachten tot de definitieve versie uit is :9~
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

koent schreef:na S3 :-(
en dit is hoe een antwoord op mijn vraag? :S
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

nou, heel simpel.

na 28 januari (zo uit het naakte hoofdje)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

nou als seizoen 3 pas in januari uitkomt, zal S4 wel een jaar later worden + 2x uitstelling. :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

oh S4 sowieso nog later, gezien ze t waarschijnlijk over twee jaar gaan verdelen, maar de vraag is dus of Razor los wordt uitgebracht of pas met S4

(en ja koent, je bent nog steeds nutteloos bezig...)
Plaats reactie