(4.10) Revelations

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Dennis »

Ace of Spades schreef:
Dennis schreef:
hiero schreef:voor mensen die zo kritisch zijn op andermans verhaallijnen, kunnen jullie zelf maar weinig creatiefs bedenken.
:stupid: nice
Drogreden eerste klas.
voor een moderator gebruik je weinig argumentatie; hoezo? :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: (4.10) Revelations

Bericht door EMH »

Ace moderator, whaha :*)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Ace of Spades »

Dennis schreef:
Ace of Spades schreef:
Dennis schreef:
hiero schreef:voor mensen die zo kritisch zijn op andermans verhaallijnen, kunnen jullie zelf maar weinig creatiefs bedenken.
:stupid: nice
Drogreden eerste klas.
voor een moderator gebruik je weinig argumentatie; hoezo? :)
Het argument van hiero is een drogreden eerste klas. En daar heb ik geen argumentatie voor nodig.

PS: En ik hoef er ook geen mod voor te zijn :') .

PPS: @EMH :nothanks: . Als RR het kan, kan ik het ook :P .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Vis »

Een aantal personen schreef:Drogreden
Afbeelding
Dennis schreef:Natuurlijk zijn er minder goede afleveringen bij, maar dat maakt dat de goede afleveringen er weer extra boven uitsteken.
Stel je toch eens voor dat er kritiek op geleverd wordt... rampzalig... straks implodeert het heelal.
Dennis schreef:Je moet je natuurlijk voorstellen dat het best lastig is voor schrijvers om in een science fiction wereld, waar toch al veel series veel onderwerpen hebben beschreven, succesvol doch niet succelvol, steeds met een goed origineel verhaal te komen.
Consistentie en een uitgedacht verhaal zijn veel belangrijker dan originaliteit. Bij BSG is dit duidelijk niet aanwezig; mensen vinden dit jammer; mensen willen hierover praten omdat bij talloze andere series is gebleken dat het beter kan.
Dennis schreef:Natuurlijk kun je zeggen: dit had ik verwacht! , maar maakt dat de serie juist niet beter? Als jij het had verwacht dan betekent dat, dat (o.a.) de acteurs zich naar dat punt toe hebben gewerkt.
Dit zegt niets over de kwaliteit van het verhaal.
Dennis schreef:In de tijd dat Star Trek Voyager op tv was, was er ook een gebruiker op dit forum die de serie alsmaar zat te bekritiseren op punten die niet klopte.
Er drie soorten series: serieus, semi-serieus, comedy. Bij de eerste mag je als kijker ook serieuze en bovenal plausibele verhalen verwachten. Dit geldt voor zowel BSG als Star Trek.
Dennis schreef:Maar nu vraag ik mij af, maakt dit uit voor de "normale, tv kijkende" mens. Excuseer mij voor mijn taal-gebruik, maar ik vind het niet "normaal" wanneer je je zo druk kunt maken over een bepaalde serie.
Waarom maakt de "normale, tv kijkende" mens zich zo druk over discussies op een forum waar hij/zij schijnbaar totaal geen behoefte aan heeft? Je moet eens met voyager-girl gaan praten, jullie zitten duidelijk op één lijn.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Spot »

Section31 schreef:
Vis schreef:Ziet iemand nog andere mogelijkheden?
"All of this happened before, and it will happen again"

De Final Five zijn nooit gemaakt door de 'huidige' Cylons, maar zijn wellicht afstammelingen (of creaties) van de Cylons uit het verleden (zie: 'All of this happened before').
Dat zou in ieder geval verklaren waarom de huidige Cylons de Final Five niet kenden totdat ze onthuld werden.
En het geeft ook wat meer status aan de bijna goddelijke verering/obsessie van de Final Five door de andere Cylons.
Precies!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Vis »

Spot schreef:
Section31 schreef:
Vis schreef:Ziet iemand nog andere mogelijkheden?
"All of this happened before, and it will happen again"

De Final Five zijn nooit gemaakt door de 'huidige' Cylons, maar zijn wellicht afstammelingen (of creaties) van de Cylons uit het verleden (zie: 'All of this happened before').
Dat zou in ieder geval verklaren waarom de huidige Cylons de Final Five niet kenden totdat ze onthuld werden.
En het geeft ook wat meer status aan de bijna goddelijke verering/obsessie van de Final Five door de andere Cylons.
Precies!
Vis schreef:
Section31 schreef:"All of this happened before, and it will happen again"
Dan zijn ze ooit gemaakt door de Cylons, en zouden ze ook weer opnieuw gemaakt moeten worden door de Cylons.

Hoe zie je dat anders? Wanneer zijn ze dan 'in play' gekomen? Afstammelingen theorie mag je uitleggen. Dat is zo absurd, daar kom ik niet eens twee regels mee verder :p . En als ze uit 't verleden komen... dan worden ze gewoon heel langzaam ouder, zijn ze eigenlijk al honderden jaren oud en worden ze ineens geactiveerd door een muziekje?
Hoe, wat, waar?
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Dennis »

Vis schreef:
Dennis schreef:Maar nu vraag ik mij af, maakt dit uit voor de "normale, tv kijkende" mens. Excuseer mij voor mijn taal-gebruik, maar ik vind het niet "normaal" wanneer je je zo druk kunt maken over een bepaalde serie.
Waarom maakt de "normale, tv kijkende" mens zich zo druk over discussies op een forum waar hij/zij schijnbaar totaal geen behoefte aan heeft? Je moet eens met voyager-girl gaan praten, jullie zitten duidelijk op één lijn.
Nu kon ik me best wel vinden in jouw verhaal tot dit stuk, waar is dit nou voor nodig? ]:( In een openbaar forum mag ik posten wat en wanneer ik wil, hetzij binnen de policy.
Zit je je een beetje te ergeren over het feit dat ik hier iets post? Meneertje is een beetje gefrustreerd? ;)

Nu vind ik idd dat je best wel op- en aanmerkingen mag hebben over een serie, maar wat ik probeer te zeggen is dat je, naast super op de verhaallijn en op fouten te letten, ook gewoon rustig van een serie kunt genieten. En als je dat lukt, en naast alle fouten kijkt, dan zul je meer plezier beleven.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.10) Revelations

Bericht door captain crash »

Maar voor mij geldt, en ik neem aan voor vis ook, dat een groot deel van het genieten bestaat uit het goede verhaal van BSG. In alle eerlijkheid, als het daar NIET om zou gaan is de serie qua concept en karakters eigenlijk gewoon erg middelmatig. Het verhaal was ook goed, tot ze er een zooi van gingen maken...ergens begonnen halverwege seizoen 3. Ik kijk nu zelf voornamelijk nog omdat ik na drie en een half seizoen gewoon wil weten hoe het afloopt. Ik investeer niet ergens veel tijd in om het dan niet uit te kijken. Als ik echter later had moeten instappen was ik er niet aan begonnen. Ik raad op dit moment ook geen mensen meer aan om BSG te gaan volgen. Tenminste, niet als willen kijken voor een goed verhaal. Als het om de lekkere vrouwen gaat is 't een heel ander verhaal he ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Vis »

Dennis schreef:
Vis schreef:
Dennis schreef:Maar nu vraag ik mij af, maakt dit uit voor de "normale, tv kijkende" mens. Excuseer mij voor mijn taal-gebruik, maar ik vind het niet "normaal" wanneer je je zo druk kunt maken over een bepaalde serie.
Waarom maakt de "normale, tv kijkende" mens zich zo druk over discussies op een forum waar hij/zij schijnbaar totaal geen behoefte aan heeft? Je moet eens met voyager-girl gaan praten, jullie zitten duidelijk op één lijn.
Nu kon ik me best wel vinden in jouw verhaal tot dit stuk, waar is dit nou voor nodig? ]:( In een openbaar forum mag ik posten wat en wanneer ik wil, hetzij binnen de policy. Zit je je een beetje te ergeren over het feit dat ik hier iets post? Meneertje is een beetje gefrustreerd? ;)
Ik draai enkel je argument om; zoals je ziet slaat 't nergens op.
Dennis schreef:Nu vind ik idd dat je best wel op- en aanmerkingen mag hebben over een serie, maar wat ik probeer te zeggen is dat je, naast super op de verhaallijn en op fouten te letten, ook gewoon rustig van een serie kunt genieten. En als je dat lukt, en naast alle fouten kijkt, dan zul je meer plezier beleven.
Zoals cc al aangeeft, voor veel mensen is het plezier juist een goed en geloofwaardig verhaal. Als je alleen plezier kunt beleven aan een serie zolang je er niet teveel over nadenkt, waar gaat het dan mis? Zoals ik zei profileert BSG zich niet als comedy, soap of talk show, maar als een serieuze serie. De verwachting is dan ook een serieus verhaal waar je kritisch naar kunt en mág kijken. Hier voldoet het alleen niet aan; aldus: discussie over negatieve aspecten.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Dennis »

Oke goed punt, in die argumentatie kan ik me wel vinden.
Nu vraag ik me nog iets af.. vind je het kijken naar BSG leuk? Geniet je er nog van? Cc vermeldde net dat ze er liever niet aan was begonnen.
En nog een andere vraag, ook gesteld aan cc..; let je meer op de positieve dingen of op de negatieve dingen?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.10) Revelations

Bericht door captain crash »

Zoals ik al zei kijk ik nu voornamelijk omdat ik wil weten hoe het zal aflopen. Het is tenminste een serie die een einde krijgt, dat kan van veel andere series waar ze een "high concept story" opzetten niet gezegd worden. Als er nu dus mensen aan me vragen of ze aan de serie moeten beginnen omdat er een goed verhaal in zou zitten, zeg ik nee. Er is ook geen enkele manier meer waarop ze dat nog op orde krijgen, tenzij er gigantische kunstgrepen toegepast worden en daar lijkt het niet op. Let ik vooral op negatieve dingen of ook op postieve dingen? Tjah, negatieve zaken komen snel naar boven in discussies omdat je over positieve dingen nu eenmaal niet praat. Dat is discussie en dus ook forum eigen. Praten over zaken waar iedereen het over eens is doe je nu eenmaal niet snel. Ik let wel op positieve dingen, ik heb er dit seizoen alleen weinig gevonden. Ik heb van een ep gezegd dat ik 'm goed vond, weet zo snel niet welke het was. Dat kan je in het betreffende topic ook gewoon terugvinden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.10) Revelations

Bericht door Raynor's Revenge »

^ dat was guess what's coming to dinner, als ik t goed heb onthouden
Plaats reactie