(4.11) Sometimes a Great Notion

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

(4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Episode Number: 411
Original US Airdate: 16-01-2009

Kara Thrace learns that the dire predictions of the Cylon Hybrid might be correct, and a devastating discovery plunges the Fleet into chaos and despair.

Eindelijk is het dan zover. (nouja, bijna dan) Ik ben ondertussen wel benieuwd naar wat er gebeurt na het einde van Revelations. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door The Silencer »

Hmz, als het waar is, dan is de fifth niet degene waar ik het van verwacht had.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

Lijkt me wel dat het waar is. Waarom zou het niet waar zijn?

Ik ben wel blij dat ze niet zijn gegaan voor Roslin, Adama, Baltar of Starbuck. Dat waren keuzes geweest die of teveel voor de hand lagen of de serie onderuit haalden. Verder is er zoveel gehypt naar de final five, dat elke keuze een anti-climax zou zijn, maar ze hebben het op een manier gebracht die ik niet had verwacht.
Starbucks verhaal zat eraan te komen natuurlijk. Vraag me af hoe dat verder gaat uitpakken.

Erg donkere aflevering, maar dat mag ook wel met wat er allemaal gebeurt. En Dee. :o
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Raynor's Revenge »

dee :nothanks: was weer een compleet nutteloze toevoeging, als gewoonlijk

ik zit met deze ep erg op twee gedachten... aan de ene kant vond ik m best tof, aan de andere kant sloeg ie echt helemaal nergens op :S
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Trekscaper »

Vette aflevering! En idd zeer donker. Ik wil wat spoilers kwijt, dus ik zet deze hieronder netjes in een spoilerhoekje:
Spoiler (weergeven)
- Wie of wat is Starbuck nou? Ze is duidelijk toch gewoon in Maelstrom doodgegaan.
- Damn, dat was hard voor Dee. Dat ze zelfmoord pleegde had ik niet verwacht.
- Goed acteerwerk toen Adama naar Tigh toeging om zich door hem door de hoofd te laten schieten.
- Arme Roslin, alles waarin ze geloofde is weg.
- Is dat nou echt de Aarde? Hier snap ik dus echt helemaal niks van als de hele planeet door Cylons werd bevolkt.

Hopenlijk wordt een hele hoop duidelijk in de komende 9 afleveringen.
 
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Raynor's Revenge »

reactie per bulletpoint ^^
Spoiler (weergeven)
-zo duidelijk vind ik dat niet, gezien ze daarin op een heel andere planeet ontploft is ;)
-ik ook niet, en vond t wat dat betreft ook niet echt ergens op slaan, eigenlijk :)
-qua acteerwerk vond ik adama eigenlijk zelfs nog beter in de scene bij het lijk van D: "I don't fracking know!"
-roslin lijkt t allemaal idd allemaal wat zwaar op te pakken, maar waar dat toe gaat leiden is helaas nog onduidelijk.... ja ik ben ongeduldig :P
-goede vraag. ik vermoed van wel, maar zeker weten kun je het natuurlijk nooit...
  en dan nog over de onthulling op t einde:
Spoiler (weergeven)
ellen als laatste cylon? kom op zeg, dat slaat echt nergens op, wat hebben die schrijvers gesnoven/geslikt/gespoten? :lol:
  edit: waarom zijn we trouwens met spoilertags aan t kloten? dit topic is voor mensen die de ep al gezien hebben :P
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

Op je opmerking over Ellen als de laatste cylon: waarom is dat minder geloofwaardig dan een andere? Wanneer het wel lame zou worden is als ze er nu verder niks mee doen omdat ze dood is. (en om de een of andere reden niet kan resurrecten) Dat zou nergens op slaan, maar zolang dat niet gebeurt zie ik het probleem niet echt eigenlijk.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Guess who? »

Misschien dat t ook wel mooi was geweest als ze lieten zien hoe de Cylons van Adama een Cylon gingen maken, die lijdensweg zeg maar....
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Raynor's Revenge »

uss defiant schreef:Op je opmerking over Ellen als de laatste cylon: waarom is dat minder geloofwaardig dan een andere? Wanneer het wel lame zou worden is als ze er nu verder niks mee doen omdat ze dood is. (en om de een of andere reden niet kan resurrecten) Dat zou nergens op slaan, maar zolang dat niet gebeurt zie ik het probleem niet echt eigenlijk.
op dit moment denk ik niet dat er nog 1 character in de serie over is waarbij het ergens op zou slaan als ze de laatste cylon waren geweest ;)

wat betreft het resurrecten van ellen; extreem lame als ze besluiten dat nu te doen, ivm de recente vernietiging van de rez-hub :{
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

@ GW: Hoe bedoel je? Je bent een cylon of je bent het niet lijkt me. :S

Adama was ongeloofwaardig geweest imo. (ook met het oog op Caprica)

@ RR: das een moeilijk punt idd (maar misschien was ze al eerder geresurrect, aangezien ze toch al een tijdje geleden dood is gegaan) maar het onthullen van de cylon en die dan vervolgens gewoon dood laten en niks mee doen lijkt me toch wel heel erg slecht. Verder opzich wel mee eens dat elk karakter een rare keus was geweest, maar dan vind ik dit nog een van de minst erge persoonlijk.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Guess who? »

mm De Cylons worden gewoon bedacht of ook ergens op gebaseerd?

Het is niet zo dat Adama bijv ontvoerd wordt, gescand wordt, doodgemaakt wordt en dat er een Cylon van m gemaakt kan worden?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

Alle signalen uit de serie wijzen daar imo niet op nee. Zeker de final five niet, aangezien die blijkbaar van aarde komen en 2000 jaar geleden al leefden.

Maar ik heb het gevoel dat je eigenlijk helemaal nog niet zover bent met de serie, klopt dat? ;)

Wel grappig trouwens dat de eerste keer dat je Ellen zag eigenlijk de indruk werd gewekt dat ze een cylon was. :P Blijkt het toch echt zo te zijn, ook al wisten de schrijvers dat toen zelf nog niet.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Guess who? »

nee je hebt gelijk, ik heb alleen de TV eps gezien :P Ik loop mega achter, en ik baal er van ;(
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

waarom lees je dit dan? :o Al die spoilers maken het een stuk minder leuk kan ik uit ervaring vertellen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Guess who? »

ik ben in een staat dat het geen invloed zal hebben ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door uss defiant »

:lachhuil:

Maargoed, weer terug on-topic!
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Raynor's Revenge »

uss defiant schreef:@ RR: das een moeilijk punt idd (maar misschien was ze al eerder geresurrect, aangezien ze toch al een tijdje geleden dood is gegaan) maar het onthullen van de cylon en die dan vervolgens gewoon dood laten en niks mee doen lijkt me toch wel heel erg slecht. Verder opzich wel mee eens dat elk karakter een rare keus was geweest, maar dan vind ik dit nog een van de minst erge persoonlijk.
daar heb je idd wel een punt mee :) iig moeten de andere 4 van de FF ook op enig punt geressurect zijn, dus er moet wel enige mogelijkheid toe zijn, i guess.

en natuurlijk heb je gelijk dat t dom zou zijn zoiets te introduceren en er dan niks mee te doen :) en jah, er waren veeeeel ergere keuzes mogelijk idd ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door The Silencer »

Wat betreft die planeet en de Aarde zijn...waarom zou dat niet kunnen? Het is een keer vernieuwend als een tv-serie "ons" uitmaakt als iets anders dan mensen. Hoe kan ik controleren of ik een Cylon ben? :*)

Zover ik me kan herinneren waren we een half jaar terug al aan het speculeren over wie er dood zou gaan (geen idee, geen zin om die oude topics terug te lezen). In ieder geval stond me er nog iets van bij toen ik de ep aan het downl...verkrijgen was. Vind het een beetje lame dat het Dee is. Ook eerdere aangekondigde overlijdens waren uiteindelijk weer van die "mindere" karakters waar je toch minder om gaf (die Billy nogwat bijvoorbeeld). Hoe lame ik het ook vond, ik zag het echter niet aankomen. Eerst was ze nog happy, oppassen, uitje met Lee, nog even een gesprekje met Gaita en dan BANG.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Tactical_Cube »

zo ik heb hem ook gezien...
hmz wat moet ik er van vinden :P

de zelfmoord van Dee ten eerste, deze kwam totaal onverwacht voor mij, even dacht ik dat zij de laatste cylon was omdat zo apart keek toen Geata weg ging. En toen BAM.

Eerst vroeg ik me af waarom ze het deed, maar eigenlijk kan ik het heel goed begrijpen. Ze heeft al zoveel tegenslagen gehad, dat de aarde niks was was de laatste druppel. Na de date met Lee was ze weer gelukkig, dit gevoel wou ze nooit meer kwijt.

Maar als ze zou blijven leven wist ze zeker dat ze het gevoel kwijt zou raken, de enige manier voor haar om het gevoel van blijheid nooit meer kwijt te raken was om een einde aan haar leven te maken. Oke dan zal ze misschien wel nooit meer wat voelen, maar het laatste wat ze in haar leven heeft gekend was pure blijheid. En dit was voor haar een manier om dat te behouden.

-------------------

De planeet is denk ik wel aarde, Starbuck heeft immers gezegd dat ze op aarde is geweest. Aangezien haar lijk op de planeet te vinden was kunnen we er denk ik van uit gaan dat het de aarde is.

-------------------

En Ellen als de final cylon, ik moet eerlijk zijn dat ik er op zich wel redelijk blij mee ben. Toen ze dood ging hoopte ik dat ze terug zou komen en dat is blijkbaar dus ook zo. Zij was dus het meesterbrein waarschijnlijk achter alles, zij heeft de dingen klaar gezet zodat hun 5 iig weer terug zouden kunnen komen.

En dat de res-hub kapot is maakt natuurlijk geen ene fuck uit. Als ze op de ressurection hub zouden komen zouden er al reserve lichamen geweest moeten zijn waardoor voor de andere cylons al lang duidelijk was wie de final five waren geweest. Nee ik denk dat er of op de aarde onder de grond nog iets is, of gewoon heel ergens anders.

-------------------

Tot slot, als de aarde door cylons bewoond werd... waar komen de mensen dan vandaan? En waar is de oorlog door ontstaan?

Zou het hier soms precies andersom zijn gegaan, dat de mensen de cylons uitgeroeid hebben terwijl de cylons nu de mensen grotendeels hebben uitgeroeid. Een soort wraak? of cirkel?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Trekscaper »

De Canadezen hebben slechte smaak: (de laatste 15 sec van de video)


http://www.youtube.com/watch?v=LW2_2ihIuzI
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Spot »

^ idd bijzonder fout
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.11) Sometimes a Great Notion

Bericht door Section31 »

Ziet er niet eens smakelijk uit die plastic soep.... :)
Plaats reactie