(7.02) Dinosaurs on a Spaceship

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

(7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Frank »

Morgen (zaterdag 8 september) om 20:35 op BBC 1: Dinosaurs on a Spaceship. Aflevering duurt weer gewoon 45 minuten.
Spoiler (weergeven)
An unmanned spaceship hurtles towards certain destruction, unless the Doctor can save it, along with its impossible cargo... of dinosaurs! By his side are a ragtag gang of adventurers: a big game hunter, an Egyptian queen and a surprised member of the Pond family. But little does the Doctor know that there is someone else onboard who will stop at nothing to keep hold of his precious, prehistoric cargo.
 
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Zijn preview clips en andere zooi onlne, is er behoefte dat dit gepost wordt voor de komende drie eps of kan iedereen die zooi zelf wel vinden?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Een duidelijke fun tussenep dit. Beetje op dezelfde manier bedoelt als de piratenep vorig jaar, maar nu wel gelukt. Vooral niet te serieus nemen. Zitten een aantal opzetjes in die voor verder in de serie van belang (kunnen) zijn. Natuurlijk Rory zijn vader, komt in ieder geval terug in ep 4, en het feit dat er een aantal keer hele duidelijk hints richting River gegeven worden. En er zat nog meer in, maar dat is voor nu niet echt te bediscussieren omdat het samen gaat met spoilers voor later die niet algemeen bekend zijn. Er wordt ook weer eens subtiel naar verwezen dat we de verhalen chronologisch zien vanuit het standpunt van de Ponds en dus NIET vanuit het standpunt van de Dokter. Een van de mooie verwijzingen: "I never had a gang before" Wat had de Dokter tijdens Demons Run...exact...een gang. Maargoed, we zullen ooit nog wel eens te weten komen hoe dat precies in elkaar zit ;)

Positief:
- Humor, oh wat heb ik zo nu en dan gelachen tijdens deze ep ("How do you start a dinosauer?")
- Verkennings element was goed gedaan, ze komen op een schip en moeten daadwerkelijk uitzoeken wat er gebeurd is en hoe alles werkt
- Rory zijn vader, wat vind ik het jammer dat dit karakter niet eerder in de serie zat
- SFX, zag er allemaal goed uit voor DW begrippen
- De manier waarop de Dokter steeds meer als tijdreiziger neergezet wordt (dit was de eerste niet Moffat ep waarin duidelijk gebruik gemaakt werd van companions uit andere tijden)

Negatief:
- De grote boef van de ep die iets teveel op bassie en adriaan manier de grote boef was. Gemene meneer, GEMENE meneer, maak maar af...
- Het verhaaltje dat na de engine room (natuurlijk zag je aankomen dat ze niet naar een planeet gestuurd waren) wel erg voorspelbaar werd.
- Dinosaurussen...ik heb er echt niks mee (maar dat zal wel komen doordat ik een vrouw ben)
- Wel een verwijzing naar "de eerste" bruiloft van Rory en Amy maar niets over het feit dat de Dokter daar geland is met zijn Tardis. Zou dat collectief vergeten zijn...?

Alles met elkaar een vermakelijke tussenep. Ik had er weinig van verwacht (thema sprak me niet zo heel erg aan en het is geschreven door iemand die vooral van de rechte lijnen snel naar huis verhaaltjes is) en daardoor vond ik de ep beter dan gedacht. Maargoed...snel naar volgende week...daar heb ik echt zin in (gevaarlijk, kan dus best eens een teleurstelling worden)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Frank »

captain crash schreef:Negatief:
- De grote boef van de ep die iets teveel op bassie en adriaan manier de grote boef was. Gemene meneer, GEMENE meneer, maak maar af...
Uhuh, vond dat een totaal onkarakteristiek moment van de Doctor. Tuurlijk is hij direct of indirect wel verantwoordelijk geweest voor het doden van mensen, maar meestal weet hij wel wat beters dan dit te verzinnen. Verder wel een ok aflevering als je het allemaal niet te serieus neemt. Ook de "terugkomst" van de Silurians was leuk. Wel een beetje toevallig dat nou net Rory's vader op het schip aanwezig was op het moment dat twee personen met dezelfde genen het schip moesten besturen. Verder was Rory's vader wel goed gespeeld inderdaad.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door GPS »

Rory's vader was leuk. Ook het moment dat de dino het golfballetje terugbracht. Ik zat gewoon te wachten op "woef, woef." Maar hoe de doctor vraagt hoe je een dinosaurus sart en hoe hij dat die later troost alsof het een poesje is waren ook wel momenten die ik leuk vond.
Verder blijk ik het aanpassingsvermogen van Egyptische koninginnen zwaar te hebben onderschat. Dat mens zat werkelijk nergens mee. :lachhuil:

Minpuntjes? de badguy.Veel te simpel en het is niets voor de doctor om hem zomaar af te maken.

Maar voor een echt oordeel zal ik nog een keer moeten kijken. Ik wou alleen dat ze niet zo snel spraken (vooral de Doctor) zo snel kan ik niet lezen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Frank schreef:
captain crash schreef:Negatief:
- De grote boef van de ep die iets teveel op bassie en adriaan manier de grote boef was. Gemene meneer, GEMENE meneer, maak maar af...
Uhuh, vond dat een totaal onkarakteristiek moment van de Doctor. Tuurlijk is hij direct of indirect wel verantwoordelijk geweest voor het doden van mensen, maar meestal weet hij wel wat beters dan dit te verzinnen.
Oh ik vond het niet onkarakteristiek, hij heeft veel vaker "vijanden" koelbloedig aan hun einde geholpen (denk alleen maar aan the family of blood). Ik vind het ook niet erg dat het gedaan is, past bij de donkere kant van zijn karakter, maar wel met een vijand die niets meer is dan de baron uit bassie en adriaan ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Guess who? »

Die baron had anders wel de database van de Daleks om te kijken of de Doctor wat opleverde. Hij bestond niet.

Daar mogen ze de seizoen wel veel mee gaan doen. Einde vorig seizoen was de Doctor "dood" voor het universum en in de eerste ep van dit seizoen weten ook de Daleks niet meer wie de Doctor is.
Ik zie mogelijkheden :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Guess who? schreef:Die baron had anders wel de database van de Daleks om te kijken of de Doctor wat opleverde. Hij bestond niet.

Daar mogen ze de seizoen wel veel mee gaan doen. Einde vorig seizoen was de Doctor "dood" voor het universum en in de eerste ep van dit seizoen weten ook de Daleks niet meer wie de Doctor is.
Ik zie mogelijkheden :)
Ik ook :) Vond het ook leuk in deze ep dat de Doctor gezien werd als dokter...en dat ie het ook nog kon ;) En geen suffe reanimatiescene zoals vorig jaar in ep 2 :P
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Frank »

captain crash schreef:Oh ik vond het niet onkarakteristiek, hij heeft veel vaker "vijanden" koelbloedig aan hun einde geholpen (denk alleen maar aan the family of blood). Ik vind het ook niet erg dat het gedaan is, past bij de donkere kant van zijn karakter, maar wel met een vijand die niets meer is dan de baron uit bassie en adriaan ;)
Nou ja, het wisselt nogal door de show heen. De allereeste Doctor had ook z'n donkere kanten, zeker de eerste drie serials waar hij een echte anti-held is. Daarna werd het minder. Maar ik geloof dat de Doctor ook een keer gezegd heeft dat al het leven heilig (of iets soortgelijks) is en dat daarom de Master maar moest blijven leven. Dezelfde Doctor gebruikte ook een keer een pistool en schoot een Ogron dood. Misschien is onkarakteristiek niet het goede woord, maar had ik beter kunenn zeggen dat er totaal geen lijn in zit. Hier had het van mij in ieder geval niet gehoeven, dit ging te makkelijk.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door GPS »

Frank schreef:
captain crash schreef:Oh ik vond het niet onkarakteristiek, hij heeft veel vaker "vijanden" koelbloedig aan hun einde geholpen (denk alleen maar aan the family of blood). Ik vind het ook niet erg dat het gedaan is, past bij de donkere kant van zijn karakter, maar wel met een vijand die niets meer is dan de baron uit bassie en adriaan ;)
Nou ja, het wisselt nogal door de show heen. De allereeste Doctor had ook z'n donkere kanten, zeker de eerste drie serials waar hij een echte anti-held is. Daarna werd het minder. Maar ik geloof dat de Doctor ook een keer gezegd heeft dat al het leven heilig (of iets soortgelijks) is en dat daarom de Master maar moest blijven leven. Dezelfde Doctor gebruikte ook een keer een pistool en schoot een Ogron dood. Misschien is onkarakteristiek niet het goede woord, maar had ik beter kunenn zeggen dat er totaal geen lijn in zit. Hier had het van mij in ieder geval niet gehoeven, dit ging te makkelijk.
Mee eens. Had meer in de lijn gelegen als hij hem naar de één of ander onherbergzame planeet had verbannen.
Nu was het duidelijk zoiets van: we hebben de baron (of B100) ingeschreven, maar die moeten we ook direct weer kwijt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

GPS schreef:
Frank schreef:
captain crash schreef:Oh ik vond het niet onkarakteristiek, hij heeft veel vaker "vijanden" koelbloedig aan hun einde geholpen (denk alleen maar aan the family of blood). Ik vind het ook niet erg dat het gedaan is, past bij de donkere kant van zijn karakter, maar wel met een vijand die niets meer is dan de baron uit bassie en adriaan ;)
Nou ja, het wisselt nogal door de show heen. De allereeste Doctor had ook z'n donkere kanten, zeker de eerste drie serials waar hij een echte anti-held is. Daarna werd het minder. Maar ik geloof dat de Doctor ook een keer gezegd heeft dat al het leven heilig (of iets soortgelijks) is en dat daarom de Master maar moest blijven leven. Dezelfde Doctor gebruikte ook een keer een pistool en schoot een Ogron dood. Misschien is onkarakteristiek niet het goede woord, maar had ik beter kunenn zeggen dat er totaal geen lijn in zit. Hier had het van mij in ieder geval niet gehoeven, dit ging te makkelijk.
Mee eens. Had meer in de lijn gelegen als hij hem naar de één of ander onherbergzame planeet had verbannen.
Nu was het duidelijk zoiets van: we hebben de baron (of B100) ingeschreven, maar die moeten we ook direct weer kwijt.
Ik denk zelf dat ze hier de "demons run" kant van zijn karakter meer hebben willen laten zien. Was allemaal best geweest, kan goed leven met het feit dat hij dit doet, alleen maak de grote boze boef dan wat boeiender... Maargoed, vergeleken met de piratenep van vorig jaar was dit heel goed. Las ergens in een review dat dit een van de beste tweede eps van een seizoen DW is en ik vrees dat ik het daar mee eens ben :P
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door GPS »

Leuk was het iig wel.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Paulstartrek »

Ik vrees alleen dat ik de bad-guy alleen maar kon zien als Vilder uit Harry potter en Rory's dad alleen maar als mijnheer Weasley uit diezelfde serie. Eng om te zien hoe erg hun karakters ook overeenkomen met wat ze speelden in DW
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Paulstartrek schreef:Ik vrees alleen dat ik de bad-guy alleen maar kon zien als Vilder uit Harry potter en Rory's dad alleen maar als mijnheer Weasley uit diezelfde serie. Eng om te zien hoe erg hun karakters ook overeenkomen met wat ze speelden in DW
Heb je Harry Potter niet gewoon te vaak gezien? ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Paulstartrek »

kan je HP te vaak zien dan?

Maar goed, hij was al stuntelig aanwezig in HP en dat zet hij voort in deze aflevering. Ik kon hem gewoon niet eng vinden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Miriam »

Paulstartrek schreef:kan je HP te vaak zien dan?.
Nee
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
Paulstartrek schreef:kan je HP te vaak zien dan?.
Nee
Ja hoor, dat kan wel. Maar dat is op te vangen door nieuwe dvd's/blu-ray"s te kopen en de versleten troep weg te gooien.

Even serieus nu. Ik kijk graag HP. Maar dan vooral de laatste delen.
Eerlijk gezegd had ik Filch niet herkend. Maar ik denk dat hij leerlingen uit de luchtsluis smijten ook wel een prima straf had gevonden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Raynor's Revenge »

Het doden van de Baron (Solomon ofzo?) vond ik ook wat apart, zeker gezien hij na de speech van River in Demon's Run dat soort acties volgens mij toch minder wilde gaan doen... Niet dat de Doctor altijd even consistent is, maar toch ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:Het doden van de Baron (Solomon ofzo?) vond ik ook wat apart, zeker gezien hij na de speech van River in Demon's Run dat soort acties volgens mij toch minder wilde gaan doen... Niet dat de Doctor altijd even consistent is, maar toch ;)
..de dokter in Demons Run kan in de tijdlijn pas na deze ep zitten...ok, laten we die discussie toch maar niet voeren ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door Raynor's Revenge »

^ gezien je opmerking over de 'gang' zou dat kloppen... hoewel ik vermoed dat jij meer weet dan ik op dit moment wil weten, dus laten we het hier inderdaad maar even bij laten :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (7.02) Dinosaurs on a Spaceship

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:^ gezien je opmerking over de 'gang' zou dat kloppen... hoewel ik vermoed dat jij meer weet dan ik op dit moment wil weten, dus laten we het hier inderdaad maar even bij laten :P
Op dit gebied niet, zijn ze (net als het feit dat "Clara" in de eerste ep zou zitten) goed in om het verborgen te houden. Ik heb alleen een heel sterk vermoeden dat de Demons Run dokter later in de tijdlijn moet zitten gezien de karakters die hij als goede vrienden oppikt terwijl wij die nog niet kenden. Ik heb een vermoeden dat we van die karakters meer gaan zien de komende tijd. Maargoed...we zullen zien...:P
Plaats reactie