Christmas special 2013 [spoilers]

'whoooo are you, whoohoo hooo hooo'

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS & MVB nu :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door GPS »

Master Vanhu Botie schreef:GPS & MVB nu :')
Heb jij je geschoren dan? Ik niet hoor. :P
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS schreef:
Master Vanhu Botie schreef:GPS & MVB nu :')
Heb jij je geschoren dan? Ik niet hoor. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door HelloCath »

En de aflevering is alweer achter de rug.

Tja wat kan ik ervan zeggen...
Een aflevering die op snelvaart gaat, net zoals de 50 special.
Ik vond het leuk dat het verhaal lijn van de 11de doctor werd afgerond. The Silence, the cracks... Maar zoals ik al zei.. alle antwoorden werden zo ontzettend snel gegeven dat er niet echt tijd was voor de 11de doctor. Daarmee bedoel ik : Waar was de Gerinomooooo, bowties are cool, I wear a fez now, fezzes are cool, de grapjes etc etc.. Volgens mij hebben we niet eens de soundtrack van de 11de doctor gehoord.
Wel dat vreemde dansje van hem. Dat was leuk.
Amy die op kwam dagen was leuk... maar minder leuk voor Clara.
Ik bedoel in alle afleveringen met Clara tot nu toe was het altijd "My Clara, My impossible girl, jij bent nu mijn beste vriendin allertijden etc etc"
Eigenlijk droeg hij haar op handen. Deze aflevering behandelde hij haar verschrikkelijk. Ik heb het niet alleen over het liegen tegen Clara.
Maargoed de speech van de doctor wat geloof ik meer Matt Smith was dan The doctor. Was geweldig!
Wat een tranentrekker en dan dat vlinderdasje dat op de grond viel.
En daarna... daarna nieste hij zo in zijn nieuwe lichaam.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Frank »

Ik ben nog niet zo heel erg onder de indruk van deze kerstspecial; de verjaardagspecial vond ik stukken beter. Heb hem maar eenmaal gezien nog dus het kan nog veranderen. Een aantal verhaallijnen werd wel afgerond, iets waar ik heel erg op hoopte, maar het ging wel een beetje te snel. Ook de regeneratie vond ik niet heel briljant. Goed, de Doctor heeft een nieuwe set regeneraties gekregen van de Time Lords, en daardoor gaat alle misschien wat anders dan normaal, maar wat mij betreft was het vernietigen van het Dalekschip op deze manier een beetje overdreven. Ook het feit dat de Doctor nog even z'n oorspronkelijke gezicht terugkrijgt, hoewel begrijpelijk, past niet echt bij vorige regeneraties. Kerstmis hoeft van mij nooit zo in series en dat was hier niet anders. Misschien dat als ik de aflevering nog eens kijk dat hij beter wordt, maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk. Ik kijk wel uit naar Capaldi als Doctor :) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door captain crash »

Hij heeft 2.1 niet uitgeniest hoor. Iedereen die dat denkt moet het einde van de aflevering nog eens goed kijken. Ik ben wel blij dat ze het anders aangepakt hebben dan met 10 en de "war doctor" omdat we die versie van de regeneratie al veel hebben gezien dit jaar.

Ik ben blij met de afronding van een aantal van de verhaallijnen en volgens mij gaat er nog het nodige mee naar 2.1...maar...ik ben ook zeer ontevreden over de manier waarop Moffat gekozen heeft voor de extra regeneraties. Er was "on screen" al een andere manier getoond waarop hij deze had kunnen krijgen, en wat is River haar offer nu nog waard dan in "let's kill Hitler"? Daar komt nog bij dat in "AtM" River tegen de Doctor zegt dat hij geen regeneratie-energie mag verspillen aan haar gebroken arm. Waar haalt hij die energie vandaan als hij de laatste doctor is? Plot holes all the way...en dat had niet gehoeven. Ik ben er zeker van dat wanneer Moffat zijn versie van de Writers Tale uit gaat komen zal blijken dat hij eigenlijk een heel ander verhaal had willen vertellen en het voor hem nogal onverwacht gekomen is dat Matt niet nog een jaar door wilde gaan. Ik hoop trouwens niet dat Capaldi een een 1 seizoen doctor wordt.

Oh waarom ik denk dat dit zou kunnen - Ik verwacht dat aankomend seizoen Moffat zijn laatste jaar als hoofdschrijver wordt. Ik weet niet of een nieuwe hoofdschrijver een bestaande Doctor over wil nemen en ik weet ook niet of Capaldi zin heeft in meer dan 1 jaar.

En voor de rest was ik best tevreden hoor ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Raynor's Revenge »

De ep ging idd wel in sneltreinvaart, maar niet op een bijzonder storende manier vond ik. Weaponised-regeneration was uitermate cool 8-)

Oh, en voor degenen die hem pas 1 keer gezien hebben: mijn ervaring is dat de emotionele impact de tweede keer veel groter is, omdat je niet continu nieuwe info aan het verwerken bent ;)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door HelloCath »

captain crash schreef:Er was "on screen" al een andere manier getoond waarop hij deze had kunnen krijgen, en wat is River haar offer nu nog waard dan in "let's kill Hitler"? Daar komt nog bij dat in "AtM" River tegen de Doctor zegt dat hij geen regeneratie-energie mag verspillen aan haar gebroken arm. Waar haalt hij die energie vandaan als hij de laatste doctor is? Plot holes all the way...en dat had niet gehoeven.
Ik had ook gewed op het River verhaal..
Bedoel was veel makkelijker en geloofwaardiger geweest.
River had hem al haar regeneratie energie gegeven... hij had de energie nog in seizoen 7 afl 6.. dus..
Nouja geen idee waarom ze dat blijkbaar opeens vergeten zijn.
Ik noem het slecht schrijven. Moffat is brilliant hoor maar ik heb ook het idee dat hij ontzettend chaotisch is.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Guess who? »

Leuke aflevering, maar ik had er iets meer van verwacht. Met name River.
Helemaal na de 50th special, lag de lat hoog. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe doctor.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door captain crash »

Guess who? schreef:Leuke aflevering, maar ik had er iets meer van verwacht. Met name River.
Helemaal na de 50th special, lag de lat hoog. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe doctor.
We schijnen River in seizoen 8 te krijgen...dus misschien heb ik toch nog te vroeg gezeurd ;)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door HelloCath »

Voor mij part hoeft River niet terug te komen. Ze was echt een leuk personage maar ze heeft een mooi afscheid gekregen. Niets meer aan doen. Krijg een beetje een déjà-vu gevoel. Rose komt ook steeds terug...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Re: Christmas special 2013 [spoilers]

Bericht door Frank »

captain crash schreef:Oh waarom ik denk dat dit zou kunnen - Ik verwacht dat aankomend seizoen Moffat zijn laatste jaar als hoofdschrijver wordt. Ik weet niet of een nieuwe hoofdschrijver een bestaande Doctor over wil nemen en ik weet ook niet of Capaldi zin heeft in meer dan 1 jaar.
Over een (eventueel?) seizoen 9 heb ik wel het volgende gevonden:

http://www.digitalspy.co.uk/tv/s7/docto ... offat.html
Plaats reactie