Farscape gecancelled :((((((

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gesloten
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Farscape gecancelled :((((((

Bericht door Scorpius »

Farscape is gecancelled, lees meer op www.farscapeworld.com en doe mee in de actie om Farscape terug op de buis te krijgen. Het nieuws komt van David Kemper en Ben Browder in een officiele chat. We hebben drie dagen gekregen voordat er een officieel persbericht wordt vrijgegeven, handel dus snel. Moya wordt as vrijdag al in stukken gezaagt, en de laatste opnames zijn dinsdag. Stuur faxen, brieven, e-mails en telegrammen naar de juiste mensen die Farscape weer terug op de buis kunnen krijgen.

Alle info staat op www.farscapeworld.com
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Farscape gecancelled :((((((

Bericht door 22339 »

Scorpius schreef:Farscape is gecancelled, lees meer op www.farscapeworld.com en doe mee in de actie om Farscape terug op de buis te krijgen. Het nieuws komt van David Kemper en Ben Browder in een officiele chat. We hebben drie dagen gekregen voordat er een officieel persbericht wordt vrijgegeven, handel dus snel. Moya wordt as vrijdag al in stukken gezaagt, en de laatste opnames zijn dinsdag. Stuur faxen, brieven, e-mails en telegrammen naar de juiste mensen die Farscape weer terug op de buis kunnen krijgen.

Alle info staat op www.farscapeworld.com
Wie is moya?
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Re: Farscape gecancelled :((((((

Bericht door Scorpius »

22339 schreef:Wie is moya?
Het levende schip, waar de serie zich op afspeeld(e).
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Als die vrijdag in stukken is gehakt en de serie op dat schip is gebaseerd zie ik weinig toekomst in een vervolg op de serie. Tenzij ze een of ander broertje vinden van dat levende schip en alsnog door kunnen.
Gebruikersavatar
BorgdroneM
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 262
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:29
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door BorgdroneM »

TRAGISCH AFSCHUW VERSCHRIKKELIJK :'( RAMPSPOED

Kortom ik vind 't wel heel erg, al werd 't verhaal slapper, hopelijk maken ze een beetje waardig einde aan het verhaal dat heel heel heel heel erg goed begon, ik zal de humoristische maar toch met een serieus goed verhaal erg missen :( Komt binnenkort seizon 4 op de BBC?
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Er komt geen waardig einde, toen het nieuws bekend werd gemaakt waren ze al klaar met het filmen van de laatste aflevering, die eindigt in een cliffhanger. De hele outline van het vijfde seizoen was al geschreven, en daar zou de serie eindigen... niet in S4. De laatste scenes die vandaag zijn opgenomen waren voor aflevering 4.17 (ze nemen vaak verschillende afleveringen door elkaar heen op).

Het blijkt dat Ben Browder een klein beetje overdreef met z'n Moya in stukken zagen. Het belangrijkse deel wordt opgeslagen en de rest wordt vernietigd. Ook zijn er gedetailleerde foto's genomen, zodat als het nodig is, ze de set opnieuw kunnen bouwen. Vorig jaar was bijvoorbeeld een deel van de set afgebrand, en hebben ze alles weer netjes opgebouwd, het is mogelijk dus.

Rockne O Bannon (de bedenker van de show) liet weten dat de SciFi channel minder budget voor het vijfde seizoen wilde hebben. Em.Tv, het bedrijf dat eigenaar is van Jim Henson, stemde daar niet mee in, en dus werd de show gecancelled door de SciFi channel. De bastards! :(

Er is al 1500 dollar gedoneerd binnen 12 uur ofzo, voor een advertentie in het dagblad van Sydney. Faxen en voicemails van de scifi channel zijn vol en we moeten wachten tot ze aan het werk gaan om weer te kunnen bellen en faxen etc..

Rockne schreef ook dat we contact moesten zoeken met andere stations zoals TNT en UPN, want die zijn op dit moment nog op zoek naar een goeie scifi show. Ook HBO en Showtime (betaalzenders) zouden misschien interesse kunnen hebben als ze genoeg brieven, faxen en telefoontjes ontvangen van de fans...

Dus, Crackers Do Matter, Save farscape: http://farscape.wdsection.com/
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Deze hele geschiedenis gaat steeds meer op babylon5 lijken he...eindelijk een GOEDE sfserie en wat dan...dan krijgen we dit soort gezeur weer. Hoe komt het toch dat dingen als Andromeda gewoon mogen blijven bestaan (om het nog niet over E:FC te hebben) en goede originele series zo'n lot te wachten staat als dit...en dan wij maar weer wachten op hoe het gaat aflopen, als ze al vinden dat we dat mogen weten. Lang leve de tvnetwerken he...lang leve de commercie :(
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

Inderdaad.. Shows als Andromeda en Mutant X krijgen al ook voordat er één aflevering is geschoten een contract voor 2 jaar.. Dat snap ik echt niet..

Oh over Mutant X gesproken, begint nu op Urine :)
Gebruikersavatar
ScifiJunky
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:50

Bericht door ScifiJunky »

Ach kom op, andromeda is helemaal zo slecht nog niet. Enterprise heeft nog meer slechte plots en nutteloze action packed afleveringen.

Anyways : http://www.scifi.com/farscape/includes/message.html

Lees regel 3, moest er echt om lachen.

Oh ja....in plaats van farscape krijgt stargate nu een 7de seizoen erbij. 1,3 miljoen per aflevering(hmm, waar zou SCIFI nou dat geld vandaan halen ?)

Ik had liever een 5de seizoen farscape maar een 7de seizoen stargate is mooi meegenomen :)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Persoonlijk vind ik Andromeda een stuk beter dan Farscape, maar FS was ook wel aardig (de eerste 14 aflevering, die ik gezien heb). MutanX heb ik niet gezien, maar schijnt niet echt geweldig te zijn. Toch jammer dat het gecancelled is :-(
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

De eerste 14 afleveringen? Dat was een opwarmertje, daarna wordt het veeeeeel beter.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Een van de redenen dat Farscape gecancelled wordt, is omdat ze meer zien in Stargate SG-1 en daarom wordt nu een laatste seizoen van Stargate gemaakt. Joepie!!!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Is die muppetserie gecancelled? Ah wat zielig, gelukkig is er Enterprise, veel beter!!!!!!!!111

}:O
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

nooit een cultuurbarbaar achter jou gezocht 8-)
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

3rd RemataKlan schreef:Is die muppetserie gecancelled?
}:O
hehe das precies hoe ik er over dacht ;)
Een muppet wannabee & een Hellraiser wannabee serie.
Gebruikersavatar
Scorpius
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 jun 2002, 18:17

Bericht door Scorpius »

22339 schreef:hehe das precies hoe ik er over dacht ;)
Een muppet wannabee & een Hellraiser wannabee serie.
Die van die Hellraiser snap ik echt niet, iemand draagt leer... okay, kep nog nooit een pinhead gezien in Farscape. Je zal dan ook wel nooit een aflevering hebben gezien.

Maar ja, misschien snap je de verhaallijn niet, karakterontwikkeling en goede drama is niet wat je zoekt in een serie. Scifi clichés zijn voor jou misschien vaste kost. En je knapt af op goede acteurs en mooi CGI, tja.. dan is Farscape niks voor jou!

En 3rd, volgens mij zal Farscape jou best wel aanspreken, als je het een kans geeft. Jij als DS9 en Dead Zone liefhebber...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Idd, met die stelling is crashje het eens, 3rd je moet het echt eens een goede kans geven, ik was vanaf ep1 verslaafd en zoals je weet heb ik niet de slechtste smaak hiero 8-)
Gesloten