Star Wars: Het algemene onderwerp

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

GEWELDIG!!!! 8-)

deze film was gewoon de beste van alle Star Wars.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

!¿!Mats!¿! schreef:GEWELDIG!!!! 8-)

deze film was gewoon de beste van alle Star Wars.
:{ dat kun je niet menen?

Bij nader inzien vind ik hem beter dan AOTC. Daarna komt ep1.. en de beste blijven nog steeds de classics.
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Ik vind dat je niet kan spreken van een "beste" starwarsfilm.
Ieder deel heeft zo zijn sterke punten, maar Episode 3 was wel een van de indrukwekkendste vond ik.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat ik aan (1,2 en) 3 echt fantastisch vond vergeleken met de oudere was Yoda. Die gevechten zijn echt zó cool om naar te kijken. Dat kon zo'n pop in 1980 niet :yum:
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Vis schreef:Wat ik aan (1,2 en) 3 echt fantastisch vond vergeleken met de oudere was Yoda. Die gevechten zijn echt zó cool om naar te kijken. Dat kon zo'n pop in 1980 niet :yum:
Ik vond hem in Episode 1 anders toch vrij stijfjes :P
Zeg eerlijk, de OT yoda pop was beter dan de Ep 1 pop die maar 1 uitdrukking in zijn gezicht had.
Gelukkig had George Lucas dit zelf ook door, en nam hij hem meestal niet zo duidelijk in beeld ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Star Wars Ties Record for Fastest to $200M [link]

George Lucas' Star Wars: Episode III Revenge of the Sith has tied the record set by Spider-Man 2 for fastest to the $200 million mark in just eight days. The third and final prequel has amassed $200.4 million in the time frame and already $356.9 million worldwide.

"Revenge of the Sith" has climbed to the 59th spot on the all-time domestic blockbuster list in its first week and is currently at #92 on the all-time worldwide list. It is expected to move up significantly on both lists over the Memorial Day holiday weekend.

"Episode III" has also surpassed Sony's Hitch ($177.6 million) to become the biggest movie of 2005 so far in North America.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Vis schreef:Wat ik aan (1,2 en) 3 echt fantastisch vond vergeleken met de oudere was Yoda. Die gevechten zijn echt zó cool om naar te kijken. Dat kon zo'n pop in 1980 niet :yum:
het was ook wel leuk toen ie die bewakers tegen de muur aan smeet toen hij de kamer van de Emperor binnenkwam.

ik vind trouwens wel jammer dat alle Jedi's er aan moesten geloven. :{
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

!¿!Mats!¿! schreef:
Vis schreef:Wat ik aan (1,2 en) 3 echt fantastisch vond vergeleken met de oudere was Yoda. Die gevechten zijn echt zó cool om naar te kijken. Dat kon zo'n pop in 1980 niet :yum:
het was ook wel leuk toen ie die bewakers tegen de muur aan smeet toen hij de kamer van de Emperor binnenkwam.

ik vind trouwens wel jammer dat alle Jedi's er aan moesten geloven. :{
Het meervoud is Jedi! Bovendien...sinds wanneer zijn Obi-Wan en Yoda geen Jedi?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

ik vind trouwens wel jammer dat alle Jedi's er aan moesten geloven
Niet perse alle Jedi hoeven dood te zijn, we hebben er maar een paar zien sterven.
Ook hebben Obi wan en Yoda een waarschuwing gestuurd dat de Jedi niet naar Corrusant moesten komen.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik had ook ergens opgevangen dat de Star Wars TV serie over een overgebleven jedi zou gaan... ben daarvan de naam even vergeten.
Maar ik geloof niet dat dit officieel bevestigd is.. dus ik weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Galenfuinion schreef:
!¿!Mats!¿! schreef:
Vis schreef:Wat ik aan (1,2 en) 3 echt fantastisch vond vergeleken met de oudere was Yoda. Die gevechten zijn echt zó cool om naar te kijken. Dat kon zo'n pop in 1980 niet :yum:
het was ook wel leuk toen ie die bewakers tegen de muur aan smeet toen hij de kamer van de Emperor binnenkwam.

ik vind trouwens wel jammer dat alle Jedi's er aan moesten geloven. :{
Het meervoud is Jedi! Bovendien...sinds wanneer zijn Obi-Wan en Yoda geen Jedi?
nee, oké, maar op hun na zie je alle bekende doodgaan.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Wat is er eigenlijk met Yaddle gebeurd? Tijdens de clone wars gesneuveld misschien?
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

wie is Yaddle?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

!¿!Mats!¿! schreef:wie is Yaddle?
]:( Use google.. and find the starwars.com databank you will.
Yaddle is iig familie van Yoda, en zat in ep1 ook bij de council.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik heb hem vandaag dan toch ook maar gezien, hij viel niet tegen, met uitstek de beste van de prequels (hoewel ik de gevechten soms wel iets te vond, je kunt het ook overdrijven, vooral bij dat ruimtegevecht in het begni) maar zeker niets vergeleken met de originele trilogie (en dan het echte origineel en niet 1 van de 100 remakes).

Twee gedachten die nu vooral in mijn hoofd spelen: eerste is die General Grievious, die ik overigens een beetje tegen vond vallen. Heb hier en daar in dat topic wel wat over gelezen over hem dat hij in het EU belicht wordt, maar als je alleen maar de films kent heb je echt geen flauw idee waar hij ineens vandaan komt en waarom we hier een 'Robocop' heb. Goed aan de andere kant was de film ook lang genoeg en extra scene's om Grievious te verklaren zou de film onnodig lang maken, maar misschien een extra paar regels hier en daar om het wat beter te verklaren zouden wel goed zijn geweest.

Ook vraag ik me af waarom Obi-Wan Anakin niet gedood heeft. Dacht hij misschien dat Anakin het toch niet zou overleven (hij stond iig al in de hens, mistte zijn benen en zijn laatste echte arm, plus hij was aan de arse van het universium). Of kon/wilde hij Anakin niet doden omdat hij, zoals hij al tegen Yoda zei, hij als een broer voor hem was, of hield de Jedi code hem tegen (niet doden van onbewapende/gewonde gevangen).

Iig leuk om bekende elementen uit het origineel te zien zoals Organa, de pleegvader van Leia, Captain Antilles (ik neem aan de vader van Wedge), die blockade runner (van Captain Antilles), de eerste versie van de Scouttroopers op de Wookie planeet, de eerste aanzet tot AT-ST's, eveneens op die planeet.

Nog iets wat ik me afvraag, heeft het imperium de Wookie's uitgemoord? Als de pre-AT-ST's op zoek zijn naar Yoda hoor je de troopers zeggen 'these Wookies are all dead', dat lijkt erop dat ze ook op Wookies jagen. We zien ook geen Wookies in de originele trilogie op Chewbacca na. Hoe zit het met de Wookies?

Zoals ik ook al in dit topic gezien heb, waren de droids idd een groot minpunt. Ook vond ik R2-D2 ietsjes minder, leek meer op comic relief maar gelukkig nog lang niet zo erg als Jar-Jar. Wel grappig wat er allemaal in zo'n klein blik zit :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

heb gisteren gezien... aardige film niks bijzonders, ik vond het jedi gevecht tussen ben en annie, een beetje langdradig duren (maar da's persoonlijk) ik vond balkon gevecht daar in tegen een van de tofste dingen uit de hele film (hebben ze daarvoor die firma in maastricht aangenomen).. Grievious, ja die deed me sterk denken aan die darklord van morrowind / anubis van utopia... maar ja darklords is ook typisch figuurtje...

Irritant dat ik nog steeds Saruman of Sacremento zie i.p.v. van count dooku, maar da's persoonlijk...

Kon mijn lach niet houden toen ik Darth Vader in zijn gewaad zag, maar ja er waren wel meer momenten die ik dol komisch vond persoonlijk... Waar het wellicht niet van toepassing was...

Ik vraag me trouwens af waarom anakin later nog in jedi hemel komt aangezien die gast gewoon weg kinderen heeft zitten vermoorden...

Vermakelijk film ***1/2
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Blind Guardian schreef: Ik vraag me trouwens af waarom anakin later nog in jedi hemel komt aangezien die gast gewoon weg kinderen heeft zitten vermoorden...
Omdat ie toen al Darth Vader was, en Anakin zogenaamd al dood was..
Maar toch vind ik het niet kunnen... Anakin laat zich verleiden.. en in ep6 wordt het hem allemaal vergeven. Anakin zelf is nog altijd degene die zich heeft laten verleiden, dus goed issie niet bezig geweest imo.
Laatst gewijzigd door DataLord op 30 mei 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef: Irritant dat ik nog steeds Saruman of Sacremento zie i.p.v. van count dooku, maar da's persoonlijk...
Christopher Lee had helemaal een lullige bijrol in deze film, had er wel meer van verwacht. Zal hij zelf ook niet echt blij mee geweest zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

DataLord schreef:
Blind Guardian schreef: Ik vraag me trouwens af waarom anakin later nog in jedi hemel komt aangezien die gast gewoon weg kinderen heeft zitten vermoorden...
Omdat ie toen al Darth Vader was, en Anakin zogenaamd al dood was..
Maar toch vind ik het niet kunnen... Anakin laad zich verleiden.. en in ep6 wordt het hem allemaal vergeven. Anakin zelf is nog altijd degene die zich heeft laten verleiden, dus goed issie niet bezig geweest imo.
Ja dat zeg ik dus, vind echt niet kunnen die gast heeft gewoon zo'n beetje onschuldige kinderen af zitten slachten... Bedoel dat hij de yedi leiders heeft lopen afhakken, maar kinderen, en dan nog in de 'jedi hemel' terecht komen.... bah... ennuh darth vader of niet, hij heeft zich inderdaad laten verleiden dus moet gewoon leven met de consquenties..

silencer> juist, sauruman had alweer zo'n afghaakte rol net zoals in the extended edition of the rotk
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:silencer> juist, sauruman had alweer zo'n afghaakte rol net zoals in the extended edition of the rotk
Sterker nog, in de bioscoop versie kwam hij toen helemaal niet voor, meen me te herinneren dat hij uiterst 'displeased' was daarover.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

jep, hij kwam zelfs niet naar de premiere omdat hij vond dat het verhaal vernaggeld was op deze manier. (en omdat hij nu geen screentime meer had natuurlijk, maar als groot tolkien fan vond ie de vernaggeling van het verhaal natuurlijk ook zeker niet leuk)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

begrijpelijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

heb inmiddels de soundtracks van de originele trilogie en episode I en II... prachtig :*D
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

zijn die niet allemaal hetzelfde? :?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

nee, alleen het thema is gelijk.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

Ik vond de film op zich geweldig, alleen vind ik dat de acteurs die Anakin en Padmé spelen, in een soap thuishoren. Die liefdesaffaire vind ik gewoon domweg klef. Maar verder mooie dramatiek hoe Anakin dus naar de Dark Side wegzinkt, al had die jongen z'n emoties wel op een betere manier kunnen laten zien.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

http://www.vgcats.com/comics/

:)

Alle 'slechte' dingen op een rijtje. :p
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Another Star Wars Prequel?
Posted by samzenpus on Thursday May 26, @05:54AM
from the when-will-it-end dept.

boarder8925 writes "George Lucas said he was finished with the Star Wars movies, but it seems George Lucas has an idea for another add-on to the Star Wars movie series: a prequel to The Phantom Menace. The story would follow the Jedi regaining control of the universe from the many Dark Lords some 88 years before Anakin Skywalker ever graced the universe. Yoda, who, according to Lucas, was instrumental in the effort, would apparently have a headlining role. However, Lucas, now age 60, says he won't be captaining such a ship if it ever happens."
bron

]:(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

de Republiek kende toch juist een hele lange periode van rust voor dat het Keizerrijk gevormd werd? Of heb ik wat gemist?
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ja ik lees iets over Dark Lords :S
Ik dacht inderdaad dat ze daar al niets meer van hadden vernomen voor 3 millenia oid.

*edit* ik las trouwens gisteren op Theforce.net iets over een mogelijke prequel van "The Old Republic"...
Ik vind het een beetje verwarrend allemaal... maar het zal wel valse hoop zijn.
Plaats reactie