The Hobbit (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Het is een film gebaseerd op het verhaal en niet een verfilming van het verhaal .....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

Master Vanhu Botie schreef:Het is een film gebaseerd op het verhaal en niet een verfilming van het verhaal .....
Dat zeg ik dus zelf ook altijd :) Alleen pretendeert die baardaap zelf wel het laatste :r
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
GPS schreef:
The Silencer schreef:
Punisher schreef:bleeehhh, ik heb het ongeveer 1:20 volgehouden. Toen gingen de Orcs gezellig *overdag* achtervolging inzetten. Dat was toch net iets te veel.

Verder random dingen over de film:
- Intro was onnodig. Waarom moet het hele backstory nu in van te voren helemaal uitgelegd worden? Daar is de film toch voor? Of mis ik iets? Hetzelfde geld voor de tie-in met LOTR. Waarom moet dat dan weer zo voorgekauwd?
- Visual: Gelikt, maar saai en inspiratieloos.
- Radagast: Jar-Jar Binks stijl comic relief ... *yawn* ...
- De humor is geforceerd en afgetaaid. De scene met de trolls was gewoon flauw. Had ook leuk kunnen zijn.

... enz ...

Oftewel: Middelmatige Hollycrap productie. Het waren weer 90 minuten van m'n leven die we niet meer terug krijgen.
Was het echt zo erg? Ik heb me er nog steeds niet aan gewaagd en misschien is dat ook maar goed zo :)
Ik raad elke Tolkien liefhebber af om naar deze film te kijken.
Als je op zoek bent naar enkele uurtjes pretentieloos vermaak in de vorm van een fantasy film, dan is het voor een keertje best te doen. Maar laat het dan wel bij één keer en vergeet Tolkien voor de duur van de film.
Dus dezelfde regels als voor Lord of the Rings eigenlijk :)
Nee, erger.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Punisher »

The Silencer schreef:
GPS schreef:
The Silencer schreef:
Punisher schreef:bleeehhh, ik heb het ongeveer 1:20 volgehouden. Toen gingen de Orcs gezellig *overdag* achtervolging inzetten. Dat was toch net iets te veel.

Verder random dingen over de film:
- Intro was onnodig. Waarom moet het hele backstory nu in van te voren helemaal uitgelegd worden? Daar is de film toch voor? Of mis ik iets? Hetzelfde geld voor de tie-in met LOTR. Waarom moet dat dan weer zo voorgekauwd?
- Visual: Gelikt, maar saai en inspiratieloos.
- Radagast: Jar-Jar Binks stijl comic relief ... *yawn* ...
- De humor is geforceerd en afgetaaid. De scene met de trolls was gewoon flauw. Had ook leuk kunnen zijn.

... enz ...

Oftewel: Middelmatige Hollycrap productie. Het waren weer 90 minuten van m'n leven die we niet meer terug krijgen.
Was het echt zo erg? Ik heb me er nog steeds niet aan gewaagd en misschien is dat ook maar goed zo :)
Ik raad elke Tolkien liefhebber af om naar deze film te kijken.
Als je op zoek bent naar enkele uurtjes pretentieloos vermaak in de vorm van een fantasy film, dan is het voor een keertje best te doen. Maar laat het dan wel bij één keer en vergeet Tolkien voor de duur van de film.
Dus dezelfde regels als voor Lord of the Rings eigenlijk :)
De Lord of the Rings films vond ik nog leuk om te kijken. Zeker niet bijzonder goed, maar ook niet slecht. Ik heb ze op DVD (was in de aanbieding).

The Hobbit is, IMHO, vele malen erger. Het is gewoon een slechte film op zich. Heeft niks met eventuele boeken te maken. Bovenstaande punten gelden net zo goed ook al zou er geen boek zijn en alleen de film(s).
Master Vanhu Botie schreef:
Punisher schreef:`SciFi' is niet hetzelfde als Science Fiction.
Dan ben ik wel benieuwd wat het dan wel betekent :Y)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scifi#The_ ... 2sci-fi.22
As science fiction entered popular culture, writers and fans active in the field came to associate the term with low-budget, low-tech "B-movies" and with low-quality pulp science fiction. By the 1970s, critics within the field such as Terry Carr and Damon Knight were using sci-fi to distinguish hack-work from serious science fiction.
low-budget en low-tech geld tegenwoordig vaak niet meer, maar ik denk dat je wel een paar voorbeelden van `low-quality pulp science fiction' kan verzinnen :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Dus gewoon een poging van de makers zich te onderscheiden van het andere werk. Die grens zal voor iedereen anders zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

@Pun: hmm, klinkt niet goed. Als film an sich vond ik LotR ook goed te pruimen, als verfilming van Tolkien een drama. Als de Hobbit nu beide is ... en het wordt ook uitgesmeerd over drie delen, daar heb ik ook weinig zin. Ik denk dat ik een paar jaar wacht en download euhm, verkrijg als er drie fatsoenlijke versies "beschikbaar" zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Het verschil met LOTR is dat, of het nu een goede verfilming was van het verhaal uit het boek of niet, de films zelf voor die tijd best bijzonder waren. Groots, spannend, mooie effects, etc.

De Hobbit is nu totaal niet meer onderscheidend op wat voor manier dan ook, dus dan komt alles bij het verhaal te liggen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Hobbits luie wezens die alleen maar aan vreten denken .... :lachhuil:

En neen verwar het niet met mij ik denk ook alleen aan vreten maar ben niet lui ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Vis schreef:Het verschil met LOTR is dat, of het nu een goede verfilming was van het verhaal uit het boek of niet, de films zelf voor die tijd best bijzonder waren. Groots, spannend, mooie effects, etc.

De Hobbit is nu totaal niet meer onderscheidend op wat voor manier dan ook, dus dan komt alles bij het verhaal te liggen.
Waar. Maar als je een redelijk dun boek (pakweg 250 blz) over circa negen uur film uitsmeert, komt dat de vaart in het verhaal niet echt ten goede. Anders gezegd: op die manier help je elk verhaal om zeep.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Vis schreef:Het verschil met LOTR is dat, of het nu een goede verfilming was van het verhaal uit het boek of niet, de films zelf voor die tijd best bijzonder waren. Groots, spannend, mooie effects, etc.

De Hobbit is nu totaal niet meer onderscheidend op wat voor manier dan ook, dus dan komt alles bij het verhaal te liggen.
Waar. Maar als je een redelijk dun boek (pakweg 250 blz) over circa negen uur film uitsmeert, komt dat de vaart in het verhaal niet echt ten goede. Anders gezegd: op die manier help je elk verhaal om zeep.
Inderdaad.. slechte keuze. Waarschijnlijk ook weer gedaan omdat het bij LOTR ook zo was, en daar werkte. Want alles wat succesvol is kun je gewoon kopiëren, en dan is dat ook weer succesvol :')

Ik weet niet wat de 2e en 3e films gaan brengen, en of alles in één of beter twee films zou passen. Vind de balans nu in ieder geval al matig.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:
Vis schreef:Het verschil met LOTR is dat, of het nu een goede verfilming was van het verhaal uit het boek of niet, de films zelf voor die tijd best bijzonder waren. Groots, spannend, mooie effects, etc.

De Hobbit is nu totaal niet meer onderscheidend op wat voor manier dan ook, dus dan komt alles bij het verhaal te liggen.
Waar. Maar als je een redelijk dun boek (pakweg 250 blz) over circa negen uur film uitsmeert, komt dat de vaart in het verhaal niet echt ten goede. Anders gezegd: op die manier help je elk verhaal om zeep.
Inderdaad.. slechte keuze. Waarschijnlijk ook weer gedaan omdat het bij LOTR ook zo was, en daar werkte. Want alles wat succesvol is kun je gewoon kopiëren, en dan is dat ook weer succesvol :')

Ik weet niet wat de 2e en 3e films gaan brengen, en of alles in één of beter twee films zou passen. Vind de balans nu in ieder geval al matig.
Afgaande op het oorspronkelijke verhaal, had dat best in één film gekund. Zeker als die drie uur duurt.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Punisher »

Drie films is drie keer meer opbrengst van de bios-kaartjes en DVD sales.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Punisher schreef:Drie films is drie keer meer opbrengst van de bios-kaartjes en DVD sales.
Niet drie keer. Want er is zeker een deel van de bezoekers/kopers dat na de eerste film afhaakt.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Punisher »

GPS schreef:
Punisher schreef:Drie films is drie keer meer opbrengst van de bios-kaartjes en DVD sales.
Niet drie keer. Want er is zeker een deel van de bezoekers/kopers dat na de eerste film afhaakt.
Dat is afwachten ...

Fellowship of the ring: $871,530,324
The two towers: $926,047,11
Return of the king: $1,119,929,521

The Hobbit: $1,017,003,568
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Punisher schreef:
GPS schreef:
Punisher schreef:Drie films is drie keer meer opbrengst van de bios-kaartjes en DVD sales.
Niet drie keer. Want er is zeker een deel van de bezoekers/kopers dat na de eerste film afhaakt.
Dat is afwachten ...

Fellowship of the ring: $871,530,324
The two towers: $926,047,11
Return of the king: $1,119,929,521

The Hobbit: $1,017,003,568
Deze vergelijking gaat toch niet echt op. FOTR volgde het verhaal nog redelijk tot goed en de film was beslist niet te lang. Het uitbrengen van de extended dvd was een goede zet.
De tweede film was minder, maar een echt spektakel stuk. Terwijl de extended dvd de film behoorlijk opkrikte.
De derde film draaide alleen op de reclame en de verwachtingen die door de eerdere films waren gewekt.

Misschien krijg je gelijk, maar ik denk dat de chemie is uitgewerkt. De eerste Hobbit film doet behoorlijk afbreuk aan het oorspronkelijke verhaal en doet ook niet echt naar een vervolg verlangen.
Maar oké, misschien denkt het grote publiek (want daar moet men het van hebben) er anders over.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Ik denk niet dat ik deel 2 en 3 in de bios ga kijken, vond hem veel te lang en saai.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

USS Enterprise schreef:Ik denk niet dat ik deel 2 en 3 in de bios ga kijken, vond hem veel te lang en saai.
Ik weet zeker dat ik deel 2 en 3 niet in de bios ga kijken (oké, dat ligt ook aan dat stomme 3D gedoe) en ik denk niet dat ik die delen op dvd ga kijken of op andere wijze ga proberen te "verkrijgen". Die delen moeten dan toch heel wat beter zijn, wil dat gebeuren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Ik ga ze wel kijken; het is nog altijd best goed qua production values, dus prima om even aan te zetten.. desnoods op de achtergrond, en dan hoor je vanzelf wanneer er wat interessants gebeurt en je even die kant op moet kijken :p
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Tja, stuiterende rubberen dwergen, Orks die het daglicht kunnen verdragen. Ik zit daar niet echt op te wachten. Ik vind het zonde van Tolkien's verhaal.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Het stuk met Gollum was wel goed, daar wil ik nog wel meer van zien.

Neem tenminste aan dat die ook nog wel wat te doen heeft in de andere films.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

GPS schreef: Deze vergelijking gaat toch niet echt op. FOTR volgde het verhaal nog redelijk tot goed en de film was beslist niet te lang. Het uitbrengen van de extended dvd was een goede zet.
De tweede film was minder, maar een echt spektakel stuk. Terwijl de extended dvd de film behoorlijk opkrikte.
De derde film draaide alleen op de reclame en de verwachtingen die door de eerdere films waren gewekt.
Ik ben het zowaar met u eens.
GPS schreef:Ik vind het zonde van Tolkien's verhaal.
Dat vond ik van TTT en RotK al :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Het stuk met Gollum was wel goed, daar wil ik nog wel meer van zien.

Neem tenminste aan dat die ook nog wel wat te doen heeft in de andere films.
Ik denk het wel. In het boek namelijk niet, dus PJ zal Gollum juist er WEL bij betrekken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

:Y)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

^Good Guy araGorn
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding

Ik kan niet verwoorden hoe weinig zin ik heb in deze film :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:feauteau

Ik kan niet verwoorden hoe weinig zin ik heb in deze film :')
Net zo veel zin als kijken naar Wally die met zijn eruit gerukte ingegroeide teennagel een Stradivarius bespeeld?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door GPS »

Vis schreef:Afbeelding

Ik kan niet verwoorden hoe weinig zin ik heb in deze film :')
Joepie! Weer een film waar ik niet hoef. :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door Vis »

heen
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: The Hobbit (2012)

Bericht door WeyounsLastClone »

Mooie poster, wat mij betreft. En ondanks dat de eerste film iets te lang en een beetje ongeloofwaardig was, kijk ik toch wel naar deel twee uit!
Plaats reactie