"Fringe" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

"Fringe" (2008)

Bericht door Section31 »

Afbeelding
Airs Next: FOX at Tuesday 8:00 PM (60 min.)
Premieres: September 9, 2008
Show Categories: Drama, Science-Fiction, Horror, Mystery
Director: Alex Graves
Writers: J.J. Abrams, Alex Kurtzman, Roberto Orci

FBI agents Olivia Dunham and Peter Bishop are faced with a rapidly spreading unexplained phenomenon of the threatening kind. In an attempt to stop the spread, they enlist the assistance of Bishop's estranged father, the institutionalized scientist Dr. Walter Bishop.

Dawson's Creek's Joshua Jackson will play the lead role of Peter Bishop, a smart guy with many gambling debts. The Secret Life of Us's Anna Torv will play Olivia Dunham, a young, tough FBI agent who has to confront an unexplained phenomena. Also cast in the series are The Black Donnelly's Kirk Acevedo and Boston Legal's Mark Valley. They will play FBI agents. The Lord of the Rings: The Return of the King's John Noble and The Wire's Lance Reddick soon were added to the credits. Noble as Dr. Walter Bishop and Reddick as Phillip Broyles, a special agent for Homeland Security head of the Fringe division, that investigates terrorist and paranormal events. Alongside them are veteran actress Blair Brown and Take the Lead actress Jasika Nicole. Brown will play Nina Sharp, a 16-year veteran of Prometheus Corp., a cutting-edge research facility, while Nicole got the recurring role of Astrid, a federal assistant.

This highly anticipated sci-fi drama is created by Transformers /Star Trek/ Mission: Impossible III's J.J. Abrams, Roberto Orci and Alex Kurtzman. Fringe is directed by Emmy Award-winning Alex Graves ("The West Wing") and produced by Warner Bros. Television, Bad Robot Productions and Fringe Element Films.
Official Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ZAu4L5_Fl84

Nuttige Links:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Section31 »

En weer een nieuwe SciFi achtige serie op Fox. :o

Voorlopig doet het mij meer denken aan een plotline voor The X-Files (blijft dit een hele serie lang leuk?).
Fox zet er iig hoog op in: veel posters, castphotos en promospotjes. :)
Kom maar op met die Pilot!
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Het lijkt inderdaad teveel op The X-Files, maar het is JJ Abrams en ik mis geen enkel project van JJ. De trailer zag er wel goed uit overigens.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Het is fox ik geef niet meer dan dertien afleveringen, en volgend jaar is het de volgende hit serie bij veronica :X, en drie maanden daar na word het herhaald door sbs6 :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Alias leek in opzet in eerste instantie ontzettend veel op Nikita, bleek niet zo te zijn. Lost leek in opzet heel erg op Cast Away...of Survivor in serie voor...niets bleek minder waar. Cloverfield leek eerst op een Godzilla rip off, was ook niet zo. Ofwel, als JJA iets maakt moet je het eerst maar bekijken en daarna oordelen of 't toevallig toch echt ergens op lijkt ;)

Ben benieuwd hoelang deze serie trouwens overleeft. Niet al zijn tv projecten hebben het altijd even goed gedaan.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Guess who? »

De trailer was wel cool hoor :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Ik ben benieuwd het heeft wel wat weg van een bepaalde serie in de jaren '90, dat mag de pret niet drukken trouwens :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Trouwens wel stoer om Alex Graves weer aan 't werk te zien. Z'n West Wing eppies waren ook altijd goed.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

Een DVD screener is inmiddels 'beschikbaar' :) .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

So much for that...
Spoiler (weergeven)
Het ziet er allemaal wel leuk uit (lees: niet el cheapo ala Bionic Woman e.d. — en dat mag ook wel met het budget wat Abrams ongetwijfeld tot z'n beschikking heeft), maar het verhaal is flinterdun en zeer doorzichtig als je even door die show prikt. Allemaal zeer standaard ontwikkelingen, scenes, scripts, grapjes, clichés, wendingen... Ook veel Lost muziekjes en wéér een lead actress die veel van Garner weg heeft. Deze 'honey' kan alleen niet acteren.

Als je dit vergelijkt met het niveau van Alias lach je je slap; vergelijk je 't met de sfeer van X-Files, dito. Kortom: been there, done that. Echt veel van een rode draad is nog niet te duidelijk naar voren gekomen, al heb ik (helaas) wel een idee welke kant dit op gaat. Het doet me eigenlijk nog 't meeste denken aan Threshold, dus wat dat betreft past 't prima bij FOX en kunnen we toch zeker een mooi seizoen van zo'n 8 episodes verwachten!
 
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Fringe, the latest J.J. Abrams show, has been reviewed and opinions are mixed on the new series set to appear tomorrow night.

As reported by Hollywood.com, Abrams has been out and about promoting his new series, which focuses on an FBI agent played by Anna Torv who investigates strange occurrences of "fringe" science.

When asked how he felt about Fringe being compared to X-Files, Abrams said, "When I did 'Felicity,' it was 'Ally McBeal' in college. When I did 'Lost,' it was 'Gilligan's Island' and 'Survivor' meets 'Twilight Zone.' We're doing this, it's 'X-Files.' I'm used to that sort of thing and I'm always so grateful that they're referring to something that's great. 'X-Files,' to me, you know, was a seminal influence. And so as much as I love the 'Twilight Zone' and 'Night Stalker' and [David] Cronenberg films and [Michael] Crichton movies, all these things connect in some way and 'X-Files' is right there at the top of the list. So I would be a fool to say, 'Oh, there's no influence, there's no connection,' I mean, clearly, it's an FBI agent and weird stuff. I do think the similarities sort of end there, but I could see the comparison."

Fringe "was born out of our love of all things bizarre and kooky in media we loved growing up," explained Abrams as reported by AMCTV.com. "The 'X-Files' was definitely one of the sources of inspiration, as were things like The 'Twilight Zone' and 'Nightstalker.' We actually did an episode of 'Alias' once guest starring David Cronenberg as a mad scientist. It was something I felt could be a TV show, the idea of a Frankenstinian mad doctor, the classic cliché character, but done in a way that Cronenberg has treated a lot of his out-there protagonists, where he makes them broken people and emotional characters."

Reviewers however, were critical of the seeming derivative nature of Fringe. According to Steve West of Cinemablend.com, ""The new Fox series created by Abrams, Roberto Orci and Alex Kurtzman (who had great success with Alias and are indeed the ones behind the upcoming 'Star Trek' film) is a pure exercise in potential and major errors in judgment. The opening scene, horrific and vile in its own right, calls to mind explicitly the pilot episode of 'Lost.' It is intentional, and is possibly the biggest mistake I’ve seen made by a creative team launching a new show."

Verne Gay of Newsday agreed, calling Fringe "derivative."

Other reviewers were more positive. "Lots of good action and lots of fun to boot," said Linda Stasi of the NY Post. "If you love 'Lost' and were crazy for 'Alias,' then have I got a show for you. It's called 'Fringe,' and it's a little bit of this and a lotta bits of that."
Zelf nog niet gezien, staat wel op het "te kijken" lijstje.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Section31 »

Goede topic kick! :)
Beginnen ze vanavond eerste met de pilot?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Vond zelf weinig aan de pilot, was traag en zo veel actie zat er ook weer niet in. Plus openingscene leek iets teveel op LOST (inclusief de muziek). Hopenlijk worden de afleveringen daarna wat beter.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Heb de pilot al maanden staan, maar las dat er beter gewacht kan worden op de pilot die dus vanavond uitgezonden wordt. Morgen dus maar eens binnenhalen en kijken. :Y)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Fringe tot nu toe:

1x01: meh
1x02: goed
1x03: ok
1x04 super

Na de aflevering van deze week is mijn belangstelling enorm gestegen voor Fringe. En bovendien het Amerikaans publiek ook, want de kijkcijfers zijn goed. Zo goed dat FOX een gehele eerste volledige seizoen heeft besteld.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Vis z'n voorspelling kan dus nog wel eens uitkomen :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Miriam »

Joshua Jackson :9~
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Bij episode 3 was ik in slaap gevallen. Meestal betekent dat dat ik het saai vind. Maar nu hier staat dat 4 super is, geef ik die nog 1 kans. Dan moeten ze me overtuigen, anders is het gedaan. Genoeg anders moois. :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Galenfuinion schreef:Bij episode 3 was ik in slaap gevallen. Meestal betekent dat dat ik het saai vind. Maar nu hier staat dat 4 super is, geef ik die nog 1 kans. Dan moeten ze me overtuigen, anders is het gedaan. Genoeg anders moois. :)
En? Vond je het wat?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond er wederom geen fuck aan. Deze serie skip ik dus maar.

Eerste JJ Abrams project wat me niet kan bekoren, een zwarte dag...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Of dat betekent dat het een zwarte dag is weet ik niet...er zijn in JJ z'n verleden wel meer dingen die mij niet kunnen schelen. Ik vind het eerder een teken dat hij niet zo heel erg doelgroepgebonden produceert en dat is een voordeel. We kennen genoeg mensen in Hollywood met creatieve ideeen die uiteindelijk niet meer aan de bak komen omdat ze niet kunnen varieren. Ik heb zelf ook niet zoveel met deze serie. Daar moet ik wel bij aantekenen dat ik in eerste instantie ook niks met Lost had (ideen van de serie sprak me gewoon niet aan) en dat is toch helemaal veranderd. Dus nu kijk ik niet, misschien later wel...hangt er vanaf wat ze ermee gaan doen he.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door sonix666 »

Ik vind de serie tot nu toe erg gaaf. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

...mag ik je ook vragen waarom? Je bent namelijk de eerste die deze analyse geeft.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door sonix666 »

Dat is moeilijk uit te leggen. Enerzijds heeft het van ver gezien wel wat van de X-Files. De sfeer vind ik appart maar erg geslaagd. Het team is meer een zeer appart gelegenheidsteam, wat wat frisser aanvoelt dan bij series zoals CSI. Het verhaal met pattern is tot nu toe erg interessant. En zoals Lost wordt er langzaam de mysteries weer opgevoerd. Ik heb het in ieder geval vol interesse aanschouwd.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door renegaderene »

Ik ben via deze topic ook fringe gaan kijken en ik moe zeggen de serie bevalt me wel. Er zijn heel wat verborgen plotjes in deze serie. Dat bevalt me wel. Zo was in 1 aflevering de kale mysterieuze man. Deze zag je ook in de laatste aflevering Je moet goed op letten maar hij is er. Wat en wie is hij? Ook de parasiet in fbi agent zijn lichaam die zijn hart omsluit. Erg leuk gevonden Ik. Ik ben benieuwt waar dit heen gaat.
Gebruikersavatar
extatix
Commander
Commander
Berichten: 1206
Lid geworden op: 02 nov 2004, 14:05
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door extatix »

Fringe is leuke televisie, ongeloofwaardig leuk, dat weer wel. De technologiën zijn natuurlijk bullshit (daarom ook de naam Fringe) maar de personages maken het erg leuk. Gekke geleerde, yummie blondje, leuke chemie tussen iedereen. Totaal niet serieus nemen deze serie eigenlijk, gewoon dom vermaak.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door renegaderene »

tja om eerlijk te zijn...welke serie is nu geen dom vermaak...of is dat een ander soort topic?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Guess who? »

^ Teveel om op te noemen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

renegaderene schreef:tja om eerlijk te zijn...welke serie is nu geen dom vermaak...of is dat een ander soort topic?
eigenlijk wel...maar het is een goede discussie. West Wing is bijvoorbeeld geen "dom" vermaak. Hetzelfde geldt wat mij betreft bijvoorbeeld voor Lost.
Gebruikersavatar
renegaderene
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 okt 2008, 13:58

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door renegaderene »

Ligt eraan of je van Westwing houd denk ik. Ik val in slaap bij westwing omdat die serie niet aan mij besteed is. En Lost is weer een serie die ik wel volg. Alle twee zijn ze vermaak, daarvoor worden deze series gemaakt. Maar inderdaad ze zijn geen dom vermaak. Maar dat hoeft |Fringe ook niet tezijn. Hert vermaakt mij ook.....maar toch wil ik dit niet bestempellen als dom.....heb je nu bijvoorbeeld power rangers...ja dat is dom. lol
Plaats reactie