"Fringe" (2008)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Miriam »

EMH schreef:Ik moet hier nog steeds aan beginnen. Maar is het de tijd waard om er naar te kijken?
Als je de x-files leuk vond, is dit ook wel leuk.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
EMH schreef:Ik moet hier nog steeds aan beginnen. Maar is het de tijd waard om er naar te kijken?
Als je de x-files leuk vond, is dit ook wel leuk.
de verwijzing naar het plot van de nieuwe Star Trek film aan het einde van seizoen 1 is ook wel geniaal gedaan...valt natuurlijk nu pas op ;)

serie is op deze manier veel beter dan iedere week een losse ep kijken
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Nemesis »

Ik zag Fringe voor 35 euro bij de MM liggen, voor heel seizoen 1. Is dit het waard? Na het lezen van dit topic een beetje mixed reacties.

Ik merk al dat het een beetje ala X-Files is, maar ben eigenlijk wel benieuwd waar het een beetje om draait.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

http://www.imdb.com/title/tt1119644/plotsummary

En eerst een paar afleveringen kijken voordat je iets op DVD aanschaft?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:Ik zag Fringe voor 35 euro bij de MM liggen, voor heel seizoen 1. Is dit het waard? Na het lezen van dit topic een beetje mixed reacties.

Ik merk al dat het een beetje ala X-Files is, maar ben eigenlijk wel benieuwd waar het een beetje om draait.
Ik verwacht dat The Pirate Bay of soort gelijke site of nieuwsgroep vast en zeker wel wat inkijk exemplaren heeft ;)

Ik link toch niet, toch geen probleem of word ik maandag uit bed gelicht door Tim Kuik hemzelf ?... Nou ja deze keer is in het in ieder geval niet de CiDi :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:Ik zag Fringe voor 35 euro bij de MM liggen, voor heel seizoen 1. Is dit het waard? Na het lezen van dit topic een beetje mixed reacties.

Ik merk al dat het een beetje ala X-Files is, maar ben eigenlijk wel benieuwd waar het een beetje om draait.
het is meer alias dan x files

35 euro is veel geld voor deze box tenzij de extra's (vooral de extra opgenomen scenes voor de dvd release) er nu opeens wel opstaan (wat bij de eerste europese release weer eens niet zo was).
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Seizoen 1 vond ik maar zo-zo, maar seizoen 2 heeft me een fan gemaakt. Zonder te spoileren kan ik zeggen dat het te zien is dat de makers/schrijvers achter LOST en StarTrek (2009) ook dezelfde makers en schrijvers van Fringe zijn. Het is inderdaad een mix tussen the X-files en Alias met genoeg standalone afleveringen maar ook met een arc zoals met Alias het geval was.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

seizoen 1 moet kan je het beste in een keer kijken, losse eps kijken geeft nogal een vertekend beeld. Zelfde geldt eigenlijk voor seizoen 2. Het is inderdaad te merken dat dezelfde schrijvers die ook Alias en Lost deels geschreven hebben dit doen. Dit is zowel positief (goed doorlopend verhaal) als negatief (er wordt wel erg veel van Alias geleend) te merken.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Seizoen 3 is erg goed begonnen met de richting die ze nu inslaan 8-)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door CmdrCrichton »

^ Eensch en ondanks dat het verhaal nu nog doorlopender is houden ze toch de kijkcijfers redelijk vast op een onmogelijk tijdstip op donderdagavond.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Miriam »

Het onmogelijke tijdstip is vrijdag avond. Wanneer een serie daar heen wordt verplaatst, zal hij binnen niet al te lange
tijd worden gecanceld :p
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Fringe is op het moment wel 1 van de lowest-rated series op de buis.

Hopelijk doet dit ze niet de nek om.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Heeft iemand opgemerkt dat de nummers die werden opgeroepen in het begin van de laatste aflevering wel heel erg verdacht op het Nederlands leek?

Fringe is echt op dit moment een van de beste series op tv en het hele "First People" element is zeer interessant!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Miriam »

Trekscaper schreef:Heeft iemand opgemerkt dat de nummers die werden opgeroepen in het begin van de laatste aflevering wel heel erg verdacht op het Nederlands leek?
Niuemand kijkt deze bout serie nog ... ik bedoel....O Nee dat is waar Trecscaper wat scherp van je. fucking loser
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

Trekscaper schreef:Heeft iemand opgemerkt dat de nummers die werden opgeroepen in het begin van de laatste aflevering wel heel erg verdacht op het Nederlands leek?
Het was ook Nederlands.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Zeer verrassend heeft Fringe een volledige 4e seizoen gekregen met 22 afleveringen. De kijkcijfers op de vrijdagavond waren niet zo denderend, maar zo te zien goed genoeg voor een 4e seizoen. Dit 3e seizoen, waarin de oorlog tussen de twee werelden centraal staat is tot nu toe het hoogtepunt van de serie.
Friday night is not a graveyard after all - Fox's struggling sci-fi drama Fringe has been renewed for a fourth season. What's more, it has received a full-season 22-episode order. Despite low ratings, which got lower after the show relocated from Thursday to Friday, Fox brass remained high on the series' creative direction and upbeat about its chances.
http://www.deadline.com/2011/03/fox-ren ... xt-season/
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Kijkcijfers binnen de doelgroep waren heel goed, dus er was wel hoop :) Leuk nieuws in ieder geval.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

:Z

Jammer. Had gehoopt dat ze nu het verhaal eindelijk zouden gaan afronden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

Vis schreef::Z

Jammer. Had gehoopt dat ze nu het verhaal eindelijk zouden gaan afronden.
Sorry, maar als ze het afronden zal het net zo'n teleurstelling worden als Lost. Heb liever dat ze gewoon doorgaan en dat ik er zelf een einde bij mag verzinnen.

Trouwens, hoe serieus is het gerucht van meer Lost in de vorm van een tv special en/of zelfs film?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

captain crash schreef:
Vis schreef::Z

Jammer. Had gehoopt dat ze nu het verhaal eindelijk zouden gaan afronden.
Sorry, maar als ze het afronden zal het net zo'n teleurstelling worden als Lost. Heb liever dat ze gewoon doorgaan en dat ik er zelf een einde bij mag verzinnen.
Als ze 't nu niet eindigen, dan zal er over een jaar wel een einde aan komen. Maar ze zitten aardig dicht bij een einde nu. Als dit gewoon het laatste seizoen was konden ze deze serie uit z'n lijden verlossen. Nu hebben ze die druk alleen niet meer en krijgen we nog 15-20 nieuwe filler en onzin-episodes. De rode draad zijn ze al heel lang kwijt, dat zal nu ineens niet anders worden.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Volgens mij is dat niet waar. Als het nu gestopt was, hadden we een onbevredigend einde gehad.

Fringe is altijd opgezet als een 5-jaar show, onlangs is aan Fox ook een 6-jaar en 7-jaar versie van de show gepresenteerd. Zolang het niveau van seizoen 3 behouden blijft, juich ik dit alleen maar toe.

Hoewel seizoen 4 waarschijnlijk wel het laatste is...

Over Lost: ik verwacht dat er ooit nog wel iets zal komen, alleen zal dit niet binnen korte tijd zijn en niet van dezelfde makers.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:Volgens mij is dat niet waar. Als het nu gestopt was, hadden we een onbevredigend einde gehad.
In de laatste 10 episodes hadden ze best een goed einde kunnen schrijven. Machine bouwen, worlds collide, Peter moet kiezen tussen de Olivia's, Walter goes maaaad, the end.
Galenfuinion schreef:Fringe is altijd opgezet als een 5-jaar show
Ik heb nou nooit de indruk gekregen dat ze echt een duidelijke structuur hadden in deze serie. Er zal vast wel wat vooruit zijn gedacht, maar tot nu toe is het bijzonder rommelig allemaal.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Vis schreef:
Galenfuinion schreef:Volgens mij is dat niet waar. Als het nu gestopt was, hadden we een onbevredigend einde gehad.
In de laatste 10 episodes hadden ze best een goed einde kunnen schrijven. Machine bouwen, worlds collide, Peter moet kiezen tussen de Olivia's, Walter goes maaaad, the end.
Ja, maar gezien er pas net een renewal is, en alles al op script staat, hadden de schrijvers dit niet kunnen doen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

Galenfuinion schreef:
Vis schreef:
Galenfuinion schreef:Volgens mij is dat niet waar. Als het nu gestopt was, hadden we een onbevredigend einde gehad.
In de laatste 10 episodes hadden ze best een goed einde kunnen schrijven. Machine bouwen, worlds collide, Peter moet kiezen tussen de Olivia's, Walter goes maaaad, the end.
Ja, maar gezien er pas net een renewal is, en alles al op script staat, hadden de schrijvers dit niet kunnen doen.
Ze kunnen niet inzien dat een enorme drop in ratings het afgelopen jaar misschien wel eens zou kunnen betekenen dat dit het laatste seizoen was? En in plaats van nutteloze afleveringen maken ze wel eens toe zouden kunnen gaan werken naar een einde? Kom op zeg ;) .
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Uiteindelijk hebben ze het bij het rechte eind gehad, er komt immers een 4e seizoen. :+
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Trekscaper »

De LCD aflevering was echt wel funny! De animatie gedeelte was erg gaaf gedaan en Broyles was de weg totaal kwijt :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Vis »

Toen heb ik 'm doorgespoeld tot de laatste paar minuten :) Ik zet niet vaak een serie uit, maar dit...

Oeh, ik zit in iemand haar lichaam, nu ga ik met een raar stemmetje praten!
Oeh, we hebben een nieuw seizoen dus kunnen gooien we er nog maar een bullshit aflevering in!
Oeh, laten we lol hebben met de cast een een droom-aflevering maken met cartoons!
Weeeeee!

:r :r :r :r :r :r :r :r
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het gewaagd om een cartoon-ep te doen (chapeau) maar de afwerking was minder. Zeker omdat het begin op het moment dat Bell de aflevering binnen loopt, lijkt het te zijn omdat Spock met pensioen is en hij zo niet voor de camera hoeft te verschijnen.

Het einde wat volkomen out of the blue kwam was wel tof.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door captain crash »

..en zo jammer dat de Farscape-cartoon-ep zoveel leuker en beter is (dat is namelijk het enige waar ik aan kon denken bij het kijken). Gemiste kans wat het idee is niet slecht (hoewel ze wat mij betreft wel eens mogen kiezen in dit soort series - ga of voor het verhaal of voor de goede losse eps...zelfs bij X Files werkte de formule nooit echt goed).
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: "Fringe" (2008)

Bericht door CmdrCrichton »

Vis en zn gezeik. :lachhuil:
Plaats reactie