Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door captain crash »

...dat vroeg ik me nou ook af, maar het zal wel komen doordat we niet zo elitair zijn en ons nog wel kunnen verlagen tot de belevingswereld van het gewone volk.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door GPS »

Ik hoef 'm niet te zien, maar kan me wel voorstellen dat er een hoop mensen zijn die dat willen. De trailer belooft genoeg maffe aktie. :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:...dat vroeg ik me nou ook af, maar het zal wel komen doordat we niet zo elitair zijn en ons nog wel kunnen verlagen tot de belevingswereld van het gewone volk.
Dat heeft er toch niks mee te maken? We praten hier over films toch? Films, of ze nou arthouse of blockbusters zijn, ze blijven in tegenstelling tot literatuur altijd een wat makkelijkere vorm van vermaak toch? Trouwens, ik kan helemaal lyrisch worden van James Bond films, dus om me nu het stempel 'elitair' op te drukken slaat kant nog wal. Ook als je dit topic leest:
http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... &t=2111794
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door CmdrCrichton »

Je vindt dat die stempel "kant nog wal slaat", maar je doet zelf precies hetzelfde door een stempel te drukken op mensen die een film als Transformers graag willen zien:
Mr Hayes schreef:Ik behoor gelukkig niet tot die idiote mierenmassa die films als 'Transformers' graag wil zien.
Dat slaat ook kant nog wal.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door Blind Guardian »

Nou laten we zo zeggen ik heb niks tegen arthouse films er zijn wat films in mijn collectie die ook erg op het randje liggen van arthouse films en er zijn er nog wel een paar als bijvoorbeeld Apocalypse Now die in mijn ogen best van twee walletjes mogen eten, maar dat ben ik een cultuur-barbaar in de ogen van mr Hayes waarschijnlijk ... Nou kan ik best wel begrijpen dat er mensen zijn die naar transformers willen gaan ik heb een gezien, twee nog niet misschien doe ik het nog maar ik zal hem wel een keer op dvd zien, maar ik kan best begrijpen dat je met je vrienden, vriend(in), etc etc veel liever naar een luchtige film toe wilt als Transformers II, teminste in het geval van zo ik veel eerder voor een film als Transformers II gaan dan een of andere vage arthouse film, veel van die laatste films kun je ook beter op je teveetje kijken met een dvd speler er onder onder het genot van een glaasje wijn of speciaal bier en wat te knabbelen als je het mij vraagt ..... Maar ja dat ben ik ...

Om maar even een film te noemen die niet echt arthouse is maar toch een ideetje te geven 'the green mile' heb ik nimmer in de bios gezien ondertussen wel regelmatig gezien maar het is wel zo'n heerlijke film om gewoon op de tv te kijken aangezien de special effects in die film vrij grenig zijn (ja ze zijn er wel maar niet uitbundig), maar een film als Transformers II daar in tegen is juist een film die het veel beter doet in een bioscoop omdat er veel special effects zijn die op het witte doek beter doen op de televisie teminste behalve als je een 500 inch plasma tft scherm hebt van 5000 euries maar de meeste mensen hebben dat niet. :Y)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door Mr Hayes »

Blind Guardian schreef:Nou laten we zo zeggen ik heb niks tegen arthouse films er zijn wat films in mijn collectie die ook erg op het randje liggen van arthouse films en er zijn er nog wel een paar als bijvoorbeeld Apocalypse Now die in mijn ogen best van twee walletjes mogen eten, maar dat ben ik een cultuur-barbaar in de ogen van mr Hayes waarschijnlijk ... Nou kan ik best wel begrijpen dat er mensen zijn die naar transformers willen gaan ik heb een gezien, twee nog niet misschien doe ik het nog maar ik zal hem wel een keer op dvd zien, maar ik kan best begrijpen dat je met je vrienden, vriend(in), etc etc veel liever naar een luchtige film toe wilt als Transformers II, teminste in het geval van zo ik veel eerder voor een film als Transformers II gaan dan een of andere vage arthouse film, veel van die laatste films kun je ook beter op je teveetje kijken met een dvd speler er onder onder het genot van een glaasje wijn of speciaal bier en wat te knabbelen als je het mij vraagt ..... Maar ja dat ben ik ...

Om maar even een film te noemen die niet echt arthouse is maar toch een ideetje te geven 'the green mile' heb ik nimmer in de bios gezien ondertussen wel regelmatig gezien maar het is wel zo'n heerlijke film om gewoon op de tv te kijken aangezien de special effects in die film vrij grenig zijn (ja ze zijn er wel maar niet uitbundig), maar een film als Transformers II daar in tegen is juist een film die het veel beter doet in een bioscoop omdat er veel special effects zijn die op het witte doek beter doen op de televisie teminste behalve als je een 500 inch plasma tft scherm hebt van 5000 euries maar de meeste mensen hebben dat niet. :Y)
Ik vind het gewoon jammer dat op dit forum arthouse films gewoon gigantisch ondergewaardeerd worden. Een beetje meer interesse en nieuwsgierigheid voor de film voor het kleinere publiek mag er toch wel gewekt worden. Mijn kritiek moet je absoluut niet voor lief nemen, maar tegenover een film als 'Transformers' staat b.v. een film als 'Moon'. Zijn we ook op fora dan zo simpeltjes geworden? Want was het niet zo dat we vroeger ook uiterst kritisch waren over alle series uit de Star Trek-franchise? Dat heerlijke, pinnige stukje kritiek, vooral met betrekking tot films, mis ik wel.

Trouwens, ik bied m'n excuses aan als ik mensen persoonlijk beledig. Dat heb ik toch niet gedaan? Ennuh, mensen hier kennen me al best wat langer. Dus een beetje door m'n woorden heen prikken kan een ieder best wel ;).
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door uss defiant »

Het verschil met de discussie over Star Trek en Transformers is de verwachting van tevoren. Bij Star Trek wordt enige vorm van verhaal verwacht en geloofwaardigheid binnen het gecreeerde universum. Bij Transformers weet je vantevoren dat je actie en een kutverhaal krijgt. :lachhuil: Wat op zijn tijd ook heel leuk kan zijn moet ik zeggen.

En om het even specifiek over Moon te hebben: geloof niet dat die in Nederland al uit is (wat denk ik de reden is dat er weinig over gezegd is tot nu toe, hoewel al meerdere mensen er interesse in getoond hebben in het desbetreffende topic), maar ik kijk er iig zeker wel naar uit.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door sonix666 »

EMH schreef:ach de slechtste film van dit jaar moet nog komen. G.I Joe. :lachhuil:
Hier moet ik toch nog even op reageren, omdat ik G.I. Joe net in de voorpremiere heb gezien. Op basis van welke feiten bestempel je voordat de film uit is dat het een slechte film is? Ik moet bekennen dat ik me enorm vermaakt heb bij deze film en hij me zelfs verrast heeft. OK, het is minder groots opgezet dan Transformers 2, maar ik vind G.I. Joe een heel stuk vermakelijker. En betere balans tussen verhaal, actie en vaart die in de film is. Transformers 2 duurde maar en duurde maar. Die begon dezelfde verschijnselen te vertonen als toendertijd The Matrix 2 en 3. ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door EMH »

De trailer deed me iets van "ah nee he dit hoef ik niet te zien." Oke de Eiffeltoren die omlazert is wel gaaf. :*)
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door sonix666 »

Ik kan hem toch echt aanraden. Lekker vette actiefilm met een grote knipoog en een vermakelijk verhaal.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door Blind Guardian »

Het word waarschijnlijk wel de DVD vroeg of laat
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Bericht door WeyounsLastClone »

Mr Hayes schreef: Ik behoor gelukkig niet tot die idiote mierenmassa die films als 'Transformers' graag wil zien.
Hoe noem je de massa mensen dan die James Bond willen zien? ;)

Ikzelf heb Transformers 2 helaas nog niet gezien, maar ik ben er wel erg benieuwd naar. Een stukje vanwege nostalgie, een stukje omdat ik deel 1 erg leuk vond, en dan natuurlijk om Megan Fox (wat een mooie.... boeken). :*) Eigenlijk lijkt het me meer een film om in de bios te zien, maar waarschijnlijk wordt het de dvd.
Plaats reactie