Prometheus (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door captain crash »

...geheel volgens verwachting toch. Het was al geen origineel idee en dat kan je dan gelukkig nog verder uitmelken. Welkom in Hollywood :P
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mr Hayes »

3 augustus ging 'Prometheus' hier in Barcelona pas in premiere. Heb de VOS-versie gezien (Version Original). Ik heb niet alleen genoten van de film. Maar vooral ook nagepraat over de thematiek van de film. Ik vind het te makkelijk om zomaar te zeggen dat 'ze' er een 'oorsprong-verhaaltje' ingegooid hebben.

Ik vond dit juist een anti-Star Trek sfeer hebben. Al het positivisme en idealisme wat verlichte, weldenkende mensen hebben, wordt flink kapot gemaakt door de hebzucht, empathie-loosheid en arrogantie die óók erg mens(dier)eigen zijn. Dát is het thema van de film. En dat de 'bevruchting' van de planeet Aarde door de Spacejocky-aliens uiteindelijk een grote mislukking werd was de directe oorzaak voor de huidige agressieve, hebzuchtige, kapitalistische mens met zo her en der een beetje visie, verstand en verlichting. Het niet kunnen vormen van een team, de vooraf al op verkeerde gronden gebouwde missie van Weyland (vader) en Vickers (dochter) zijn debet aan al dat bloederige dood en verderf.

In dat opzicht vond ik 'Prometheus' juist erg geslaagd. Want laten we eerlijk zijn, zelfs de eerste Alien-films hadden niet een dieper liggende boodschap. Ik blijf 'Alien' een fantastische sci-fi klassieker vinden die de weg opende voor het horror-sci-fi-genre. Maar toch draaide de film vooral om Sigourney, om het dood en verderf met behulp van een held genaamd Ripley zo snel mogelijk de kop in te drukken. In 'Prometheus' vond ik Shaw juist een veel ronder karakter en veel meer een anti-held. Het geloof wat ze had in God, het kruisje dat ze bij haar draagt en haar verwondering als (Star Trek-)explorer wordt grof kapot gemaakt. Pas helemaal op het laatst komt ze in actie...en ook nog eens nadat God haar een 'kindje schenkt'.

Kortom, ik vond 'Prometheus' juist in thematisch opzicht een veel geslaagdere film dan haar voorgangers uit de Alien-reeks. De film hield, mij in elk geval, wat meer een spiegel voor. Jammer dat veel andere kijkers van 'Prometheus' dit niet zagen.

Ik geef 'm een dikke 8 uit 10 ;) .
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Het anti-Star Trek sfeertje kwam al aan bod, en dat veel beter, in de Alien cyclus, met name in deeltje 2 werd de gierigheid van corporaties en de mens voortreffelijk uitgebeeld door het karakter van Paul Reiser.

Prometheus is wellicht een film met een boodschap, maar dan wel een met een makkelijke die al vele malen en vele malen beter verteld is.

Prometheus worstelt vooral met de vraag wat het nu wil zijn?

Is de film maatschappijkritisch?
Is het puur sciencefiction?
Is het (zombie) horror?
Wil de film inspireren, vragen oproepen, discussie uitlokken?
Een combinatie van deze factoren?

Een ding is de film niet; een herbeleving van Scott's originele Alien setting. De film ontbeert nu eenmaal de spanning en de atmosfeer die wel in de ruim dertig jaar oude Alien film te vinden was.

Uiteindelijk is de film stuurloos. Het wil van alles een beetje maar vergeet gaandeweg dat er ook een sluitend verhaal moet zijn om de kijker van begin tot eind te boeien. Vragen worden opgeworpen, maar krijgen geen antwoord. Niet om de kijker op het verkeerde been te zetten, want zowaar negeert de film uiteindelijk zijn eigen mystiek om het verhaal maar op gang te kunnen houden.

De achtbaanrit die je uiteindelijk verwacht van een regisseur als Ridley Scott blijkt uiteindelijk een fietstocht door een landschap vol met plotgaten. Richting het einde van de film lopen de banden van de fiets leeg en moet er in krap een half uur nog een einde aan komen. De film, maar vooral het einde, moet het hebben van suspension of disbelief, maar de voorgeschotelde interne logica van de film op zich en de achtergrond van de Scott's eerdere uitstapje binnen dit universum maakt dit helaas niet mogelijk.
Alle special effects ten spijt, het verhaal moet kloppen wil de film als een klassieker bestempeld kunnen worden.

Uiteindelijk lijkt het alsof Ridley Scott probeerde te doen met zijn film, wat James Cameron met zijn Avatar probeerde: een overdonderende film maken, leunend op baanbrekende speciale effecten. Helaas voor Ridley zijn de effecten helaas lang niet zo baanbrekend als destijds bij Avatar, en vertoond het verhaal van Prometheus teveel zwakke punten om van begin tot eind te kunnen boeien.

De originele Alien film was wellicht wat platvloerser dan Prometheus, maar het pretendeerde niet iets anders te zijn. Alien was van begin tot eind een sciencefiction/horror combinatie, die het publiek wist te verrassen, een tijdloze film die het qua stemming tegenwoordig nog prima doet.
Prometheus daarentegen toont niet veel meer dan wat we al eerder gezien hebben, en als het al een diepere laag aanbied, dan is het niet meer dan belerend vingertjeswijzen. Helaas hadden we dat ook al eerder gezien, zoals bij de eerder genoemde film van James Cameron.

Uiteindelijk is Prometheus gewoon vermaak, het best te verteren met een licht alcoholische consumptie en wat popcorn. Wil je als kijker wat dieper gaan en toch blijven bij deze regisseur, dan zijn er genoeg films voorradig om je mee te vermaken. Het vuur wat Prometheus ons echter probeert te geven is niet genoeg om ons aan te warmen in deze koude sciencefiction loze dagen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

ahem die Tony Scot die recent overleden is ? Dat is toch de broer van Ridley niet ? Raar dat ze dat niet vermeld hebben in de berichtgeving. Niet op Belgische noch op Nederlandse tv. Detail misschien , maar 'k vond wel dat ze dat even erbij mochten zeggen.
(sorry dat ik effe niet op bovenstaande beschrijvingen heb gereageerd,wil de film eerst zelf bekijken)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Ace of Spades »

Dat is anders uitgebreid voorbij gekomen in het nieuws. In ieder geval in het ochtendjournaal op de radio.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mr Hayes »

Nog even de recensie van cinema.nl (VPRO):
Onnodige knipogen, ٭ ٭ ٭ ٭
Door: Rick de Gier

Dertig jaar waagde Ridley Scott, maker van genreklassiekers als Alien en Blade Runner, zich niet aan een sciencefictionfilm. Een gemis, want met Prometheus bewijst hij het genre nog steeds uitstekend te beheersen.

Technisch beschouwd is Prometheus een prequel van Alien, en daarmee de zevende film in de Alien-franchise. Die begon in 1979 met Scotts bloedstollende origineel, en bereikte via geslaagde en minder geslaagde vervolgen (van andere regisseurs) in 2007 een voorlopig dieptepunt met het barre Alien vs. Predator: Requiem.

Maar Prometheus zo presenteren, is de film tekort doen. De peperdure productie is veel intelligenter dan de gemiddelde vervolgfilm, en het verhaal is prima te volgen zonder voorkennis. Bovendien: als íemand gerechtvaardigd is het Alien-universum nog eens te bezoeken is het de man die het ooit zelf schiep.

Eind 21e eeuw (zo’n halve eeuw vóór de gebeurtenissen uit Alien) zet het ruimteschip Prometheus koers naar een planeet waarop mogelijk de stichters van het menselijk ras vertoeven. Dit naar aanleiding van een soort sterrenkaart uit de oertijd, die is ontdekt door archeologenechtpaar Noomi Rapace en Logan Marshall-Green.

Het schip herbergt een explosief gezelschap, geleid door een ijzige Charlize Theron, die optreedt namens het bedrijf dat de reis financiert en er een dubieuze agenda op na lijkt te houden. Androïde Michael Fassbender is al even geheimzinnig, en de collegialiteit tussen de archeologen en overige meereizende wetenschappers laat ernstig te wensen over.

Het zou de opzet kunnen zijn van een standaard monsterfilm, waarin de personages een voor een het loodje leggen, maar Scott en scenarist Damon Lindelof (bekend van tv-serie Lost) hebben voldoende verrassingen in petto, en voeren de spanning snel op. Goed, diverse randfiguren zijn afkomstig uit het griezel-stockboek, maar de hoofdrolspelers zijn voortreffelijk – met name Fassbender, als tragische robot, en Rapace, die als ‘tough bitch’ niet onderdoet voor Sigourney Weaver uit de eerdere Alien-delen.

Eigenlijk is de link met die eerdere films jammer. De knipogen naar klassieke scènes zijn geinig – een originele variant op de ‘beest-uit-de-buik-scène’ uit Alien is briljant gruwelijk – maar doen ook wat plichtmatig aan. Prometheus had heel goed op eigen benen kunnen staan. Dit is ouderwets goede sciencefiction: spannend, redelijk intelligent, hier en daar lekker goor, en prachtig vormgegeven. Scott heeft zo min mogelijk digitale effecten willen gebruiken en de sets allemaal echt gebouwd, en dat zie je eraan af. Daarnaast is de 3D nergens overheersend, die zorgt er vooral voor dat de ruimtedecors en hologrammen beter overkomen.

Het slot suggereert een vervolg. Als dat er komt, heeft scenarist Lindelof al laten weten, zal het verhaal nog minder voortborduren op de Alien-films en meer een eigen wending nemen. Heel goed idee.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Eindelijk gekeken, na alles rondom de film genegeerd te hebben al deze tijd 8-)

Deel 1/3:

:pray: ^ 10000. Goed opgezet. Geweldige cast. Prachtige sets. Veel in de sfeer van Alien maar dan in een modern jasje. Niets dan lof.

Deel 2/3:

Vaart begon eruit te raken. De hele sfeer die was opgezet in het begin begon wat te vervagen. Het verkennen was maar saai.

Deel 3/3:

En toen werd het bizar. Het leek ineens op een samenvatting van een verhaal dat eigenlijk 3 uur had moeten zijn. Het sprong van de hak op de tak. Totaal geen eenheid meer. Heel de sfeer was weg. Dit ging zo door tot het einde, wat me net een :huh: gevoel achterlaat...

Ik dacht nog in het eerste deel: dit doen ze écht goed. Ze nemen de tijd om alles langzaam en groots op te zetten. Kleine dingen zoals veel verschillende locaties laten zien ver van elkaar verwijderd, een schip door de ruimte zien vliegen, iemand lange tijd door een leeg schip zien lopen, etc. geven altijd de illusie dat er werkelijk tijd voorbij gaat en niet alles zich op één plaats afspeelt. Het laatste deel van de film had dit totaal niet. Ze moesten een verhaal vertellen, hadden alle elementen, en hatseflats, daar heb je ze, veel plezier ermee. Ontzettend jammer, want het begon zo prachtig.

Weet niet wat ik van het algehele verhaal moet denken. Het lijkt allemaal om God en Jesus te draaien. Constante verwijzingen naar geloof, "year of our Lord", en dat kruis om d'r nek. De Engineer zonder hoofd was zo'n 2000 jaar oud, sommige cave drawings 3000+ jaar oud. Dat, en speculatie op veel sites, wijst erop dat ze 3000+ jaar geleden de mens hadden gecreëerd (eerste scène), en zo rond het begin van onze jaartelling werden ze boos op ons en besloten ze ons uit te roeien. Goh, wat zou er toch gebeurd zijn 2000 jaar terug? :r

Wat me ook mateloos irriteerde was Guy Pearce. Geweldige acteur, maar als je een film hebt waarin alles tot de laatste detail zo prachtig is vormgegeven, waarom dan een acteur met veel make-up oud laten lijken? Dit werkt niet! Dit werkte 30 jaar geleden niet, en nu kunnen ze nog steeds geen overtuigende oude man maken. Ik zal verder maar niet beginnen over de drive-through operatietafel met instant alien removal-functies waarna je weer gezellig kan gaan rondrennen.

Verder wel leuk dat de aansluiting met de Predator-films nog steeds bestaat. Als de enige persoon ter wereld die zeer enthousiast was over de samenvoeging van de Alien- en Predator-franchises doet me dat wel deugd.

Alien vind ik een van de beste films ooit die zelfs nu, 33 (!!!!!) jaar later, nog standhoudt. M'n verwachtingen waren daarom enorm hoog voor deze film. Het eerste deel oversteeg m'n verwachtingen gemakkelijk. Maar door de hele afhandeling van de rest van het verhaal ben ik toch teleurgesteld. En dat zit 'm dan niet eens zozeer in wat er daadwerkelijk plaatsvond, maar de manier waarop het in de post-production aan elkaar is geknipt. Ik hoop heel erg dat er nog eens een director's cut uitkomt van 5 uur en we de volledige film kunnen zien.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Mooie review Opgerolde Sushi en boeiend om te lezen :thumb: met goede opbouwende kritiek en niet zomaar afkraken zonder erbij te vertellen waarom, daar hou ik van. :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

@Vis. Blijkbaar toch een beetje een ontgoocheling zo te horen. (ik heb de film nog niet gezien)
Maar inderdaad veel van de recente films hebben dit wel vaker. Een goede start, en dan moddert het aan in de tweede helft van de film. Erg irritant is dat.
Je verwijst daar uiteraard naar de originele Alien film. Een voorbeeld misschien van hoe het andersom te doen. "opbouwen" en zorgen dat je aan het eind pas echt aan je stoel genageld zit :-)
Voor de make up ? Ja meestal als ze iemand ouder willen maken? dat is behoorlijk raar. Sommigen bakken er niets van maar het is niet zo dat het altijd compleet mislukt. Kijk maar naar J Edgar Hoover waar ze Di Caprio toch behoorlijk geloofwaardig ouder gemaakt hebben. Niet zo'n slechte film trouwens.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Trutgras »

Toevallig heb ik deze film ook net dit weekend voor het eerst gezien, en ik ben het met Vis eens over het begin. Met al die zwarte landschappen, en David in zijn eentje in het schip enzo. Maar ik ben misschien nog negatiever dan Vis over het verdere verloop van de film.

De wetenschappers doen domme dingen en verstaan hun vak niet, maar okee, hun vak is voor de meeste mensen saai en als je domme acties nodig hebt om uit de gevolgen drama te creeren, tja, dat soort films kan soms ook nog wel vermakelijk zijn. Dat was niet het vervelendste.

Het vervelendste was dat er continu van alles gebeurde om geen enkele reden.

Shaw denkt dat de melk aliens de mensheid hebben geschapen. Waarom denkt ze dat? Omdat ze dat denkt.

Er ontploft een hoofd van een alien in het laboratorium. Waarom? Geen idee. Waarom is deze scene er? Niemand komt er later nog op terug. Het speelt geen enkele rol in het verhaal.

Shaw is bezwangerd door een alien, snijdt een inktvis uit haar buik, en stort voor de ogen van haar collega's bloedend in elkaar. Reacties/gevolgen: nul, zero, geen enkele. Waarom? Geen idee. Waar is de scene dan voor? Omdat er later nog behoefte was aan een door iedereen vergeten inktvis?

Guy Pearce heeft zijn aanwezigheid aan boord geheim gehouden. Waarom? Zomaar.

Shaw gaat mee met het uitstapje van Guy Pearce. Niemand heeft haar daar nodig en ze kan nauwelijks op haar benen staan. Waarom? Zomaar.

Dit zijn geen incidenten - de hele tweede helft van de film gaat zo. Ik heb inderdaad het idee dat ik ongeveer 2 uur aan missende scenes nodig heb om een kloppend verhaal te krijgen.
Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Majoor Tom »

Ik ben het hiermee eens. Er zitten veel gaten in het script. Dat rammelt aan alle kanten. De film oogt geweldig, maar als SF-verhaal en als vervolg op Alien schiet de film schromelijk tekort. Desalniettemin heb ik mij wel geamuseerd, maar nu ik erover nadenk vooral vanwege de beelden. De belofte van het begin dat een antwoord zou worden gegeven over de vraag waar wij mensen vandaan komen, is in het geheel niet beantwoord. De film laat daarom na afloop slechts leegte na. Jammer, een gemiste kans.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

SpaceWally schreef:De belofte van het begin dat een antwoord zou worden gegeven over de vraag waar wij mensen vandaan komen, is in het geheel niet beantwoord.
Dat werd in de eerste scène al beantwoord.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Trutgras schreef:Er ontploft een hoofd van een alien in het laboratorium. Waarom? Geen idee. Waarom is deze scene er? Niemand komt er later nog op terug. Het speelt geen enkele rol in het verhaal.
Als ik 't goed begreep was hij geïnfecteerd met dat zwarte spul, en zetten ze die infectie weer in gang? Maar waarom muteren die mensen die geïnfecteerd raakten dan, en ontploft dit hoofd? Nogal compleet verschillende gevolgen...
Trutgras schreef:De wetenschappers doen domme dingen en verstaan hun vak niet
Ik vond het ook maar vreemd dat er slecht twee mensen waren die werkelijk in dit alles geloofden, en verder niemand die Weyland kon helpen met uitvinden hoe hij precies z'n leven kon verlengen behalve David. Als er een paar biljoen in dat project is gestoken konden er toch ook wel wat meer mensen gevonden worden. Maar waarschijnlijk wilden ze een soortgelijke crew als bij Alien gebruiken. Daar had je ook wat van die "we zijn hier om geld te verdienen"-idiots in elke film.
Trutgras schreef:Shaw is bezwangerd door een alien, snijdt een inktvis uit haar buik, en stort voor de ogen van haar collega's bloedend in elkaar. Reacties/gevolgen: nul, zero, geen enkele. Waarom? Geen idee. Waar is de scene dan voor? Omdat er later nog behoefte was aan een door iedereen vergeten inktvis?
Die inktvis leek in ieder geval nog het meeste op een van die beesten uit alle andere Alien-films die aan je hoofd vast komen te zitten. Alleen hadden die echt pootjes, en kwamen ze uit eieren die door de queen waren gelegd. Althans.. dat werd later verzonnen; misschien dat ze ook op een andere manier kunnen ontstaan. Het is me in ieder geval geheel onduidelijk wat dat zwarte spul nu doet. Bij de een ontploft het hoofd, de ander muteert en gaat op een rampage, worden worden huge, als je er seks mee hebt krijg je een inktvisbaby, ...

Dus ik snap ook niet hoe deze film dat deel van Alien verklaart (zeg maar een van de belangrijkste delen van heel die film). Ze vonden een cargo hold vol met alien eggs, niet met die langwerpige vazen vol met black goo. Dus... waar komen die duizenden eggs vandaan? Er is ook maar één alien aan het einde van deze film. Is dat dan een queen? Gaat die terug naar het gecrashte schip om eieren te leggen?

Wat ik ook niet snapte: als er nog vele andere schepen waren... hoe is dan te verklaren dat die ook nog steeds in de grond zitten? Is er op precies hetzelfde moment op elk schip een uitbraak geweest van het virus?

Oh, en wacht eens.. de Space Jockey uit Alien:

Afbeelding

Ze zeggen nog dat het lijkt alsof er iets van binnenuit naar buiten is gekomen. Maar die gast was prima in orde, alleen crashte z'n schip. Dus dan is hij daarna nog geïnfecteerd met een andere inktvis (die helemaal niet op dat schip zat) en daarna kwam daar ook een alien uit? :S
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Simpele oplossing:

Engineer!Alien groeit uit tot een Queen.

Queen legt wat eitjes in het Engineer complex uit Prometheus.

Nieuwe Engineer komt om polshoogte te nemen.

Facehugger springt op Engineer hoofd.

Engineer raakt geïnfecteerd en landt op LV-426 wanneer hij onwel wordt.

Nieuwe Alien legt eieren in laadruim schip.

De film Alien begint.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Punisher »

Heb de film zojuist gezien... Met name het verhaal en de uitwerking ervan ... Tja ... wat kan je ervan zeggen? Men wil iets lanceren, en het lijkt heel even te lukken, maar dan begint het te sputteren, valt het weer naar beneden, en vliegt het hele zaakje in de hens.

Oftewel: Dat waren dan weer 2 uur die we niet meer terug krijgen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Miriam »

^
:lol:

Dat is echt de perfecte samenvatting voor deze crap film.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

OMG! Dit maakt heel die film weer goed :pray2: :pray2:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Miriam »

Als X-file dit gewoon eerder had gepost had ik deze bagger film niet eens hoeven kijken : O-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:Als X-file dit gewoon eerder had gepost had ik deze bagger film niet eens hoeven kijken : O-)
nou niet overdrijven hè
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Miriam »

Mansfeld schreef:
Miriam schreef:Als X-file dit gewoon eerder had gepost had ik deze bagger film niet eens hoeven kijken : O-)
nou niet overdrijven hè
pfwoeaaaaha ! bent u deze film wezen aanschouwen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

jazeker, en ook ik heb mijn kritiek , maar 'k zou nu niet zover gaan het een baggerfilm te noemen.
natuurlijk ieder zijn smaak zou ik zo zeggen. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Laatst weer eens opnieuw gekeken, in de hoop dat dit beter was dan ik me herinnerde. Helaas niet...

Onlangs wat berichten over de sequel: http://www.comingsoon.net/weekend-warri ... l#/slide/1

Ik hou hoop, maar denk niet dat de crap van deze film ooit nog recht te breien is.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

haha,
Ik denk dat Prometheus nog meevalt qua crap.
Kijk eens naar die laatste Terminator film? Of Interstellar? of Avengers? 'Jurasic World'?

Het rammelt vooral aan het schrijfwerk. Vaak te veel op een hoop willen gooien. Soms denk ik dat de film industrie het Noorden kwijt geraakt is door het succes van tv series de laatste jaren.
Daar heb je gewoon betere scenario's.

De trailer van StarWars ziet er goed uit. Maar om die reden dus hou ik toch mijn hart vast.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Moet deze nog eens gaan bekijken :lachhuil:
Plaats reactie