Prometheus (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Majoor Tom
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 nov 2011, 14:04

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Majoor Tom »

Heb zojuist naar de trailer gekeken. Mijn reactie:

:thumbs:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Afbeelding
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Wat! :pray2: Een! :pray2: Film!!!! :pray2: :pray2:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Ok, ik blijf weg uit dit topic de komende maanden :')

Wacht tot de blu-ray uit is en dan even een volle dag uittrekken voor alle Alien-universe-films 8-)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Weet je wat ook gaaf is in deze film computer en technologie van het ship de Prometheus zelf :pray2:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Kijk zo'n mooie tafel hadden ze in BSG niet, daar moesten ze het met maquette scheepjes en dingetjes doen :cheerblauw:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MajinSource op 03 jun 2012, 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Om nog maar te zwijgen over de Med Pod 720i :cheerblauw:
Afbeelding
Die de EMH overbodig maakt in sommige situaties, soms heb je gewoon geen holografische projectoren bij de hand ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Trekscaper »

Goede film inderdaad! Beetje voorspelbaar her en der, maar zeker wel spannend. De laatste scene voor de eindcredits is nice gedaan.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Trekscaper schreef:Goede film inderdaad! Beetje voorspelbaar her en der, maar zeker wel spannend. De laatste scene voor de eindcredits is nice gedaan.
Spoiler (weergeven)
Jah en heb je ook goed gezien dat de creatie wat uit Shaw haar lijf kwam (later in de film was hij/zij mega groot) dezelfde is als de creatie wat bij de oudere alien films uit dat ei komt :)
 
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Miriam »

Trekscaper schreef:Goede film inderdaad! Beetje voorspelbaar her en der, maar zeker wel spannend. De laatste scene voor de eindcredits is nice gedaan.
Maar is het ook echt de moeite waard om dit te gaan zien in de bioscoop? Nouj a ik wacht wel tot er meer mensen hier een mening en/of ervaring posten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:
Trekscaper schreef:Goede film inderdaad! Beetje voorspelbaar her en der, maar zeker wel spannend. De laatste scene voor de eindcredits is nice gedaan.
Maar is het ook echt de moeite waard om dit te gaan zien in de bioscoop? Nouj a ik wacht wel tot er meer mensen hier een mening en/of ervaring posten.
Ik vind van niet

1. het is een standaard SF verhaal dat vaker verteld is
2 er wordt een NIEUW oorsprongverhaaltje verzonnen voor het alien universum, iets wat van mij niet hoeft
3 het hele idee is weinig origineel

Ik wacht dus rustig tot de dvd er is ;)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Galenfuinion »

captain crash schreef:
Miriam schreef:
Trekscaper schreef:Goede film inderdaad! Beetje voorspelbaar her en der, maar zeker wel spannend. De laatste scene voor de eindcredits is nice gedaan.
Maar is het ook echt de moeite waard om dit te gaan zien in de bioscoop? Nouj a ik wacht wel tot er meer mensen hier een mening en/of ervaring posten.
Ik vind van niet

1. het is een standaard SF verhaal dat vaker verteld is
2 er wordt een NIEUW oorsprongverhaaltje verzonnen voor het alien universum, iets wat van mij niet hoeft
3 het hele idee is weinig origineel

Ik wacht dus rustig tot de dvd er is ;)
Wordt hier niet duidelijk, maar: heb je hem zelf gezien of niet?

Vond het zelf een aardige film maar geen topper. Teveel plots die worden aangestipt maar niks mee wordt gedaan. Teveel leunend op een eventuele sequel.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door mr_Vulcan »

Ik hou van films met een lekkere Sci-Fi saus.
Het mooiste van de film vond ik de sets en de technologie.
Erg coole film. Heb er van genoten.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

mr_Vulcan schreef:Ik hou van films met een lekkere Sci-Fi saus.
Het mooiste van de film vond ik de sets en de technologie.
Erg coole film. Heb er van genoten.
Ik ook :-D ze hebben idd vele mooie tech
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Prometheus (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Ik vond het ook een leuke film.
Ben benieuwd of er een vervolg komt.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Prometheus (2012)

Bericht door MajinSource »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, er kan een zijtak in de filmreeks komen. Die de alienschip gaan volgen hoe zij met die android naar de herkomstplaneet gaat. :*D
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Prometheus (2012)

Bericht door USS Enterprise »

Daar hoop ik ook op
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Elders gepost, maar hier is de juiste plaats.

Waarschuwing: here be spoilers (niet echt verassend, maar toch). Waarom geen spoiler tags? Well: fuck spoiler tags, daarom!

Hoewel aardig vond ik de film maar zo zo. Een warrig verhaal, waarin de cliches zich in razend tempo opstapelen. Weinig echte verrassingen en we moeten blijkbaar wachten op een vervolg (Paradise) om wat meer antwoorden te krijgen op de paar vragen die deze film oproept.

Het script is hier en daar rommelig opgezet. Om het verhaal verder vooruit te helpen worden allerlei mysteries in het leven geroepen, waar verder geen antwoord op komt. Zo pikt een bewegingssensor een signaal op (bij een gesloten deur), wat er voor zorgt dat enkele karakters die kant op gaan. De bron van de beweging wordt echter nooit gevonden, en zodra de karakters bij hun doel zijn (de deur -of beter; het vooruit helpen van het verhaal) kraait er geen haan meer naar.

Waarom een van de slachtoffers, die per ongeluk achterbleven is in het complex ineens veranderde in een hyper-agressief ondood 'iets' werd ook nooit opgehelderd. Ja, hij kreeg smurrie over zich heen, maar of ik heb iets gemist, of een parasiet moet ongezien in zijn lichaam moeten gaan zitten die hem bestuurde. Blijkbaar wordt je ook gelijk immuun voor kogels, want hij was moeilijk te doden uiteindelijk.
Geen van de andere slachtoffers gedurende de film kreeg zo iets voor de kiezen, daarom vond ik dit een beetje out of the blue. Deze hele scene voegde uiteindelijk weinig tot niets toe aan de film. Er kwam een beetje spanning, maar de film had 5 a 10 minuten korter geweest had hij gewoon dood gegaan (het gros van het publiek ging er eigenlijk vanuit dat hij al dood was en niet meer terug zou komen). Waarom dan dat niet? Met ruim twee en een half uur aan materiaal had er best ergens gesneden mogen worden. Oh wacht: spanning en iets onverwachts. Goedkope truc in mijn opinie.

Tegen het einde van de film, toen de pleuris uitbrak, werd tot tweemaal toe een lifepod afgeschoten van het schip. Ook hier misschien iets gemist, maar waarom moesten we dit zien? Maar 1 van de lifepods kwam daadwerkelijk weer in beeld, verder niets. Waarom de extra info loslaten op het publiek als het verder geen nut dient. Ook hier weer: tijd rekken om niets.

De eindscene met de Engineer stond mij ook wat tegen. Goed, de embryo van de 'alien', dat inktvis achtige ding, viel uiteindelijk aan. Ondertussen gigantisch geworden. Vond ik nogal vreemd; eerder in de film werd het beest uit onze held gesneden en achtergelaten. Blijkbaar kan zo'n ding zonder nieuwe voedsel/energiebron ruim 10 a 20 keer zo groot worden.
De 5 seconden alien op het einde van de film vond ik overigens vrij overbodig. De focus van de film lag totaal niet op die beesten, het ging immers om de dreiging van de 'Engineers' jegens de mensheid. Hoewel een leuke knipoog, voegde het totaal niets toe.

De film haakt aardig in op het Alien universum, maar er heerst iets te veel hype rond deze middelmatige film.

Moet ook gezegd worden: ga rustig naar de normale versie; ook bij deze '3D' film, voegde het 3D effect vrijwel niets toe.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

MajinSource schreef:
mr_Vulcan schreef:Ik hou van films met een lekkere Sci-Fi saus.
Het mooiste van de film vond ik de sets en de technologie.
Erg coole film. Heb er van genoten.
Ik ook :-D ze hebben idd vele mooie tech
ah goed zo , ik hou het even op de positieve reacties. Ben zo'n fan van Aliens dat ik een beetje nerveus wordt als ik iemand Prometheus hoor afkraken. Afin misschien terecht misschien niet.
Ridley Scott had het over "onbeantwoorde vragen" in de eerste film. Meerbepaald de spacejockey. 'k vond het wel interessant dat hij dat wat meer wou belichten. Maar dat kan natuurlijk fout uitpakken ook. Als het teleurstelt zou je misschien wel gewild hebben dat ze het misterie in takt hadden gelaten. Afwachten en vooral zien met eigen ogen. Ik wacht wel op de DVD :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Ik snap die 3d hype ook niet echt behalve dat alles flink duurder is , Prometheus is hier in de bios volgens mij 2 euro duurder dan niet 3D films ... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Guess who? »

Blind Guardian schreef:Ik snap die 3d hype ook niet echt behalve dat alles flink duurder is , Prometheus is hier in de bios volgens mij 2 euro duurder dan niet 3D films ... :lachhuil:
Maar je krijgt er heel veel voor terug. Het is echte kwaliteit waar je voor betaalt.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:
Blind Guardian schreef:Ik snap die 3d hype ook niet echt behalve dat alles flink duurder is , Prometheus is hier in de bios volgens mij 2 euro duurder dan niet 3D films ... :lachhuil:
Maar je krijgt er heel veel voor terug. Het is echte kwaliteit waar je voor betaalt.
En een flinke hoofdpijn als je geluk hebt :thumb:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

Heb nog maar één keer 3D gaan kijken in de bioscoop.Leuk, maar zoals sommigen me al vooraf verteld hadden.Na een tijdje merk je niet eens meer dat je in 3D aan het kijken bent. En in elk geval één punt van kritiek. Ik was niet echt zeker dat de kleuren er wel goed uitkwamen. Leek wel alsof je door een soort zonnebril keek.
Ik ga dus alleen maar 3D kijken als het niet anders kan. Als de film die je wil gaan zien enkel in 3D vertoond wordt. Anders niet.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Prometheus (2012)

Bericht door el spoque »

Ik ben ook naar Prometheus 3D gaan zien, omdat de 2D al niet meer werd vertoond.
Hawel : ik vind dat een zéér goeie film. 8-)

De 3D viel best mee. Sommige scènes waren zelfs heel goed in 3D (de computer animatie) maar andere scènes zullen ongetwijfeld beter te volgen zijn in 2D (de dvd dus). Maar ook al viel de 3D dan goed mee, dat verandert mijn mening niet : 3D is een gimmick, en voegt weinig tot niks toe aan een film, en ook, ik verloor volledig het gevoel dat ik naar een groot scherm aan het kijken was (jammer !).

But : Prometheus vind ik dus zeer goed ! :)
Ook al hoorde ik overal dat het maar een middelmatige film zou zijn...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Waarom vind je de film dan zo goed?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Mansfeld »

Ik ben al blij dat El Spoque zegt dat het een goede film is. Ik heb zoals bij Avatar al veel tegenstrijdigs gehoord.
vraag me af wanneer Prometheus op dvd zal komen, kan bijna niet wachten om hem te zien. Zo'n grote Alien fan!
Enige manier dat ik kritiek zal kunnen uiten op die film is als hij mij teleurstelt.
Avatar stelde mij niet teleur dus. Ik hoop dat dat hetzelfde hier zal zijn. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Prometheus (2012)

Bericht door EMH »

Vervolg Prometheus begint vorm te krijgen

AMSTERDAM – Het begint er op te lijken dat Ridley Scott’s Prometheus nu echt een vervolg gaat krijgen. Scott en filmstudio Fox zijn hier inmiddels actief mee bezig.

Afbeelding
"We zijn erg enthousiast over de film, maar we moeten het wel goed doen. We gaan het niet overhaasten", zegt Emma Watts, president van de productie binnen Fox.

Nu.nl
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

:Z
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Prometheus (2012)

Bericht door Vis »

Oh, this movie made us lots of money! Let's make another.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Prometheus (2012)

Bericht door X-File »

Vis schreef:Oh, this movie made us lots of money! Let's make another.
Zo'n beetje ja.
Plaats reactie