Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan?

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

als ik een zombie zij dan pak ik direct mijn ...

Machete (Kapmes)
1
8%
Kettingzaag (mechanische zaag)
0
Geen stemmen
Glock-19 (handpistool)
0
Geen stemmen
Shotgun
0
Geen stemmen
keukenmes (keukengerei)
0
Geen stemmen
Bijl
2
15%
Avtomat Kalashnikova 47 (machine geweer)
0
Geen stemmen
Heckler & Koch PSG1 (sniper rifle)
1
8%
krant (papier met tekst en kleuren opdruk)
0
Geen stemmen
XM214 Microgun (mini/heli gun)
1
8%
ROKS-2 (vlammenwerper)
1
8%
mobiele telefoon en bel de politie
0
Geen stemmen
nihonto (katana/samurai zwaard)
1
8%
Auto en rijd ze allemaal dood.
1
8%
Anders namelijk ....
5
38%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Blind Guardian »

Zombie zijn lijkt me veel interessanter

'Braaaiiinnnnnssssss'
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Guess who? »

Blind Guardian schreef:Zombie zijn lijkt me veel interessanter

'Braaaiiinnnnnssssss'
Nieuwe poll?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:
Blind Guardian schreef:Zombie zijn lijkt me veel interessanter

'Braaaiiinnnnnssssss'
Nieuwe poll?
Nah heb wel genoeg topcis aangemaakt de afgelopen tijd zit er dus niet in :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:
Guess who? schreef:
Blind Guardian schreef:Zombie zijn lijkt me veel interessanter

'Braaaiiinnnnnssssss'
Nieuwe poll?
Nah heb wel genoeg topcis aangemaakt de afgelopen tijd zit er dus niet in :lachhuil:
Anders krijg je een vin op je vingers?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Blind Guardian »

wacht nog steeds op een permanente ban ..... zal lastig worden de eerste paar maanden maar daarna zal het een verademing zijn ... zie het maar als een tijdje in de detox zitten ....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

^ Ga eens in TMH spelen.

Ace of Spades schreef:Samurai zwaard is nutteloos. Een keer door botten hakken en het is aan gort. Is gemaakt om te snijden, niet om te hakken. Je kan dan beter een flinke bijl gebruiken. Als je per se een zwaard wilt is een langzwaard een betere keus.
Ehm.. hoe snel denk je dat je met een dikke bijl door iemands nek heen bent? Dat duurt wel even. Daarnaast is een bijl ontzettend zwaar, dus vervelend om mee te dragen. Ook lastig om goed te mikken, want het ding is zwaar. Ook lastig om snel weer opnieuw te gaan hakken.

Samurai-zwaarden zijn juist ontzettend sterk. Ik heb 't dan niet over een of andere knock-off. Je kan er prima een nek mee doorkrijgen met één sweep. Ze zijn ook een stuk lichter en flexibeler dan normale zwaarden.
Punisher schreef:Je moet echt wel mikken. Het is echt niet zo dat alles in een een straal van 5 meter dood gaat ofzo... (zoals ik sommige spellen/films wordt gesuggereerd).
Shotgun heeft een grotere spread, dus als je bij een zombie staat en richting z'n hoofd mikt, dan gaat 't vast wel goed. Natuurlijk moet je mikken, maar het is niet je één kogel precies op de juiste plaats hoeft te krijgen. Sowieso zie ik dit soort vuurwapens, afgezien van de sniper, als noodgeval en voor close combat situaties.
Punisher schreef:Dit is echt niet zo nuttig als je zou denken. Ten eerste is een suppressor groot & zwaar. Meer shit om mee te nemen dus. Ook is het effectief bereik van een pistool klein. 20-30 meter maximaal, vaak korter, zeker zonder training. Ook de "stopping power" is ondermaats. Je kan dan beter meer munitie meenemen voor je rifle/carbine.
Gewicht van zo'n silencer valt toch wel mee? Zeker vergeleken met nog een ander geweer. Voor noodgevallen vind ik 20-30 meter wel aardig goed. Lijkt me handig in gevallen dat er ineens heel veel zombies op je afkomen, en dat je ze niet allemaal tegelijk dichtbij kan laten komen om ze om te hakken. Dan is een pistool wel handig om snel paar zombies uit te schakelen zonder er heel dicht bij in de buurt te komen en zo je kansen te verbeteren.
Punisher schreef:Voor de suppressor geld hetzelfde als met het pistool. Daarnaast zijn "echte" sniper rifles vaak groot en gebruiken een groot caliber (Wat best veel scheelt). Ook is het onhandig op korte afstanden, hebben vaak kleine magazines, bolt action, etc.
Het voordeel ten opzichte van een rifle met scope is hier minimaal.
Ah, ik bedoelde een rifle met scope. Geen gun expert :') . Echt zo'n advanced sniper ding met een triPod is wat overdreven inderdaad.
Punisher schreef:Close combat is altijd slecht. Je kan dit beter vermijden. Daarnaast kun je beter b.v. een machete gebruiken, een katana vereist snelheid, finesse, en oefening. Een machete brute kracht. Dat laatste is makkelijk, dat eerste minder.
Maar in de films lijkt het zo makkelijk :{

http://www.imdb.com/title/tt0384819/ :9~
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Punisher »

Punisher schreef:Je moet echt wel mikken. Het is echt niet zo dat alles in een een straal van 5 meter dood gaat ofzo... (zoals ik sommige spellen/films wordt gesuggereerd).
Shotgun heeft een grotere spread, dus als je bij een zombie staat en richting z'n hoofd mikt, dan gaat 't vast wel goed. Natuurlijk moet je mikken, maar het is niet je één kogel precies op de juiste plaats hoeft te krijgen. Sowieso zie ik dit soort vuurwapens, afgezien van de sniper, als noodgeval en voor close combat situaties.[/quote]

De energie wordt verdeeld over meerdere kleine kogels. Als maar met de helf van de kogels je boel raakt, is de schade dus ook aanzienlijk minder.
Gewicht van zo'n silencer valt toch wel mee?
Een paar honderd gram. Wat relatief veel is als je van een stel zombies aan het vluchten bent en op een dag enkele tientallen meters moet lopen.
Het is vooral onhandig groot.

Afbeelding
Voor noodgevallen vind ik 20-30 meter wel aardig goed. Lijkt me handig in gevallen dat er ineens heel veel zombies op je afkomen
Nou ja, ik denk dat dat tegen zal vallen. Er zijn verhalen bekend van mensen die op 10-15 meter een heel magzine leeg schieten en nog alles missen. Beetje het Pulp fiction idee. Je staat ook niet echt kalm te mikken in zo'n situatie ....
Dan is een pistool wel handig om snel paar zombies uit te schakelen zonder er heel dicht bij in de buurt te komen en zo je kansen te verbeteren.
Niet veel handiger dan een rifle of carbine. Wegrennen ("tactical retreat :)" en rustiger mikken is altijd een betere optie.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door MajinSource »

Ik gebruik gewoon dit
Afbeelding

Want dan heb ik alle wapens tot mijn beschikking >) >) >)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

Wegrennen, situaties met zombies voorkomen, etc. is natuurlijk beter, maar ik neem even aan dat je juist wel in situaties komt met zombies, en daarop voorbereid bent. Kan per ongeluk zijn, maar ook opzettelijk. Bijvoorbeeld eten/medicijnen moeten hebben en langs/door zombies heen moeten gaan om die te krijgen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door MajinSource »

Captain Iglo schreef:Wegrennen, situaties met zombies voorkomen, etc. is natuurlijk beter, maar ik neem even aan dat je juist wel in situaties komt met zombies, en daarop voorbereid bent. Kan per ongeluk zijn, maar ook opzettelijk. Bijvoorbeeld eten/medicijnen moeten hebben en langs/door zombies heen moeten gaan om die te krijgen.
Ja dat kan wel zo zijn maar je vergeet toch een belangrijk punt. Hoe houden we de zombies eigenlijk in leven? We moeten ze af en toe wat lichamen voeren.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Punisher »

Vis schreef:Wegrennen, situaties met zombies voorkomen, etc. is natuurlijk beter, maar ik neem even aan dat je juist wel in situaties komt met zombies, en daarop voorbereid bent. Kan per ongeluk zijn, maar ook opzettelijk. Bijvoorbeeld eten/medicijnen moeten hebben en langs/door zombies heen moeten gaan om die te krijgen.
Maar dan hoef je je toch niet in een school zombies te begeven? Je kan ook voorzichtig je afstand bewaren.
Het *niet* meesjouwen van die spullen heeft ook een voordeel: Je bent lichter dus sneller met betere uithouding, en/of je kan meer andere spullen meenemen (zoals munitie, eten, enz).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Maar dan hoef je je toch niet in een school zombies te begeven? Je kan ook voorzichtig je afstand bewaren.
Jij hebt medicijnen nodig, en de enige apotheek die nog niet geplunderd is staat vol met zombies. What do?
Punisher schreef:Het *niet* meesjouwen van die spullen heeft ook een voordeel: Je bent lichter dus sneller met betere uithouding, en/of je kan meer andere spullen meenemen (zoals munitie, eten, enz).
Munitie voor...? En vrijwel iedereen zal zo snel mogelijk wapens gaan verzamelen. Hoeveel munitie kun je meedragen? Hoe lang gaat het mee, en zodra het op is, waar haal je dan nog nieuwe vandaan? En zou je altijd zoveel mogelijk ongewapend rond willen lopen in zo'n wereld? Ik ben liever voorbereid.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Samurai zwaard is nutteloos. Een keer door botten hakken en het is aan gort. Is gemaakt om te snijden, niet om te hakken. Je kan dan beter een flinke bijl gebruiken. Als je per se een zwaard wilt is een langzwaard een betere keus.
Ehm.. hoe snel denk je dat je met een dikke bijl door iemands nek heen bent? Dat duurt wel even. Daarnaast is een bijl ontzettend zwaar, dus vervelend om mee te dragen. Ook lastig om goed te mikken, want het ding is zwaar. Ook lastig om snel weer opnieuw te gaan hakken.

Samurai-zwaarden zijn juist ontzettend sterk. Ik heb 't dan niet over een of andere knock-off. Je kan er prima een nek mee doorkrijgen met één sweep. Ze zijn ook een stuk lichter en flexibeler dan normale zwaarden.
Ontken ik dat onthoofding mogelijk is met een katana? Nee. Alleen is het geen duurzaam wapen als het op die manier gebruikt wordt. Maar wordt jij maar lekker een zombievis :Y) .


Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Ontken ik dat onthoofding mogelijk is met een katana? Nee. Alleen is het geen duurzaam wapen als het op die manier gebruikt wordt. Maar wordt jij maar lekker een zombievis :Y) .
Maar je alternatief is dus met een zware bijl rondlopen? Als je snel een paar zombies wil neerhalen lijkt me dat erg lastig met een bijl.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door GPS »

probeer een paar Jehovagetuigen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

Fossiel schreef:probeer een paar Jehovagetuigen.
Goed idee! Die worden dan snel genoeg ook zombies, en dan heb je lichtbrengende zombies die mooi opvallen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Guess who? »

Vis schreef:
Fossiel schreef:probeer een paar Jehovagetuigen.
Goed idee! Die worden dan snel genoeg ook zombies, en dan heb je lichtbrengende zombies die mooi opvallen :lachhuil:
Netjes van deur tot deur.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door GPS »

Vis schreef:
Fossiel schreef:probeer een paar Jehovagetuigen.
Goed idee! Die worden dan snel genoeg ook zombies, en dan heb je lichtbrengende zombies die mooi opvallen :lachhuil:
Sorry, ze worden geen zombies. Wat je al bent kun je niet meer worden.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Blind Guardian »

mezelf
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Vis »

Blond Grimbergen schreef:mezelf
ik zou jou ook zo gebruiken om zombies mee af te leiden :')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Welk wapen gebruik jij om de zombies mee te lijf te gaan

Bericht door Miriam »

Plaats reactie