"The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

"The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Het mag wellicht al opgevallen zijn maar ik ben een grote fan van Avatar: the Last Airbender. Wat mij betreft is het een van de beste fantasy series die ooit op T.V. is geweest. Dat het nou een tekenfilm die niet gericht is op mijn doelgroep geeft gewoon aan dat een goede serie leeftijd barieres kan doorbreken en dat het medium uiteindelijk niet zo veel uitmaakt.

Avatar: the Last Airbender fans hebben nogal wat te verduren gehad de afgelopen paar jaar. Naast het eindeloos uitleggen dat we het niet hebben over James Cameron's Sci-FI film maar over de "goede" Avatar, hadden we ook nog die verschrikkelijke verfilming. Echt, ik heb nooit een verfilming gezien die zo de plank missloeg als die film. Als Nederlanders moesten we ook toezien hoe de serie door de mangel werd gehaald door de verschrikkelijke Nederlandse dub. En dan was er nog de onzekerheid of we ooit nog nieuwe verhalen in dezelfde wereld zouden krijgen. Gelukkig kwam het verlossende woord eind 2010 met de aankondiging van the Legend of Korra. En nu is het bijna zo ver... 14 april 2012 zal in de V.S. de eerste aflevering van deze serie worden uitgezonden. Zoals je kan begrijpen ben ik ontiegelijk aan het uitkijken naar deze serie.

Een aspect wat mij echt heel erg aanspreekt is dat de industriële revolutie die is ingezet gedurende de eerste serie zich heeft voortgezet in de 70 jaar die tussen de oude en de nieuwe serie zitten. Republic City (waar de serie zich grotendeels zal afspelen) lijkt meer weg te hebben van een metropolis in het begin van de 20ste eeuw dan een fantasy stad zoals we die gewend zijn.

Met andere woorden... kan niet wachten. :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Paulstartrek »

Even voor mijn beeldvorming dus, dit is dus 70 jaar na aang en de anderen en er is dus vermoedelijk een nieuwe avatar enzo?


Klinkt goed :D

Edit: Er staat nog wel "the last airbender'. dus het zou wel aang zijn, maar dan ruim 80 jaar oud?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Paulstartrek schreef:Even voor mijn beeldvorming dus, dit is dus 70 jaar na aang en de anderen en er is dus vermoedelijk een nieuwe avatar enzo?
Yep. Wat ik tot nu toe weet (ik ben niet geheel op de hoogte want ik wil niet te veel gespoiled worden):
Spoiler (weergeven)
  • Het verhaal speelt z'on 70 jaar na de gebeurtenissen van "The Legend of Aang".
  • We krijgen een nieuwe Avatar (Korra of the southern water tribe)
  • Het verhaal vind grotendeels plaats in Republic City, een stad gesticht door Aang en Zuko.
  • Het technologie niveau lijkt ongeveer dat van begin 20ste eeuw te zijn.
  • Het verhaal gaat over de spanningen tussen benders en niet-benders.
  • Korra gaat in de leer bij Tenzin, de zoon van Aang en Katara
  • Er is zo iets als een MMA-league voor benders.
  • De politie van Republic City bestaat uit iron benders... onder leiding van Toph's dochter.
 En dat is het wel zo'n beetje. Tot nu toe ziet het er goed uit wat mij betreft.

Aang is dood (moet wel als er een nieuwe Avatar is), maar zijn zoon is ook een Airbender. Maar ik denk dat ze voornamelijk "The Last Airbender" in de titel hebben omdat ze "Avatar" niet meer mogen gebruiken. Wees vervloekt James Cameron!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door X-File »

Karanov!

Dit maakt mijn dag nog beter.

Ik heb van A tot Z genoten van de eerste serie. De Nederlandse casting was netjes gedaan, hoewel Toph toch wel belabberd was (zeer saaie, monotone stem). Oh, dat en volgens mij waren er in totaal maar 6 a 8 stem acteurs bij betrokken, waarbij het merendeel van de wereld klonk als oom Iroh.

De Engelse variant maakt het geheel toch net een klein stukje beter. En waarom ook niet? Dee Bradley Baker, Mark Hamill, Mako (rip ;-( ) en een hele sloot aan andere bekende stem acteurs kwamen voorbij. Met als gastrolletjes personen als George Takei. OH MY!

Van de eerste serie was er echt maar een sneue aflevering, ergens in seizoen 1 (die aflevering met dat ravijn... blergh). Voor de rest: epische show.

Samen met mijn vriendin en haar moeder alle afleveringen gekeken, altijd weer leuk.

Ook met z'n 3-en de film gezien in de bios. Tsja... hoe minder we daar over zeggen, hoe beter. Schijnt toch een deel 2 in de maak te zijn. WHY?!

Ik wacht nu al een tijdje op de nieuwe serie, maar ook daar ga ik zeker weer voor zitten. Er is een klein rolletje voor Katara weggelegd in het begin, dat beloofd waarschijnlijk wel een tranentrekker.

Klopt het dat het maar een miniserie zal zijn? Of gaan we weer 60 afleveringen kunnen genieten?

[edit]
Dat gedoe rond de titel Avatar is erg jammer. Te meer omdat ik de James Cameron film, afgezien van het grafische spektakel, nu niet bepaald baanbrekend vond qua verhaal.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Het zal net geen miniserie zijn. Er komen twee seizoenen, van respectievelijk 12 en 14 afleveringen. Dus 26 afleveringen in totaal. Maar wie weet. Als het echt goed gaat, wellicht komen er dan wel meer seizoenen/series in de toekomst.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door X-File »

kijk, dat is al meer dan waar men het eerst over had. Tijden terug, toen ik voor het eerst over de serie hoorde, ging men nog uit van 12 afleveringen.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Het schijnt dat de eerste aflevering al online te vinden is. O-)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door X-File »

Het zou toch pas volgende maan in premiere gaan? :o
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

X-File schreef:Het zou toch pas volgende maan in premiere gaan? :o
Yep. Maar blijkbaar heeft iemand van de pers een preview exemplaar van de eerste aflevering gelekt.

De aflevering valt niet tegen trouwens. Absoluut niet. Ok... ik kan niet objectief doen. Het was fantastisch! Squeeeeeeee!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Overigens is er een Facebook actie geweest waar bij een x aantal likes er twee afleveringen gereleased zouden worden. Met andere woorden, zaterdag komen de eerste twee afleveringen officieel online. Waarschijnlijk region locked, maar ik verwacht dat de afleveringen binnen de korste keren ook elders te zien zijn via minder legale methoden.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Dawn »

Yeuy! Een nieuwe serie om te volgen :*D
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

De eerste twee afleveringen zijn nu beschikbaar. De site http://www.korranation.com is region locked... maar ze hebben de locatie van de afleveringen zelf niet afgeschermd. Dus hier is (voor zover ik weet) de link naar het officiele bestand: http://korra.blob.core.windows.net/cont ... pisode.mp4

Veel kijk plezier :)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Dawn »

Awesome :o
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door X-File »

Bedankt Karanov, ik heb genoten van de twee afleveringen.

Jammer genoeg is het nog lang wachten op de rest van de serie.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door Karanov »

Even ter herinnering. Morgen is de officiële première van The Legend of Korra. De eerste twee afleveringen zullen dan in de VS uitgezonden worden. En volgens Wikipedia wordt de derde aflevering het weekend daarop (op 21 april) uitgezonden. *O*
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: "The Last Airbender: The Legend of Korra" (2012)

Bericht door X-File »

Nog zo lang wachten op de dvd boxsets. :(
Plaats reactie