Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'?

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'?

01) 'After Earth' (juni 2013)
0
Geen stemmen
02) 'Dark Skies' (maart 2013)
0
Geen stemmen
03) 'Dawn Of The Planet Of The Apes' (mei 2014)
0
Geen stemmen
04) 'Elysium' (augustus 2013)
0
Geen stemmen
05) 'Ender's Game' (oktober 2013)
0
Geen stemmen
06) 'Europa Report' (augustus 2013)
0
Geen stemmen
07) 'Gravity' (oktober 2013)
0
Geen stemmen
08) 'Interstellar' (november 2014)
1
25%
09) 'Last Days On Mars' (september 2013)
0
Geen stemmen
10) 'Pacific Rim' (juli 2013)
0
Geen stemmen
11) 'Oblivion' (april 2013)
0
Geen stemmen
12) 'The Colony' (juni 2013)
0
Geen stemmen
13) 'The Host' (april 2013)
0
Geen stemmen
14) 'The Hunger Games: Catching Fire' (november 2013)
2
50%
15) 'World War Z' (juli 2013)
1
25%
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1'?

Bericht door Mr Hayes »

Welke aankomende SciFi-film naast 'Star Trek Into Darkness' staat op jouw 'Must See Nr 1'-lijst? Stem mee in de poll en bekijk alvast onderstaande posters en trailers voor meer informatie :-). In alfabetische volgorde, hier de lijst:

01) 'AFTER EARTH' (juni 2013)
Afbeelding
In het kort: A crash landing leaves Kitai Raige and his father Cypher stranded on Earth, 1,000 years after events forced humanity's escape. Directed by M. Night Shyalaman
Met: Will Smith en Jaden Smith
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=Xz20FP91-DE


02) 'DARK SKIES' (maart 2013)
Afbeelding
In het kort: After an escalating series events that could be part of 'The X-Files', the peaceful suburban Barret family comes to learn that a terrifying and deadly force is after them.
Met: Keri Russell en J.K. Simmons
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=K8iLp1xQtPQ


03) 'DAWN OF THE PLANET OF THE APES' (mei 2014)
Afbeelding
In het kort: A group of scientists in San Francisco struggle to stay alive in the aftermath of a plague that is wiping out humanity, while Caesar tries to maintain dominance over his community of intelligent apes.
Met: Gary Oldman, Andy Serkis en Keri Russell
De trailer: De film is pas net in productie


04) 'ELYSIUM' (augustus 2013)
Afbeelding
In het kort: Set in the year 2154, where the very wealthy live on a space station that resembles Arthur C. Clarke's filosophy and the remainder of Earth's population resides on a ruined Earth, a man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds. Directed by Neil Blomkamp.
Met: Matt Damon, Jodie Foster en Sharlto Copley
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=oIBtePb-dGY


05) 'ENDER'S GAME' (oktober 2013)
Afbeelding
In het kort: 70 years after a horrific alien war, an unusually gifted child is sent to an advanced military school in space to prepare for a future invasion. From the director of 'Tsotsi', Gavin Hood.
Met: Harrison Ford, Ben Kingsley en Viola Davis
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=vP0cUBi4hwE


06) 'EUROPA REPORT' (augustus 2013)
Afbeelding
In het kort: A crew of international astronauts are sent on a private mission to Jupiter's fourth moon Europa. What lies beneath the ice crust? What will they find in Europa's enormous ocean?
Met: Michael Nyqvist ('Mission: Impossible - Ghost Protocol') en Sharlto Copley
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ESj6tS8vKpM


07) 'GRAVITY' (oktober 2013)
Afbeelding
In het kort: Astronauts attempt to return to earth after debris crashes into their space shuttle, leaving them drifting alone in space. Directed by Alfonso Cuarón.
Met: George Clooney en Sandra Bullock
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ufsrgE0BYf0


08) 'INTERSTELLAR' (november 2014)
Afbeelding
In het kort: An exploration of physicist Kip Thorne's theories of gravity fields, wormholes and several hypotheses that Albert Einstein was never able to prove. Directed by Christopher Nolan.
Met: Matthew McConaughey, Jessica Chastain, Michael Caine en Anne Hathaway
De trailer: De film is pas net in productie


09) 'LAST DAYS ON MARS' (september 2013)
Afbeelding
In het kort: A group of astronaut explorers succumb one by one to a mysterious and terrifying force while collecting specimens on Mars.
Met: Liev Screiber en Olivia Williams.
De full-length trailer: De film is pas net in productie. Maar actrice Olivia Williams ligt alvast een tipje van de sluier op:
http://www.youtube.com/watch?v=Yaq9vi2lqlY


10) 'OBLIVION' (april 2013)
Afbeelding
In het kort: A veteran assigned to extract Earth's remaining resources begins to question what he knows about his mission and himself.
Met: Tom Cruise, Morgan Freeman en ex-Bond girl Olga Kurylenko
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=KDIJeTiETno


11) 'PACIFIC RIM' (juli 2013)
Afbeelding
In het kort: When an alien attack threatens the Earth's existence, giant robots piloted by humans are deployed to fight off the menace. Directed by Guillermo del Toro
Met: Idris Elba en Charlie Hunnam
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=A85EtOalcsM


12) 'THE COLONY' (juni 2013)
Afbeelding
Met: Bill Paxton, Laurence Fishburne
In het kort: Forced underground by the next ice age, a struggling outpost of survivors must fight to preserve humanity against a threat even more savage than nature.
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=ZENI7UC3WQo


13) 'THE HOST' (april 2013)
Afbeelding
Met: Diane Kruger, Saoirse Ronan en Max Irons
In het kort: When an unseen enemy threatens mankind by taking over their bodies and erasing their memories, Melanie will risk everything to protect the people she cares most about. From the director of 'Gattaca'
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=uNeCnKKHGE4


14) 'THE HUNGER GAMES: CATCHING FIRE' (november 2013)
Afbeelding
Met: Jennifer Lawrence, Liam Helmsworth en Philip Seymour Hoffman
In het kort: As Katniss and Peeta embark on a "Victor's Tour" of the districts, Katniss senses that a rebellion is simmering, but the Capitol is still very much in control as President Snow prepares the 75th Annual Hunger Games.
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=jyPnQw_Lqds


15) 'WORLD WAR Z' (juli 2013)
Afbeelding
Met: Brad Pitt en Michiel Huisman (idd, de enige echte)
In het kort: United Nations employee Gerry Lane traverses the world in a race against time to stop the Zombie pandemic that is toppling armies and governments, and threatening to decimate humanity itself. Directed by Marc Forster
De trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=27MMT39zKBo
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 06 jun 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Vis »

Dark Skies valt hier wat buiten, en is zeer boring :')

Ik stem op 10, maar er komt veel leuks aan in ieder geval.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door The Silencer »

Welke aankomende SciFi-film naast 'Star Trek Into Darkness' staat op jouw 'Must See Nr 1'-lijst?

Geen enkele, want Star Trek dinges staat niet op mijn lijst.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Blind Guardian »

Ik zag niks er tussen zeggen waar ik warm van loop eigenlijk nou ja nummer vijf misschien omdat ik dat boek toevallig een tijdje terug heb gelezen ... Alleen de leeftijd van de kinderen is wat ouder dan in de boeken , al ik niet geheel verbaasd gaat , in het boek is Ender in het begin volgens mij amper zeven ...
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 28 mei 2013, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Master Vanhu Botie »

The Hunger Games, Catching Fire staat me wel aan.
Gewoon als amusement.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door The Silencer »

Master Vanhu Botie schreef:The Hunger Games, Catching Fire staat me wel aan.
Gewoon als amusement.
Ooit ga ik die wel kijken denk ik :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

Joh, en Christopher Nolan's aankomende film 'Interstellar' dan? Ik verwacht hier erg veel van. Films over exploration, het ontstaan van wormholes en hoe een bemanning met dit fenomeen omgaat als ze op een zwart gat afgestuurd worden? Ja oke, je hebt nog een film als 'Event Horizon'. Maar van 'Interstellar' verwacht ik erg veel.

Of Neil Blomkamp's 'Elysium'. Lijkt me erg tof en een waardige opvolger van 'District 9'.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Miriam »

:thumbs: 01) 'After Earth' (juni 2013) absoluut
:bad: 02) 'Dark Skies' (maart 2013) al gezien en niet echt spannend ofzo
:-{ 03) 'Dawn Of The Planet Of The Apes' (mei 2014) geen fan van de planet of the apes reeks
:good: 04) 'Elysium' (augustus 2013) Klinkt wel interessant
:bad: 05) 'Ender's Game' (oktober 2013) "an unusually gifted child"
:-{ 06) 'Europa Report' (augustus 2013) geen idee nog
:thumbs: 07) 'Gravity' (oktober 2013) george clooney :)
:S 08) 'Interstellar' (november 2014) waarom moest ik gelijk aan Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem denken
:good: 09) 'Last Days On Mars' (september 2013) brits
:bad: 10) 'Pacific Rim' (juli 2013) klinkt slecht en goedkoop
:bad: 11) 'Oblivion' (april 2013) redelijke film, maar daar is dan ook alles mee gezegd
:bad: 12) 'The Host' (april 2013) duidelijk geen twilight
:bad: 13) 'The Hunger Games: Catching Fire' (november 2013) verspil hier geen tijd en moeite aan. kijk dan harry potter of twilight
:thumbs: 14) 'World War Z' (juli 2013) brad pitt :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Guess who? »

Er blijft niks goeds over. En dat kan ik me ook wel voorstellen, maar ik zou m eigenlijk eerst moeten zien...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

Jammer. Tot dusver blijft 'Oblivion' m'n mooiste sci-fi-ervaring van dit jaar. Ook al was dat ook geen supersterke film (7.2 op IMDB), 'After Earth' krijgt er harder van langs. Maar goed, ik ben ook een sucker voor mooie plaatjes van outer space. Dus ga 'After Earth' wel in de bios zijn.

Voor mij blijft het wachten op Neil Blomkamp's 'Elysium'. Daar verwacht ik veel van. Prachtig om de ring-wereld van Arthur C. Clarke als leidraad te nemen en het thema hiervan helemaal om te gooien. Ik verwacht een zeer goede film. Ook van Alfonso Cuarón's 'Gravity' verwacht ik érg veel. Na het zien van de trailer wil....moet ik deze in IMAX zien (zonder 3D). Ik denk dat dat echt een must is. Verder denk ik dat de sci-fi-films 'Europa Report' en 'Last Days On Mars' interessante premises hebben. Welke twee van deze low-budget films uit zal groeien tot de nieuwe 'Moon' (Duncan Jones' filmdebuut als regisseur en meteen een dikke 8.0 op IMDB).

2014 wordt nog mooier. Dan gaat Christopher Nolan's 'Interstellar' in premiere. Dát wordt een gegarandeerd, supergehyped, maar ook terecht, succes.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Trekscaper »

Mr Hayes schreef:

Jammer. Tot dusver blijft 'Oblivion' m'n mooiste sci-fi-ervaring van dit jaar. Ook al was dat ook geen supersterke film (7.2 op IMDB),
Oblivion vond ik ook een hele mooie scifi film. Ik snapte niks van al die kritiek, zal wel te maken hebben met Tom Cruise.

After Earth leek me interessant, maar niet goed genoeg voor de bioscoop. En de recensies liegen er niet om.

Ender's Game kan alle kanten op gaan. Trailer zag er wel aardig uit, maar ik twijfel nog aan het concept dat kinderen de aarde moeten redden.

Europa report en Gravity leuk voor thuis te kijken.

Pacific Rim, ben nog niet zo overtuigd. Grote robots yeah, maar grote monster aliens onder water bleh.

Word War Z. Ziet er cool uit, maar grote vraagtekens bij zombies die zo snel kunnen rennen en zelfs een muur van zombies kunnen vormen.

Elysium, klinkt interessant.

Dawn Of The Planet Of The Apes, absoluut zien

Interstellar en Last Days of Mars klinken ook beide interessant.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Punisher »

World War Z was een goed boek. Dus dat moet wel een goede film worden :lachhuil:

Het screenplay is (oa.) geschreven door J. Michael Straczynski (niet dat dat nou per se iets hoeft te zeggen...)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Blind Guardian »

Ender's game kan best wel interessant zijn maar dat is verfilming van het eerste boek van een boekenreeks ... Het is ook de hele opbouw naar het Alien Invader plot alleen in een film van twee uur ben ik benieuwd of dat wel goed tot zijn recht komt. De kinderen zijn wel een stuk ouder dan in de film daar is Ender slechts een jaartje of zes als het boek begint
Gebruikersavatar
Anthony
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:52

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Anthony »

De meeste van deze lijst kunnen mij weinig boeien. Zullen vast een paar goede tussen zitten, maar laat al deze over voor een DVD momentje.

Waar ik wel naar uit kijk zijn The World's End en R.I.P.D.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door X-File »

Ik wil terug naar de klassieke sci-fi zonder opzichtig gebruik van CGI. Het ziet er allemaal te glad, gelikt, glanzend en plastic uit. Heel jammer, je ziet aan het spel van de acteurs goed wanneer ze tegen 'niets' aan het praten zijn. De lichamelijke houding en het uitblijven van reacties maken films die teveel gebruik maken van special (is het nog speciaal?) effects ongeloofwaardig. De mise-en-scène is heden ten dage van erbarmelijke kwaliteit, ook bij geroutineerde acteurs, wanneer het acteren in een green/blue screen omgeving gebeurt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Vis »

Merk dat ook steeds vaker op, maar ligt ook heel erg aan de film, acteurs, director, etc. Bij veel films gaat het gewoon om "goedkoop" vermaak (bijv. Transformers), en maken ze zich niet zo druk over hoe geloofwaardig hun reactie is op een groot monster dat voor ze zou moeten staan. Maar is zeker niet altijd zo.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Ik wil terug naar de klassieke sci-fi zonder opzichtig gebruik van CGI. Het ziet er allemaal te glad, gelikt, glanzend en plastic uit. Heel jammer, je ziet aan het spel van de acteurs goed wanneer ze tegen 'niets' aan het praten zijn. De lichamelijke houding en het uitblijven van reacties maken films die teveel gebruik maken van special (is het nog speciaal?) effects ongeloofwaardig. De mise-en-scène is heden ten dage van erbarmelijke kwaliteit, ook bij geroutineerde acteurs, wanneer het acteren in een green/blue screen omgeving gebeurt.
Allereerst is dat bij enkele sci-fi-films al gedaan. Neil Blomkamp's 'District 9' bijvoorbeeld vond ik niet overdadig overkomen qua CGI. In de basis draaide het om het goede verhaal, het thema en de hoofdpersoon, Thematiek vind ik juist bij sci-fi films belangrijk. Ik moet de film weer terug willen zien. Er moeten meer lagen in zitten. Bijvoorbeeld verpakte kritiek op de hedendaagse samenleving. Dat had 'District 9' heel erg.

Een goed voorbeeld van een sci-fi film waar juist barweinig CGI is gebruikt en waarbij vooral ouderwetse miniatures zijn gebruikt, is de recente film 'Moon'. Mijns inziens één van m'n favoriete sci-fi films van de afgelopen jaren. Overigens is het verhaal/de thematiek weer gebruikt in 'Oblivion'.

CGI ontwikkelt zich dan ook nog eens steeds verder. En vaak in de goede richting. Als ik bijvoorbeeld zeg dat de James Bond-film stikt van de CGI, bijvoorbeeld de komodo varanen in de film, de aanslag op het MI6 hoofdkwartier, veel achtergronden, b.v. Bond's brandende huis, de scenes op Silva's jacht (achtergronden), de Peking-skyline, dan zal menigeen nu pas zeggen "Ooowh, dat is me nooit opgevallen". Dat was met 'Die Another Day' wel anders. Vooral met 'Skyfall' werd er veel location scouting gedaan, maar kwam men er gewoon achter dat het met CGI mooier, beter én geloofwaardiger overkwam.

Die indruk had ik ook een beetje bij 'Oblivion'. Ik vond deze film juist een klassieke sci-fi ervaring hebben. Er is voor deze film veel in IJsland gefilmd (Overigens een belangrijke locatie voor sci-fi films, want ook 'Star Trek Into Darkness' en 'Prometheus' zijn er opgenomen. Dat heeft te maken met het alien-achtige vulkaanlandschap in de binnenlanden van IJsland). Maar voor sommige scenes / landschappen was CGI onontbeerlijk. Ik vond de in vulkaangrond gehulde Empire State Building, Brooklyn Bridge erg indrukwekkend. Het kwam zo echt over, maar het was wel degelijk CGI.

'Oblivion' had dan, net als 'Moon', ook een beetje dat klassieke '2001: A Space Odyssey'-gevoel. Verhaaltechnisch en qua ontwikkeling van de film vond ik 'Oblivion' niet supersterk, maar de CGI ondersteunde hier het plot/het verhaal wél en maakte daarom zoveel goed aan de film.

Overigens vind ik 'Avatar' nog steeds één van de mooiste sci-fi films in visueel opzicht. Baanbrekend. Deze film zal absoluut een sci-fi klassieker worden. Alle CGI is, is zo verdomd mooi gedaan. Je weet dat het nep is, maar toch word je, met 3D en IMAX, overdonderd. Het o zo simpele thema van de film, 'kolonialisme voor eigen gewin, waarbij kleine volken het moeten ontgelden' (denk aan 'Star Trek: Insurrection'), kwam zo vele malen beter over. Je begrijpt ineens de zinloosheid van vernietiging van kostbare natuur.

Om dezelfde reden kan ik niet wáchten op Christoper Nolan's 'Interstellar'. Dat wordt me de sci-fi ride van dit decennium joh. 'Gravity' zal in visueel opzicht ook veel sci-fi films van dit jaar overklassen.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Punisher »

X-File schreef:Ik wil terug naar de klassieke sci-fi zonder opzichtig gebruik van CGI. Het ziet er allemaal te glad, gelikt, glanzend en plastic uit. Heel jammer, je ziet aan het spel van de acteurs goed wanneer ze tegen 'niets' aan het praten zijn. De lichamelijke houding en het uitblijven van reacties maken films die teveel gebruik maken van special (is het nog speciaal?) effects ongeloofwaardig. De mise-en-scène is heden ten dage van erbarmelijke kwaliteit, ook bij geroutineerde acteurs, wanneer het acteren in een green/blue screen omgeving gebeurt.
:stupid:

http://www.youtube.com/watch?v=JjIXwkX1e48

Hoe zou deze scene er anno 2013 uitzien?

`Gelikt' is niet hetzelfde als `visueel goed'. Dat schijnen een groot aantal mensen in Hollywood niet helemaal te begrijpen. Wellicht dat deze mensen wat meer naar schilderijen zouden moeten kijken ofzo ...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

Punisher schreef:
X-File schreef:Ik wil terug naar de klassieke sci-fi zonder opzichtig gebruik van CGI. Het ziet er allemaal te glad, gelikt, glanzend en plastic uit. Heel jammer, je ziet aan het spel van de acteurs goed wanneer ze tegen 'niets' aan het praten zijn. De lichamelijke houding en het uitblijven van reacties maken films die teveel gebruik maken van special (is het nog speciaal?) effects ongeloofwaardig. De mise-en-scène is heden ten dage van erbarmelijke kwaliteit, ook bij geroutineerde acteurs, wanneer het acteren in een green/blue screen omgeving gebeurt.
:stupid:

http://www.youtube.com/watch?v=JjIXwkX1e48

Hoe zou deze scene er anno 2013 uitzien?

`Gelikt' is niet hetzelfde als `visueel goed'. Dat schijnen een groot aantal mensen in Hollywood niet helemaal te begrijpen. Wellicht dat deze mensen wat meer naar schilderijen zouden moeten kijken ofzo ...
Je hebt m'n laatste post niet echt doorgelezen? :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door X-File »

Avatar vergelijken met Star Trek Insurrection. :lachhuil:

Dances With Wolves, Pocahontas... daar zou ik eerder aan denken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Vis »

Church of Scientology Lands in Takedown Hall of Shame
Last week, CSI (Church of Scientology International) demanded that GoDaddy take down a website, cheerupwillsmith.com, that used parody and satire to tweak CSI, its alleged relationship to actor Will Smith, and its reportedly aggressive control over the activities of its members. The site included a letter, purportedly from Scientology leader David Miscavige, ordering CSI members to see After Earth, a new movie starring Will Smith that hasn’t done well at the box office, at least three times.  The site also demanded that CSI members make videos supporting Smith.

Afbeelding
Er is nog hoop :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Blind Guardian »

Meh , ik heb een inleiding gelezen gisteren bij de Bios hier van die film en moet zeggen deed me niet echt zoveel ... :lachhuil: , Kick Ass 2 natuurlijk 8-)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Avatar vergelijken met Star Trek Insurrection. :lachhuil:

Dances With Wolves, Pocahontas... daar zou ik eerder aan denken.
Waarom is dat zo gek? Pocahontas, Dances With Wolves, absoluut. Daarmee kun je Avatar ook vergelijken. Maar met Insurrection ook. De premises, de thema's van al deze vier films zijn min of meer gelijk: Kolonialisme vanwege bepaalde rijkdommen op een planeet. En de eigenlijke, oorspronkelijke bewoners hebben het nakijken.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Master Vanhu Botie »

X-File schreef:Avatar vergelijken met Star Trek Insurrection. :lachhuil:

Dances With Wolves, Pocahontas... daar zou ik eerder aan denken.
Heb 'm ooit eens horen omschrijven als "Dances with Pocahontas in space" :Y)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Vis »

Vis schreef:Dark Skies valt hier wat buiten, en is zeer boring :')

Ik stem op 10, maar er komt veel leuks aan in ieder geval.
Inmiddels gezien (Oblivion); was nice.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

Moet je deze trailer eens zien Vis. Ik zeg: Zien!


http://www.youtube.com/watch?v=H4coTNta-YA
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Mr Hayes »

Van alle films uit de poll heb ik inmiddels drie films gezien, te weten 'Oblivion', 'Elysium' en 'Europa Report'. Ik heb ze even in een ranking gezet van goed naar matig:

01) 'Elysium'
02) 'Europa Report'
03) 'Oblivion'
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door Vis »

After Earf viel me nogal tegen... zwak verhaal, matig acteerwerk en ook weinig bijzonders qua omgevingen/effects/etc.
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Welke aankomende SciFi-film staat op jouw 'Must See Nr 1

Bericht door The Silencer »

Wat is scifi en waar gaat dat ovre?
Plaats reactie