"Farscape" (1999-2003)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Mijn uitvoerige kritiek over Farscape: The Peacekeeper Wars:

Ik kan maar een ding zeggen, wow, dat was frelling awsome 8-) The Peacekeeper Wars had alles inzich wat Farscape te bieden heeft: Science Fiction, drama, humor, romantiek, actie en spanning. Het was zeker het waard om 1.5 jaar te wachten op het vervolg van "Bad Timing"

Deel 1 van The PeacekeeperWars:

Het eerst deel ging meer om de karakters zelf, heel leuk vond ik dat er veel karakters uit de verschillende seizoenen van Farscape dezelfde karakter speelde of een andere karakter. De openingsscene was zeer groots, een vloot van Peacekeepers en Scarran schepen die aan het vechten waren tegen elkaar. Het inelkaar zetten van John en Aeryn, was ook goed gedaan. Het was weer goed om te zien hoe John en Aeryn weer als vanouds met elkaar aan het kibbelen waren. Heel grappig vond ik de uitleg van John aan de Eidilions over hoe hij in in de andere kant van het universum terecht kwam tot aan de "dood" van hem en Aeryn in "Bad Timing". En natuurlijk Harvey/Scorpius en John onder elkaar was hilarisch. Het enige minpunt in deel 1 was de dood van Jool. Het had geen zin voor Jool om op de thuisplaneet van de Eidillions te blijven, terwijl de Scarrans met hun machtige (en zeer coole) vlaggenschip de stad van de Eidilions wegvaagde. De cliffhanger op het einde dat John en de "gang" gevangen zaten, terwijl er gas in de kamer werd gezogen was ook goed gedaan. Over het algemeen was deel 1 zeer goed, met paar hilarische scenes en goede karakter ontwikkeling, een 9

Deel 2

Van de 90 min was er 75 min non-stop actie . Het 2e deel bevatte ongelooflijk veel actie en spanning. Van de crash van Moya in de oceaan tot de actie scenes op de andere Eidilion planeet was uitstekend uitgevoerd. Ook in het 2e deel viel er genoeg te lachen: Aeryn, die steeds op de Scarranswas aan het vuren, terwijl ze aan het bevallen was en John die tegen haar moest zeggen dat ze rustig moest zijn en dat hij voor deze keer voor haar zou zorgen en niet andersom of de huwelijkscene (3e poging in The PeacekeeperWars ) tussen John en Aeryn waar Stark hun moesten trouwen, maar Stark zei steeds de verkeerde woorden, was grappig. Ook in deze deel was er een minpunt, de verraste dood van Ka Dargo Op het einde moest John noodgedwongen zijn wormhole kennis inzetten om het machtige wormholewapen te maken: een "black hole, die alles in zijn omgeveing opslorpt. Dit moest John doen om zo vrede af te dwingen tussen de Peacekeepers en de Scarrans.Dit was brilliant gemaakt, ik zat echt letterlijk op het puntje van mijn stoel, zo cool was deze scene. En het geschreeuw van Aeryn toen John in coma neerviel nadat hij de black hole had afgesloten, was zeer emotioneel. Maar gelukkig ontwaakte John op het einde uit coma en noemde het pas gehuwde stel hun zoon Dargo Sun-Crichton, wat ik heel leuk vond. Deel 2 was enorm spannend en actievol, een 10

Ik vraag me alleen af hoe het nu verder gaat met Farscape, nu "Einstein" de wormhole kennis uit de hoofd van John heeft weggenomen. Ik hoop zeer zeker dat er een nieuwe seizoen of een nieuwe miniserie of een bioscoopfilm van Farscape wordt gemaakt, want Farscape heeft de kracht om een goede franchise te worden 8-)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

WeyounsLastClone schreef:Moet seizoen 4 nog zien. Waarom stopte Yorin dan ook na s3?
Omdat Yorin een tv-zender is en omdat tv-zenders dat doen :{ .
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Mini-series release is on its way.

The Farscape mini-series, The Peacekeeper Wars, will be released by Contender Entertainment early next year.

The adventure charts the continuing story of John Crichton and his alien friends, now caught between two opposing sides in a war that could wipe out a whole galaxy.

Spread over two discs, the release will be crammed with extras.

"We're really pushing the boat out on this one," says Lee Binding, the Product Manager for the DVDs. "We've got great people working with us on this release, and it promises to be something special!"


Afbeelding

Bron: http://www.bbc.co.uk/cult/news/cult/200 ... 5152.shtml
Gebruikersavatar
ottooo
Commander
Commander
Berichten: 1551
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:31

Bericht door ottooo »

Helaas voor de mensen die zaten te wachten totdat het eventueel op de BBC zou komen:
The BBC has decided not to buy the Farscape miniseries.

We're sad to announce that the BBC will not be showing Farscape: Peacekeeper Wars.

Instead, the four hour miniseries has been bought in a joint bid from Sky and a terrestrial broadcaster. With this bid on the table, BBC Two schedulers felt the miniseries would be too expensive to acquire. Right now, there are no plans for repeat runs of the first four seasons, but the series is still under licence to the BBC and this could change in the future.

Peacekeeper Wars will now be shown on Sky One on January 16 and 23 next year. This means that it will not be shown on the Sci Fi Channel in the UK as well. Terrestrial-only viewers need not worry, as a terrestrial broadcaster has picked up the rights - we'll report further on this when we can.

A DVD release of the miniseries is also planned for early next year.

We'd like to take this opportunity to say sorry to UK Farscape fans, and reassure you that the Cult site will continue to cover the show.

http://www.bbc.co.uk/cult/news/cult/200 ... 5512.shtml
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

;-(

Ik koop de Farscape DVD's waarschijnlijk niet, maar de kans dat die van de mini-serie er gaat komen is wel vrij groot. Zeker na dit nieuwsbericht.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Ik heb nog nooit één aflevering van Farscape gezien.
Waarom niet? Nou ik heb me er gewoon nooit in verdiept.

Kan iemand mij ff uitleggen wat in het kort het verhaal is, en wat je vind van deze punten:
- Verhaallijn
- Karakters
- SFX
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Frank schreef:Ik koop de Farscape DVD's waarschijnlijk niet
Mijn zoektocht op Engelse websites leerde me dat je vanaf ongeveer 65 euro al Farscape seizoens-boxsets kan importeren.

Zou ik best wel eens aan willen beginnen. Zeker omdat k*t-Bridge gestopt is met de Nederlandse releases.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

petrulli schreef:- Verhaallijn
De verhalen zijn over het algemeen vrij goed en zeer verfrissend, dus niet Star Trek-achtig (op een of twee seizoen 1 afleveringen na). De verhaallijn is de beste die ik met (space)sf ben tegengekomen na Babylon 5 en waarschijnlijk ook wel Deep Space Nine.
Het verhaal gaat over een Amerikaanse astronaut die terecht komt op een vreemde plek in een universum op een schip met allemaal 'criminelen', die zich pas bevrijd hebben van de Peacekeepers. Het blijkt dat ook Crichton door de Peacekeepers achterna wordt gezeten, omdat hij een van hen per ongeluk vermoord heeft.
petrulli schreef:- Karakters
Zijn zeer goed voor een sf serie.
petrulli schreef:- SFX
Boeit me eerlijk gezegd niet zo heel erg. Maar ik geloof dat ze wel aardig zijn en steeds beter worden.
Gebruikersavatar
petrulli
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 763
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:44
Locatie: Marienheem
Contacteer:

Bericht door petrulli »

Oke, bedankt voor de uitleg. Nu ik 24, Babylon 5 en Crusade helemaal heb gezien wordt het tijd voor een nieuwe serie: Farscape
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Is zeker een aanrader.
Verhaallijn:
Persoonlijk vind ik het verhaal erg meeslepend.
Personages:
Kewle aliens, interessante karakters
SFX:
Prima in orde. Mooie schepen en mooie werelden
Gebruikersavatar
xenovanis
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 09 okt 2004, 14:36
Locatie: Havelte
Contacteer:

Bericht door xenovanis »

Ace of Spades schreef:Is zeker een aanrader.
Verhaallijn:
Persoonlijk vind ik het verhaal erg meeslepend.
Personages:
Kewle aliens, interessante karakters
SFX:
Prima in orde. Mooie schepen en mooie werelden
en niet te vergeten een humoristisch tintje af en toe
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ook dat :)
Die verhouding tussen Aeryn en Crichton de eerste seizoenen vond ik ook wel interessant. Denk je, het is zover, weer niet :-P
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:Die verhouding tussen Aeryn en Crichton de eerste seizoenen vond ik ook wel interessant.
De latere seizoenen is de verhouding ook wel goed uitgewerkt.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Frank schreef:
Ace of Spades schreef:Die verhouding tussen Aeryn en Crichton de eerste seizoenen vond ik ook wel interessant.
De latere seizoenen is de verhouding ook wel goed uitgewerkt.
Alleen heb ik die niet gezien ;-(
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ace of Spades schreef:Alleen heb ik die niet gezien ;-(
Niet treurig wezen, maar bekijk het van de positieve kant: dan heb je nog heel wat uurtjes goede tv in het vooruitzicht 8-) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

haha, ik zal eraan denken :)
Eerst maar eens wat WW kijken
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Luxe-problemen heb je gewoon :-D .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik kom meer tijd tekort :-D
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Zou je niet zeggen met 17,03 berichten per dag.

Maar goed, iedereen die deze serie wil gaan kijken, veel plezier :) .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik heb eindelijk het einde van season 4 gezien en de Peacekeeperwars » :pray2:

Post van Trekscaper aan 't begin van deze pagina somt alles wel zo'n beetje op.

Geweldig einde voor 'n geweldige serie! 8-)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik heb al een hele tijd geleden de DVD box gekocht met de eerste 8 afleveringen van seizoen 1. Maar heb verder nog geen nieuwe boxen zien verschijnen.
Is er al bekend of er nog meer boxen gaan volgen?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

EMH schreef:Is er al bekend of er nog meer boxen gaan volgen?
Voorlopig en misschien zelfs nooit nieuwe boxen. Geloof dat andere releases voorrang hadden.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Vandaag de pilot gezien(de R2 UK Import promo DVD gekocht) en ik vond het erg leuk en speciaal. Misschien dat ik ooit eens de rest van de serie ga kopen, na Buffy, Angel en Babylon 5. :-P
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Heb de hele serie op m'n harde schijf staann :Y)

Moet alleen seizoen 4 nog afkijken en de mini serie erachteraan. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Op dit moment worden in de VS Starburst Editions aangeboden van de Farscape dvd's. Omdat de Euro/Dollar koers op dit moment vrij gunstig is én er heel veel extra matriaal op deze dvd's staat is het voor iedereen die nog geen Farscape dvd's heeft (en ze wel wil hebben) en een regiovrije dvd-speler heeft misschien een aardig idee om ze te bestellen. Dit kan oa op de volgende website:

http://www.dvdpacific.com/

Blijf qua bedrag wel onder de 21 Euro ivm invoerrechten en dat soort gezever.

Meer over de starburst uitgave is hier te vinden:

http://www.farscapeworld.com/news/shownews.php?id=1125

Ik heb zelf mijn hele seizoen 1 op deze manier voor zo'n 35 Euro.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Weet hier iemand of er al een Nederlandse zender in het bezit is van de uitzendrechten van seizoen 4 (en natuurlijk de peacekeeper wars)?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Ik zou het helaas niet weten. Misschien dat een mailtje sturen naar RTL helpt.
Ik heb de eerste drie seizoenen nagenoeg compleet op video en zit er over na te denken seizoen 4 en Peacekeeper Wars maar op DVD te kopen. Maar dan wil ik sz. 1 t/m 3 waarschijnlijk ook weer op DVD, terwijl ik momenteel ook genoeg andere wensen heb. Helaas voor Farscape ;( .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De Starburst editie importeren is een goed, en relatief goedkoop, alternatief...ik neem aan dat je wel een regiovrije dvdspeler hebt of 'm regiovrij kan maken ;)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ik heb destijds een deel van seizoen 1 aangeschaft, maar gezien de vele andere series die ik toffer vind dan Farscape staat de volledige aankoop daarvan op het moment in de koelkast. :)

Misschien 'ooit' nog ns.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mwah, Farscape staat samen met de toekomstige seizoen van Alias en Six Feet Under heel hoog op de agenda om compleet gemaakt te worden :p
Plaats reactie