Star Wars EPII/EPIII: Mace Windu complot (theorie)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Star Wars EPII/EPIII: Mace Windu complot (theorie)

Bericht door Jim Kirk »

Ik heb na het zien van Attack Of The Clones heb ik een paar theorieen bedacht nou eigenlijk een vriend van me, maar ik ben het er mee eens, een ervan is dat Mace op een of andere manier betrokken is bij het complot van Dooku, ik ben er niet zeker van maar het is een mogenlijkheid. En ik denk dat hij ook een van de redenenn zal zijn dat de Jedi. Uitsterven

1: Mace en Dooku (Darth Tyranus) waren ooit goeie vrienden.
2: Windu neemt het voor Dooku op als Padme denkt dat hij achter de aanslagen zit. (Yoda zegt dat je niks uit moet sluiten.)
3: Yoda zegt dat het vaker voorkomt dat oudere Jedi arroganter worden en kijkt dan naar Mace windu.
4: Jango is de sleutel tot het ontraffelen van het mysterie. Mace dood Jango Fett. De camera richt zich dan op het gezicht van Mace en je ziet zijn emotieloze gezicht.
5: Tijdens het gevecht in de Arena nergeert Mace Dooku (misschien wel het beste om te doen gezien de situatie.)
6: Mace kan Kamino uit de Jedi archieven hebben gewist.
7: Mace zijn opvatting over de training van Ankin is verandert, aangezien hij fel tegen de training van Anakin was.
8: Hij stelt voor om bekend te maken dat ze de senaat vertellen dat de Jedi hun Force krachten zijn afgenomen.

ik zou het leuk vinden als jullie hierop reageren. Wat denken jullie van Mace

extra
Bron:http://www.starwars.com/databank/charac ... du/eu.html
In his day, Mace was one of the best lightsaber fighters of the Jedi order. Only the most skilled of the Jedi could master the Form VII discipline of combat, for its aggressive nature treaded dangerously upon dark side practices.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
BorgdroneM
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 262
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:29
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door BorgdroneM »

Om het onzin te noemen vind ik wat ver gaan, maar ik geloof hier niet in.
Even mijn uitleg:

1: Mace en Dooku (Darth Tyranus) waren ooit goeie vrienden.
-Nou en? Ik had ook vrienden vroeger waar ik nu niet meer bevriend mee ben...
2: Windu neemt het voor Dooku op als Padme denkt dat hij achter de aanslagen zit. (Yoda zegt dat je niks uit moet sluiten.)
- Hij is niet de enige, die met die staart uit ze kop [weet naam niet] zegt ook: "count Dooku is a political idealist, not a murderer. En Mace Windu neemt het standaard punt in dat Jedi geen andere Jedi kunnen vermoorden, omdat ze niet weten op dat punt dat Dooku naar de Dark Side is gegaan.
3: Yoda zegt dat het vaker voorkomt dat oudere Jedi arroganter worden en kijkt dan naar Mace windu.
-Ook veel te vaag om er een duidelijke aanwijzing en conclusie uit te trekken.
4: Jango is de sleutel tot het ontraffelen van het mysterie. Mace dood Jango Fett. De camera richt zich dan op het gezicht van Mace en je ziet zijn emotieloze gezicht.
- Hij kijkt vrij wazig... sip, boos.
5: Tijdens het gevecht in de Arena nergeert Mace Dooku (misschien wel het beste om te doen gezien de situatie.) --> hoe bedoel je dit tussen haakjes?
-Nou meteen als die robots komen en mace wordt bijna door Jango in de fik gestoken moest ie vluchten, daarna kreeg die ene jedi ook niet meer de kans bij em te komen, ze hadden hun handen vol aan de robots hoor.
6: Mace kan Kamino uit de Jedi archieven hebben gewist.
- Ik weet vrijwel zeker dat dit gedaan is door Dooku voordat hij wegging.
7: Mace zijn opvatting over de training van Ankin is verandert, aangezien hij fel tegen de training van Anakin was.
Wat is fel? Gewoon nee zei ie, en de council had besloten dat 't wel mocht daarna, daar heeft iedereen zich bij neergelegd, ook Yoda.
8: Hij stelt voor om bekend te maken dat ze de senaat vertellen dat de Jedi hun Force krachten zijn afgenomen.
-Tja anders zou de Republiek nog op de jedi vertrouwen terwijl die hun niet zouden kunnen beschermen.

Kortom, te ver gezocht, maar wel leuk bedacht :)
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

1: Mace en Dooku (Darth Tyranus) waren ooit goeie vrienden.
-Nou en? Ik had ook vrienden vroeger waar ik nu niet meer bevriend mee ben...
2: Windu neemt het voor Dooku op als Padme denkt dat hij achter de aanslagen zit. (Yoda zegt dat je niks uit moet sluiten.)
- Hij is niet de enige, die met die staart uit ze kop [weet naam niet] zegt ook: "count Dooku is a political idealist, not a murderer. En Mace Windu neemt het standaard punt in dat Jedi geen andere Jedi kunnen vermoorden, omdat ze niet weten op dat punt dat Dooku naar de Dark Side is gegaan.
3: Yoda zegt dat het vaker voorkomt dat oudere Jedi arroganter worden en kijkt dan naar Mace windu.
-Ook veel te vaag om er een duidelijke aanwijzing en conclusie uit te trekken.
4: Jango is de sleutel tot het ontraffelen van het mysterie. Mace dood Jango Fett. De camera richt zich dan op het gezicht van Mace en je ziet zijn emotieloze gezicht.
- Hij kijkt vrij wazig... sip, boos.
5: Tijdens het gevecht in de Arena nergeert Mace Dooku (misschien wel het beste om te doen gezien de situatie.) --> hoe bedoel je dit tussen haakjes?
-Nou meteen als die robots komen en mace wordt bijna door Jango in de fik gestoken moest ie vluchten, daarna kreeg die ene jedi ook niet meer de kans bij em te komen, ze hadden hun handen vol aan de robots hoor.
6: Mace kan Kamino uit de Jedi archieven hebben gewist.
- Ik weet vrijwel zeker dat dit gedaan is door Dooku voordat hij wegging.
7: Mace zijn opvatting over de training van Ankin is verandert, aangezien hij fel tegen de training van Anakin was.
Wat is fel? Gewoon nee zei ie, en de council had besloten dat 't wel mocht daarna, daar heeft iedereen zich bij neergelegd, ook Yoda.
8: Hij stelt voor om bekend te maken dat ze de senaat vertellen dat de Jedi hun Force krachten zijn afgenomen.
-Tja anders zou de Republiek nog op de jedi vertrouwen terwijl die hun niet zouden kunnen beschermen.

Kortom, te ver gezocht, maar wel leuk bedacht
Nou daar ben ik het weer niet mee eens
Nou en? Ik had ook vrienden vroeger waar ik nu niet meer bevriend mee ben...
Lekkere vergelijking, kijk verder dan je neus lang is

Hij is niet de enige, die met die staart uit ze kop [weet naam niet] zegt ook: "count Dooku is a political idealist, not a murderer. En Mace Windu neemt het standaard punt in dat Jedi geen andere Jedi kunnen vermoorden, omdat ze niet weten op dat punt dat Dooku naar de Dark Side is gegaan.
Nee maar toch raar dat zo`n ervaren Jedi-meester nog wel, ineens uit de orde stapt. En ja Kai Adi Mundi neemt het ook voor hem op, en wie zegt, dat hij geen deeel uitmaakt van een eventueel complot
Ook veel te vaag om er een duidelijke aanwijzing en conclusie uit te trekken.


Het is een aanwijzing, ik trek geen conclusie
Jango is de sleutel tot het ontraffelen van het mysterie. Mace dood Jango Fett. De camera richt zich dan op het gezicht van Mace en je ziet zijn emotieloze gezicht.
Hij kijkt vrij wazig... sip, boos
Boos, waar leidt woede naartoe? juist de Dark Side.
hoe bedoel je dit tussen haakjes?
-Nou meteen als die robots komen en mace wordt bijna door Jango in de fik gestoken moest ie vluchten, daarna kreeg die ene jedi ook niet meer de kans bij em te komen, ze hadden hun handen vol aan de robots hoor.
Daarom schreef ik het ook tussen haakjes kokosmakroon
Ik weet vrijwel zeker dat dit gedaan is door Dooku voordat hij wegging.
Hoe weet je dat zo zeker? Wie zegt dat Dooku geen mol in de Jedii-order heeft zitten?
Wat is fel? Gewoon nee zei ie, en de council had besloten dat 't wel mocht daarna, daar heeft iedereen zich bij neergelegd, ook Yoda.
Hij was tegen de training van Anakin en toen Obi-Wan zei dat Anakin arrogant werd, toen was hij niet eens ongerust, de hele counsil wist dat het riskant was om Anakin te trainen, in het boek Roque Planet wordt daar nog effe wat nadruk op gelegd.
Tja anders zou de Republiek nog op de jedi vertrouwen terwijl die hun niet zouden kunnen beschermen.


Maar waarom kwam Mace met dit voorstel? Zoals Yoda zei, dit kan gevaarlijk zijn om te zeggen.


Kortom, te ver gezocht, maar wel leuk bedacht.

Hoezo te ver gezocht? Lucas houd wel van dit soort wendingen, Had jij ooit gedacht dat Darth Vader de vader van Luke zou zijn. Als Obi wan het tegen luke vertelt, dan zie je die camera zich richten op een bepaalde manier op Obi Wan, zodat je kan zien dat er nog een addertje onder het gras zit, dit gebeurde ook aan het einde van TPM toen er gefocusd werd op het gezicht van Palpatine, want geloof me er zijn mensen die niet weten dat Sidious en Palpatine dezeldfde mensen zijn. zo werd er in EP2 ook een aantal keer op een aparte wijze op Mace gericht met de camera, op dezelfde manier. Het lijkt ij ook logischer dat de Jedi Order uit elkaar valt, want dan zijn ze zwakker.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Het zou kunnen....
Maar ik geloof er eigenlijk niet in...

1. Obi Wan weigert ook te geloven dat Palpatine de Dark master is.
2. Zoals ons in TPM meedegedeelt is, zijn er altijd 2 Dark Jedi's. De opvolger van Dooku zal Anakin zijn.
3. Een Jedi Master bekeer je niet zomaar tot de Dark side. Dit lijkt mij zelfs onmogelijk.
4. De dingen die jij beschrijft, kan ook gewoon duiden op de zwakte van Mace Windu.

Mace Windu heeft een zwakte, daaraan gaat hij dood in ep3. (Anders leefde hij nog wel in 4 ofzo :P). Waarschijnlijk sleept hij de rest van de Jedi, behalve Yoda en Obi-Wan Kenobi daarin mee. Het kan natuurlijk ook Anakin zijn, die ze daarin sleept, maar Windu gaat daar niks aan kunnen doen, Yoda en Obi-Wan zullen zien dat het fout zit.

Maar goed, het blijft speculeren, maar het lijkt mij sterk dat Mace Windu dark is, dat zou Yoda ook wel moeten voelen. Maar hij voelt Palpatine toch ook niet? Nee, maar Palpatine heeft nooit zijn krachten geopenbaard, Windu wel.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Waarom zou een Jedi Master niet Dark kunnen worden? Volgens mij kan het wel. Maar ik vind de theorie ook wat ver gehaald, zelfs voor Lucas' zijn doen, hoewel je niets kunt uitsluiten.

Over de zwakte, in Episode IV zegt Obi-Wan tegen Luke dat zijn ex-pupil, Darth Vader (aka Anakin Skywalker, maar wat Luke dan nog niet weet), de Jedi een voor een heeft opgespoort en uitgemoord. Ik denk eerder dat Palpatine de macht grijpt gedurende of na de Clone Wars en dan dus het Empire gevormd en de Jedi daarna openlijk de oorlog verklaard. Het lijkt me dat deze zich verspreiden en verstoppen, aangezien ze tegen die overmacht niets kunnen uitrichten, aangezien hun gelederen als in EP II flink zijn uitgedund. Dus hoeft Anakin ze maar 1 voor 1 op te zoeken. Dus het zal niet een zwakte zijn waar Windu aan ten gronde gaat maar aan Darth Vader....dat denk ik dan. En waarom het hem dat niet gelukt is om Yoda en Obi-Wan ook op te sporen zou ik ook niet weten. Ik denk dat we gewoon een paar jaartjes moeten wachten en gewoon EP III bekijken....of je leest de boeken, dat kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Het zou kunnen....
Maar ik geloof er eigenlijk niet in...

1. Obi Wan weigert ook te geloven dat Palpatine de Dark master is.
2. Zoals ons in TPM meedegedeelt is, zijn er altijd 2 Dark Jedi's. De opvolger van Dooku zal Anakin zijn.
3. Een Jedi Master bekeer je niet zomaar tot de Dark side. Dit lijkt mij zelfs onmogelijk.
4. De dingen die jij beschrijft, kan ook gewoon duiden op de zwakte van Mace Windu.

Mace Windu heeft een zwakte, daaraan gaat hij dood in ep3. (Anders leefde hij nog wel in 4 ofzo ). Waarschijnlijk sleept hij de rest van de Jedi, behalve Yoda en Obi-Wan Kenobi daarin mee. Het kan natuurlijk ook Anakin zijn, die ze daarin sleept, maar Windu gaat daar niks aan kunnen doen, Yoda en Obi-Wan zullen zien dat het fout zit.

Maar goed, het blijft speculeren, maar het lijkt mij sterk dat Mace Windu dark is, dat zou Yoda ook wel moeten voelen. Maar hij voelt Palpatine toch ook niet? Nee, maar Palpatine heeft nooit zijn krachten geopenbaard, Windu wel.
Wacht nou maak je een fout. Er is een groot verschil tussen een Dark Jedi en een Sith. Een Dark Jedi is een Jedi die de Force naar eigen doeleinde gebruikt, en hij beschikt ook over Dark Force powers. Een Sith is echt precies het teegovergestelde van een Jedi. Sith zijn wel afkomstig van wat ooit Dark Jedi waren. Maar dat is een lang verhaal, er zijn wel meer Dark Jedi, bijvoorbeeld Aura Singh, Xanatos, maar die is inmiddels dood. En de nieuwe Sith order heeft maar steeds een Meester en een leerling, maar vergeet niet dat Dooku geen leerling is geweest van Sidious, Dooku is er zelf naartoe gegaaan, en kreeg daarbij een beetje hulp van Sidious. Dooku is zelf ook een Master en ook nog eens een Krath (een adelijke sekte die de Dark side vereerd. Krath zijn ook een deel van de Sith order). Mace zou best een Dark Jedi geworden kunnen zijn. Er staat op de bovenstaande link van Star Wars.com, dat Mace een speciale vorm van vechten heeft, die al gauw naar een duistere manier van verchten lijdt, dit kan ook gevaarlijk zijn voor een Jedi, en de doorslag geven.

En om even antwoord te geven op Silencer, er zijn een aantal Jedi die zich verborgen heeft voor the Emperor tijdens the Cival War. En die komen terug nadat Luke the nieuwe Jedi order heeft opgericht.
Waarom zou een Jedi Master niet Dark kunnen worden? Volgens mij kan het wel. Maar ik vind de theorie ook wat ver gehaald, zelfs voor Lucas' zijn doen, hoewel je niets kunt uitsluiten.

Ja precies, Dooku was een Jedi Master. en hij is heus niet de eerste die naar de Dark Side is gegaan. Hij is ook nog een Sith geworden
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik weet niet 100% zeker of Dooku een Master was of niet. Zover ik weet hoor je alleen dat hij ooit leerling van Yoda was, maar of hij een Master is geworden weet ik zo niet. Ik wacht nog steeds op screener. Mijn broer moet eens opschieten met dat ding, dat kan ik hem nog eens kijken en er een beter oordelen over vellen.

Maar ik denk dat ook degelijk de beste Jedi Masters tot het kwade zouden kunnen vervallen. Maar of dat dan ook gebeurd is, dat is een andere vraag (even Dooku terzijde latend).
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik weet niet 100% zeker of Dooku een Master was of niet. Zover ik weet hoor je alleen dat hij ooit leerling van Yoda was, maar of hij een Master is geworden weet ik zo niet. Ik wacht nog steeds op screener. Mijn broer moet eens opschieten met dat ding, dat kan ik hem nog eens kijken en er een beter oordelen over vellen.

Maar ik denk dat ook degelijk de beste Jedi Masters tot het kwade zouden kunnen vervallen. Maar of dat dan ook gebeurd is, dat is een andere vraag (even Dooku terzijde latend).
Nou ik weet het 100% zeker, want een Jedi Knight wordt een meester zodra hij een leerling succesvol heeft opgeleidt, Dooku was de mentor van Qui Gon-Jinn. Die later zelf ook meester is geworden.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

maar een leerling is een Padawan ofzo en Yoda was een master, maar daar zit toch van alles tussenin?
Als Qui-Gon Yedi Master was, waarom zat hij dan niet in de Council?
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

maar een leerling is een Padawan ofzo en Yoda was een master, maar daar zit toch van alles tussenin?
Als Qui-Gon Yedi Master was, waarom zat hij dan niet in de Council?

Je heb een Jedi Padawan, Jedi Knight, Jedi Master.
Als een Jedi knight, een leerling succesfol opleidt en/of hele speciale dingen gedaan heeft, en een diepere kijk heeft gekregen in de Force, dan krijgt hij de titel Jedi Master. De Jedi counsil, heeft 12 leden, allemaal Masters,(behalve Kai-Adi-Mundi die is een Knight) De Jedi counsil bestaat voor de helft uit permanente leden. De andere helft wordt 1 keer in de 5 jaar geloof ik, gekozen. Qui Gon-Jinn heeft gekozen voor het actieve ridderschap.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

ik kan me herrineren dat je bij Jedi Knight 2 wat meer rangen had, of haal ik er nu dingen bij die niet mogen?
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

ik kan me herrineren dat je bij Jedi Knight 2 wat meer rangen had, of haal ik er nu dingen bij die niet mogen?
Nu haal je er dingen bij die niet mogen, bijv Jedi Guardian, etcetera die zijn voor het spel bedacht om in multiplayer verschillende klasses te maken van spelers, zodat niet iedereen hetzelfde kan.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

voor de verduidelijking.

Joda heeft dukoo opgeleid
Dukoo heeft quigon opgeleid
quigon heeft Obi'wan opgeleid
Obi'wan heeft Anakin opgeleid en later ook luke.


en dit is trouwens een zeer nutteloze discussie want al pakt iemand nu gewoon het boek van ep3 weet je het meteen.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

22339 schreef:voor de verduidelijking.

Joda heeft dukoo opgeleid
Dukoo heeft quigon opgeleid
quigon heeft Obi'wan opgeleid
Obi'wan heeft Anakin opgeleid en later ook luke.


en dit is trouwens een zeer nutteloze discussie want al pakt iemand nu gewoon het boek van ep3 weet je het meteen.
HUH? Obi-Wan heeft Luke opgeleid?
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

ja het begin dan, hij moest zijn training afmaken bij yoda
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Ja, dat weet je toch wel of heb je Ep 4 nooit gezien? Luke kende Obo'wan al zijn hele jeugd, dus waarscshijnlijk heeft Obi'wan hem in de gaten gehouden. Nadat zijn oom en tante waren vermoord heeft Obi'wan luke meegenomen en is hij begonnen hem jedi training te geven. tot hij doodging.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Jim Kirk schreef:
Het zou kunnen....
Maar ik geloof er eigenlijk niet in...

1. Obi Wan weigert ook te geloven dat Palpatine de Dark master is.
2. Zoals ons in TPM meedegedeelt is, zijn er altijd 2 Dark Jedi's. De opvolger van Dooku zal Anakin zijn.
3. Een Jedi Master bekeer je niet zomaar tot de Dark side. Dit lijkt mij zelfs onmogelijk.
4. De dingen die jij beschrijft, kan ook gewoon duiden op de zwakte van Mace Windu.

Maar goed, het blijft speculeren, maar het lijkt mij sterk dat Mace Windu dark is, dat zou Yoda ook wel moeten voelen. Maar hij voelt Palpatine toch ook niet? Nee, maar Palpatine heeft nooit zijn krachten geopenbaard, Windu wel.
Wacht nou maak je een fout. Er is een groot verschil tussen een Dark Jedi en een Sith. Een Dark Jedi is een Jedi die de Force naar eigen doeleinde gebruikt, en hij beschikt ook over Dark Force powers. Een Sith is echt precies het teegovergestelde van een Jedi. Sith zijn wel afkomstig van wat ooit Dark Jedi waren. Maar dat is een lang verhaal, er zijn wel meer Dark Jedi, bijvoorbeeld Aura Singh, Xanatos, maar die is inmiddels dood. En de nieuwe Sith order heeft maar steeds een Meester en een leerling, maar vergeet niet dat Dooku geen leerling is geweest van Sidious, Dooku is er zelf naartoe gegaaan, en kreeg daarbij een beetje hulp van Sidious.

Waarom zou een Jedi Master niet Dark kunnen worden? Volgens mij kan het wel. Maar ik vind de theorie ook wat ver gehaald, zelfs voor Lucas' zijn doen, hoewel je niets kunt uitsluiten.
De Dark Side zorgt ervoor dat ze niet meer alles aanvoelen, dat heeft Yoda zelf gezegd in Ep 2: "The Dark Side clouds everything". Daarom kunnen ze ook niet voelen dat Palpatine Sidious is. Bovendien, in Ep 1 wordt de Sith vermoord en dan zeggen ... nou ja wie het zeiden weet ik niet meer, Jedii in ieder geval..., dat die Sith nu wel dood is, maar dat er altijd 2 zijn, een meester en de leerling en ze vroegen zich af of nu de meester dood was of de leerling.

Ik ga van de leerling uit, want hij kreeg bevelen van iemand om achter Padme aan te gaan. Dus dat betekend dat Palpatine de meester zou moeten zijn en dat verklaart ook meteen waarom de macht van de Jedi zwakker wordt. Palpatine krijgt steeds meer macht en zit vlak bij de Jedi councel in de buurt... natuurlijk wordt het dan donkerder en moeilijker om het licht te zien.

En aangezien Siths niet door Jedii worden opgeleid weten Jedi ook niet wie het kunnen zijn, tenzij ze duidelijk naar voren treden.

Daarbij, Jedi's kunnen naar de Dark Side overlopen, soms zels onbewust... keer op keer wordt er in hun opleiding op gehamerd dat ze moeten uitkijken met gevoelens als haat omdat die ervoor kunnen zorgen dat je voor de Dark Side valt.

Dus het enige wat er hoeft te gebeuren, zoals bij Anakin, is die gevoelens ontwikkelen en je bent al een heel eind op weg in de verkeerde richting. Anakin is er nu nog niet helemaal, maar dat zal niet lang meer duren zoals we weten.
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

mezoti schreef:Ja, dat weet je toch wel of heb je Ep 4 nooit gezien? Luke kende Obo'wan al zijn hele jeugd, dus waarscshijnlijk heeft Obi'wan hem in de gaten gehouden. Nadat zijn oom en tante waren vermoord heeft Obi'wan luke meegenomen en is hij begonnen hem jedi training te geven. tot hij doodging.
tuurlijk weet ik dat wel wast alleen ff vergeten :-D

btw: ik heb ep 4 zelfs thuis op video dus ik heb hem wel gezien ja.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Die oom van Luke die hield Luke zo ver mogelijk weg bij Obi Wan, en als je kijkt wat Luke allemaal van training heeft gehad van Obi-Wan, kun je echt wel zeggen dat dat nihil is.
Obi Wan zegt ook dat Luke "in training" moet gaan bij Yoda, niet dat hij het er af moet maken.
Met een helm op een lightzwaard vasthouden noem ik toch echt geen Jedi training, Chewbacca had hem net zo goed die helm op kunnen zetten en dat robotje activeren.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

en dit is trouwens een zeer nutteloze discussie want al pakt iemand nu gewoon het boek van ep3 weet je het meteen.
Hoe wilde jij in hemelsnaam een boek van Ep 3 te pakken krigen?
Die oom van Luke die hield Luke zo ver mogelijk weg bij Obi Wan, en als je kijkt wat Luke allemaal van training heeft gehad van Obi-Wan, kun je echt wel zeggen dat dat nihil is.
Obi Wan zegt ook dat Luke "in training" moet gaan bij Yoda, niet dat hij het er af moet maken.
Met een helm op een lightzwaard vasthouden noem ik toch echt geen Jedi training, Chewbacca had hem net zo goed die helm op kunnen zetten en dat robotje activeren.
Nou Luke wordt na de dood van Obi-wan getrained door Yoda en de geest van Obi Wan, de training bij Yoda duurt alleen langer dan dat er bij ESB wordt laten zien. Daarbij had Luke net als zijn vader een hele sterke band met de Force en dat maakte het ook makkelijker voor de Luke. Hoewel Luke lang niet zo krachtig was als dat Anakin was met de Force.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Jim Kirk schreef:
Hoe wilde jij in hemelsnaam een boek van Ep 3 te pakken krigen?
Door een hand uit te strekken en een grijpbeweging te maken met je vingers. Star Wars is en blijft een verfilmde boekenserie (er komen nog drie delen na Episode 6 volgens mij, maar Georgetje is niet van plan daar ook nog filmpjes van te maken). Wie de oorspronkelijke auteur is weet ik niet, sommige zeggen Lucas zelf maar dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Door een hand uit te strekken en een grijpbeweging te maken met je vingers. Star Wars is en blijft een verfilmde boekenserie (er komen nog drie delen na Episode 6 volgens mij, maar Georgetje is niet van plan daar ook nog filmpjes van te maken). Wie de oorspronkelijke auteur is weet ik niet, sommige zeggen Lucas zelf maar dat betwijfel ik
Lucas heeft wel de verhalen zelf gechreven, maar de novels van Episode 2 en 3 zijn nooit uitgebracht, van 1 weet ik het niet, die volgens mij ook niet. Dus we zullen het voorlopig niet weten wat er gebeurt. Als de novels wel waren uit gebracht, dan hadden we dat snel genoeg geweten, want dan zouden al die geruchten niet online zijn, en dan had alles al in "behind the scenes" gestaan.
Laatst gewijzigd door Jim Kirk op 22 sep 2002, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

De boeken van de prequels zijn nooit eerder uitgebracht, punt uit geen discussie over mogelijk.
Een boek van Episode 3 is dus ook uitgesloten.

De manusscripten van de prequel verhalen zijn altijd bij GL zelf gebleven, en hij heeft er nog jaren aan gewerkt, en dingen in veranderd, om zo een goed en volledig verhaal te krijgen, waarin de gebeurtenissen op een goede duidelijke manier naar voren komen.
Een goede schrijver doet lang over zijn verhalen.
Denk maar aan J R R Tolkien, hij heeft er ook 14 jaar over gedaan om LOTR te schrijven


Verder heb ik over de topic lang nagedacht, ik heb met Jim goed gekeken naar de clues, en zo zijn we samen tot de theorie gekomen.
En ik vind de theorie van de niet zuivere Mace Windu eigenlijk steeds geloofwaardiger worden.
GL heeft zelf ook al eens gezegd dat Mace een sleuterfiguur zal zijn in het verdere verloop van het verhaal.
En er zijn een groot aantal cleus in episode 2, die als je goed op mace zijn manier van doen let nogal wat vraagtekens oproepen.
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Beetje gerelateerde artikel:
http://www.aldera.net/theories/theory_macewindu.php

Star Wars is geen verfilming van een boekenreeks. Er bestaan wel "novelizations", boeken die zijn gebaseerd op (de scripts van) de films.

Lucas had al jaren een outline van de gebeurtenissen van de Prequel Trilogy, en de schrijvers van de Expanded Universe waren oa geïnstrueerd om niet over de Clone Wars en andere belangrijke zaken te schrijven.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ok hoe verklaar jij dan dat in het boek van ESB, Yoda geen naam had?

Effe terug.

He Daan blijkbaar zijn wij niet de enige die Mace niet vertrouwen
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Jim Kirk schreef:Ok hoe verklaar jij dan dat in het boek van ESB, Yoda geen naam had?
Nou, laat ik je vertellen...

Welk boek heb je het over? Misschien was hij gebaseerd op een vroege draft van het script, waar de naam nog niet besloten was? Kan voorlopig alleen uitgaan van de "officiële" novelisatie van ESB: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... 33-3590451 en kan alleen vanuit de lezerscommentaar afleiden dat Yoda gewoon bij z'n naam genoemd wordt.

Ovgs is de Ep2 novelisatie ook al uit (nog voordat de film zelf uit was gekomen).

En Lucas maakt geen Eps7-9, die waren ook nooit geschreven. 'k Meen ergens te hebben gehoord dat hij de verhaallijnen die voor die trilogie bedoeld waren had gecomprimeerd tot Ep6.
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Goh www.aldera.net is veranderd.

Dit was vroeger meer een starwars bash site, waar de mensen een beetje aan het afgeven waren op de verhaallijnen enzo.
Leuk dat ze het veranderd hebben en zich nu weer bezighouden met officiele starwars dingen. :)

verder

Zoals ik al zei, starwars episode 2 novel zou eerder uit zijn dan de werkelijke film, dit is ook de reden dat de officiele scripts vrij vroeg te vinden waren, simpelweg omdat ze eerder vrijgegeven waren.
Laatst gewijzigd door Charza-Kwinn op 22 sep 2002, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Als je de CD-rom Star Wars Behind The Magic heb, dan kun je alles lezen.
Gebruikersavatar
Charza-Kwinn
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 897
Lid geworden op: 03 sep 2002, 14:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Charza-Kwinn »

Het is waar wat Jim zegt.
Op de starwars behind the magic CD rom staat dat lucas ook verhaallijnen van de Nieuwe Republiek heeft geschreven.
De starwars factfile geeft dit ook aan in de tijdlijn.
Paul
Ensign
Ensign
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 jun 2002, 10:41
Locatie: Amsterdam

Bericht door Paul »

Hm, is dat dan wel Lucas die de NR verhaallijnen heeft geschreven? Misschien dat hij simpele guidelines gaf, maar dat de auteurs de rest invulden.
De Thrawn-trilogie van Timothy Zahn en nu de Vector Prime boeken behandelen de post-ROTJ avonturen van Luke & Co. Aangezien Lucas de EU redelijk coherent wil houden met de canon/films, zou ik denken dat hij tenminste nu niets meer doet aan de post-ROTJ tijd dan z'n goedkeuring geven aan wat de auteurs nu schrijven.
Gesloten