"Andromeda" (2000-2005)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

"Andromeda" (2000-2005)

Bericht door Frank »

Vanaf zaterdag 6 maart van 21:30 - 22:30 op RTL 5.
Weet iemand meer van deze serie? Ik heb er niks van gezien en weinig over gehoord. Is het de moeite van het bekijken/opnemen waard?
Dit is de beschrijving die ik vond:

Dylen Hunt is kapitein op de Andromeda Ascendant, onderdeel van een militaire eenheid van de Systems Commonwealth, die een groot deel van de melkweg overheerst. De Andromeda Ascendant wordt door de vijand bevroren en 100-en jaren later uit de bevriezing gered. Hunt komt erachter dat de melkweg verwoest is en de Commonwealth haar macht verloren heeft. Hij probeert eigenhandig orde op zaken te stellen.

Bron: www.tipnl.nl
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Het was tot midden/eind seizoen 2 een hele leuke serie, met iets teveel geweld, maar over het algemeen wel goede verhalen. Daarna werd, mede onder druk van Sorbo, Robert Hewitt Wolfe eruit getrapt. Een dramatische verdomming volgde. Begin seizoen 3 werd ik het zat en ben ik gekapt. Elke aflevering was toen ongeveer hetzelfde: begin, lekker wijf, domme aktie, veel doden, einde, terwijl aan het begin er gewoon een goed verhaal was.

Mijn advies: eerste 2 seizoenen vanaf het begin kijken (in principe een doorlopend verhaal), daarna kappen!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk gemaakt?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Men is met het vierde seizoen bezig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Die serie loopt nog steeds?! Ok dan...
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

MelliW schreef:Mijn advies: eerste 2 seizoenen vanaf het begin kijken (in principe een doorlopend verhaal), daarna kappen!
Heeft het doorlopende verhaal ook een soort eind gekregen? Of werd het verhaal na een bepaalde aflevering afgekapt en verwaarloosd?
captain crash schreef:Die serie loopt nog steeds?! Ok dan...
Schijnbaar wel. Hadden ze misschien beter Farscape/Firefly een extra seizoen kunnen geven, als ik dit zo lees.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Heeft het doorlopende verhaal ook een soort eind gekregen? Of werd het verhaal na een bepaalde aflevering afgekapt en verwaarloosd?
Nu, toen Wolfe eruit getrapt was hebben ze inderdaad het verwaarloosd, maar nu ik gehoord heb hebben ze het later toch weer opgepikt, hoe? Dat weet ik niet.

Voor reviews: http://www.st-hypertext.com/ en
http://www.cynicscorner.org/

Als je niet zoveel zin hebt om veel te lezen raad ik aan om Jammer's seizoensoverzichten te lezen (2 dus, daarna is ie gestopt)

Overigens, leuk detail: in 1 van de afleveringen hadden de schrijvers een grapje uit gehaald door een piloot genaamd Jamahl erin te stoppen (zo heet die reviewer in het echt ook)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik heb de eerste 16 episodes op DVD. (import)
Zit nu al dik een jaar te wachten of de rest ook gaat volgen. Het ziet er niet naar uit.
Dus maar wachten tot RTL 5 bij eps 17 is aangeland.



MelliW schreef:Het was tot midden/eind seizoen 2 een hele leuke serie, met iets teveel geweld, maar over het algemeen wel goede verhalen. Daarna werd, mede onder druk van Sorbo, Robert Hewitt Wolfe eruit getrapt. Een dramatische verdomming volgde. Begin seizoen 3 werd ik het zat en ben ik gekapt. Elke aflevering was toen ongeveer hetzelfde: begin, lekker wijf, domme aktie, veel doden, einde, terwijl aan het begin er gewoon een goed verhaal was.
Wat een eikel die Sorbo. Ging ie vervolgens de verhalen zelf schrijven dan?
En zwaait Majel Barrett er nog de scepter?
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Wat een eikel die Sorbo. Ging ie vervolgens de verhalen zelf schrijven dan?
Nee, maar hij vond dat het publiek "geen verhaal, maar meer aktie wilde", of iets dergelijks. Het kwam er op neer dat ie het verhaal te ingewikkeld en niet vrijblijvend genoeg vond. De slechtste afleveringen waren dus ook z'n favoriet :-/ Er waren wel andere aardige schrijvers, maar die waren gewoon zonder Wolfe niet goed genoeg. Bovendien vertrokken ze, langzaam maar zeker.

Een aantal afleveringen van seizoen 2 zijn trouwens zeker de moeite waard. Een aantal dingen van dingen die Sorbo en de "Uitgever" wilde veranderen, zul je dan ook zien. Meer T&A, domme aktie, etc.

Over Barrett weet ik niet; volgens mij bemoeide zij zich er niet echt mee; behalve te zeggen dat ze Wolfe's dingen goed vond.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Ik heb ook eens een klein stukje gezien. Ik weet nou niet echt leuk is ofzo. dat wordt maar afwachten. Maar dus 6 maart komt het op zaterdag op teevee. Dan heeft Enterprise weer en concurent erbij. Kijken hoe het dan gaat met de kijkcijfers :-P
Gebruikersavatar
Highwaij
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 352
Lid geworden op: 29 jun 2003, 11:23
Locatie: Deventer

Bericht door Highwaij »

Heb al een paar afleveringen gezien,
en vind het een goede serie, en zeker de moeite waard om naar te kijken

een goede SF serie
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Highwaij schreef:Heb al een paar afleveringen gezien,
en vind het een goede serie, en zeker de moeite waard om naar te kijken

een goede SF serie
Welke aflevering zijn ze nu?
Gebruikersavatar
Liessa
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 298
Lid geworden op: 14 mei 2003, 12:42
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Liessa »

Ik heb de eerste vijf afleveringen gezien, maar vond die niet bijster sterk. Wel leuk, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoop dat het daarna beter wordt.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Liessa schreef:Ik heb de eerste vijf afleveringen gezien, maar vond die niet bijster sterk. Wel leuk, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoop dat het daarna beter wordt.
Uit m'n hoofd komt nu "Angel Dark, Demon Bright", m'n favoriete van de hele reeks. Fantastische aflevering :)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Kortom: alles van Gene Roddenbery wordt later verneukt, of....?
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Galenfuinion schreef:Kortom: alles van Gene Roddenbery wordt later verneukt, of....?
Nou ja niet alles, TNG vond ik wel sterker worden nadat hij het meer los had gelaten, DS9 was een heel mooi alternatief.

Zodra ze Roddenberry's werk gaan nadoen, wordt het KUT.

Maar ik vind dat Roddenberry ook een hoop troep heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Er wordt nu reclame voor Andromeda gemaakt op RTL5.
Ben wel benieuwd naar deze serie. Ga het volgen en als het niks is dan niet. :)
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ik moest er wel een aantal afleveringen aan wennen dat de Andromeda uit een beperkte crew bestaat (ik geloof een stuk of 8 personen). Dat ben je als Star Trek liefhebber niet gewend en de een groot schip als de Andromeda is, zoals uit de eerste aflevering blijkt ook gemaakt voor een volledige bemanning (inclusief alle militaire functies zoals ook bij Star Trek gebruikelijk is). Na een aantal afleveringen ben je er echter wel aan gewend (ik wel tenminste).

De serie is overigens wel een aanrader, Dylan Hunt is ook een coole captain en dat geheel maakt het allemaal wat wild-west (op een positieve manier).
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Dankzij de stomme videorecorder de aflevering gemist :( .
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond het wel puik en heel leuk.
Gebruikersavatar
Podex
Ensign
Ensign
Berichten: 238
Lid geworden op: 01 jul 2002, 13:01
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Podex »

Mwah niet echt geweldig. Ik hoop dat het beter wordt.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Frank schreef:Dankzij de stomme videorecorder de aflevering gemist :( .
Het is een vloek of een samenzwering!!! ik heb de aflevering ook gemist door de stupid videorecorder!!
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

ik heb hem gezien dankzij de videorecorder van mijn broer :-D

Vond de aflevering op zich wel leuk, alleen wat simularities met farscape of lag dit aan mij?

Even hier op het universiteitsnetwerk gekeken. Minstens 5 computers in het netwerk met andromeda. Morgen even laagladen met 100 Megabit/seconde :+ 8-) Geen zin om te wachten tot zaterdag :-P
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

We hebben vliegtuigen die 3 keer de geluidsnelheid vliegen, We kunnen een mens op de maan zetten, mars is binnen handbereik, MAAR ER IS NOG STEEDS GEEN VIDEORECORDER DIE MAKKELIJK EN BETROUWBAAR IS!!!
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Paulstartrek schreef:ik heb hem gezien dankzij de videorecorder van mijn broer :-D

Vond de aflevering op zich wel leuk, alleen wat simularities met farscape of lag dit aan mij?

Even hier op het universiteitsnetwerk gekeken. Minstens 5 computers in het netwerk met andromeda. Morgen even laagladen met 100 Megabit/seconde :+ 8-) Geen zin om te wachten tot zaterdag :-P
Download meteen is een paar afleveringen uit seizoen 3. Weet je meteen waarom ik gestopt ben met kijken :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

MelliW schreef:Download meteen is een paar afleveringen uit seizoen 3. Weet je meteen waarom ik gestopt ben met kijken :)
daarom doe ik dat expres niet, de eerste 2 seizoenen waren leuk om te kijken, dus die ga ik ook kijken.
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Bericht door MelliW »

Hmmm, eerlijk is eerlijk; wat ik uit de samenvattingen van de website opmaak, ziet er een (stukje) beter uit dan seizoen 3. Ze gaan door met de oude verhaallijn... Misschien is er nog hoop.....
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

TV-zenders...

Bericht door Frank »

Vanavond geen Andromeda wegens een documentaire over het leven van Juliana.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ik heb nu 1 aflevering gezien en ik vond het wel aardig, maar als ik het zo hoor wordt de serie in seizoen 3 op b&b wijze verkracht?
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Ik weet niet of dat zo is (ik ben pas halverwege het 2e seizoen, maar volg het nu verder via RTL5). Tot dat derde seizoen heb je toch alweer 2 seizoenen gezien die wel de moeite waard zijn. Ik mag Andromeda wel, het is gewoon een toffe serie.
Plaats reactie