"Babylon 5" (1994-1998)

Bespreek hier alle SF films en series waar geen eigen forum voor is

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

"Babylon 5" (1994-1998)

Bericht door xproof »

--EDIT-- TOPIC IS VANAF NU HET ALGEMENE BABYLON 5 TOPIC --EDIT--

EIIIIndelijk is het dan "bijna" zover. Na lang onduidelijkheid rond babylon 5 op dvd, etc, etc is het dan eindelijk officieel. Op 16 oktober komt er een box uit met het eerste seizoen! Deze release date geld voor nederland.
Ik heb zelf nog weinig van babylon 5 gezien, alleen heb alleen maar hele goede verhalen gehoord, dus gaat ik deze misschien wel aanschaffen als het zo ver is :). Nouja, check het volgende bericht van www.dvd-home.nl (waar ook een foto van de box staat):

Al vele vragen kregen wij over Babylon 5, de serie. In Engeland staat deze box met het eerste seizoen gepland voor 14 oktober a.s.

Goed Nieuws!!

In Nederland komt hij uit op 16 oktober! (bevestigd door Warner)

Het worden 6 disc's en de uitvoering is (ons) nog niet bekend.
Maar het gerucht gaat dat alle afleveringen geremasterd zijn in anamorphic widescreen met DD5.1 geluid. Wat de extra's betreft zullen er waarschijnlijk twee afleveringen van commentaar van schrijver Michael Stracziyniski worden voorzien. Verder wordt er momenteel nog gezocht naar allerlei ander materiaal (foto's, documentaires e.d.) Dit is (nog) niet bevestigd door Warner, maar zodra we de officiële speciale specificaties hebben, zullen we dat uiteraard meteen melden.


Bron: Warner Home Entertainment
Laatst gewijzigd door xproof op 22 jan 2004, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weet u toevallig ook wanneer de rest dan uitkomt...STOER STOER STOER maakt mijn dag goed voor zover die nog niet goed was :)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

De rest heb ik nog niks over gelezen.
Gebruikersavatar
[-Mic-]
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 272
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:23

Bericht door [-Mic-] »

De box ziet er wel mooi uit

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Cool, alleen jammer dat se sfx het eerste seizoen nog bagger waren.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Nou en? Het gaat om het verhaal, zeker bij 'Babylon 5'. :)

Hopelijk verkoopt de boxset goed zodat de overige seizoenen ook worden uitgebracht. Het is zo lang geleden dat ik die eerste 4 seizoenen heb gezien. S5 ken ik onderhand wel dankzij RTL5's geweldige manier van uitzenden...

DS9 en B5 op DVD Woohoo!
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Ik ben goed in oude topics terug halen :P. Inmiddels zijn de 1e 3 seizoenen van B5 uit. Is ut wat mensen?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Leuk oude topics. Opdat deze niet in vergetelheid raken. :)

Ik vind B5 een goeie serie. Het verhaal zit goed in elkaar. Ik heb de 1e 3 seizoenen nu op DVD, waardoor ik de serie tenminste normaal kan volgen. RTL maakte er een potje van.
Met S3 ben ik nu bezig. Hoop dat S4 er snel aan komt
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maart volgens mij, zal wel april worden in Nederland, doos wordt paars, R1 is al uit.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:Inmiddels zijn de 1e 3 seizoenen van B5 uit. Is ut wat mensen?
:yes: , zeker als je van heel goede verhaallijnen houdt. Dat is toch echt de sterkste kant van Babylon 5 - ik denk niet dat Star Trek dat gedeelte ooit beter heeft gedaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

wat mij betreft niet, op een ander forum zijn we ook de discussie aangegaan in hoeverre ds9 wel zo origineel is als veel trekkies beweren, zit heel veel babylon5 overeenkomst in.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Nou heb ik van B5 alleen nog maar de eerste drie seizoenen gezien en ik ben idd vrij veel overeenkomsten tegengekomen (ik denk bijvoorbeeld aan een aflevering als Paradise Lost: die aflevering heeft toch wel wat overeenkomsten met B5 afleveringen als Severed Dreams ( :eek: ).
Toch zie ik ook wel wat verschillen, vooral in de manier van het vertellen van het verhaal. DS9 had meer karaktergerichte episodes en ik denk ook wel betere dialogen. B5 is superieur wat betreft de verhaallijn. DS9 heeft ook veel meer stand-alone episodes dan Babylon 5, zelfs tijdens de Dominion War (ik denk nu bijvoorbeeld nu aan Take Me Out to the Holosuite en een aantal episodes midden in seizoen 6).
Verder vertellen beide series natuurlijk wel weer over een oorlog: in DS9 zijn het de Klingons, de Federatie en de Romulans tegen de Dominion en de Cardassians; in B5 zijn het de oeroude Vorlons tegen de Shadows, met de mensheid, de Minbari, de Centauri en de Narns er eigenlijk een beetje tussenin.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Iemand eigenlijk enig idee waar ik de boxen (en in th beginning+the gathering) het beste kan kopen? Mediamarkt ofzo? En hoe duur, etc? Ik ben van plan om mij na vrijdag (tentamens) op iets leuks te tracteren namelijk :P.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

EMH schreef:RTL maakte er een potje van.
Volgens mij is het echt haat en nijd tussen HMG en SBS personeel ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Alle commerciele zenders maken een zooi van uitzenden, SBS ook!

Bij de FRS heb ik ze tot nu toe het goedkooptst gezien, maar je moet toch al snel 75 tot 90 euro per box rekenen. Bij de MM waren ze zelfs 99, dit komt doordat het niet zo'n grote oplage is en er ook niet zo'n grote markt voor is (zelfde als bij West Wing dus)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Bij de Makro waren ze rond de kerstdagen E 72, maar dat was in een tijdelijke aanbieding. Daarvoor waren ze geloof ik E 95.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Beetje mazzel heb ik wel. Morgen haal ik "tweedehands" (maar wel gesealed nog) bij iemand seizoen 1 op voor 40 euro :D. In the beginning en teh gathering heb ik ooit weleens gezien jaren trug, maar die zoek ik binnenkort ook wel ff op in de dvdwinkeltjes ;). Ben erg benieuwd naar deze serie! Ben ook wel toe aan een nieuwe serie volgens mij weer (zoals ik om de zoveel tijd heb :P).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

SFX zijn bagger in seizoen 1 maar het verhaal is briljant. Je kan nog als je niet zo geeft om Nederlandes ondertltels de boel uit Duitsland halen, daar heb ik seizoen twee voor 45 euro vandaan en drie zal ook wel zoiets zijn. Als je daar meer over wilt weten moet je ff een pm aan Mivok sturen.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

SFX zijn bagger, maar hoe bagger? Slechter dan TNG S1? Slechter dan DS9 S1? Slechter dan Voyager of Enterprise? Ik ben maar B5 beginnen kijken van S2.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Slechter dan Red Dwarf :)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

SFX kunnen me niet zoveel schelen als ut verhaal geniaal is ;). Ben zeer benieuwd. Ga morgen naar Vriezenveen met de trein....1,5 uur reizen mja...je moet wat overhebben voor 40 euro "korting" he :P.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:SFX kunnen me niet zoveel schelen als ut verhaal geniaal is ;).
Dan doe je met B5 waarschijnlijk een zeer goede aankoop 8-) . De mindere SFX kunnen bij B5 makkelijk vergeten worden.
Nebulaguy schreef:Ik ben maar B5 beginnen kijken van S2.
Als je wilt beginnen bij seizoen 2 zou ik toch proberen eerst in ieder geval de afleveringen Signs and Portents en Chrysalis proberen te kijken. Zijn belangrijk voor de verhaallijn.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Als je wilt beginnen bij seizoen 2 zou ik toch proberen eerst in ieder geval de afleveringen Signs and Portents en Chrysalis proberen te kijken. Zijn belangrijk voor de verhaallijn.
Ik zie geen reden in waarom ik bij S2 zou beginnen. Ik begin gewoon lekker bij S1 ;).
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

xproof schreef:
Als je wilt beginnen bij seizoen 2 zou ik toch proberen eerst in ieder geval de afleveringen Signs and Portents en Chrysalis proberen te kijken. Zijn belangrijk voor de verhaallijn.
Ik zie geen reden in waarom ik bij S2 zou beginnen. Ik begin gewoon lekker bij S1 ;).
Tuurlijk, vooral doen. Ik had het tegen Nebulaguy ;)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Frank schreef:
xproof schreef:
Als je wilt beginnen bij seizoen 2 zou ik toch proberen eerst in ieder geval de afleveringen Signs and Portents en Chrysalis proberen te kijken. Zijn belangrijk voor de verhaallijn.
Ik zie geen reden in waarom ik bij S2 zou beginnen. Ik begin gewoon lekker bij S1 ;).
Tuurlijk, vooral doen. Ik had het tegen Nebulaguy ;)
Nou ja, ik heb het wel allemaal gezien behalve S1, maar ik hoor dat de SFX bagger zijn van S1, hoe bagger eigenlijk, kun je het vergelijk met S1 van TNG of DS9?
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Ik heb trouwens ook een leuk bouwset van het babylon 5 station. Ben zo dom geweest om um eerst in elkaar te zetten en daarna de rest. De stikkers zitten er al op, moet nog verven (jaja, jaren geleden was ik dom en ongeduldig :P). Binnenkort eens kijken wat ik er van kan brouwen met painten. Zal binnenkort wel is een foto posten als ik het niemeer zo druk heb (na morgen that is-->laatste tentamen ;)).
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

xproof schreef:Ik heb trouwens ook een leuk bouwset van het babylon 5 station. Ben zo dom geweest om um eerst in elkaar te zetten en daarna de rest. De stikkers zitten er al op, moet nog verven (jaja, jaren geleden was ik dom en ongeduldig :P). Binnenkort eens kijken wat ik er van kan brouwen met painten. Zal binnenkort wel is een foto posten als ik het niemeer zo druk heb (na morgen that is-->laatste tentamen ;)).
Je kan het altijd airbrushen, maar dan heb je je decal's wel niet meer natuurlijk, doe ik toch bij het modelbouwen.
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Nebulaguy schreef:
xproof schreef:Ik heb trouwens ook een leuk bouwset van het babylon 5 station. Ben zo dom geweest om um eerst in elkaar te zetten en daarna de rest. De stikkers zitten er al op, moet nog verven (jaja, jaren geleden was ik dom en ongeduldig :P). Binnenkort eens kijken wat ik er van kan brouwen met painten. Zal binnenkort wel is een foto posten als ik het niemeer zo druk heb (na morgen that is-->laatste tentamen ;)).
Je kan het altijd airbrushen, maar dan heb je je decal's wel niet meer natuurlijk, doe ik toch bij het modelbouwen.
Zonde van de stikkers die alle "paarse strepen gedeeltes" weergeven ;). Ik denk dat ik gwoon met een kwastje eroverheen ga. Zo grootschalig is ut model nou ook weer niet dat dat oneindig werk is (30 cm ongeveer).
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

captain crash schreef:Cool, alleen jammer dat se sfx het eerste seizoen nog bagger waren.
Alleen maar het eerste seizoen? ;)

Nu even serieus. Wat ik aan Babylon 5 qua special effects altijd goed vond waren de backdrops, zoals nebulas etc. In Star Trek tot op een gegeven moment Voyager die stijl ook over nam, keek je bijna altijd alleen maar naar sterren, sterren en nog eens sterren. Echter, schepen, stations etc. zagen er in mijn opinie niet denderend realistisch gerendered uit. Zeker niet als je het vergelijkt met de Voyager.

PS: Meneer Crash, ik heb het nu over de special effects, NIET het verhaal, de karakters, etc. ;)
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

captain crash schreef:Slechter dan Red Dwarf :)
Hey! De special effects van Red Dwarf ruleren! ;)
Plaats reactie