Log - Ian Hunt

Volg hier of doe mee aan de startrek.nl forum sim

Moderators: mr_Vulcan, Raynor's Revenge, captain crash

Plaats reactie
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Log - Ian Hunt

Bericht door uss defiant »

Starfleet Personnel File: Lt. Commander Ian Hunt

Afbeelding

GENERAL
Naam: Hunt
Voornam(en): Ian
Nationaliteit: Brits
Leeftijd: 34
Geslacht: man
Ras: mens
Geboorte plaats: London
Geboorte Datum: 24-6-2346
Burgelijke Status: ongehuwd
Instantie: Federation

Service Info
Rang: lieutenant commander
Positie: Chief Science
Status: active
Dient op: USS Lagrange

Medical/Physical
Lengte: 1,78m
Gewicht: 73 kilo
Haar kleur: bruin
Kleur ogen: bruin
Haar stijl: lang
Tatoo's: geen
Piercings: geen
Allergieen: geen
Littekens: enkele kleintjes, geen grote

Family Info
Vader: Jonathan Hunt
Moeder: Elizabeth "Liz" Wright
Broertje: John Hunt (29)
Zusje: geen

Service Info

1) van 18e t/m 23e op academy.
2) Meteen daarna geplaatst op Jupiter Station
3) Gepromoveerd tot lieutenant (26e)
4) overgeplaatst naar USS Dodoni (Excelsior) Taak= grenscontroles langs de Dominion - Federation grens (af en toe in strijd geweest, niet vaak)
Nog geen Chief Science, maar gewoon Science officer (27e)
5) Overgeplaatst naar USS Cortez (een van de schepen die terug moest vallen bij de aanval in Favor the Bold) Hier als Assistent Chief Science.
Meerdere veldslagen meegemaakt in de dienst van dit schip. (28e)
6) Een maand voor het verdwijnen van de USS Cortez (Tears of the Prophets) wordt hij tijdelijk teruggehaald naar Jupiter Station. Na het verdwijnen van de Cortez blijft hij nog een jaar onderzoek doen naar o.a. wapens en schilden tegen de Dominion. (29e)
7) Overplaatsing naar de onderzoekspost op de Ba'ku planeet (30e)
8) Promotie tot lieutenant commander. (33e)
9) Overplaatsing naar USS LaGrange. (34e)

Persoonlijkheid
Sterke punten: veel geduld, precies, muzikaal (elekrische gitaar, maar daar komt weinig van terecht doordat dit moet op een holodeck)
Zwakke punten: iets te precies, staat 's ochtend slecht op, komt moeilijk "to the point" in een gesprek
Hobby's : elek. gitaar spelen, lezen, muziek luisteren
Sport: Ooit gedaan, maar tegenwoordig nog maar zeer zelden
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Log - Ian Hunt

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Lt. Commander Ian Hunt personal log - Stardate 57038.3

Zoals gewoonlijk kwam ik weer wat aan de late kant aan op het schip. Na mijn spullen uitgepakt te hebben constateerde ik dat de computer een culuurbabaar was. Ik ben dan ook blij dat ik al mijn muziek heb meegenomen. Ik kan me niet voorstellen wat ik moest doen zonder goede muziek voor zo'n lange tijd.
De captain heeft gevraagd dat alle Chiefs zich bij hem melden, dus dat zal ik zometeen dan ook gaan doen. Het zal wel even wennen worden om voor de eerste keer Chief Science te worden op een starship, zeker nu we meteen zo'n grote uitdaging krijgen als deze. Het enige stukje ruimte in Federation gebied dat nog onbekend is! Ik kijk met veel plezier uit naar deze missie.

- End Log -
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Log - Ian Hunt

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Lt. Commander Ian Hunt personal log - Stardate 57042.3

Mijn kennismaking met de captain was kort, hij had het nogal druk. Ik heb daarom echter nog geen hoogte van hem kunnen nemen. Ook heb ik mijn staff ontmoet. Het lijkt me een goede groep mensen. Verder heb ik nog niet veel tijd gehad om kennis te maken met mensen. Nu ik er zo over nadenk heb ik enkel nog kennis gemaakt met de captain en mijn staff. Ik hoop hier meer tijd voor te hebben op de reis naar Starbase 117.

- End Log

Lt. Commander Ian Hunt Chief Science log - Stardate 57042.3

vanmiddag heb ik mijn staff ontmoet. Ze lijken me bekwaam, maar of dit zo is moet nog maar blijken. Gezien hun rangen en personal files lijkt het echter wel goed te komen.
Ook heb ik een inspectie gemaakt van de meeste Science systemen op het schip. Het ziet er allemaal goed uit. Vooral Stellar Cartography is ongeëvenaard voor een starship. De rest van de systemen zal ik bekijken op de reis naar Starbase 117. Onderweg daarheen is er voor Science toch nog weinig tot niets te doen.

- End Log
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Log - Ian Hunt

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Lt. Commander Ian Hunt personal log - Stardate 57044.3

Mijn dienst zit er eindelijk op. Er is nog niks gebeurd, dus de tijd vloog totaal niet om. Nog steeds heb ik maar met weinig mensen kennis gemaakt. Misschien straks maar even naar de mess. Nu eerst naar het holodeck om gitaar te spelen. Daar ben ik onderdehand wel aan toe.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Log - Ian Hunt

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Lt. Commander Ian Hunt - rapport over het subspacescheur incident

Verschijnselen

Het schip raakte uit Warp. De fout werd niet veroorzaakt door iets op het schip volgens een zelfonderzoek van het schip.

Analyse en oplossing

Een eerste onderzoek leverde geen resultaten op. Een detailonderzoek van de directe omgeving nam een lage concentratie aan tetryon waar, te weten 20 moleculen per m³. Dit duidt op een subspacescheur.
Door middel van twee klasse IV probes kon het probleem opgelost worden. De taak van de eerste probe was het bepalen van de exacte ligging van de subspacescheur. Deze probe werd niet aangepast.
De tweede probe werd uitgerust met een warpsustainer. De USS LaGrange maakte een passief warpveld, waarna de probe deze over nam en om de subspacescheur heen legde, zodat het warpveld van de USS LaGrange geen hinder meer ondervond van de subspacescheur.

Problemen

Vlak voor het lanceren van de tweede probe werd duidelijk dat de scheur was gegroeid. Een kleine aanpassing in de veldsterkte/grootte ratio loste dit probleem echter op.
De tertryonemissies hebben ook geleid tot enkele klachten bij de crew. Deze zaak valt echter onder medical en wordt hier verder niet behandeld.

Oorzaak van de subspacescheur

De oorzaak van de scheur in subspace is onbekend. Het gebied ligt niet op een standaard route, dus de invloed van warpmotoren van voor 2371 kan uitgesloten worden als oorzaak.
Zover bekend is in het gebied ook niet geexperimenteerd met subspace wapens. Deze oorzaak kan echter niet uitgesloten worden, vanwege het illegale gebruik na de Khitomer akkoorden dat uiteraard niet gerapporteerd wordt.
Een andere mogelijke oorzaak is de aanwezigheid van een vijand. Deze zou de USS LaGrange gedecteerd kunnen hebben, een subspace wapen hebben afgevuurd en dit alles terwijl het schip gecloaked was. Deze oorzaak wordt echter niet waarschijnlijk geacht. Dat deze mogelijke vijand vervolgens niet tot de aanval overging lijkt dit te bevestigen.

Andere oorzaken van het oorspronkelijke incident die overwogen zijn

Er is, naast de subspace scheur, nog een andere mogelijke oorzaak van het probleem gegeven. De scheur in subspace was echter de meest waarschijnlijke. Voor de volledigheid wordt hieronder de andere mogelijke oorzaak gegeven:

Bij het eerste onderzoek waren de tetryon emissies nog laag. Deze emissies hoefden daarom niet noodzakelijkerwijs te duiden op een scheur in subspace. Wanneer men de tetryonemissies buiten beschouwing laat blijft er enkel en alleen nog het schip als oorzaak over.
Het gebrek aan fouten in een zelfonderzoek van het schip maakte de kans op deze mogelijkheid echter klein, maar niet geheel onmogelijk. De beschadiging zou, naast de warpmotoren, ook de zelfdiagnose aangetast kunnen hebben.
Plaats reactie