Off-mission topic

Volg hier of doe mee aan de startrek.nl forum sim

Moderators: mr_Vulcan, Raynor's Revenge, captain crash

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Okay dank U
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Per rank is de kamer toch groter ?
here are several types of crew quarters aboard:

* Junior officers' quarters - These small quarters units were located on the interior of the ship and lack windows. They are comprised of a living area, a bedroom, and a bathroom. Crewmembers of Lieutenant Junior Grade are given their own quarters; ensigns are required to share quarters. (TNG: "Lower Decks") The living area contains a replicator terminal and is customizable with a variety of furniture and decorations.
* Officers' quarters - These quarters line the edge of the saucer section and contain a living area, a bedroom, and a bathroom area. (TNG: "Schisms," "Frame of Mind," "Genesis") They are generally reserved for Lieutenant Commanders and above.
* Captain's quarters - The captain's quarters, located on Deck 8, are similar to the officers' quarters but are slightly larger. The captain has a large desk area and work terminal. VIP and Diplomatic Guest quarters share the same layout, and are sometimes even larger. (TNG: "Too Short A Season," "Sarek")
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Mijn stuk had ik gehaald van die link van GW die nu ook in het info topic staat. Maar misschien had ik over dat stuk heen gelezen. Dat stuk van jou klinkt opzich wel logisch.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat Miriam zegt over het feit dat de kamers per rang groter worden klopt. Hoe ze groter worden is echter niet geheel duidelijk. In verschillende series worden hier verschillende dingen over gezegd (soms zelfs binnen de serie zelf). Ik denk dat je er dus veilig vanuit kan gaan dat ze groter worden en vooral ook meer "raam" krijgen. Verder is het niet zo duidelijk.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Er klopt iets niet met de kennismakingen.
BG staat op de brug, RR begroet hem en maakt hierbij de fout te denken dat dit de Assistent chief is terwijl hij gewoon security officer is.
Door die fout denkt Cmdr. Chrichton dat het aan hem gericht is en verwerkt dit in zijn post.

Verbeterd moet het zijn: RR zijn post aanpassen: Assistent Chief Security --> seurity officer

Cmdr. Chrichton moet zichzelf gaan voorstellen bij zijn chief. (en dus niet bij de captain wat veel mensen nu wel doen! alleen chiefs moeten zich melden bij de captain.)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

CC2 legt wel uit waarom hij het doet.

Volgens mij is het zo: BG is gewone security officer, dus niet op de brug
CC2 is assistent van mij en daarom wel op de brug omdat er twee security stations zijn. Het verhaal van het kennismaken kan er volgens mij wel mee door maar dat mag RR verder zo zeggen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik heb trouwens een vraagje, nu staat er in RR zijn postdat hij tegen mij en SCC spreekt en een vraag stelt. Mag/mogen ik/wij deze nu pas morgen beantwoorden? :lachhuil:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Dit is idd wat ik dacht, omdat ik er vanuit ging dat naast de chief mensen die een plek op de brug hebben ook verwacht worden kennis te maken met de captain.

Waarom BG zich meld bij de captain weet ik niet. En aangezien ik ook niet het meest kleine personage heb, was de conclusie zo gemaakt. Maar ik pas 'm wel aan mocht dat nodig zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee doe niet! ik heb net mijne aangepast, en anders klopt t zometeen weer niet :') je post was erg goed verder trouwens.

was idd mijn fout, ik dacht dat de verkeerde persoon ass chief was :)

maargoed, even het volgende: willen mensen er aan denken dat er ook andere personen rondlopen en het dus geen zin heeft als alle chiefs tegelijk op de captain af komen rennen? hij heeft maar twee handen en 1 mond om ze mee te groeten :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Hey don't panic. Er stond bij dat ik 'm zou veranderen als het nodig mocht zijn. :)

Overigens vind ik deze manier van interacten best tof. Stukjes van andere users verwerken in eigen posts.

Edit:

Toffe post trouwens, dat niet meer lusten van raktajino komt me bekend voor. ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:Wat Miriam zegt over het feit dat de kamers per rang groter worden klopt. Hoe ze groter worden is echter niet geheel duidelijk. In verschillende series worden hier verschillende dingen over gezegd (soms zelfs binnen de serie zelf). Ik denk dat je er dus veilig vanuit kan gaan dat ze groter worden en vooral ook meer "raam" krijgen. Verder is het niet zo duidelijk.
Ensigns zitten in een bedomt hok zonder raam in t midden van t schip :*)
Lt-juniot grades krijgen een iets groter hok met raamje
en uit eindelijk hebben commanders een bad/slaap en woon kamer :)

Wie weet er van mijn karakter een leuke actrice of zangeres?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb lekker een mooi kamer :)

zal straks effe een post maken dat ik op het schip kom
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Wel lache, een commander met minder nette gewoontes :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kd8 ook, is eens wat anders :)
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

huh... is het dan niet makkelijker en goedkoper om een enkeltje holodeck te maken? ipv naar een echte toe te gaan? plus je kan de vrouw aanpassen aan hoe je het zelf wil...... :*D
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:lachhuil: haha :lachhuil:

:P dan doe je er geen moeite voor he :P :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Heyz TC, toffe post, wil je alleen een beetje denken om het aantal regels wit dat je in je tekst hebt staan? Denk dat het wel met wat minder kan, komt de leesbaarheid ten goede (ook niet te weinig doen he ;) ).
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

thnx :*D

ja de witregels echt een probleem :lachhuil:

vanmiddag op school ook al probleem mee, we mochten maar 4 paginas werkstuk hebben dus nu zitten er in 4 paginas nog maar iets van 8 wit regels :lachhuil: echt zo onleesbaar als wat.

Ik moet er nog effe een goede manier voor vinden :)

ik heb altijd tussen tekst dat gezegd wordt en een beschrijvend iets een witregel staan misschien hoeft dat niet :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee dat hoeft hoe dan ook niet. Alinea indeling werkt grof gezegd als volgt:
Je begint een nieuwe alinea als er een element aan je verhaal wordt toegevoegd, als een onderwerp is afgesloten of als het de leesbaarheid ten goede komt. Je kan met deze dingen spelen. Als er dus van een stuk beschrijvend overgegaan wordt op een stuk dialoog hoeft er geen witregel te staan als deze dialoog duidelijk voortkomt uit wat je eerder omschreven hebt. Het is een kwestie van aanvoelen. In jouw geval kan je eerder minder witregels hebben dan meer.
Je zou trouwens in werkstukken ook met een tab inspring kunnen werken, vergroot de leesbaarheid en zorgt ervoor dat je niet aldoor een regel wit hebt.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Zal ook mijn Bio eens verder updaten zometeen. Veel achtergrond informatie staat er nog niet in.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Tactical_Cube schreef:kheb lekker een mooi kamer :)

zal straks effe een post maken dat ik op het schip kom
Mag maar 1 post per dag. ;)

Verder een vooruitgang op je vorige posts. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

TC is en RR mogen in principe meer omdat hun karakters de spil zijn waar de boel om draait (zie de richtlijnen daarover). Als het verhaal zich verder ontwikkelt kan het zijn dat meer mensen tijdelijk vaker mogen posten per dag. Hangt er een beetje vanaf hoe rollen zich ontwikkelen. En verder mag je in je log natuurlijk hoe dan ook zoveel posten als je zelf wil ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Wel makkelijk als er gewoon wel duidelijk wordt gepost :)
Meerdere keren per dag is niet echt een probleem als het maar geen slowchat wordt. oja, ook handig als er niet teveel van het hoofdverhaal wordt afgeweken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daarom dus nie te vaak posten, kunnen mensen daadwerkelijk aandacht besteden aan hun posts en dat gaat tot nu toe heel goed. Ze zijn mooi leesbaar, het is tot nu toe een kloppend geheel...ok het is nog maar een dag maar het geeft een mens hoop he :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja mischien dat ik vanavond nog wel even wat post Met wijn op heb ik meer inspiratie
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

post van Vulcan :rofl: Schitterend!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik had een vergissing gemaakt door naar de Kapitein toe te gaan, maar momentueel bevind ik me in mijn Hut op afwachting op orders van mijn nieuwe leiding gevende
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Das volgens mij allemaal al opgelost. Je leidinggevende komt morgen als laatste aanboord (afwachtend van wanneer de rest er is).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Wel, dan hoor zie lees ik morgen wel
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

CmdrCrichton schreef:Edit:

Toffe post trouwens, dat niet meer lusten van raktajino komt me bekend voor. ;)
ja achteraf wel idd, maar ik had er tijdens t typen helemaal niet eens aan gedacht dat ezri dat ook had :')
Plaats reactie