Time Quotes

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Time Quotes

Bericht door Nemesis »

Hallo,

Ik ben op zoek naar allerlei quotes uit the next generation (zowel films als series) waarin het woord time voorkomt of dat met de tijd te maken heeft.

Een voorbeeld: uit The Inner Light:

"Seize the time, Meribor. Live now; make now always the most precious time. Now will never come again"

enz enz.

graag even list van maken, met episode naam erachter en de quote tussen quotes ;)

dus:
  • "Seize the time, Meribor. Live now; make now always the most precious time. Now will never come again" - The Inner Light
  • .....

Ik dank jullie ontzettend hartelijk :D
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Time Quotes

Bericht door Miriam »

  • "Seize the time, Meribor. Live now; make now always the most precious time. Now will never come again" - The Inner Light
  • "Do you remember the first time we met?" - Guinan time's arrow
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Wikiquote is hier meestal ook wel handig voor, alleen niet zo uitgebreid als bovenstaande link.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd RemataKlan schreef:http://www.st-minutiae.com/academy/lite ... generation

CTRL+F

time

Succes ermee!
jij snapt mij dus niet.. je hebt ook een quote.. let history never forget the name enterprise.. dat soort quotes kan je niet zoeken met time..

vandaar..
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Je had ook gewoon dank je wel kunnen zeggen.

Je kunt bijna alles met het woord "time" vinden via die shooting scripts. Ben je al een heel eind op weg.
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Vergeet deze prachtige quote van Deanna Troi uit First Contact (film) niet:
Timeline? This is no time to talk about time. We don't have the time!...
What was I saying?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

3rd RemataKlan schreef:Je had ook gewoon dank je wel kunnen zeggen.

Je kunt bijna alles met het woord "time" vinden via die shooting scripts. Ben je al een heel eind op weg.
Had gekund ja, maar zoals gewoonlijk begrijp je mij niet. Ik zoek niet alleen quotes met het woord time erin, ik zoek quotes die met de tijd te maken hebben.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ondankbaar persoon.

Jij bent de persoon die het niet begrijpt zoals gewoonlijk.

Met die shooting scripts kun je bijna alle quotes die het woord TIME bevatten vinden. Dan heb je dat deel al. Hoef je alleen nog de quotes te krijgen die gaan over tijd.
Nemesis schreef:Ik ben op zoek naar allerlei quotes uit the next generation (zowel films als series) waarin het woord time voorkomt
Met de shooting scripts kun je die bijna allemaal vinden.
Nemesis schreef:of dat met de tijd te maken heeft.
Blijft dit nog over.

Snap je het nu wel?
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Ik heb even in Quotable Star Trek, een boekje dat ik ooit had gekocht met de mooiste ST-quotes erin, voor je. Er staan allemaal categorieen in, maar helaas niet de categorie tijd. Ik heb wel rondgebladerd, maar de meeste quotes die over tijd gaan die ik vond hebben het woord "time" er wel in staan, dus die heb je vast zelf al gevonden dan. Als ik er nog eentje vind zal ik hem posten. :)

Mag ik vragen waarvoor je dit nodig hebt precies? Ga je een videoclip maken ofzo? :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ezri schreef:Ik heb even in Quotable Star Trek, een boekje dat ik ooit had gekocht met de mooiste ST-quotes erin, voor je. Er staan allemaal categorieen in, maar helaas niet de categorie tijd. Ik heb wel rondgebladerd, maar de meeste quotes die over tijd gaan die ik vond hebben het woord "time" er wel in staan, dus die heb je vast zelf al gevonden dan. Als ik er nog eentje vind zal ik hem posten. :)

Mag ik vragen waarvoor je dit nodig hebt precies? Ga je een videoclip maken ofzo? :)
Haha, niet zo wijs he :P Hoe raad je het zo. Ik ben inderdaad met een nieuwe music video bezig. Daar wil ik enkele noemenswaardige quotes inzetten die met de tijd te maken hebben, of met het passeren der tijd. Zoals de opmerking van Picard in Insurrection. Enz. Maar ik zal idd zelf maar zoeken, ik had gedacht dat er hier wel genoeg mensen waren die zo een boel kunnen ophoesten. Bedankt, ik zal de links eens bekijken e.d.
Plaats reactie