Nieuwe totaal box.

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Master Vanhu Botie »

Miriam schreef:
EMH schreef:
Blind Guardian schreef:Enterprise symboliseert het kwaad waar ik zo tegen ben Enterprise zal nooit een plaats vinden in mijn huis !
Ja Archer is heel eng :lachhuil:
Quantum leap was best leuke serie om te zien hoor :)
Mét Dean Stockwell :thumb:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

en het waren de 80's :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:
Miriam schreef:
EMH schreef:
Blind Guardian schreef:Enterprise symboliseert het kwaad waar ik zo tegen ben Enterprise zal nooit een plaats vinden in mijn huis !
Ja Archer is heel eng :lachhuil:
Quantum leap was best leuke serie om te zien hoor :)
Mét Dean Stockwell :thumb:
Die heb jij en ik onlangs nog in bepaalde serie zien verschijnen als een android :Y)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Master Vanhu Botie »

:yes:
Gebruikersavatar
Nalan
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jul 2002, 23:10
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nalan »

Ehhhhhhh ik moet eerlijk toe geven dat ik hem alleen heb gekocht om dat:
A :hij erg goedkoop was (30 €)
B: ruimte in de kast had
C:het geld er voor had


en ja ik heb hem al 3 jaar of zo en ik moet hem alleen nog gaan kijken
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re:

Bericht door Mansfeld »

james.t kirk schreef:ik heb hem zien liegen in extrazone in mechelen voor bijna €260,00
schoon geld allemaal, vraag is natuurlijk wat is het surplus van deze box? de meerwaarde. Hm, 'k weet het niet. Ik heb alles van TNG al liggen op dvd, als ik het nog aanschaf zal het op Blueray zijn,
Betere vraag is dus misschien, is TNG al uit op Blueray en hoe met de andere series? :{
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Ik denk dat series geschoten in lagere kwaliteit niet noodzakelijkerwijs beter worden van een opwaardering naar blue ray. Wellicht als ze de special effects (zwaar) opschroeven naar huidige special effect niveaus (m.a.w.: geen bordkartonnen achtergronden meer), dan zou ik het wel overwegen.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

X-File schreef:Ik denk dat series geschoten in lagere kwaliteit niet noodzakelijkerwijs beter worden van een opwaardering naar blue ray. Wellicht als ze de special effects (zwaar) opschroeven naar huidige special effect niveaus (m.a.w.: geen bordkartonnen achtergronden meer), dan zou ik het wel overwegen.
Ja dat gaat dan al meteen over de uitwerking van achtergronden in de series, Maar die zijn allemaal al vastgelegd, en met bordartonnen achtergronden. Of 't zou moeten zijn dat ze doen zoals bij StarWars alles in een fris kleedje steken.

Maar van StarTrek de originele series, hebben ze een digitaal remasterde versie uitgegeven. 'k heb daarvan het (veel te dure) eerste seizoen liggen. De digitale franjes die ze er hadden ingestoken vond ik niet zo geslaagd, maar ze waren er toch wel in geslaagd om 'het beeld an sich' op te poetsen zodanig dat de kleuren beter waren en ook de scherpte van het beeld. Redelijk knap werk vond ik dat.

Dus als ze TNG nu eens zo oppoetsen, (digitale franjes hoeven voor mij niet) en dat op Blueray, dat moet toch redelijk spectaculair worden niet? :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Weg met die bordkartonnen zooi. Techniek is ver genoeg om de acteurs uit de scene te liften en ze in wat fantasierijkere omgevingen deponeren.

Op z'n minst mag Skin of Evil grof aangepakt worden, met een wat... beestachtiger monster.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

X-File schreef:Weg met die bordkartonnen zooi. Techniek is ver genoeg om de acteurs uit de scene te liften en ze in wat fantasierijkere omgevingen deponeren.

Op z'n minst mag Skin of Evil grof aangepakt worden, met een wat... beestachtiger monster.
Ja Skin of Evil, maar dan zullen er ongetwijfeld wel nog pasages uit de saga zijn die aan een facelift toe zijn. 'k weet het niet als ze het grondig doen misschien? Maar let op, het resultaat kan dan nog tegenvallen hoor.

De figuren kunnen er als opgeplakt krantenpapier uitzien als ze de achtergronden het cybertijdperk inkatapulteren. Kijk maar eens naar StarWars in jaba the hut. Die dansscène. De figuurtjes vallen daar ook wat uit de toon. Ook al vinden sommigen van niet. Daar passen alleen maar echte poppen en puppeteers:-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Miriam »

Mansfeld schreef:Kijk maar eens naar StarWars in jaba the hut. Die dansscène.

Er past nog wel veel meer in jabba the hutt :*)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:
Mansfeld schreef:Kijk maar eens naar StarWars in jaba the hut. Die dansscène.

Er past nog wel veel meer in jabba the hutt :*)
ja misschien wel wat kartonnen borden :)
Gebruikersavatar
er0mess
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:18
Locatie: Terschelling / Leeuwarden

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door er0mess »

Mansfeld schreef:
Miriam schreef:
Mansfeld schreef:Kijk maar eens naar StarWars in jaba the hut. Die dansscène.

Er past nog wel veel meer in jabba the hutt :*)
ja misschien wel wat kartonnen borden :)
zou wel mooi zijn.. ben ik van mijne af
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

enfin conclusie is, totaalboxen worden in alle maten en vormen uitgegeven, de extras zijn wat gewijzigd of de hoes, traditioneel staat er altijd wel op digitaal remastered, ook al is het wel of niet zo, of niet meer dan bij alle andere voorgaande boxen

kwestie is lieve kindjes dat het om die dollars in onze arme portefeuilles gaat, StarTrek liefhebber zijnde , en willen ze ons verleiden met weer een mooie uitgave zus of zo.
]:( hm allez als ze op Blueray uitkomen dan gaat de portefeuille nog één keer open ;)
Gebruikersavatar
er0mess
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:18
Locatie: Terschelling / Leeuwarden

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door er0mess »

maar of daar nou veel verschil in zal zitten in vergelijking met de High def DVD's ...
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

er0mess schreef:maar of daar nou veel verschil in zal zitten in vergelijking met de High def DVD's ...
Laat ons hopen van wel. 'k heb in een videotheek wel eens zo'n voorbeeld zien afspelen, :'oude kwaliteit' versus' nieuwe kwaliteit', en dat was wel "zichtbaar" :)
Of ze dat met pakweg TNG ook gefixd gaan krijgen dat wil ik nog wel eens zien, maar ja ze hebben TOS toch ook al vrij goed kunnen oppoetsen.

In dat geval dus, zou't wel kunnen dat ik het me toch nog aanschaf, en eens we alles op blueray hebben zal er wel weer een nieuw tijdperk aanbreken.
een chip die ze in je ogen inplanten ofzo. 'bijna echt ervaring' dat alle oude technologieën voorgoed in de schaduw zet :) :)

Maar dan is 't geen kwestie van dollars meer: want van mijn ogen blijven ze af!! :lol:
Gebruikersavatar
er0mess
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:18
Locatie: Terschelling / Leeuwarden

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door er0mess »

Mansfeld schreef:
In dat geval dus, zou't wel kunnen dat ik het me toch nog aanschaf, en eens we alles op blueray hebben zal er wel weer een nieuw tijdperk aanbreken.
een chip die ze in je ogen inplanten ofzo. 'bijna echt ervaring' dat alle oude technologieën voorgoed in de schaduw zet :) :)

Maar dan is 't geen kwestie van dollars meer: want van mijn ogen blijven ze af!! :lol:
tja.. of je wacht tot er holodeck's zijn O-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

ik vrees dat we dat niet meer tijdens ons leven zullen meemaken die 'holodecks'.
'k geloof dat de fantasie daar de wetenschappelijke haalbaarheid ook wel een beetje overstijgt.... Holodecks zullen er nooit komen daar mogen we wel gerust op zijn :z
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Dark*staR »

Zeg nooit nooit. Wie weet.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Master Vanhu Botie »

Never say never again .....
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
er0mess
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2010, 17:18
Locatie: Terschelling / Leeuwarden

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door er0mess »

idd
In het oneindige is alles mogelijk
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Miriam »

er0mess schreef:idd
In het oneindige is alles mogelijk
Dus ook een een einde, want dat zou dus tegenstrijdig zijn?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Goh, wat een leuk topic, bedankt OP!

Onlangs begonnenmet het herkijken van deze box. God, wat zijn de eerste afleveringen gedateerd zeg! En de kwaliteit is om te huilen.

Ik heb het volgehouden tot de aflevering Justice in seizoen 1. Zodra de aflevering begon ben ik weggelopen en heb ik mijn schoonmoeder en vriendin alleen gelaten met de box. Ik kon niet nog een Wesley episode aan, zeker niet na het erbarmelijke "Where no one has gone before". WALGELIJK!

Ik kan niet wachten tot ik mij door seizoen 1 en 2 geworsteld heb, vanaf dan wordt alles alleen maar beter.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

X-File schreef:Goh, wat een leuk topic, bedankt OP!

Onlangs begonnenmet het herkijken van deze box. God, wat zijn de eerste afleveringen gedateerd zeg! En de kwaliteit is om te huilen.

Ik heb het volgehouden tot de aflevering Justice in seizoen 1. Zodra de aflevering begon ben ik weggelopen en heb ik mijn schoonmoeder en vriendin alleen gelaten met de box. Ik kon niet nog een Wesley episode aan, zeker niet na het erbarmelijke "Where no one has gone before". WALGELIJK!

Ik kan niet wachten tot ik mij door seizoen 1 en 2 geworsteld heb, vanaf dan wordt alles alleen maar beter.
Ha ja natuurlijk is de kwaliteit gedateerd, 1987 was het? Daarom moet je naar the Next Generation kijken zoals je naar TOS zou kijken. De gedateerde effecten horen er dus bij.
Ik moet echter wel toegeven dat ikzelf bij het herbekijken(dat was nog dit jaar) ook veel moeite had met het eerste seizoen. Ik weet niet, nogal stugge scenarios en de personages lopen ook nog niet echt gesmeerd. Maar ja, het waren dan ook de eerste prille stapjes van een nieuw StarTrek avontuur,normaal dat het wat groeipijnen vertoond.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Nemesis »

de eerste twee seizoen zijn heel erg TOS-a-like.. Maar dat is helemaal niet erg. Zij het niet dat dit al wel op een andere manier gaat. Maar in Seizoen twee zitten op zich al goede afleveringen, zoals Measure of a Man.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

TOS-achtige afleveringen, opzich niet een heel groot probleem. Echter, TOS afleveringen geproduceerd zo'nm 20 jaar na TOS kan gewoon niet. De tweede aflevering van seizoen 1 is letterlijk een TOS aflevering, er wordt zelfs gerefereerd naar de originele Enterprise en Kirk.

De verhaallijnen zijn verschrikkelijk zweverig (Where no one has gone before springt er echt uit wat dat betreft), het acteren is schandalig (met name Frakes en Troi). De Marty Stu karakterisering van Wesley Crusher spant de kroon, dit had nooit mogen gebeuren. Stond Roddenberry hier werkelijk achter?

Ik kan mij goed voorstellen waarom JMS voor Babylon 5 de regel stelde: No cute kids and robots.
Er was welgeteld 1 'cute kid' aanwezig in de serie, in de Markab plaag episode. Werd uiteindelijk geen grote rol...
Ook een episode met een robot-achtige, de episode met Kosh waarbij Talia voor hem als leugendetector moet functioneren. Kwam verder ook niet meer voor.


TV Tropes zegt het veel beter:
A cute kid did once show up on Babylon 5 (episode "Believers"). He was killed by his own parents for religious reasons before the end of the episode. Another came in later (episode: "Confessions and Lamentations"), and her species was driven to extinction before the end of the episode. A third discovers an assassin, gets shot, and lives just long enough to reveal the assassin's existence. Also featured were a sarcastic, wise-cracking AI voiced by Harlan Ellison (had its speaker shot, then got wiped from the computers) and an adorable plushy (Thrown Out The Airlock, and boy was it hilarious). J Michael Straczynski could be subtle when it suited him, but this was not one of those times.
It should be noted that the adorable plushie was an actual gift given to JMS as a gag, from a friend who was familiar with JMS's hatred of cute things. The bear was put in the episode and dumped into space as retribution for the gift.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Mansfeld »

[quote="X-File"]TOS-achtige afleveringen, opzich niet een heel groot probleem. Echter, TOS afleveringen geproduceerd zo'nm 20 jaar na TOS kan gewoon niet. De tweede aflevering van seizoen 1 is letterlijk een TOS aflevering, er wordt zelfs gerefereerd naar de originele Enterprise en Kirk.

De verhaallijnen zijn verschrikkelijk zweverig (Where no one has gone before springt er echt uit wat dat betreft), het acteren is schandalig (met name Frakes en Troi). De Marty Stu karakterisering van Wesley Crusher spant de kroon, dit had nooit mogen gebeuren. Stond Roddenberry hier werkelijk achter?

Ja ik weet het nou niet echt. Ik wil maar zeggen, "oude vibes" overnemen, 'in een nieuw kleedje steken', dat is toch wel van alle tijden. Ik weet niet hoe of wat de bedoelingen van Roddenberry waren of hij het zo "retro" wou maken. Maar zelfs als hij dat niet wou, heb ik een beetje een aanvoelen dat hij er gewoon niet kon aan weerstaan om het te doen. Om de StarTrek trip, en dat wil hier dus zeggen de TOS trip nog eens over te doen. Vraag is in hoeverre hij daarbij meer of minder geneigd is naar de opgave om The Next Gen ook in en op een nieuw niveau te liften.
Het is een beetje van beiden geloof ik. Maar nu zoveel jaren later bekeken heb ik ook wel het gevoel dat het erg TOS is. Maar nogmaals, ik heb daar op zich nu niet zo erg veel moeite mee. De eerste seizoen zijn in die zin een beetje de draad oppikken waar hij hem gelaten had. Pas verderop merk je echt dat er ineens ook op een ander niveau naar de serie gekeken en gewerkt wordt. Want dat moeten we toch wel toegeven TNG werd in seizoen 3 en 4 toch wel een interessante sci fi serie, die weliswaar geënt was op de Originele series maar toch ook stilaan begon te werken aan 'een nieuwe inslag'.Persoonlijk vind ik die combinatie van het oude erfgoed en de nieuwe input juist erg intrigerend. En ook is het de basis voor de volgende reeksen.
Echter, Startrek is niet zover zichzelf kunnen ontgroeien dat het in iets veranderde als bijv. Battlestar. Het zat wel vast binnen zijn parameters.Maar ergens vind ik dat wel okay... Ook een DS9 is gebouwd op de StarTrek fundamenten, dat is eigenlijk niet zo abnormaal. Bij zovele reeksen in de stripwereld zie je dat bijv. ook. Als er een spinoff komt , dan moet die refereren naar of geënt zijn op de oorspronkelijke successerie. Eigenlijk is dat bij Battlestar net zo verlopen hoor. Er zijn heel veel verhaallijnen in de nieuwe BSG die ook in de originele al aangesneden waren. Stel je voor. Wat denk je, als ze binnen 15 jaar opnieuw een serie Lost willen maken... Zou het zich dan ook niet op een eiland afspelen denk je? Wedden? ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door X-File »

Wall of text :nothanks:

Bold text :nothanks:

Dat terzijde: Uit puur nostalgische redenen pauperafleveringen het scherm opslingeren... ik snap best dat de hardcore Trekkies/Trekkers/Rukkers achter de schermen in hun nopjes waren, maar om daarmee voor die tijd al gedateerde afleveringen te maken, gaat er bij mij niet in.

Te meer omdat na het verschijnen van TOS series zijn verschenen die wel vlottere plots en kwalitatief hoogwaardige drama voortbrachten, zeker nog voor het verschijnen van TNG.

Nee, het verkleinen van de invloed van Roddenberry en zijn aanhangels uit het verleden heeft een positieve draai gegeven aan TNG. Neemt niet weg dat zo'n 48 afleveringen aan TNG niet veel meer zijn dan verlepte TOS seizoenen.

En ja, ik ben mij bewust van de staking der schrijvers eind jaren '80, neemt niet weg dat men dan maar fanfic en mary sue plots (Outrageous Okona!) op de TV moeten dumpen.
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe totaal box.

Bericht door Greetje »

Ik ken TOS nog niet, maar is het zo dat TNG dan werkelijk letterlijk verhaaltjes uit TOS heeft gecopieëerd, of is het meer zo dat de stijl van TNG het zelfde is als TOS?
Ik vind een verwante stijl of echt kopiëren namelijk nogal een heel groot verschil.
Plaats reactie