Tng Goofs

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Uss-Microsoft
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mar 2005, 19:20

Tng Goofs

Bericht door Uss-Microsoft »

Op IMDB kan je goofs zien per episode. Ik heb de afgelopen weken wat goofs toegevoegd..
Nu is mijn vraag of jullie dit een goof vinden?

Final Mission Season 4 | Episode 9
Commander Riker has two problems at the same time. He needs to get rid of the garbage ship and he needs to search for captain Picard who has not been arrived at Pentarus 5. Riker decides to solve the garbage problem first. However, Riker didn't even think about splitting the enterprise in two. This is one of the episodes where i can see the huge advantage of doing so. However.. in all seasons it only happened a couple of times.

Night Terrors Season 4 | Episode 17
When Doctor Crusher enters the room with the body bags, you get a clear view of the 3rd body bag in the middle. The bag is clearly folded at the feet. However, after the hallucination when Crusher is telling "go away" you can see the bag has been flattened.


Identity Crisis Season 4 | Episode 18
After the explosion of the shuttle, you get a picture of a shuttle that seems to have landed closely near trees, rocks and a building. Shuttles do not land vertical out of the air, so it seems an impossible spot to land .


Redemption II Season 5 | Episode 1
Picard commands Lt. Commander Data to select a group of experienced commanding officers to augment the ships. Data then asks picard why he can't command a ship while he has 26 years of experience. Moments later captain Picard gives Data the star ship Sutherland because it needs a captain. When Data sets foot on the Sutherland, he introduces himself to Lt. Commander Christopher Hobson. It looks to me that Hobson has the right experience to command a ship.

Disaster Season 5 | Episode 5
The last seconds of this episode, Picard enters his room. The door is closing while he isn't inside the room yet.

The Game Season 5 | Episode 6
1 Wesley Crusher says short after his arrival to Data that he thought he was on the wrong ship. Data makes an artificial laughter and says "Uhh" while his eyebrows are changing shape like he is really seeking for the right words. This is typical human behavior.

2 When Wesley Crusher arrives on the Enterprise, he soon enters the room where the crew is waiting for him. When Wesley is inside, the door is closing, he cant see a thing. He did not know he was going to be surprised, so logic would dictate he would ask the computer to turn on the lights or the lights should go on automatically.

A Matter of Time Season 5 | Episode 9
Rasmussen is leaning against the door in Picards room while the door remains closed.

Hero Worship Season 5 | Episode 11
When Data and Geordi are in engineering. They are looking at a screen when data is telling that 83 percent of the data is lost. Moments later you get a shot of data and Geordi looking at the computer screen. Somehow their movements are not in sync with the mirror image of that screen.

Time's Arrow: Part 1 Season 5 | Episode 26
When Geordi and Data are in ten forward, Data tells Geordi he is rather comforting knowing that he's going to die someday. The feeling of comfort is an emotion, and does not belong to Data.

Rascals Season 6 | Episode 7
Everything seems to have turned smaller after they beamed into kids, except for the com badges.

The Quality of Life Season 6 | Episode 9
In the beginning you see the exocomp turning off their tool automatically, however, when data is testing the exocomp in the jefferies tube to check if they are alive.. the exocomp is coming back without turning off its tool.

Timescape Season 6 | Episode 25
When the biospectral analysis is shown, you can hear the computer processing data. When you look at the screen you can see the numbers updating.. however.. the numbers do not change value..



Vinden jullie deze meldingen terecht?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door R2D2 »

standaard continuiteitsfouten tgv tijdsdruk en beperkt budget
vind het altijd knap als mensen deze vinden/zien, want het valt mij altijd vrij weinig op
Uss-Microsoft
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mar 2005, 19:20

Re: Tng Goofs

Bericht door Uss-Microsoft »

R2D2 schreef:standaard continuiteitsfouten tgv tijdsdruk en beperkt budget
vind het altijd knap als mensen deze vinden/zien, want het valt mij altijd vrij weinig op

haha.. ik ben een echte star trek nerd wat dat betreft... heb de series te vaak gezien..
gisteren weer eentje toegevoegd..
aflevering inheritance.. waarin data zijn moeder leert kennen (echtgenote van Noonien Soong).
Zij blijkt ook een android te zijn en wanneer ze een ongeluk krijgt ontdekken ze een holodeck chip in haar hoofd waarin een boodschap zit van dr Noonien Soong.

Wanneer data de boodschap afspeelt op de holodeck,herkent dr Soong Data.
Wanneer dr Soong aan het praten geraakt, spreekt hij vervolgens waarom Juliana Tainer (zijn vrouw) hem heeft verlaten, dr Soong kon haar niet de liefde geven die zij nodig had.

Het is in mijn optiek onmogelijk om een dergelijke boodschap in de chip te stoppen op hetzelfde moment dat Juliana hem verlaat, dit omdat dat de laatste keer was dat ze elkaar in levende lijve hebben gezien .
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Tng Goofs

Bericht door Vash »

Ik vind het allemaal interessante dingen om op te merken, maar associeer het woord goof met stomme dingen die ook een beetje grappig zijn. Misschien is dat persoonlijk, want als ik het woord goof google krijg je domkop. Naar mijn idee moeten het dus grappige dingen zijn. Maar misschien is dat meer een gevoel van mij alleen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door The Silencer »

Wat betreft die eerste, dat zou ik geen goof noemen. Volgens mij is de saucer separation alleen voor extreme noodgevallen. Het is er volgens mij niet voor ontworpen om continu te doen. Ook moet je bedenken dat beide helften niet volledige capaciteit heeft. De schotel heeft alle phaser bewapening maar geen photons of warp drive en zou dus niet weg kunnen uit het systeem. De stardrive sectie heeft de warpdrive en de photon bewapening en daar door dus erg kwetsbaar.

Wat mij stoort is de premise van DS9 waarin Sisko boos wordt op Picard omdat zijn vrouw bij Wolf 359 is overleden. Waarom was ze überhaupt aan boord? Waarom haalt men de civvies niet van boord af voordat men een vlootgevecht aan gaat? Daar was volgens mij tijd voor. Desnoods stop je ze zoveel mogelijk in shuttles en laat ze wegvliegen voordat het gevecht begint. In latere afleveringen zie je dat ook, de Odyssee ging alleen met Starfleet crew door het wormhole.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door R2D2 »

The Silencer schreef:Waarom haalt men de civvies niet van boord af voordat men een vlootgevecht aan gaat?
wellicht te veel haast
Desnoods stop je ze zoveel mogelijk in shuttles en laat ze wegvliegen voordat het gevecht begint
waarom worden niet alle shuttles tijdens een gevecht gebruikt?
als een soort attack swarm bedoel ik
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door The Silencer »

Ook een goed punt. Je ziet shuttles nooit gebruikt worden. Wellicht te slap in zijn geheel kijkende naar feuerkraft, snelheid en wendbaarheid. In DS9 zijn er welfighters die een stuk en sneller en wendbaarder zijn en derhalve niet zo een sitting duck als een shuttle.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door R2D2 »

de shuttles hebben niet de rol van een attack fighter, maar van een gunboat
restrictie is het aantal torpedobuizen en de laadtijd hiervan
als je alle 30(?) shuttles lanceert en deze ook gebruikt als torpedo-schieter, heb je een veel grotere barrage van torpedo's;
verder: elk schot dat een (lege/geautomatiseerde) shuttle neer moet halen, is niet gericht op jouw schip

(en dan begin ik maar niet over de FTL-mogelijkheden in ruimtegevechten; Picard Maneuver anyone?)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door Nemesis »

Je kan er leuke dingen mee doen, maar hun schietkracht is nihiel.
Het is dus de vraag in hoeverre die shuttles dan nut hebben. Blijkt dan inderdaad niets meer dan afleiding.

Dat is wel anders met de runabouts van DS9. Als stellen die ook niet zoveel voor.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door R2D2 »

Nemesis schreef:Je kan er leuke dingen mee doen, maar hun schietkracht is nihiel.
Het is dus de vraag in hoeverre die shuttles dan nut hebben. Blijkt dan inderdaad niets meer dan afleiding.

Dat is wel anders met de runabouts van DS9. Als stellen die ook niet zoveel voor.
heb je wel eens een nacht met muggen doorgebracht?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tng Goofs

Bericht door Nemesis »

ja hoor, niet zoveel last van.. mijn vriendin vinden ze lekkerder.. en dat kan ik wel begrijpen :) :lachhuil:
Plaats reactie