Sales figures voor TNG bluray?

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
roelofjan1986
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 feb 2012, 02:48

Sales figures voor TNG bluray?

Bericht door roelofjan1986 »

Ik lees op verschillende sites dat de verkoop van de TNG Blurays ERG telleurstellend waren. Heeft iemand hier de cijfers van? Ik ben er erg nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Sales figures voor TNG bluray?

Bericht door Nemesis »

minimaal 1, ik heb hem thuis liggen.
Ik snap ook wel dat de sales figures tegenvallen.
Er wordt praktisch geen reclame voor gemaakt. Het is op veel plekken beperkt of niet te koop.
TNG kan je in losse seizoenen kopen in NL, en twee seizoenen is net zoveel als de boxset prijs voor alle 7 seizoenen.
Die boxset is in nederland niet verkrijgbaar. Echter in de rest van de wereld ook lastig te krijgen (Amerika, engeland en duitsland hebben zo'n ding).


Gelukkig heb ik er éen boxset (alle seizoenen) voor 90,- (afgerond) kunnen bemachtigen in Engeland. Dat is goedkoper dan ik destijds de eerste DVD-box van seizoen 1 van TNG. (die was 120,-). Hier zit ook Nederlandse ondertiteling bij, iets dat voor mij essentieel is. Ik ben nu begonnen met kijken en de kwaliteit is soms verbazingwekkend.

Leuke feitjes. Gisteren de tenenkrommende aflevering Justice bekeken. De aflevering waarin we rechtmatig van Wesley Crusher konden afkomen :). Door de Blu-ray zag ik nu voor het eerst dat de edo's kleine huidkleurige schoentjes aan hebben. Verderop in de serie als Data en Picard aan het "leuteren" zijn zie je dat het linkeroog van data niet helemaal goed in de schmink is gezet. Erg grappig.

Voor diegene die bang is dat de sfeer verloren gaat, qua jaren 80 enzo, dat vind ik dus totaal niet. Het ziet er alleen wat scherper uit en de planeten zijn wat mooier :)

enige minpunt is de kwaliteit van de ondertiteling.. de "transporter" wordt vertaald als "teletransporteur" misschien nederlands-technisch wel correct, maar tenenkrommend.. en dan kom je er achter hoe vaak dat ding gebruikt wordt.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Sales figures voor TNG bluray?

Bericht door EMH »

^^ Er is een reden dat je subs uit kunt zetten bij DVD/Blu-ray. ;) Dat doe ik meestal. En als ik moeite heb om het te verstaan zet ik de Engelse subs aan.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Sales figures voor TNG bluray?

Bericht door Nemesis »

dat zal, maar ik wil Nederlands :)
Het teletransporteur neem ik dan maar voor lief..

Alhoewel de uitleg van Lwaxana's Troi functie werd niet eens vertaald, met de bloempot en ringen waar ze wel allemaal niet de baas van is, dus dat is wel weer grappig, dat kwam gewoon in het Engels in de ondertiteling en tussen haakjes :)
Plaats reactie