Unnatural Selection

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Gesloten

Unnatural Selection: Een goede aflevering?

Ja
3
21%
Nee
3
21%
Gaat wel
5
36%
Nooit gezien/ geen mening
3
21%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Unnatural Selection

Bericht door Dr. Pulaski »

Unnatural Selection vind ik de beste TNG allertijden. Het is een geweldige aflevering met geweldige acteerprestaties en ook geweldige make-up.

Wat vinden jullie er van? Vinden jullie dat Pulaski bijv. te fel tegen Picard was of juist niet?

Ik ben benieuwd naar de reacties 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: Unnatural Selection

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Unnatural Selection vind ik de beste TNG allertijden. Het is een geweldige aflevering met geweldige acteerprestaties en ook geweldige make-up.
En een nogal slappe oplossing met de transporter waardoor je zowat elke ziekte wel kunt genezen...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Nou ze deden dat niet zo maar met de transporter, er moest wel van alles aangepast worden. Maar vertel me eens, hoe zou jij het oplossen of ben je niet zo'n schrijver?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Pulaski dood laten gaan natuurlijk.

In "Rascals" werd een soortgelijke procedure ook uitgevoerd.
Als iemand een ongeneeselijke ziekte krijgt, heb je alleen maar een pre-ziekte transporterpatroon of wat genetisch materiaal nodig. Met wat research zou ze de tech kunnen verbeteren...
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 31 jul 2002, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Pulaski dood laten gaan!!!??? You cheeky bastard! :-D

Geweldig gevoel voor humor!
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Ik ben het helemaal met 3rd Remataklan eens..
Heel slap en laat dat mens toch lekker doodgaan >:)
Ik heb altijd al een hekel gehad aan Pulaski..
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ik kan hier iets op zeggen, maar dan krijg ik waarschijnlijk een ban...
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Dan pm me maar ;)
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Nee, ik ben al wat gekalmeerd en heb al mijn frustratie op een Dr. Crusher voodoo pop geuit, dat zit nu wel goed dus!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Werden die andere wetenschappers nog gered of niet?

En Pulaski dood laten gaan, is zo gek nog niet. Als deze aflevering tegen het einde van het seizoen zou zijn geweest, was het een goede oplossing. Zou ze zich zelf hebben opgeofferd om levens te redden. En je had dan niet te maken met een slappe transporteroplossing waardoor alles weer perfect eindigd in TNG's perfecte universum met perfecte mensjes.

Trouwens het idee van deze aflevering zit me ook niet helemaal lekker.
Federatiemensen met toestemming proberen supermensen te creeëren --> Khan Sing --> Eugenics Wars --> Verboden.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ja, de wetenschappers werden gered. En ja als het de laatste aflevering van seizoen 2 was geweest dan ze haar wel dood mogen laten gaan, ze is toch nooit meer terug gekomen.

Maar ik weet niet of die mensen van het Darwin station het wel zo precies hebben vermeld wat ze gedaan hebben. De bemanning van de Enterprise-D wist in ieder geval van niets (Dat zegt natuurlijk ook niet alles)
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hummm, ik moet je teleurstellen Dr.Pulaski...alleen ik vond de aflevering ook niet echt bijzonder. Wel leuk hoor, alleen mwah...een 7-7,5 ofzo.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Ja, misschien was de aflevering ook wel niet echt bijzonder. Ik denk dat ik hem zo leuk vind omdat dit eigenlijk de enige Pulaski aflevering is, waar ze echt centraal staat. Ik ben namelijk een beetje een Pulaski fan, maar dat was je misschien al een beetje opgevallen
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hehe, idd. Voor Pulaski fans was dit idd een erg mooie aflevering. Net zoals dear doctor voor phlox ws in enterprise bijvoorbeeld.
Nee, maar als je Pulaski fan ben begrijp ik zekers wel dat je dit een mooie ep vond ;).
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Druipt hier nou het sarcasme vanaf ja of nee Xproof?
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hummmmm...eigenlijk helemaal geen sarcasme in bedoelt...alleen dat zal wel komen omdat ik nogal moe ben en dan maken mijn vingers wel vaker zulke bewegingen dat er wel eens vage onduidelijke berichten uitkomen snap ie? ;)
Nee, maar ff serieus...geen sarcasme bedoelt.

Als je fan ben van pulaski is die ep gewoon cool.
Net als ik dear doctor cool vindt omdat ik phlox cool vind.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

I understand!
Gebruikersavatar
22339
Captain
Captain
Berichten: 2867
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door 22339 »

Doe mij "Relics" maar
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Ja, de wetenschappers werden gered.
Nah, dan is het de crew dus gelukt om al die mensen met de transporter te redden. Maakt niet uit wat je mankeert, als we je transporterpatroon of wat pre-ziekte DNA hebben kunnen we je redden. Het is net als een computervirus, geinfecteerd bestand is geisoleerd, kan niet worden gerepareerd dus je verwijdert het en zet de back up terug. Met die transportermethode zet je in feite gewoon een back up van een mens terug. En in "Rascals" kunnen ze zelfs ouderdom tegengaan. Hoezo doos van Pandora?

Een aantal dingen in deze afleveringen schieten me ineens ook te binnen.
Als ze zo'n kind opstralen wordt het allemaal wel ingewikkeld. Picard maakt zich druk om besmetting, force fields kunnen uitvallen, dus moet er een fractie van een seconde eerder een soort speciale laag worden gemaakt zodat de crew niet besmet kan raken. Oh ja wat lekker ingewikkeld zeg. Dus een ruimte in Sickbay volledig afsluiten met een apart ventilatiesysteem is er niet bij? :roll:

Hey, een apart ventilatiesysteem moet er wel zijn want als force fields niet uit zouden kunnen vallen zou het wel gaan maar heb je nog steeds een apart ventilatiesysteem nodig.
Naast force fields kun je ook gewoon deuren gebruiken om een ruimte volledig af te sluiten, dat kunnen we nu zelfs al!

Pulaski moet dan in een shuttle die speciale laag van de superman afhalen waardoor ze zelf besmet raakt. Uh... isolatiepakken?

Hmmm, eigenlijk vind ik Unnatural Selection maar een slechte aflevering.
Dr. Pulaski schreef:Maar ik weet niet of die mensen van het Darwin station het wel zo precies hebben vermeld wat ze gedaan hebben. De bemanning van de Enterprise-D wist in ieder geval van niets (Dat zegt natuurlijk ook niet alles)
De Lantree was er ook geweest.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Pulaski ging zonder pak die shuttle in op eigen risico, ze wilde dat persee zo en niet anders.

Ze leggen ook uit dat je sickbay nooit helemaal kan afsluiten van de rest van het schip.

Beter kijken, ze zeggen het letterlijk. (Ik heb de aflevering inmiddels 14 keer gezien!)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Pulaski ging zonder pak die shuttle in op eigen risico, ze wilde dat persee zo en niet anders.
Dan is ze simpelweg een eersteklas idioot.
Dr. Pulaski schreef:Ze leggen ook uit dat je sickbay nooit helemaal kan afsluiten van de rest van het schip.

Beter kijken, ze zeggen het letterlijk. (Ik heb de aflevering inmiddels 14 keer gezien!)
Kan best dat ze het zeggen dan nog is het dom. Zelfs NU, 2002, kan een ruimte volledig afgesloten worden. Ze kunnen het wel zeggen maar het is pure kwats. En vertellen WAAROM het niet kan is er niet bij...

IIRC was Picard bang dat force fields zouden wegvallen maar een deur kan niet zomaar wegvallen. Andere sci-fi series die geen gebruik maken van force fields kunnen wel ruimte volledig afsluiten ook ivm virussen.

Een luchtsluis kan volledig afgesloten worden.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 aug 2002, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Pulaski was een vrouw met "strongly held opinions" :-D Daarom mag ik haar ook zo
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dr. Pulaski schreef:Pulaski was een vrouw met "strongly held opinions" :-D Daarom mag ik haar ook zo
Pulaski was een bitch die alleen maar dwars lag puur om dwars te liggen, vaak geen goede redenen, vaak geen goede argumenten, en iedereen vond haar nog steeds top. En nu blijkt dat ze ook nog een complete, totale en volledige idioot was.

Als ze in Unnatural Selection was gestorven door haar extreem domme actie had ze de Darwin Award moeten krijgen. :)
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Pulaski was een bitch die alleen maar dwars lag puur om dwars te liggen, vaak geen goede redenen, vaak geen goede argumenten, en iedereen vond haar nog steeds top. En nu blijkt dat ze ook nog een complete, totale en volledige idioot was.
That's my woman!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jaja, je kunt het niet onderuit halen. Het zijn gewoon feiten. >:)
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ik vond de aflevering op zich wel goed, wel spannend, maar dat met die transporter kon niet helemaal ja, want dan zou je alles weg kunnen transporteren als iemand ziek is, of dood gaat
Gesloten