Het karakter van picard

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Het karakter van picard

Bericht door MajinSource »

omschrijf hier het karakter van picard *D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Doe het eerst zelf maar eens (ofwel, quote jezelf eens uit het andere topic ofzo).
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

dat was ik ook van plan maar ik moets wachten totdat mijn andere bericht in een ander topic geplaatst was. Naja hier komt ie dan
MajinSource in een ander topic schreef:nou ja laat ik het zo zeggen, toen seizoen 7 op tv was en die films die erna nog komen heeft picard een bepaalt karakter dat hij alles wilt weten en overal nieuwschierig is en soms een beetje jaloers.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hoe kom je bij jaloers?

Ik zou zijn karakter kort zo omschrijven: Een sterke leider wiens leiderschap voornamelijk gebaseerd is op autoriteit en levenservaring. Hij heeft ook zo zijn momenten van onzekerheid maar deze zal hij niet uiten in het openbaar. Hij is verder een man van de wetenschap en hij probeert conflicten dan ook zoveel mogelijk rationeel en cognitief op te lossen. Hij houdt er een aantal eigen ideeen op na van wat vriendschap is en door zijn rol als 'leider' zal hij niet veel echte vrienden maken onder de crew. Verder houdt hij van orde en regelmaat.
jonker1541
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2004, 18:47

Bericht door jonker1541 »

Nou captain crash, dat zijn echt alleen maar positieve punten. een beetje kritiek misschien?

Het feit dat hij zonder etiquette een sociale onbenul zou zijn bijvoorbeeld. Zijn wat stroeve en onredelijke omgang met vrienden, familie e.d. duidt hier op. Hij zal te allen tijde een zekere afstand bewaren en formaliteit handhaven. Dit leidt ertoe dat zijn crew veel respect voor hem heeft, maar weinig compassie en empathie. In een reele wereld zou iemand met een dergelijke houding, die zelfstandig beslissingen kan nemen die zulke vergaande consequenties hebben voor zijn bemanning, communicatief super sterk moeten zijn. Je moet je handelen kunnen verdedigen/verantwoorden tegenover de mensen die erdoor beinvloed worden. Dit gebeurt op de Enterprise NOOIT, iedereen volgt Picard blind, als een soort Orwelliaanse apathische massa. Dit aspect is in DS9 en voyager veel beter uitgewerkt.

Je kan vast zelf ook nog wel wat puntjes van kritiek bedenken. :-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jawel hoor...lees de ongeveer 9300 posts maar die hier staan...of wacht, je kan je ook beperken door alleen te lezen wat ik over Picard heb geschreven zo her en der.
jonker1541
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 nov 2004, 18:47

Bericht door jonker1541 »

Hehe, 9432 bercihten is misschien een klein beetje aan de overdreven kant :-)

misschien kan je je punten in dit draadje reproduceren? Da's toch waar dit topic over gaat?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Zou wel kunnen maar dan zou ik moeten gaan nadenken vóórdat ik iets neerzet en das moeilijk, zeker om deze tijd van de dag :p Maar, ik zal morgen wel eens kijken of ik een mooi rijtje negatieve karaktereigenschappen kan neerzetten (hoewel mij die over het algemeen een stuk minder kunnen schelen dan de positieven, ben nu eenmaal een zeer positief ingesteld persoon...uche, uche, dat zal ik maar ff terugnemen voordat iemand anders er wat van zegt :p ). En jah, ik ben trots op mijn grote hoeveelheid posts hiero.
Gebruikersavatar
Locutus66
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jul 2002, 14:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Locutus66 »

Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Locutus66 schreef:Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?
Wie ik...? ;) :P
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Locutus66 schreef:Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?
Alleszins niet Picard....... :D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

sonpas schreef:
Locutus66 schreef:Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?
Alleszins niet Picard....... :D
Zijn in ieder geval eigenschappen die je ook positief zou kunnen uitleggen...
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Weet je alles van zeker? :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Thierry schreef:Weet je alles van zeker? :P
Wow...dit is een vraag waar ik even over na ga denken :p
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Wat ik leuk vond aan de ep attatched, was dat crusher op een gegeven moment doorkrijgt dat hij ook niet weet welke kant ze opmoeten. Dan krijgen ze nog een soort van discussie over zijn leiderschap. Dat hij af en toe maar wat 'aanmodderd' om als sterke leider over te komen.
Gebruikersavatar
Locutus66
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 290
Lid geworden op: 05 jul 2002, 14:00
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Locutus66 »

sonpas schreef:
Locutus66 schreef:Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?
Alleszins niet Picard....... :D
Deze eigenschappen kwamen in mij naar boven toen ik de laatste keer naar First Contact keek. Chagerijnig nadat hij buitengesloten werd van de strijd met de Borg, Eigenwijs (of is het eigencinnig) dat hij tegen bevelen en wensen van anderen ingaat (sinds wanneer is eigenwijs een slechte eigenschap?), Zelfingenomen als hij er van uitgaat dat hij gelijk heeft (HIJ weet wat er in de borg omgaat en niemand anders), Zelfingenomen: zie hiervoor, hij bepaalt wat goed is voor de anderen, Paternalistisch: zie zelfingenomen, Autoritair is hij ook, en dat is niet alleen het uitstralen van autoriteit, maar ook het zonder overleg nemen van beslissingen.

Volgens mij duidelijke persoonlijkheidskenmerken van Picard, maar hij overdrijft ze niet. En in overdrijving ligt nou juist het probleem verscholen ...
delenn
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2004, 13:49

Bericht door delenn »

[quote=''Captain Crash'']Ik zou zijn karakter kort zo omschrijven: Een sterke leider wiens leiderschap voornamelijk gebaseerd is op autoriteit en levenservaring. Hij heeft ook zo zijn momenten van onzekerheid maar deze zal hij niet uiten in het openbaar. Hij is verder een man van de wetenschap en hij probeert conflicten dan ook zoveel mogelijk rationeel en cognitief op te lossen. Hij houdt er een aantal eigen ideeen op na van wat vriendschap is en door zijn rol als 'leider' zal hij niet veel echte vrienden maken onder de crew. Verder houdt hij van orde en regelmaat.[/quote]


*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D

Kort maar krachtig en.......PERFECT beschrijving van het karakter van Picard!!!
delenn
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2004, 13:49

Bericht door delenn »

[quote="Locutus66"][quote="sonpas"][quote="Locutus66"]Chagerijnig? Eigenwijs? Zelfingenomen? Strikt? Paternalistisch? Autoritair?[/quote]Alleszins niet Picard....... :D[/quote]


Deze eigenschappen kwamen in mij naar boven toen ik de laatste keer naar First Contact keek. Chagerijnig nadat hij buitengesloten werd van de strijd met de Borg, Eigenwijs (of is het eigencinnig) dat hij tegen bevelen en wensen van anderen ingaat (sinds wanneer is eigenwijs een slechte eigenschap?), Zelfingenomen als hij er van uitgaat dat hij gelijk heeft (HIJ weet wat er in de borg omgaat en niemand anders), Zelfingenomen: zie hiervoor, hij bepaalt wat goed is voor de anderen, Paternalistisch: zie zelfingenomen, Autoritair is hij ook, en dat is niet alleen het uitstralen van autoriteit, maar ook het zonder overleg nemen van beslissingen.[/quote]

|:( |:( |:( |:( |:(
Nu noem je alle negatieve karakter eigenschappen van Picard op die in de film'' First Contact'' allemaal naar boven kwamen.

Chagerijnig? - Je wordt er echt niet vrolijk van als je weet dat de Borg naar de Aarde gaat om de toekomst te veranderen!

Eigenwijs? - Soms moet je gewoon de dingen doen die gedaan moeten worden om resultaat te krijgen, ook als dit betekent dat je bevelen moet negeren!

Zelfingenomen? - Meestal heeft Picard gelijk, als dit niet zo was had Riker allang ingegrepen. Picard is verantwoordelijk voor de bemanning en zal hierdoor beslissingen moeten nemen ook als zij hiermee niet mee eens zijn.

Autoritair? - In First Contact heeft Picard niet de tijd om te overleggen en zal daardoor beslissingen moeten nemen zonder te overleggen met anderen!

Tenslotte vind ik deze ''negatieve karaktereigenschappen'' van Picard helemaal niet slecht, want hierdoor heeft hij zijn opdracht wel met succes voltooid!! *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D
Gebruikersavatar
intron
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jun 2005, 19:39

Bericht door intron »

Ik denk aan Picard als een persoon die vroeger een levendige jongeman was, maar doorheen de tijd wat vroeg tot termen is gekomen met mortaliteit. Aan boord van de Enterprise heeft hij dit kunnen beleven vanuit perspectieven die we niet mogelijk kunnen achten. En zelfs dan nog verweet Q hem ervan niet verder te zien dan de horizon breed is...
In de film ontwikkelt zijn personage, en wordt hij menselijker. Hij reageert emotioneel op zijn trauma's(Borg). Maar diep in zijn hart brand een verlangen naar vrede en vreugde(zie zijn fantasie in de Nexus). Ik heb hem altijd gezien als een warm persoon, die streng was omdat het moest :huh:
Plaats reactie