Moderator: Dark*staR

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Battle bridge + schotelprobleem
Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Omhoog
CmdrCrichton
Captain
Captain
Avatar gebruiker
Berichten: 2985
Over het algemeen werd de schotel in een 'veilig' gebied achter gelaten waarna het andere stuk de confrontatie aanging.

Overigens is de schotel niet geheel zonder defensieve mogelijkheden, ze hadden nog steeds fasers.
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
dat scheiden is dan ook niet voor elk gevecht bedoeld en een galaxy is aardig sterk dus dat scheiden is alleen voor noodgevallen. en soms kan je het gevecht er een beetje eerlijker mee maken want die 2 delen kunnen weer samen werken.
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Dit duurt al redelijk lang eer de twee delen zijn gescheiden dus... tegen dan kunnen ze al aardige schade hebben opgelopen. Want volgens mij doe je dit niet met "shields up"...
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
ik denk het wel hoor, als er in beide delen een shield generator zit moet dat makkelijk gaan
maar hoe snel het gaat weet ik eerlijk gezegd niet
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Tijd genoeg dus voor een aanval...
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
ik zou de scheiding nog een keer moeten zien voordat ik daar kan over oordelen, maar ik zie niet in waarom de rear phasers niet kunnen schieten terwijl ze scheiden.
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Is die battle bridge eigenlijk wel bemand als de twee delen samen zijn. Want dit zou ook tijd winnen natuurlijk...
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
kgeloof het niet
meestal gaat er een groep heen voordat ze gaan scheiden
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
als het schip in elkaar zit kan je er niet zoveel mee neem ik aan
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Als je dan gaat vechten... neen da zal wel bewaakt worden denk ik...
Omhoog
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 9931
Dr.Q schreef:
Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)

"Encounter At Farpoint", "The Arsenal Of Freedom", "The Best Of Both Worlds",
Star Trek Generations. De bedoeling was dat de functie vaker zou worden uitgevoerd maar vanwege budgetrestricties is dit beperkt gebleven. Ook vonden de schrijvers dat de saucer seperation de snelheid uit het verhaal zou halen.

Dr.Q schreef:
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.

Dr.Q schreef:
Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
De stardrive sectie bevat de meeste technologie (warp aandrijving, bewapening, computerkern, holodecks, etc)

Dr.Q schreef:
Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
Het is pas vitaal wanneer de schotel wordt losgekoppeld.
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
Citaat:
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.


nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
Omhoog
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker
Berichten: 4745
Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 8488
ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen
Omhoog
Thierry
Captain
Captain
Avatar gebruiker
Berichten: 2154
mr_Vulcan schreef:
Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o


We gaan debris tegen de vijand aansmijten :+
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 9931
Tactical_Cube schreef:
ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen
Hoezo dan?
Omhoog
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Avatar gebruiker
Berichten: 615
Tactical_Cube schreef:
Citaat:
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.


nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.


nee.. dat slaat nergens op. T kan zowiezo niet gescheiden worden dan, maar die schotel heeft nu eenmaal snelheid, en er is geen weerstand in de ruimte.. dus zou het met de zelfde snelheid wegschieten, en webblijven gaan. Maar goed... scheiden tijdens warp is natuurlijk ook geen optie :P
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...
Omhoog
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 17638
[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]
Omhoog
Dr.Q
Ensign
Ensign
Berichten: 154
Dus op warpspeed geen scheiding van de schotelsectie. Trouwens ik denk dat dit mss ook nie al te veilig is...
Omhoog
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker
Berichten: 12796
Ace of Spades schreef:
[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]

[nog mierenneukeriggere mode]in de ruimte is ook geen geluid[/nog mierenneukeriggere mode]

:+
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
[ultieme mierenneukeriggere mode]Er bestaat (nog) geen warpdrive [/ultieme mierenneukeriggere mode]

>)
Omhoog
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Avatar gebruiker
Berichten: 615
Dr.Q schreef:
Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...


als je eenmaal die snelheid hebt kun je de motoren uit zetten.
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Avatar gebruiker
Berichten: 9931
Schotelafscheiding is wel mogelijk op warp, zie "Encounter At Farpoint" waar het gebeurt met een snelheid van warp 9.nog wat.
Omhoog
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Avatar gebruiker
Berichten: 309
Het is sowieso wat vaag wat nou wel en niet kan in warp. In principe staat het schip stil binnenin zijn warp bubble, en kromt de ruimte om de warp bubble heen. Alles is mogeljk binnen de warp bubble, maar aangezien de schotel geen warpdrive heeft zou je zeggen dat hij niet zelfstandig uit warp kan droppen en dus nog altijd 'gevangen' blijft in de bubble totdat de warpdrive in de andere sectie uit gaat.
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
Thierry
Captain
Captain
Avatar gebruiker
Berichten: 2154
Tja, maar je zou dan kunnen zeggen dat, aangezien de schotel niet meer aan de warpdrive vast zit, de schotel verder zou gaan op warp, en de warp drive uit warp gaat. Dan gaat schotel mooi aan stukjes
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
wumpus
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Avatar gebruiker
Berichten: 309
De schotel heeft alleen zijn impuls engines nodig om binnen de bubbel op de juiste plaats te blijven. Inderdaad, als dat niet gedaan wordt dan zal de impuls van het loskoppelen de schotel tegen de zijkant doen crashen en door een schokgolf vernietigd worden.
Fysiek vastzitten aan het schip of niet heeft er niets mee te maken, anders zou je binnen het schip ook niet kunnen springen :-)
Gebruikerspaneel Website
Omhoog
Geef de vorige onderwerpen weer:    Sorteer op