Pagina 1 van 2

Battle bridge + schotelprobleem

Geplaatst: 05 jun 2005, 12:59
door Dr.Q
Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:06
door CmdrCrichton
Over het algemeen werd de schotel in een 'veilig' gebied achter gelaten waarna het andere stuk de confrontatie aanging.

Overigens is de schotel niet geheel zonder defensieve mogelijkheden, ze hadden nog steeds fasers.

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:09
door Dr.Q
Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:37
door Tactical_Cube
dat scheiden is dan ook niet voor elk gevecht bedoeld en een galaxy is aardig sterk dus dat scheiden is alleen voor noodgevallen. en soms kan je het gevecht er een beetje eerlijker mee maken want die 2 delen kunnen weer samen werken.

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:47
door Dr.Q
Dit duurt al redelijk lang eer de twee delen zijn gescheiden dus... tegen dan kunnen ze al aardige schade hebben opgelopen. Want volgens mij doe je dit niet met "shields up"...

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:50
door Tactical_Cube
ik denk het wel hoor, als er in beide delen een shield generator zit moet dat makkelijk gaan
maar hoe snel het gaat weet ik eerlijk gezegd niet

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:53
door Dr.Q
Tijd genoeg dus voor een aanval...

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:54
door Tactical_Cube
ik zou de scheiding nog een keer moeten zien voordat ik daar kan over oordelen, maar ik zie niet in waarom de rear phasers niet kunnen schieten terwijl ze scheiden.

Geplaatst: 05 jun 2005, 13:56
door Dr.Q
Is die battle bridge eigenlijk wel bemand als de twee delen samen zijn. Want dit zou ook tijd winnen natuurlijk...

Geplaatst: 05 jun 2005, 14:01
door Tactical_Cube
kgeloof het niet
meestal gaat er een groep heen voordat ze gaan scheiden

Geplaatst: 05 jun 2005, 14:12
door Dr.Q
Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...

Geplaatst: 05 jun 2005, 14:21
door Tactical_Cube
als het schip in elkaar zit kan je er niet zoveel mee neem ik aan

Geplaatst: 05 jun 2005, 14:30
door Dr.Q
Als je dan gaat vechten... neen da zal wel bewaakt worden denk ik...

Geplaatst: 05 jun 2005, 20:00
door 3rd RemataKlan
Dr.Q schreef:Ik vond dit wel nog een tof idee, een battle bridge. Jammer dat ze er zo weinig mee gedaan hebben. (k dacht maar 2 afleveringen)
"Encounter At Farpoint", "The Arsenal Of Freedom", "The Best Of Both Worlds",
Star Trek Generations. De bedoeling was dat de functie vaker zou worden uitgevoerd maar vanwege budgetrestricties is dit beperkt gebleven. Ook vonden de schrijvers dat de saucer seperation de snelheid uit het verhaal zou halen.
Dr.Q schreef:Alleen dacht ik: de schotelgedeelte heeft dan toch geen warpmogelijkheden (enkel impuls) Waarom dan zo'n groot stuk kwetsbaar maken...
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
Dr.Q schreef:Maar toch als je kijkt welke vijandige aliens er zijn. Dan kan je gemakkelijk zorgen dat het schip wordt gesplitst, je vecht met een paar tegen het battle schip en je neemt de schotel over. En je hebt al de nieuwste technologieën van starfleet...
De stardrive sectie bevat de meeste technologie (warp aandrijving, bewapening, computerkern, holodecks, etc)
Dr.Q schreef:Dus eigenlijk is zo'n vitaal systeem, onbemand --> klinkt niet echt logisch...
Het is pas vitaal wanneer de schotel wordt losgekoppeld.

Geplaatst: 06 jun 2005, 09:35
door Tactical_Cube
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.

Geplaatst: 06 jun 2005, 11:52
door mr_Vulcan
Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o

Geplaatst: 06 jun 2005, 13:16
door Tactical_Cube
ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen

Geplaatst: 06 jun 2005, 14:33
door Thierry
mr_Vulcan schreef:Dat klopt ook niet helemaal, zodra die schotel buiten de warpbubbel komt zou deze in miljoenen stukjes uiteen moeten spatten. :o
We gaan debris tegen de vijand aansmijten :+

Geplaatst: 06 jun 2005, 14:44
door 3rd RemataKlan
Tactical_Cube schreef:ja idd dat dacht ik ook tenzij het geleidelijk gaat, maar encounter at farpoint komt dan niet overeen
Hoezo dan?

Geplaatst: 06 jun 2005, 22:31
door Tha Ertenal
Tactical_Cube schreef:
Ik neem aan dat wanneer de saucer op warp speed losgekoppeld wordt, deze op dezelfde warpsnelheid blijft verder reizen, net als een photon torpedo die tijdens warp speed wordt afgeschoten.
nee dus
zolang het in de warpbuble van de acher sectie blijft zitten blijft ie op warp maar zodra hij daaruit valt dan valt ie terug naar impuls.
nee.. dat slaat nergens op. T kan zowiezo niet gescheiden worden dan, maar die schotel heeft nu eenmaal snelheid, en er is geen weerstand in de ruimte.. dus zou het met de zelfde snelheid wegschieten, en webblijven gaan. Maar goed... scheiden tijdens warp is natuurlijk ook geen optie :P

Geplaatst: 07 jun 2005, 10:18
door Dr.Q
Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...

Geplaatst: 07 jun 2005, 10:59
door Ace of Spades
[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]

Geplaatst: 07 jun 2005, 12:30
door Dr.Q
Dus op warpspeed geen scheiding van de schotelsectie. Trouwens ik denk dat dit mss ook nie al te veilig is...

Geplaatst: 07 jun 2005, 14:41
door Raynor's Revenge
Ace of Spades schreef:[mierenneuk mode]In de ruimte heb je sowieso ook weerstand, aangezien deze niet leeg is[/mierenneuk mode]
[nog mierenneukeriggere mode]in de ruimte is ook geen geluid[/nog mierenneukeriggere mode]

:+

Geplaatst: 07 jun 2005, 22:14
door Ronald42
[ultieme mierenneukeriggere mode]Er bestaat (nog) geen warpdrive [/ultieme mierenneukeriggere mode]

>)

Geplaatst: 08 jun 2005, 08:37
door Tha Ertenal
Dr.Q schreef:Dat is bij sub-lightspeed maar bij lightspeed kan je mss wel weerstanden hebben. Kijk naar de moteren die volle bak draaien als ze maximum speed gaan...
als je eenmaal die snelheid hebt kun je de motoren uit zetten.

Geplaatst: 11 jun 2005, 20:55
door 3rd RemataKlan
Schotelafscheiding is wel mogelijk op warp, zie "Encounter At Farpoint" waar het gebeurt met een snelheid van warp 9.nog wat.

Geplaatst: 11 jun 2005, 21:09
door wumpus
Het is sowieso wat vaag wat nou wel en niet kan in warp. In principe staat het schip stil binnenin zijn warp bubble, en kromt de ruimte om de warp bubble heen. Alles is mogeljk binnen de warp bubble, maar aangezien de schotel geen warpdrive heeft zou je zeggen dat hij niet zelfstandig uit warp kan droppen en dus nog altijd 'gevangen' blijft in de bubble totdat de warpdrive in de andere sectie uit gaat.

Geplaatst: 11 jun 2005, 23:02
door Thierry
Tja, maar je zou dan kunnen zeggen dat, aangezien de schotel niet meer aan de warpdrive vast zit, de schotel verder zou gaan op warp, en de warp drive uit warp gaat. Dan gaat schotel mooi aan stukjes

Geplaatst: 11 jun 2005, 23:15
door wumpus
De schotel heeft alleen zijn impuls engines nodig om binnen de bubbel op de juiste plaats te blijven. Inderdaad, als dat niet gedaan wordt dan zal de impuls van het loskoppelen de schotel tegen de zijkant doen crashen en door een schokgolf vernietigd worden.
Fysiek vastzitten aan het schip of niet heeft er niets mee te maken, anders zou je binnen het schip ook niet kunnen springen :-)