USS Titan

Picard, Data, Riker... "The sky is the limit".

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

USS Titan

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik moet Titan: Taking Wing nog lezen, maar ik vroeg me af of iemand weet of er nog meer boeken over de Titan gaan verschijnen?

Voor degenen die het 1e deel hebben gelezen, wat vonden jullie ervan?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb hem alleen zien liggen kzou em eerst kopen maar heb ik uiteindelijk toch niet gedaan
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Articles of the Federation gaat verder over de verhaallijnen die opgestart zijn in de 'A Time To' boeken en in 'Taking Wing'. Het is de bedoeling dat er meer Titan boeken komen. Ik ben van plan de serie te gaan volgen. De 'A Time To' boeken die ik tot nu toe heb gelezen waren erg goed (voor Star Trek boeken dan). Enigsinds voorspelbaar maar uiteindelijk volgt er een soort van ontknoping die vervolgens weer Articles of the Federation mogelijk maakt (corruptie op hoog niveau, erg grappig). Anywayz, na de vakantie ben ik van plan Taking Wing ook te lezen maar dat moet nog even wachten voor nu.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

captain crash schreef:Articles of the Federation gaat verder over de verhaallijnen die opgestart zijn in de 'A Time To' boeken en in 'Taking Wing'. Het is de bedoeling dat er meer Titan boeken komen. Ik ben van plan de serie te gaan volgen. De 'A Time To' boeken die ik tot nu toe heb gelezen waren erg goed (voor Star Trek boeken dan). Enigsinds voorspelbaar maar uiteindelijk volgt er een soort van ontknoping die vervolgens weer Articles of the Federation mogelijk maakt (corruptie op hoog niveau, erg grappig). Anywayz, na de vakantie ben ik van plan Taking Wing ook te lezen maar dat moet nog even wachten voor nu.
Ik had de 1e 2 boeken van A Time To... gelezen (ik geloof '...Die' and '...Be Born'). Omdat de 'Articles of the Federation' mij eigenlijk veel leuker leken wou ik die gaan lezen. Mij werd aangeraden om dan iig 'A Time For War, A Time For Peace' te lezen, dus daar ben ik nu mee bezig. Erg leuk. Als Deanna Troi-fan ga ik daarna over op Titan en dan ben ik eindelijk klaar voor 'Articles of the Federation' :D. Gelukkig komt daar de vakantie aan...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb Articles gelezen zonder de 'A Time To' boeken allemaal te lezen en dat kan heel goed. Articles is, heb ik geloof ik ergens anders ook al gezegd, een van de beste Star Trek boeken die ik in tijden heb gelezen. Ik hoop dat ze daar ook een serie van maken, met dezelfde schrijver dan. En vooral de 'Wrongway' quote uit dat boek is nu al geniaal (is te vinden in het STar Trek voyager boeken topic voor het geval je 'm nog niet gezien hebt of op pagina 96 van het boek).
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Taking Wing is best een goed boek. Er wordt door het boek heen de crew besproken (eerste boek van de serie). Maar gelukkig staat dat het verhaal niet in de weg.


Articles is een erg goed boek. Het gaat vooral om de politiek van de federatie na de A time to ... boeken. Je kunt hem wel lezen zonder die eerst te hebben gelezen, maar dat zou ik niet aanraden. Je mist dan net iets teveel. Hoewel het over politiek gaat is het niet een moment saai.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je mist helemaal niks omdat ze alles uitleggen in het boek. Je mist echter wel veel als je niets weet van het Amerikaanse politieke jargon en bepaalde delen van de geschiedenis. Maar je mist nog het meeste aan dat boek als je nooit West Wing gezien hebt.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Wat heeft WW dan met Articles te maken :?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Je mist helemaal niks omdat ze alles uitleggen in het boek. Je mist echter wel veel als je niets weet van het Amerikaanse politieke jargon en bepaalde delen van de geschiedenis. Maar je mist nog het meeste aan dat boek als je nooit West Wing gezien hebt.
Ze geven een synopsis van de gebeurtenissen, maar je mist wel degelijk wat. Zoals de situatie met de Remans.
Voor mijn gevoel mis ik niks, terwijl ik toch WW nog nooit gezien heb :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

KRAD:
You don't really need to read anything in particular before reading Articles -- I tried to make it as standalone as possible. However, since you've already started the series, I'd recommend reading all nine books of A Time to... -- in particular, the last three do a great deal to set Articles up -- and also read Taking Wing, the first Titan book.
What do I need to read before Articles? @ TrekBBS TrekLit forum
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Rogueborg schreef:
captain crash schreef:Je mist helemaal niks omdat ze alles uitleggen in het boek. Je mist echter wel veel als je niets weet van het Amerikaanse politieke jargon en bepaalde delen van de geschiedenis. Maar je mist nog het meeste aan dat boek als je nooit West Wing gezien hebt.
Ze geven een synopsis van de gebeurtenissen, maar je mist wel degelijk wat. Zoals de situatie met de Remans.
Voor mijn gevoel mis ik niks, terwijl ik toch WW nog nooit gezien heb :)
Oh je mist een heleboel, vooral subtiele humor, als je nooit WW hebt gezien. De situatie met de Remans wordt helemaal uitgelegd. Geloof me nu gewoon maar, ik heb de A Time To boeken niet gelezen (naja eentje) en begreep alles.

Echter de subtiele humor rond de pers, de Chief of Staff, het karakter van de president begrijp je echt niet zonder WW. Er zitten zoveel verwijzingen, direct en indirect, naar WW eps in...dat wil je echt niet weten.
Plaats reactie