StarTrek XI gepland voor 2008 onder J.J Abrams

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gesloten
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

StarTrek XI gepland voor 2008 onder J.J Abrams

Bericht door Trekscaper »

Trekkies have a new leader
'Star' treatment for J.J.Abrams


By DAVE MCNARY

J.J. Abrams is becoming the next Gene Roddenberry.
Paramount is breathing life into its "Star Trek" franchise by setting "Mission: Impossible III" helmer J.J. Abrams to produce and direct the 11th "Trek" feature, aiming for a 2008 release.

Damon Lindelof and Bryan Burk, Abrams' producing team from "Lost," also will produce the yet-to-be-titled feature.

Project, to be penned by Abrams and "MI3" scribes Alex Kurtzman and Roberto OrciRoberto Orci, will center on the early days of seminal "Trek" characters James T. Kirk and Mr. Spock, including their first meeting at Starfleet Academy and first outer space mission.

Deal reflects ParPar's bullishness on "MI3," which launches worldwide next weekend, and underlines the goal of Paramount chief Brad Grey and prexyprexy Gail BermanGail Berman to re-energize the pipeline via high-profile tentpoles while revitalizing the Par brand with top-tier talent such as Abrams.

"MI3" is the first pic to be released that's been greenlit by Grey.

"Star Trek" has been Hollywood's most durable performer other than James Bond, spawning 10 features that have grossed more than $1 billion and 726 TV episodes from six series.

Decision to relaunch "Star Trek" comes less than a year after UPNUPN pulled the plug on "Star Trek: Enterprise""Star Trek: Enterprise" amid dismal ratings following a four-season run and four years after "Star Trek: Nemesis""Star Trek: Nemesis" turned in the worst performance of the 10 films with $43 million domestic.

Original series created by Roddenberry launched in 1966 on NBC and ended in 1969.

During the following decade, the original 78 episodes of "Trek" became staples in syndication and helped mobilize the fan base along with conventions, books and merchandise. Paramount released "Star Trek: The Motion Picture" in 1979 and saw domestic grosses hit $82 million. The next three films grossed a combined $263 million domestically, so Paramount started the second TV series, "The Next Generation," in 1987, with Rick Berman and Roddenberry co-exec producing.

Under Sherry LansingSherry Lansing's tenure, Rick Berman had been teamed several years ago with Jordan KernerJordan Kerner and Kerry McCluggageKerry McCluggage to develop an 11th feature set in the early days of Starfleet Academy.
http://www.variety.com/article/VR111794 ... =1&s=h&p=0

Starfleet Academy en jonge Captain Kirk en Spock wordt het dus :) Ben benieuwd, vooral nu J.J Abrams de grote taak op zich neemt.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

wow.. groot nieuws dus!
Het idee van de film spreekt me nog niet echt aan, klinkt een beetje soap achtig op deze manier.
Maar goed, het is nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

Tevreden met J.J. Arbams?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Trektoday maakt er ook melding van:
J.J. Abrams To Direct 'Star Trek XI'
April 21, 2006 - 8:39 AM

Paramount Pictures announced today that Lost creator J.J. Abrams will co-write, produce and direct the eleventh Star Trek film, set for release in 2008.

According to an article in the Daily Variety, the new film will be a prequel to the original Star Trek series, featuring younger versions of characters like James T. Kirk and Spock. The movie will chronicle events such as their first meeting at Starfleet Academy and their first mission into outer space.

The as-yet untitled new film will be written by Abrams together with Alex Kurtzman and Roberto Orci. Abrams is the creator of television series such as Felicity, Alias and Lost, and will soon be making his debut as a feature film director with Paramount's Mission Impossible: III. He's also written the scripts for films such as Regarding Henry and Armageddon. Kurtzman and Orci cooperated with Abrams on the MI: III script, and were previously part of the Alias writing staff, as well as writing the scripts for films such as The Island and the upcoming Transformers movie.

Besides Abrams, the film's producing team will include Damon Lindelof and Bryan Burk, who both also produce Lost. The Variety article made no mention of the fate of Rick Berman, who has been heading the Trek franchise for the past two decades.

According to Variety, the decision to produce a new Trek film is part of an effort by new Paramount head Brad Grey to try and raise the profile of Paramount by producing several "high-profile tentpole" movie, and having them developed by some of the most talented people in Hollywood.

The Starfleet Academy concept is an idea that has been floating around Paramount for several decades now. In February, former Trek movie producer Harve Bennett told the Trek Nation that as recently as two years ago he had a discussion with the then-current regime at Paramount about reviving the idea. Variety confirmed Bennett's statements, writing that several years ago Rick Berman was asked by Paramount to develop a Starfleet Academy feature together with Jordan Kerner and Kerry McCluggage. Presumably this idea evolved into the Star Trek: The Beginning concept, which now appears dead in the water .

bron: Trektoday
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

De vraag is nu: Wie gaat jongere versie van Kirk en Spock spelen?

Maar eindelijk officieel nieuws en geen geruchten meer. En met het LOST team achter de film, zal het niet mis kunnen gaan. Heb effe snel gekeken op diverse forums en men is verrast door dit nieuws, vooral met J.J Abrams als regisseur. En zien dit als positief. Over het idee van Starfleet Academy/jongere kirk en spock is men wel verdeeld.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Trekscaper schreef:De vraag is nu: Wie gaat jongere versie van Kirk en Spock spelen?
Ik denk dat je nu een beetje te ver vooruit loopt. :P
De academy geruchten komen bij elke nieuwe film/serie weer naar voren. Het gaat hier ook slechts om geruchten, wellicht kiezen Abrams en zijn team voor iets heel anders.
Ik hoop op iets epischer, het hele academy verhaal klinkt als meer iets voor een serie/soap.
Maar eindelijk officieel nieuws en geen geruchten meer. En met het LOST team achter de film, zal het niet mis kunnen gaan.
Zeg dat niet te hard... :)
Heb effe snel gekeken op diverse forums en men is verrast door dit nieuws, vooral met J.J Abrams als regisseur. En zien dit als positief. Over het idee van Starfleet Academy/jongere kirk en spock is men wel verdeeld.
Ik ben er ook positief door verrast, ik had echt gedacht dat Star Trek de komende jaren in de ijskast zou blijven staan.
Ik heb wel vertrouwen J.J Abrams en zijn team, het had veel slechter gekund. :)

Maar als de film voor een 2008 release staat moet het komende maanden hard lopen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

god dit is, als het er echt van komt, net zo'n slecht idee als ent was
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

captain crash schreef:god dit is, als het er echt van komt, net zo'n slecht idee als ent was
Ik vind het team achter deze nieuwe film GEWELDIG! Ik bedoel, Lost, Alias? Samen met Trek 2 van mijn favo series!

Ik haat prequels, dus ik hoop niet dat dat doorgaat, maar we zullen zien.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Trouwens, mocht de film een hit worden dan verwacht ik dat er een spin-off tv-serie van zal komen en daar heeft Abrams ook al ervaring mee... :D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

J.J. Abrams :thumbs:
Na de afleveringen van Alias gister is hij tijdelijk weer mijn God 8-)

Ik weet niet precies hoe het schrijven en scenario verzinnen gaat bij zoiets, maar als hij wat vrijheid krijgt lijkt me dat hij hier toch iets erg goeds van kan gaan maken. Zal StarTrek dan misschien toch weer wat worden? :idee:


* Droomt van een geweldige spectaculaire film, 1000'en members op dit forum en als vervanger voor Alias een nieuwe StarTrek serie gemaakt door iemand die begrijpt wat drama en actie is :z* :Y)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Kirk en Spock op de Academy. Toen Harve Bennet dit voorstelde eind jaren 80 werd het neergehaald en terecht.

In de ogen van het publiek zijn Shatner en Nimoy Kirk en Spock.

Verder betwijfel ik of Kirk en Spock samen op de Academy zaten.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:J.J. Abrams :thumbs:
Na de afleveringen van Alias gister is hij tijdelijk weer mijn God 8-)

Ik weet niet precies hoe het schrijven en scenario verzinnen gaat bij zoiets, maar als hij wat vrijheid krijgt lijkt me dat hij hier toch iets erg goeds van kan gaan maken. Zal StarTrek dan misschien toch weer wat worden? :idee:


* Droomt van een geweldige spectaculaire film, 1000'en members op dit forum en als vervanger voor Alias een nieuwe StarTrek serie gemaakt door iemand die begrijpt wat drama en actie is :z* :Y)
ik wil geen 1000-en members op dit forum :{ .

Ontopic: Ik ben wel benieuwd wat dit gaat worden. Het moet niet erg moeilijk zijn om iets beters te maken dan Nemesis :lachhuil: .
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

3rd RemataKlan schreef:Verder betwijfel ik of Kirk en Spock samen op de Academy zaten.
Die kans lijkt me erg klein... of Spock heeft zich eerst heel lang met andere dingen bezig gehouden.
Ik hoop eigenlijk dat het geen prequel film wordt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Ik hoop echt dat het geen prequel wordt. Dat zou toch geweldig afbreuk doen aan de oorspronkelijke serie.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ben benieuwd.
Hoop wel dat Abrams en consorte zich eerst verdiepen in het bestaande Trek materiaal, zodat ze geen continuiteits fuck-ups maken.
Maar met Abrams zal dat wel goed zitten denk ik.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Met Abrams hebben ze een goeie aan de haak geslagen.Hij heeft wel talent
Gebruikersavatar
SimmerALPHA
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 12:55
Locatie: Heythuysen
Contacteer:

Bericht door SimmerALPHA »

Ik had liever dat ze met het Romulan War/begin Federation verhaal door waren gegaan.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ze moeten gewoon een film maken na voyager/nemesis, misschien een aantal jaar in de toekomst met gewoon heel nieuwe karakters, cameos zijn natuurlijk altijd leuk, zeker als het een zekere dame betreft :P die ik hier niet bij naam zal noemen.

In een prequel heb ik nooit gezien, dat idee spreekt me bij star trek gewoon niet aan, First Contact was voor mij genoeg, meer hoef ik niet over het trek verleden te weten.

Een jongere kirk en spock zie ik echt niet zitten Shatner en Nimmoy zijn dat gewoon, als het nou een film is met hun er in en dat ze terugkijken op hun verleden oke, maar anders... zou hetzelfde zijn als ze een jongere janeway door famke jansen laten spelen :+

weet je, met de lost ervaring moeten ze gewoon een voyager film maken :p
misschien over toen ze nog in het DQ zaten of gewoon 1 van hoe het nu is :p
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Tactical_Cube schreef:.....weet je, met de lost ervaring moeten ze gewoon een voyager film maken :p
misschien over toen ze nog in het DQ zaten of gewoon 1 van hoe het nu is :p
Dacht al, waar blijft 't? :*)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ach ik kon het niet laten ik dacht ik doe het op het laatst :+
ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet eens enthiausiast van zou worden op dit moment, dat is al weer een tijdje geleden. Ik zou hem denk ik gewoon downloaden of op dvd kijken als er een voyager film kwam, star wars heb ik eigenlijk nog nooit in de bioscoop gezien en dat trekt me nou ook niet zo. Kijk als er vette trailers komen en het verhaal super is wil ik er wel heen maar anders heb ik wel geduld.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Op een of andere manier geloof ik hier helemaal niks van. De manier waarop dit naar buiten komt klinkt een beetje als een late 1 april grap. Maargoed, we zullen zien.

Het concept van de academy is natuurlijk gewoon slecht, maar JJ Abrams zou in ieder geval wel beter materiaal afleveren dan die rotzooi die Enterprise heet. Als dit waar is zou ik er in ieder geval wel benieuwd naar zijn.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

HorckDude schreef:Op een of andere manier geloof ik hier helemaal niks van. De manier waarop dit naar buiten komt klinkt een beetje als een late 1 april grap. Maargoed, we zullen zien.

Het concept van de academy is natuurlijk gewoon slecht, maar JJ Abrams zou in ieder geval wel beter materiaal afleveren dan die rotzooi die Enterprise heet. Als dit waar is zou ik er in ieder geval wel benieuwd naar zijn.
Paramount heeft de productie (niet de verhaallijn) al bevestigd tegenover een aantal Amerikaanse media. Zelfs CNN heeft er melding van gemaakt. Bovendien is Variety nou niet een onbetrouwbare bron. Het is dus gewoon waar.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

Om nu al te stellen dat het 'niks wordt' (of zoals hier vaak gezegd wordt 'niks worD'), is naar mijn idee absolute wáánzin...

Wij zijn net als de Battlestar Galactica-puristen, die het hele idee rondom de re-imagining van hun geliefde serie vanaf het begin uitkotsten, en dat nu nóg doen..! Terwijl de nieuwe BG alom geprezen wordt, en een nieuw trouw publiek trekt, is het enkel nog het kleine clubje fans van de oude serie dat blijft volhouden dat die serie 'niks is'...

Wij zijn ook zo'n klein clubje van verstokte Trek-puristen (lees: nerds) die al bij voorbaat het idee van een re-imagining (want het lijkt erop dat dat het wordt) willen afkraken. Niemand luistert naar onze mening, want eerlijk gezegd: nobody cares.

En ik verwijs wel naar 'wij' en 'onze', maar ik reken mezelf er niet toe: ík heb wel heel veel vertrouwen in dit project, en ik geloof in een re-imagining. En ik geloof ook dat zoiets een nieuw publiek kan verwerven, want denk je nu werkelijk dat iedereen die nu BG zo geweldig vindt, ook fans waren van de serie uit de late jaren '70?? Zo zal het op den duur ook met Trek gaan.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dat Star Trek het publiek opnieuw zal moeten vinden lijkt me duidelijk, Nemesis was een ramp en ik vraag me serieus af of een film in het verlengde daarvan succesvol kan zijn.
Dus dat deze Star Trek film iets heel anders kan gaan worden dan wat we tot nu toe hebben gezien lijkt me heel goed mogelijk. Zeker nu JJ. Abrams en zijn team ermee aan de slag gaan.

Ik vraag me alleen wel af of het Academy verhaal de juiste manier is.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

The Snob schreef:Om nu al te stellen dat het 'niks wordt' (of zoals hier vaak gezegd wordt 'niks worD'), is naar mijn idee absolute wáánzin...

Wij zijn net als de Battlestar Galactica-puristen, die het hele idee rondom de re-imagining van hun geliefde serie vanaf het begin uitkotsten, en dat nu nóg doen..! Terwijl de nieuwe BG alom geprezen wordt, en een nieuw trouw publiek trekt, is het enkel nog het kleine clubje fans van de oude serie dat blijft volhouden dat die serie 'niks is'...

Wij zijn ook zo'n klein clubje van verstokte Trek-puristen (lees: nerds) die al bij voorbaat het idee van een re-imagining (want het lijkt erop dat dat het wordt) willen afkraken. Niemand luistert naar onze mening, want eerlijk gezegd: nobody cares.

En ik verwijs wel naar 'wij' en 'onze', maar ik reken mezelf er niet toe: ík heb wel heel veel vertrouwen in dit project, en ik geloof in een re-imagining. En ik geloof ook dat zoiets een nieuw publiek kan verwerven, want denk je nu werkelijk dat iedereen die nu BG zo geweldig vindt, ook fans waren van de serie uit de late jaren '70?? Zo zal het op den duur ook met Trek gaan.
BG: "alom geprezen"
Trek: flop na flop

Ik zie geen overeenkomst.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

maar wie wil Kirk en Spock nu nog zien eigenlijk?
ten eerste moeten ze andere acteurs aannemen die ze misschien heel anders spelen, als ze dan zonodig een accademy verhaal moeten doen, waarom dan niet met onbekende mensen?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Van mij mag het een film worden die niet refereert naar de bestaande series of films. Gewoon met schone lei beginnen.
Dus eigenlijk geen prequel gewoon verder de toekomst in.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

En dat geeft dan les aan kinderen *zucht*

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:Om nu al te stellen dat het 'niks wordt' (of zoals hier vaak gezegd wordt 'niks worD'), is naar mijn idee absolute wáánzin...

Wij zijn net als de Battlestar Galactica-puristen, die het hele idee rondom de re-imagining van hun geliefde serie vanaf het begin uitkotsten, en dat nu nóg doen..! Terwijl de nieuwe BG alom geprezen wordt, en een nieuw trouw publiek trekt, is het enkel nog het kleine clubje fans van de oude serie dat blijft volhouden dat die serie 'niks is'...

Wij zijn ook zo'n klein clubje van verstokte Trek-puristen (lees: nerds) die al bij voorbaat het idee van een re-imagining (want het lijkt erop dat dat het wordt) willen afkraken. Niemand luistert naar onze mening, want eerlijk gezegd: nobody cares.

En ik verwijs wel naar 'wij' en 'onze', maar ik reken mezelf er niet toe: ík heb wel heel veel vertrouwen in dit project, en ik geloof in een re-imagining. En ik geloof ook dat zoiets een nieuw publiek kan verwerven, want denk je nu werkelijk dat iedereen die nu BG zo geweldig vindt, ook fans waren van de serie uit de late jaren '70?? Zo zal het op den duur ook met Trek gaan.
Battlestar Galactica: 1 afgezaagd seizoen plus één zeer trieste spin off.
Star Trek: 3 seizoenen, vier spin offs series die zorgden voor 25 meer seizoenen en 10 films.

BSG 2003: re-image
Trek 11 Academy: prequel

Even voor de duidelijkheid WAAROM trek je deze absurde vergelijking?
Gebruikersavatar
AstroStart
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 312
Lid geworden op: 11 jun 2004, 08:03

Bericht door AstroStart »

Het staat ook op AstroStart.nl! Klik hier!
De regisseur van Mission Impossible III, J.J. Abrams, zal de nieuwste Star Trek film produceren. Tevens zijn er plannen dat hij de regisseur wordt van deze elfde film in de lange succesvolle reeks die begon in 1979. Paramount Pictures en Abrams kondigden gisteren hun samenwerking aan en hopen de film in 2008 uit te brengen.

Abrams zal ook meewerken aan het script, samen met Alex Kurtzman en Roberto Orci. Er is momenteel al wel een vaag plot voor de film uitgestippeld. Volgens interne bronnen zullen we een jonge captain Kirk en een jonge Spock zien op de Starfleet Academy. De film zal hun eerste ontmoeting en hun eerste reis tonen.

De Star Trek franchise is misschien wel de bekendste franchise die er is. Het begon al in de jaren '60 met de originele Star Trek serie met captain Kirk en de Vulcan Spock. Helaas sloeg het niet aan bij het grote publiek en werd de serie aan het eind van het derde seizoen stop gezet.

Eind jaren '70 werd het thema science-fiction weer steeds populairder. De populariteit van de eerste Star Wars film was de reden voor Paramount om Star Trek weer uit de ijskast te halen. Eerst wilde Paramount in 1977 een nieuwe tv-serie beginnen met de oude acteurs, maar er werd gekozen voor een speelfilm. De film 'Star Trek 1: The Motion Picture' wordt door veel fans gezien als een langdradige, maar stijlvolle film. Het past goed naast Kubricks '2001: A Space Odyssey'.

De successen bleven volgen. Na de eerste Star Trek film verscheen, in mijn ogen, de beste Star Trek film in de hele geschiedenis van deze franchise. De film 'Star Trek 2: The Wrath of Khan' uit 1982 had alles. Zowel een ijskoude vijand, een spannend verhaal en een emotioneel einde.

Daarna verschenen nog enkele films, maar deze waren toch wel iets minder qua verhaal. De laatste film van de oude bemanning werd uitgebracht in 1992. Deze film was wederom een klassieker, aangezien het verhaal weer goed in elkaar zat. De film, 'The Undiscovered Country,' bleek echter nog niet het laatste deel te worden voor enkele bemanningsleden van de Enterprise. Enkelen kwamen terug in de film 'Generations' uit 1994.

In 1994 verscheen de eerste film met in de hoofdrol de hoofdpersonen van de serie 'The Next Generation.' Deze serie begon in 1987 en eindigde in 1994, maar toen begonnen ze pas met het maken van films.

De laatste film, Nemesis, verscheen in 2002 en was niet een groot succes. Het was wel de laatste film voor de hoofdpersonen uit 'The Next Generation.' De laatste serie, Enterprise, bleek ook geen succes. Deze werd het afgelopen jaar stop gezet.

Momenteel moeten Trekkers, zoals Star Trek fans liefkozend worden genoemd, het doen met herhalingen van series als Voyager. Toch zal er in de nabije toekomst waarschijnlijk weer leven in Star Trek worden 'geblazen.'
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: En dat geeft dan les aan kinderen *zucht*

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Battlestar Galactica: 1 afgezaagd seizoen plus één zeer trieste spin off.
Star Trek: 3 seizoenen, vier spin offs series die zorgden voor 25 meer seizoenen en 10 films.

BSG 2003: re-image
Trek 11 Academy: prequel

Even voor de duidelijkheid WAAROM trek je deze absurde vergelijking?
Ik vergeleek de franchises niet met elkaar, maar de kortzichtige HOUDING van hun FANBASES... Lezen was nooit je sterkste punt, dat blijkt hier weer eens uit.

En er is niet gezegd dat ST XI geen re-imagining zou zijn. Dus tenzij je een glazen bol hebt waarmee je in de toekomst kunt kijken, vind ik het redelijk absurd (om jouw woord te gebruiken) door te doen alsof je nu al weet hoe ST XI zal zijn... Dat het een prequel wordt is duidelijk, maar ik denk dat het tegelijk een re-imagining zal zijn die los staat van de gevestigde continuiteit.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Een prequel die los staat van de continuiteit....

Ja da's Enterprise, die had knap schijt aan de continuiteit :lol:
Gesloten