StarTrek XI gepland voor 2008 onder J.J Abrams

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gesloten
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jij bent dus duidelijk een van die mensen die nog geen afscheid kan/wil/zal nemen van het verleden van Trek. Dat is een van de redenen waarom ik denk dat dit niet zal slagen.

Trouwens, iedereen die denkt dat het met TNG gemakkelijk gegaan is als het om de fans ging zit ernaast. Er zijn tot op de dag van vandaag heel veel verstokte TOS fans die TNG en alles wat daarna gekomen is niks vinden.

Verder geef je duidelijk aan geen kennis te hebben van hoe men commercieel denkt. Een film moet niet alleen idealistisch een succes kunnen worden maar vooral ook commercieel. In the end gaat het om de pingels en niet om ons fans. Het gaat dus om hoeveelheden mensen die gaan kijken. TNGtrek e.v. heeft laten zien dat iedere film minder mensen kwamen kijken. Nemesis dieptepunt van allemaal. Ofwel, er zal geen film meer die richting uit gemaakt worden met die mensen erachter en dus in die stijl.

Men wil echter niet een film maken die alleen een kleine subgroep gaat aanspreken (alleen SF fans en een groepje die hard trekkies) en men denkt dat de namen Kirk en Spock (vermoedelijk in combinatie met een grote acteursnaam) een grotere groep mensen aanspreken. Er hoeft voor zo'n film in ieder geval veel minder reclame gemaakt te worden omdat de namen al bekend zijn.

Maar TC, als je het allemaal niets vindt, ga lekker Voy kijken en bemoei je hier niet mee. Je hoeft er niet heen, je hoeft er niet over te lezen en je hoeft je er niet mee te bemoeien (of wordt iemand die invloed kan uitoefenen op de scripts).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Als ze een grotere groep mensen willen aanspreken is het dan ook niet beter de film niet de titel Star Trek mee te geven?

Hoop mensen hebben toch al van o ja Star Trek, laat maar zitten.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Grote kans dat dat nog wel gaat gebeuren ook. Is in het verleden ook wel eens voorgesteld maar Berman wilde het niet.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik weet zowiezo zeker dat het beter is als ze de film geen star trek noemen, er zijn genoeg mensen die bij star trek aan allemaal dingen denken en dus ook kirk en spock en daarbij de 1960 star trek serie met mensen met lange oren enz.

daarom ben ik dus voor iets verder in de toekomst, dan hoefen ze zich niet aan de oude series te houden omdat ze het zo anders hebben kunnen maken dat het zo goed als een nieuwe start is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je weigert ook te lezen wat anderen zeggen he. Naast productiekosten zijn de reclamekosten vooraf de grootste kostenpost als het om een film gaat. Het kost enorm veel geld om een nieuw concept te promoten. Dat kunnen ze zichzelf besparen door dit te kiezen. Vergeet niet dat het om een reddingspoging gaat. Het gebeurt ook alleen maar omdat JJ Abrams persoonlijk een groot fan van Star Trek is. Ik ben er zelf van overtuichd dat hij erom gevraagd heeft. Dus niet dat het hem aangeboden is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kan allemaal wel mooi wezen
maar ik ben bang dat als dit aanslaat dat we er meer van gaan krijgen
als het effe zon film is en dan een heel nieuw concept oke
maar dat gaat toch niet gebeuren
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Verwoord het dan goed: Dat jullie er meer van gaan krijgen en dat mag je inderdaad voor ons hopen. Ga jij toch fijn ergens anders naar kijken?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja ga maar lekker kijken :)
ik ga hem ook kijken, maar weet nu al dat ik me ga zitten ergeren aan het feit dat het kirk en spock zijn.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mwa, ik leg me er bij neer. Ik zal toch wel gaan kijken of het nu een prequel is of niet. En ik denk dat heel wat fans met mij hetzelfde zeggen. Maar commercieel is het misschien indedraad beter om terug te grijpen naar bekende karakters. 'k Zeg alleen dat ik het liever anders had gezien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Als alles was gegaan zoals ik het had willen zien was er hoe dan ook al geen voy en ent geweest...laat staan Nemesis over Romulans. Ik ben op z'n minst blij dat er nu daadwerkelijk andere mensen aan werken dan die lui die al die bagger geproduceerd hebben. En alleen daarom al geef ik ze een niet bevooroordeelde kans. Ondanks het feit dat ik ook niet de grootste liefhebber van Kirk en Spock ben. Maar, dat ga ik misschien nog wel worden ook in de nieuwe setting. Ik ben op z'n minst bereid het een kans te geven (wat ik trouwens met voy, ent en nemesis ook was) en niet te mieren over het feit wat er allemaal wel niet anders had gekund. Daarbij heb ik ook nog eens begrip voor de commerciele keuzes. Een begrip dat ik in het verleden veel minder had, vooral voor de keuze die ze met ent gemaakt hadden (en dat bleek niet zonder reden).
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zoals het nu staat wordt het toch gewoon de eerste missie van spock en kirk? dus volgens mij is het gewoon een verhaaltje en dat je tos er achter aan kan plakken en daar heb je imo nix aan tenzij het ze zo gaan doen als bij bsg, maar daar heb ik nog nix van gehoord
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Daar kan je ook nog niks van gehoord hebben omdat er tot op de dag van vandaag geen script, geen decors en geen acteurs zijn! Ik ben trouwens over bsg als remake helemaal niet zo lyrisch. Sterker nog, het is eigenlijk gewoon een bagger remake. Volgens mij hebben we het daar al wel eens over gehad. Met Dr Who hebben ze dat bijvoorbeeld veel beter gedaan.

Ik denk dat je een vlotte film kan verwachten met de nodige actie en hopelijk ook een beetje de donkere kant van JJ erin (ik blijf erbij dat Kirk z'n vinger d'r af moet, netzo als die van Sloan :lachhuil: ). Jah ik ben inderdaad groot fan van het werk van JJ en dat maakt dat ik vermoedelijk erg positief naar deze film kijk. Ik hoop alleen wel dat hij meer vrijheid krijgt dan bij MI:III. Maar, wat ik daarover gehoord heb is dat zeker zo (ze hebben per slot van rekening alle oud betrokkenen bij Trek de laan uit gestuurd of te verstaan gegeven dat ze niets te maken mogen hebben met dit project).

Gaat het de eerste missie van die twee samen worden? Als het niet over de academy jaren gaat vermoedelijk wel. Is dat verkeerd? Nee, ik denk het niet. Er is echter wel een grote kans dat een stuk van de geschiedenis herschreven en daarmee veranderd wordt. En dat zal niet leuk zijn voor een aantal van de die hard tos fans.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

captain crash schreef:Daar kan je ook nog niks van gehoord hebben omdat er tot op de dag van vandaag geen script, geen decors en geen acteurs zijn! Ik ben trouwens over bsg als remake helemaal niet zo lyrisch. Sterker nog, het is eigenlijk gewoon een bagger remake. Volgens mij hebben we het daar al wel eens over gehad. Met Dr Who hebben ze dat bijvoorbeeld veel beter gedaan.
Ik denk dan ook dat je deze nieuwe BSG ook niet als "remake" moet zien maar als een totaal nieuwe interpretatie. De oude serie is als basis gebruikt en dan eigenlijk alleen het concept (ook van enkele eps van de oude reeks) maar verder is de reeks gewoon een "nieuw" iets.



Wat ST betreft. Ze hoeven in principe niks te maken te hebben met de series en films die al bestaan als ze het slim aanpakken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik zie BSG dus idd ook niet als remake ;) En wat jij zegt, als ze het goed doen dan hoeven ze nergens wat mee van doen te hebben :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Dat is ook wat er mis is gegaan met ENT.
Links moeten leggen met het bestaande spul. Was helemaal niet nodig geweest.

Al kan het opzich wel als de goede research doen in de bestaande dingen en er de tijd voor nemen om het uit te werken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Of gewoon een stukje gezond verstand...dat ontbrak duidelijk sinds 1999 aan Trek...
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ik ben het ermee eens dat ze een geheel nieuwe opzet moeten maken. Er is een nieuwe frisse wind nodig. Maar ik ben meer in voor de tijd Na Nemesis.Want daar heb je meer kans dat je niks kan verkloten qua tijdlijn. Want als je de prequel gaat doen kan je weinig doen lijkt me. En in de toekomst kan je een opzet bedenken wat je maar wilt. Hoef je je bij wijze van spreken nergens aan te houden
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Je kan met een prequel genoeg doen hoor, als je er even de tijd voor neemt om het uit te werken. Misschien wel net zo veel als met een sequel.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ja je moet veel fantasie en creativiteit hebben en dan kan men misschien wel wat doen, maar omdat men al een vastgelegde tijdlijn hebben kan men toch niet veel sleutelen?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Zolang je maar niet teveel connecties met het bestaan de maakt, zoals refereren naar dingen uit die series of films dat kan op zich wel gewoon een losstaand verhaal en het doet er niet toe doet of het een gebeurtenis is die nooit in de laters series/films ter sprake is gekomen.
En anders, gebruik iets uit de bestaande films/series die verder nog geen vastgelegde geschiedenis heeft daarin.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Das inderdaad waar ja.. Hopen dat ze het creatief dan oplossen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

....

hadden we dat niet allemaal al gezegd?

....
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Jewel maar ben vaag :*)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Nee, je wilde spammen. ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

CmdrCrichton schreef:Nee, je wilde spammen. ;)
en daar heb jij ervaring mee. ;) :+


Ik ben overigens benieuwd welke acteurs er gekozen gaan worden.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Nou ja, dan hoop ik toch stiekem dat er waarheid in het gerucht zit dat Matt Damon gecast wordt. :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Star Trek XI casting

IGN heeft uit betrouwbare bron vernomen wie de drie grote hoofdrolspelers in Star Trek XI zullen zijn. Het gerucht dat Matt Damon de rol van James T. Kirk gaat spelen, zou kloppen.
Adrien Brody (The Pianist, King Kong) en Gary Sinise (CSI: NY) worden volgens IGN de nieuwe gezichten van Mr. Spock en Dr. McCoy. Tenslotte zou Daniel Dae Kim (Jin Kwon in de tv-serie Lost) de rol van Lt. Sulu vertolken.

Afbeeldingbron: Filmtotaal
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Gary Sinise heeft iig zeker wel wat weg van McCoy, lijkt me opzich een goede keuze. Matt Damon lijkt me eerlijk gezegd wat aan de oude kant voor de rol. (oke, Sinise is veel ouder, maar die ziet er jonger uit dan Damon eerlijk gezegd)

Verder allemaal bekende namen wat ook niet mis is als ze Star Trek weer wat populairder willen maken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik dacht bij er bij Sinise ook gelijk aan ja. Die lijkt erg veel op McCoy. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Je weigert ook te lezen wat anderen zeggen he. Naast productiekosten zijn de reclamekosten vooraf de grootste kostenpost als het om een film gaat. Het kost enorm veel geld om een nieuw concept te promoten. Dat kunnen ze zichzelf besparen door dit te kiezen. Vergeet niet dat het om een reddingspoging gaat. Het gebeurt ook alleen maar omdat JJ Abrams persoonlijk een groot fan van Star Trek is. Ik ben er zelf van overtuigd dat hij erom gevraagd heeft. Dus niet dat het hem aangeboden is.
Daarom is het denkik beter als ze wel de titel ST gebruiken. Vooral bij een reddingspoging. Ze moeten er vanuit gaan dat het een gave film wordt, en wanneer ze deze de naam Star Trek geven, is dat positief voor de toekomst.
Gesloten