Star Trek XI: Het script

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Star Trek XI: Het script

Bericht door captain crash »

Als je niets bij te dragen hebt aan deze discussie omdat je de film bij voorbaat niks vindt worden...hou je mond dan ook (er zijn topics zat in dit forum waar je die gevoelens kan uiten waaronder het 'goed of slecht idee' topic)

Nu we zo goed als zeker weten in welke tijd de film gaat spelen komt de vraag: Waar moet de film over gaan. Doe hier je suggesties voor het script en we zullen straks wel zien of je gelijk krijgt ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Waarover het zal gaan?

Ik heb wat op St.com zitten snuffelen naar wat gegevens:
Kirk:
2250 — As a first-year Academy student with ensign rank, assigned to U.S.S. Republic NCC-1371
2254 — Upon graduation, promoted to lieutenant and posted to U.S.S. Farragut under Capt. Garrovick
2264 — Promoted to captain, in command of U.S.S. Enterprise for five-year mission

Spock
2252 – As cadet, assigned under Capt. Christopher Pike, U.S.S. Enterprise
ofwle spock was ergens anders toen Krik op de academy zat
2253 – Commissioned as ensign, still aboard Enterprise under Pike
2265 – As lieutenant commander, named first officer and science officer under Capt. James T. Kirk aboard Enterprise; promoted to commander soon after
Als deze gegevens kloppen wordt dat een aarig probleem omdat in één film te stoppen als het daadwerkelijk de bedoeling is om het vanaf de Academy te laten beginnen vanwege de tijdsspanne.
Je ontkomt dan in ieder geval niet aan een paar tijdssprongen in het verhaal.

Misschien moet het globaal dan op deze manier:
Het begint in het laatste jaar ofzo dat Kirk nog op de Academy zit en dan misschien in een soort korte proloog vooraf en dan met een tijdsprong o.i.d. naar zijn eerste aanstelling op de U.S.S. Farragut waar we onder andere te zien gaan krijgen hoe een groot deel van de bemanning omkomt tijdens een aanvaring met een of ander wezen. (Wat overigens in TOS aan de orde kwam in een ep maar dat terzijde) En dan niet alleen maar aliens jagen maar ook de dramatische kant laten zien het verlies van collega's en hoe Kirk er mee omgaat ed.
Vervolgens de promotie van Kirk en het commando wat hij krijgt over de Enterprise waar dan ook meteen de ontmoeting met Spock McCoy ed plaats vindt en vervolgens de eerste missie die ze beleefde.


Het kan zijn dat ik nu te veel fanboy, om de term te gebruiken, denk, maar er moeten wel enigszins links zijn met het bestaande om het canon te houden en naar wat ik begreep is dat de bedoeling van J.J. Abrams.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Een punt dat imo in ieder geval echt niet mag missen is de interactie tussen McCoy en Spock. Een van de weinige dingen in Star Trek die grappig bedoeld zijn die ook echt grappig waren.

Verder lijkt me dat wat EMH hierboven zegt niet echt realistisch is. Het lijkt me eerder, en beter, dat ze een periode kiezen. Dan ligt het voor de hand lijkt me om de eerste missie van Kirk op de Enterprise te doen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik zat ook met het probleem welke periode kiezen ze, of willen ze echt bij de academy periode beginnen waardoor je een enorme tijd moet overbruggen.

Als het 1 film gaat worden wat mij het meest logische lijkt op dit moment, beginnen ze inderdaad het verhaal op het moment dat Kirk het commando over de Enterprise krijgt. De ontmoeting met Spock en de rest en vervolgens hun eerste missie over wat het ook moge wezen.
Laatst gewijzigd door EMH op 01 mar 2007, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Jah, ik denk ook dat ze zullen moeten kiezen tussen ofwel "the academy years" ofwel "the first mission". Beiden combineren levert een te grote tijdspanne op om met één film te overbruggen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik denk dat ze voor de "first mission" gaan. Ik zit zelf nog met als grootste punt waar ze de spanning gaan vinden. Wie of wat wordt dus de bad guy van deze film.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik denk het ook, aangezien ze al spreken over acteurs die de rollen van Uhura en Sulu gaan spelen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Nouja, dat zijn maar geruchten enzo he. En spanning kan altijd wel gecreerd worden. Ik hoop iig dat de klingons niet een te prominente rol krijgen in het geheel. (federation en klingons zijn dan immers nog vijanden) Dat ze voorkomen vind ik best, maar ik heb liever niet dat de hele film om ze draait.

Dit roept bij mij overigens wel de vraag op: zouden ze dan de TOS klingons of de TNG en verder klingons gebruiken?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Als ze d'r in komen staat mijn geld op de TNG-klingons.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik zou eigenlijk zeggen, om problemen te vermijden doe er geen Klingons in.

Laat het verhaal dan dicht bij de aarde afspelen dingen met Starfleet zelf. Een slechterik binnen de organisatie ofzo.
In de Trek series en films hebben ze daar niet echt veel van laten zien eigenlijk.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat van mij niet zondermeer. Maar Klingons is inderdaad wel een gorte kans hoewel Romulans ook wel een mogelijkheid zijn. Misschien gaat de film zelfs wel over section 31...gezien JJ z'n voorliefde voor spy fie is dat best mogelijk ;) :P
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Als er enige waarheid zit in de cast geruchten van IGN lijkt het me sterk dat ze voor de Academy Years gaan.
Bijna alle acteurs zijn dertigers of ouder, dat zou absoluut ongeloofwaardig zijn. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

@CC

O dat zou mij ook wel wat lijken inderdaad. Van dat mysterieuze gedoe.
Iemand die de boel onderuit probeert te halen binnen Starfleet ofzo

En je hoeft er dan ook niet snel de bekende aliens bij te gaan halen. Is weer eens wat anders.
En je creeert misschien ook makkelijker iets wat voor breed publiek erg toegankelijk is.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

*kuch*kuch*

http://www.startrek.com/startrek/view/l ... 68356.html

edit: ik lees net de sypnosis door en ik zag daar dat de episode een cliffhanger heeft.... als ze daar nou es mee door gaan? vergeet kirk, geef patrick een facelift en ze kunnen er weer tegenaan :Y)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Het is al duidelijkdat het Kirk en Spock gaan worden he ;)


Bovendien de film gaan enten op een ep van een serie is niet bepaald een film maken die ook buiten de fanbase om interessant is.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

weet ik maar ik wou in 1e instantie duidelijk maken dat het idee van een bedreiging van binnenuit al es is uitgewerkt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Euhm als je het zo gaat bekijken is zo'n beetje alles wat je binnen een SF setting kan doen al eens gedaan in Star Trek ;)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

En sowieso wil een verhaal wat al eens gedaan is niet zeggen dat het een slechte film wordt.
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

t zou wel knap zijn als ie iets bedenkt wat nog nooit eerder bedacht is :)

to boldly think what no-one has tought before.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Nogmaals, vind je dat nou zoveel verschil maken?
startrekfan001
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 okt 2006, 20:40
Locatie: Tsja

Bericht door startrekfan001 »

nee :Y)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Zolang er geen klingons in de film voorkomen vind ik alles best.
Gebruikersavatar
Mescalino
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 jun 2002, 18:08
Contacteer:

Bericht door Mescalino »

Ik denk het beste een nieuwe alien of misschien een mens als badguy. Probleem is altijd dat met een bekende soort als de Andorians, klingons etc. dat je met de continuiteit zit al zouden de andorians wel kunnen.
(Hoopt stiekum op jefrey combs als badguy maar zal wel niet (niet als shran dat zou te erg voor woorden zijn))
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Star Trek XI: Het script

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:Als je niets bij te dragen hebt aan deze discussie omdat je de film bij voorbaat niks vindt worden...hou je mond dan ook (er zijn topics zat in dit forum waar je die gevoelens kan uiten waaronder het 'goed of slecht idee' topic)

Nu we zo goed als zeker weten in welke tijd de film gaat spelen komt de vraag: Waar moet de film over gaan. Doe hier je suggesties voor het script en we zullen straks wel zien of je gelijk krijgt ;)
Marlies? Ik vind de topics in de Star Trek XI sectie allemaal een beetje voorgekauwd. Tuurlijk, het is de taak van de moderator, maar het moet toch mogelijk blijven om spontane topics te plaatsen? Dit worden dan straks zulke lange bulktopics.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ze zegt toch ook niet dat er geen verschillende topics mogen zijn? Ze zegt alleen dat ze niet wilt dat er in dit topic over andere zaken wordt gesproken dan dat wat ze hier beschrijft.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

'Nero' zal wel de schurk spelen in Star Trek XI . Eric Bana is een goede, bekende Australische acteur trouwens.........is ooit nog eens gecast voor de rol van James Bond 007. Tot dusver ben ik niet echt onder de indruk van de naam 'Nero'. Ik hoop niet dat het een film wordt met een standaard slechterik genaamd 'Nemo' die voor het eerst het Omega virus ontdekt en zo de Federation 'gijzelt'. Zou erg jammer zijn .

Er is een sprankje hoop.............dat al die jonkies niet allemaal op één starship gedumpt worden. Iets wat me erg onrealistisch lijkt. Ook hoop op een serieuze film met verschillende verhaallijnen waarin sommige karakters elkaar eerst nog helemaal niet ontmoeten in de film.
Plaats reactie