Wat gaat 'Star Trek' (2009) opbrengen?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Plaats reactie

Wereldwijd gaat 'Star Trek' (2009) in Dollars opbrengen........

100 miljoen Dollar of minder...........
8
17%
.....tussen de 100 en 150 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 150 en 200 miljoen Dollar
8
17%
.....tussen de 200 en 250 miljoen Dollar
7
15%
.....tussen de 250 en 300 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 300 en 350 miljoen Dollar
6
13%
.....tussen de 350 en 400 miljoen Dollar
3
7%
.....tussen de 400 en 450 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 450 en 500 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 500 en 550 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 550 en 600 miljoen Dollar
1
2%
600 miljoen Dollar of meer..........
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

nou netjes dan wel hoor :) Nu had ik niet het idee dat de Wolverine een echte blockbuster zou gaan worden... Maar in het genre sci-fi/fantasy was het wel een redelijk goede opponent denk ik.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

Trekscaper schreef:
Star Trek online sales strong - even outpacing Wolverine
Remember last week Ad Age said that Wolverine would outsell Star Trek 2 to 1? Well the first reports for online sales shows that the battle is a lot tighter and Star Trek is actually a bit ahead. THR cites MovieTickets.com sales figures showing that even though Wolverine is selling well, Star Trek is outselling it in early online sales. TrekMovie contacted Fandango and they said that both films are selling briskly, but that Trek is currently outselling Wolverine by a bit there there as well. They noted it is very early and that most sales will come much closer to the film and so there is a caution not to read too much into it, but it is yet another good sign for the film.
http://trekmovie.com/2009/04/24/st09-ti ... iews-more/

WOW :o
Dat is een goed begin. :good:
Ik las vorige week idd ook het artikel op Advertising Age en dat gaf niet echt een lekker gevoel. Met name de cijfers mbt. de awareness en bereidheid van mensen om Star Trek in de bios te gaan kijken bleven achter bij Wolverine.

Hoewel dat ook niet raar is als je het verder analyseert, Wolverine is een sequel in een zeer populaire 'established' comic verfilming reeks. Star Trek moet je vergelijken met Batman Begins, die scoorde domestic ook een bescheiden $205milj, maar baande wel de weg voor het ongekende succes van TDK. Daar moet je Star Trek aan spiegelen denk ik.

Hier trouwens het betreffende artikel in Advertising Age.
Overigens moet je nog niet de vlag al buitenhangen, iets zegt me dat deze online ticket sales met name de fanboys zijn. En dat die zouden komen wist iedereen wel, het gaat om het reguliere bioscoopgaande publiek.
Dat zal blijken uit de cijfers in de weken erna, ik hoop dat Star Trek 'legs' heeft. :Y
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door sonix666 »

Ik snap alleen nooit waarom mensen het meteen op fanboys gooien. Als dat voor Star Trek online verkopen geldt, dan zal dat net zo hard voor de fans van X-Men gelden.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

sonix666 schreef:Ik snap alleen nooit waarom mensen het meteen op fanboys gooien. Als dat voor Star Trek online verkopen geldt, dan zal dat net zo hard voor de fans van X-Men gelden.
Ik denk dat de Star Trek fanbase niet te vergelijken is met de meer 'mainstream' X-Men fanbase.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

En toch denk ik dat Star Trek XI wereldwijd tegen de 800 miljoen Dollar gaat aanhikken.......
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Section31 »

X-Men Origins: Wolverine is denk ik gezien.
Recensies zijn niet al te best, variëren van net iets beter dan X3 tot zelfs nog slechter dan X3.
Mag nog niet in de schaduw van X2 staan dus.

Ook heeft IGN gemeld dat de uiteindelijke versie vrijwel vergelijkbaar is met de workprint, de effecten daargelaten. Dus geen extra 10min footage.
Een openingsweekend van 100milj gaat Wolverine niet halen, tweede week walst Star Trek er meteen overheen denk ik.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

Section31 schreef: Een openingsweekend van 100milj gaat Wolverine niet halen, tweede week walst Star Trek er meteen overheen denk ik.
Dat denk ik ook:

Latest Box Office Buzz
In the last couple of weeks there has been a lot of talk about the box office for Trek, with an early report from Ad Age being pessimistic and subsequent reports, including early ticket sales being much more optimisitic. Today CanWest news service has an article "JJ Abrams Star trek on track to set records" which states:

Initially expectations had Abrams’ new Trek landing at $50 million for that important opening weekend. Now pundits have moved it into the $80 to $100 million neighbourhood based on the preview news, which is very nice place for $150-million picture to live. That should put the updated film on track to surpass the $300 million world-wide total. Abrams seemed pleased about that but was hesitant to embrace the good news fully just yet. “I don’t want to be presumptuous,” he told reporters in L.A. on Sunday.
http://trekmovie.com/2009/04/27/st09-ti ... ight-more/

Ziet er goed uit 8-)
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door sonix666 »

Section31 schreef:X-Men Origins: Wolverine is denk ik gezien.
Recensies zijn niet al te best, variëren van net iets beter dan X3 tot zelfs nog slechter dan X3.
Mag nog niet in de schaduw van X2 staan dus.

Ook heeft IGN gemeld dat de uiteindelijke versie vrijwel vergelijkbaar is met de workprint, de effecten daargelaten. Dus geen extra 10min footage.
Een openingsweekend van 100milj gaat Wolverine niet halen, tweede week walst Star Trek er meteen overheen denk ik.
Nou moet ik toch toegeven, dat ik enorm genoten heb van X-Men Origins: Wolverine. Hij is zeker beter dan X-Men 3 wat mij betreft.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Wat ik uit de recensies begreep is het geen slechte film, maar ook zeker gen topper.

Ik heb hem zelf half gezien toen mijn vriend hem aan het kijken was. Ik vond het niet heel bijzonder maar dat komt ook denk ik dat ik niet veel met de x-men heb veders :{
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

De opbrengst zou wel eens negatief kunnen worden beïnvloed door de Mexicaanse griep als tenminste deze epidemie ernstige vormen gaat aannemen in de komende weken. Hoop het niet. Ik ga zowiezo naar de bioscoop. Een Trekkie laat zich niet door griepvirus tegenhouden.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

In zekere zin heeft hij wel degelijk een punt.

Maar aangezien de epidemie nog in een vroeg stadium zit en er geen sprake is van een uitbreek in Europa denk ik dat dat wel meeval vallen. Of het moet nou ineens binnen een week gigantische proporties aangaan nemen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

ach. er zijn geen miljoenen mensen besmet. We hebben het hier bij elkaar opgeteld over nog geen 1000 mensen. Dit heeft nog helemaal geen invloed buiten Mexico op het dagelijks leven. Zeker niet op het bioscoopbezoek.

Complete onzin! De griep is een storm in een glas water. Het is goed dat hier adequaat op gereageerd wordt door de WHO en verscheidene overheden, maar al is het een pandamie.. we zullen gewoon doorgaan met leven hoor :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Ja dat vermoed ik ook wel hoor, ik gaf alleen een mogelijk scenario aan
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

ik overweeg dit niet eens als een mogelijk scenario.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Miriam schreef:Ja dat vermoed ik ook wel hoor, ik gaf alleen een mogelijk scenario aan
Scenario dit, scenario dat, scenario zus, scenario zo.......het zijn vaak de wat emer zwartgalligere scenario's hè.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door EMH »

Las in de krant dat de Amerikanen als een stel paranoide lui bij het eerste de beste niesbuitje naar de dokter/ziekenhuis snellen waardoor die nu overbelast raken en als gekken geneesmiddelen aan het hamsteren zijn.
Ook worden uit voorzorg al scholen gesloten.

Dus het idee dat bioscoopbezoeken dalen daar is nog zo gek niet .
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

EMH schreef:Las in de krant dat de Amerikanen als een stel paranoide lui bij het eerste de beste niesbuitje naar de dokter/ziekenhuis snellen waardoor die nu overbelast raken en als gekken geneesmiddelen aan het hamsteren zijn.
Ook worden uit voorzorg al scholen gesloten.

Dus het idee dat bioscoopbezoeken dalen daar is nog zo gek niet .

zal wel in texas wezen enzo.. ;) daar is angst de macht.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door SpaceWally »

Ik bedoelde dat als er een pandomie uitbreekt, bioscoopbezoek zal worden verboden zoals ook al het geval is in Mexico. Maar het ziet er - op dit moment - niet naar uit dat dat volgende week gaat gebeuren. Snel naar de film dus volgende week!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

Het zal wel erg meevallen en ik zo het mediacircus niet zoveel aandacht geven.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

'Star Trek' nabs $7 million so far
Paramount pic opened at 7 p.m. Thursday

Paramount's "Star Trek" opened at 7 p.m. Thursday on most of its 3,800 screens, grossing an estimated $7 million as of Friday morning.
J.J. Abrams' reboot of the classic sci-fi franchise currently stands as the best-reviewed movie of the year, earning a 96% ranking on Rotten Tomatoes.

Last weekend, 20th Century Fox's "Wolverine" grossed nearly $5 million in midnight runs, although "Wolverine" didn't start its run until 12:01 a.m. Friday.

As with "Star Trek," Par opened "Iron Man" on a Thursday night in May 2008. "Iron Man" grossed north of $4 million in Thursday evening/midnight runs on its way to grossing $102.1 million for the weekend.

Based on tracking, Par, along with some of its rivals, doesn't expect "Star Trek" to come close to "Iron Man's" opening gross, or even the $85 million earned by "Wolverine" last weekend. Nonetheless, a number of films have overperformed in recent months
http://www.variety.com/article/VR111800 ... id=13&cs=1
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

wow, 2 miljoen meer dan wolverine en 3 miljoen meer dan iron man, nice 8-)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

maar ze verwachten niet dat het de 85 miljoen dit weekend haalt..
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

En, erg netjes voor een Star Trek film goed zo J.J :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

'Star Trek’ Adds Another $26 Million… How High Will It Boldly Go?

Steve Mason at Big Hollywood brings us Friday estimates and the predictions for Star Trek continue to rise as Mason was at one point predicting the film to make approximately $65 million, but has now raised that total to $77 million following a stellar Friday at the box.

Star Trek opened early on Thursday to the tune of $7 million and on Friday, estimates show it pulled in an additional $26 million. Our very own Laremy Legel went out on a limb with a $92.4 million prediction for the sci-fi reboot that has earned amazing reviews from critics with a 96% rating at Rotten Tomatoes holding strong. Should word-of-mouth continue to grow, so could the box-office take for the feature that must have Paramount execs jumping for joy.

In only 31 hours, Star Trek has already bested the previous best opening weekend for a Star Trek film by $20 million as Star Trek: First Contact in 1996 was the previous holder of the crown with $13 million. Perhaps its the right movie at the right time, critical reviews, trailers, marketing, J.J. Abrams or whatever, but this one is hitting on all cylinders.
http://www.ropeofsilicon.com/article/st ... -boldly-go

Looking good 8-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Miriam »

Ziet er goed uit
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Jappas »

Ziet er zeker goed uit ja :). V

anmiddag in ieder geval weer een euro of 20 meer overigens. Mijn baas belde me dat ik vrij had, dan hebben we gelijk tijd om de film te zien. M'n vriendin hoefde in ieder geval niet mee, het leek haar toch niet zo leuk. Maarja, die zit nog steeds aan het beeld van de oude ST :P. Dan maar met een vriend van me, alleen naar de bios gaan is ook zoiets he.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door GPS »

Maar hoe is het met de bezoekersaantallen in de bioscopen waar jullie zijn geweest? Bij ons vond ik dat tegenvallen. Bij de nachtpremière (waar ik niet geweest ben) en bij de voorstelling die ik gezien heb, zaten er zo'n dertig man in de zaal, waar er plaats is voor 140. Nu was het wel geen prime time, maar ik hoop toch dat de film meer bezoekers gaat trekken.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Nemesis »

GPS schreef:Maar hoe is het met de bezoekersaantallen in de bioscopen waar jullie zijn geweest? Bij ons vond ik dat tegenvallen. Bij de nachtpremière (waar ik niet geweest ben) en bij de voorstelling die ik gezien heb, zaten er zo'n dertig man in de zaal, waar er plaats is voor 140. Nu was het wel geen prime time, maar ik hoop toch dat de film meer bezoekers gaat trekken.

zoals ik al zei. in een zaal waar 500 tot 600 man pasten, waren er nog 175 stoelen vrij ongeveer.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door GPS »

Nemesis schreef:
GPS schreef:Maar hoe is het met de bezoekersaantallen in de bioscopen waar jullie zijn geweest? Bij ons vond ik dat tegenvallen. Bij de nachtpremière (waar ik niet geweest ben) en bij de voorstelling die ik gezien heb, zaten er zo'n dertig man in de zaal, waar er plaats is voor 140. Nu was het wel geen prime time, maar ik hoop toch dat de film meer bezoekers gaat trekken.

zoals ik al zei. in een zaal waar 500 tot 600 man pasten, waren er nog 175 stoelen vrij ongeveer.
Sorry, had ik overheen gelezen. Maar zal vanavond eens opletten, dan zit ik ook in die bioscoop.
Plaats reactie