Wat gaat 'Star Trek' (2009) opbrengen?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Wereldwijd gaat 'Star Trek' (2009) in Dollars opbrengen........

100 miljoen Dollar of minder...........
8
17%
.....tussen de 100 en 150 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 150 en 200 miljoen Dollar
8
17%
.....tussen de 200 en 250 miljoen Dollar
7
15%
.....tussen de 250 en 300 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 300 en 350 miljoen Dollar
6
13%
.....tussen de 350 en 400 miljoen Dollar
3
7%
.....tussen de 400 en 450 miljoen Dollar
2
4%
.....tussen de 450 en 500 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 500 en 550 miljoen Dollar
1
2%
.....tussen de 550 en 600 miljoen Dollar
1
2%
600 miljoen Dollar of meer..........
6
13%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Dennis schreef:Dat zie ik toch anders. Als je kijkt naar de dalende winst van Star Trek films, met als flop Nemesis en de verslechterende Amerikaanse economie had het mij niet verbaasd dat ze de gok niet meer aandurfden. Als het puur om het geld ging had elke onderneming deze "investering" van tafel geveegd. :)
juist omdat het wél om het geld gaan zijn ze met een soort 'reimagining' begonnen. als geld er niet toe deed hadden we waarschijnlijk gewoon weer een TNG-crew film gekregen, zoals iemand anders hierboven ook al zei.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Ik heb nergens beweerd dat het niet om geld zou gaan.. ik zei alleen dat het wellicht niet alleen maar om geld ging.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^Maar je zei wel dat als het puur om het geld ging, dat ze deze film niet zouden maken. Maar dat is alleen maar korte termijn denken. Want als ze de franchise weer populair krijgen door te investeren in deze film, verdienen ze straks alles weer drie keer zo hard terug :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Bovendien heeft men goed gekeken naar andere franchises die de laatste jaren een succesvolle re-image/reboot meegemaakt hebben.
Batman Begins bijvoorbeeld, het hele Batman franchise zat na een paar zeperds van de hand van Joel Schumacher ook op een dood spoor.
Het succes van Batman Begins heeft de weg vrij gemaakt voor zeker een aantal sequels.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Guess who? schreef:^Maar je zei wel dat als het puur om het geld ging, dat ze deze film niet zouden maken. Maar dat is alleen maar korte termijn denken. Want als ze de franchise weer populair krijgen door te investeren in deze film, verdienen ze straks alles weer drie keer zo hard terug :)
Ja, wanneer het succesvol is wel ja. Maar toch vind ik wel gewaagd om het uberhaupt te proberen.
En nog iets.. ik vind een vergelijking met andere series niet echt van toepassing, gezien Star Trek een sterk gespitste fanclub heeft. Dat levert dan nog een andere vraag op, wordt deze Star Trek film wel een echte "trekkie" film?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee deze film wordt zeker geen echte Trekkies film en gezien wat er gelekt is wordt het ook nog weer meer een film voor de TNG fans die ook TOS leuk vinden dan voor de TOS of TNG fans. Ofwel, de film wordt gemaakt voor de Trekkies die heel Star Trek kunnen waarderen, wat gelukkig nog wel de grootste groep is, en voor nieuwe mensen. Want, dat laatste is nodig wil Star Trek een toekomst hebben. En dan kan je het idd beter nog eens proberen op een moment dat de naam nog enige vorm van bekendheid heeft. Trouwens, zo groot is de gok nu ook weer niet. Op het totale budget van de studio en een aantal zekerheden die er voor volgend jaar al zijn maakt het niet veel uit. Als deze film het slecht doet zal Paramount er niet door ten onder gaan.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ik heb altijd iets tegen de ras-Trekkies gehad, vooral de laatste paar jaren. ALTIJD maar focussen op het negatieve, haast nooit eens het positieve benaderen. ALTIJD dat constante vergelijken tussen de verschillende Star Trek-series, alsof er een aparte DS9-franchise zou zijn en een aparte Voyager-franchise! Compleet ridicuul!! Ook nu weer, met die 'We Want Kirk Back'-campagne. Belachelijk! Ik stoor me er aan.

Ik ben een Star Trek liefhebber in hart en nieren. En menigeen weet ook dat ik daar al de nodige topics aan heb besteed.....die dan ook weer gauw afgedaan worden als 'onzingeleuter'. Een Star Trek liefhebber staat allang niet meer synoniem aan een Trekkie. Daarom heb ik door de jaren heen zo'n schijthekel gekregen aan dat woord.

Stonden er maar eens meer echte Star Trek liefhebbers op.....in de breedste zin van het woord. En gelukkig denk ik ook dat dat zal gebeuren met Trek XI. Tot nu toe begrijp ik de poll-resultaten alleen niet. Die resultaten zouden betekenen dat een merendeel van de posters in dit topic nu al denken dat Trek XI een flop gaat worden. Jammer! En gezien de huidige tendens op dit forum, moet het aantal echte Star Trek liefhebbers nog echt wel ff drastisch toenemen.

Op naar 25 december 2008!
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Mr Hayes schreef:Tot nu toe begrijp ik de poll-resultaten alleen niet. Die resultaten zouden betekenen dat een merendeel van de posters in dit topic nu al denken dat Trek XI een flop gaat worden. Jammer!
volgens bijna drie kwart van de stemmers gaat de film winst maken hoor :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Kom zeg. 200 miljoen op een budget van 150? Dat heet in Hollywood-termen een dikke flop.
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Mr Hayes schreef:Ik heb altijd iets tegen de ras-Trekkies gehad, vooral de laatste paar jaren. ALTIJD maar focussen op het negatieve, haast nooit eens het positieve benaderen. ALTIJD dat constante vergelijken tussen de verschillende Star Trek-series, alsof er een aparte DS9-franchise zou zijn en een aparte Voyager-franchise! Compleet ridicuul!! Ook nu weer, met die 'We Want Kirk Back'-campagne. Belachelijk! Ik stoor me er aan.
Ook last van een te hoge bloeddruk? Jongen, je moet je niet aan alles storen ;) Lean back and enjoy the ride
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Ach, jij overdrijft :). Ik denk dat ik wel een kern van waarheid uitspreek :). Je kunt dat natuurlijk baggataliseren.............
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mr Hayes schreef:ALTIJD dat constante vergelijken tussen de verschillende Star Trek-series, alsof er een aparte DS9-franchise zou zijn en een aparte Voyager-franchise! Compleet ridicuul!!
Ja, en dan heb je ook nog van die fans die altijd episodes van de ene ST-serie willen vergelijken met episodes van een andere ST-serie om te zien welke de beste is. Dat is pas erg :lachhuil:
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Mr Hayes schreef:Ach, jij overdrijft :). Ik denk dat ik wel een kern van waarheid uitspreek :). Je kunt dat natuurlijk baggataliseren.............
Je spreekt een kern van waarheid. Maar verder, wat maakt het nou allemaal uit? :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Master Vanhu Botie schreef:
Mr Hayes schreef:ALTIJD dat constante vergelijken tussen de verschillende Star Trek-series, alsof er een aparte DS9-franchise zou zijn en een aparte Voyager-franchise! Compleet ridicuul!!
Ja, en dan heb je ook nog van die fans die altijd episodes van de ene ST-serie willen vergelijken met episodes van een andere ST-serie om te zien welke de beste is. Dat is pas erg :lachhuil:
Als je hiermee doelt op de Star Trek EPISODE CONTEST dan heb je er de ballen van gesnapt. In die contest gaat het er niet om om de series naast elkaar te zetten, maar gewoon om te kiezen voor de allerbeste Star Trek-aflevering. Als die nou toevallig van de Voyager- of DS9-stal komt......dat doet er niet toe. Sowieso doet die contest er voor jou helemaal niet toe, jij luie, verlepte 'Star Trek-fan' ;).
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

;-(
Ronald42
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 28 dec 2003, 21:07
Locatie: Where the stars have no name

Bericht door Ronald42 »

Master Vanhu Botie schreef:
Mr Hayes schreef:ALTIJD dat constante vergelijken tussen de verschillende Star Trek-series, alsof er een aparte DS9-franchise zou zijn en een aparte Voyager-franchise! Compleet ridicuul!!
Ja, en dan heb je ook nog van die fans die altijd episodes van de ene ST-serie willen vergelijken met episodes van een andere ST-serie om te zien welke de beste is. Dat is pas erg :lachhuil:
Nee dat is helemaal niet erg. Dat houd de discussie opgang en dat is goed. Al moet ik wel zeggen dat DS9 gewoon het beste is. :+
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Master Vanhu Botie schreef:;-(
:troost2:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

;)
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Gezien het project en de grote naam die er aan werkt zal dit wel een FC achtige omzet opleveren. Want bij nemesis bleven ook trekkies weg, kan ik me herinneren. Volgens mij staan er ook nog wel berichten op het net van mensen die wegliepen uit de bios.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re:

Bericht door Mr Hayes »

martine schreef:In ieder geval niet meer dan 200 miljoen denk ik. Het is geen James Bond of Star Wars en zo groot zal het ook nooit worden in de bios.

Erg late respons van mij, maar ik begin toch te denken dat Star Trek XI weleens richting de 500 miljoen dollar gaat.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Trekscaper »

Wat TrekXI opbrengt hangt ook af van de "grote" corrurentie in die maand in Amerika. Een overzicht:

1 mei 2009: X-Men Origins: Wolverine
8 mei 2009: StarTrek: XI
15 mei 2009: Angels & Demons (vervolg op The Da Vinci Code)
22 mei 2009: Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian
22 mei 2009: Terminator Salvation

Filmreleases genomen van http://www.imdb.com/ReleasedInYear?year ... ountry=USA

Hopenlijk brengt Trek:XI in de week van 8 mei tot 15 genoeg op om dan al een hit te zijn.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door EMH »

Nee joh Night at the Museum 2 wordt de knaller van 2009 :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Blind Guardian »

for shakes night at the museaum II :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Als XI X files na gaat doen niet zo heel veel dus ;)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Mr Hayes »

Maar dat gebeurt niet.

Trek XI wordt de meest succesvolle Trek-film ooit :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door EMH »

Dat is voor de carriere van Abrams te hopen :) :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Guess who? »

^Hmm, dat is wel interessant...

Is het voor Abrams echt zo'n ramp als XI een flop wordt?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Neuh want hij heeft na Trek XI al genoeg andere projecten lopen. Het zou wel vervelend zijn met zeker niet het einde van zijn carriere. Het is natuurlijk ook nog de vraag hoeveel zin de rest van de wereld (de niet Star Trek fans dus) uberhaupt heeft in een nieuwe Star Trek film. Ze zullen wel heel veel promotie moeten maken wil het gevoel dat Star Trek alleen voor nerds verdwijnen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door Paulstartrek »

maar waarom heeft de StarWars franchise dit niet dan eigenlijk? Die films zijn altijd wel succesvol
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat gaat Star Trek XI opbrengen?

Bericht door captain crash »

Tjah, dat ligt vermoedelijk voor een groot deel van de fans zelf. Maar daar zouden we best een aparte discussie over kunnen voeren.
Plaats reactie