Wordt de filmfranchise 'Star Trek' de nieuwe 'Star Wars'?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Ja
4
12%
Nee
27
79%
Geen idee
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Wordt de filmfranchise 'Star Trek' de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

Na het zien van de nieuwe trailer bekroop me toch echt een Star Wars-achtig gevoel:

a) Een jonge Kirk die als een razende Anakin Skywalker tekeer gaat.

b) 'Anakin' Kirk op een soort van hooverscooter, achtervolgt door een wel erg on-Trek uitziende politieagent

c) Prachtige landschappen en vergezichten met vaag zichtbare contouren van idioot hoge scycrapers

d) Een bijna romantisch tafereel op Vulcan tussen Amanda en Sarek als ze hun pasgeborene vasthouden

e) Drukkere, minder ingetogenere space battles

f) Maar het meest belangrijke: Star Trek XI wordt een sci-fi film van het formaat Star Wars. Die films zijn nu afgelopen en Paramount wil de nieuwe 'marktleider' worden van een sci-fi genre in space; een genre dat buiten Trek om nu ook redelijk in de ijskast ligt. Verder heb ik het gevoel dat Paramount nu serieuzer met de Trek filmfranchise omgaat dan alle voorgaande Trek-producties. Nieuwe series? Zullen ze wel veel te risicovol vinden. Star Trek krijgt een wat gelijkere behandeling met die andere wereldberoemde Paramount-franchise: Indy Jones. En: Nieuw bloed in de vorm van productiemaatschappij Bad Robot...de 'Lukasfilm Ltd.' van Star Trek.

Mijn 2e vraag aan jullie is ook nog: Willen jullie dat Paramount/Bad Robot nou fulltime bezig gaat met het produceren van Star Trek films zonder mogelijkheden voor een nieuwe Star Trek serie?
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 27 okt 2010, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Trekscaper »

Nee, want Star Trek was en is vooral voor mij de series. Daarmee ben ik echt mee opgegroeid. Het is niks fijner dan elke week lekker naar een nieuwe startrek serie te kijken ipv 2-3 jaar wachten op een nieuwe film. Ook als je kijkt naar startrek op zich, zal in het meeste geval de series bekender zijn dan de films. De 2009 film is doorslaggevend voor niet alleen de toekomstige filmreeks, maar ook voor toekomstige series. Er zal heus wel een nieuwe startrek serie komen, alleen zal die denk ik op kabel tv komen en in andere opzet zijn dan de voorgaande series. Denk maar eens aan een 13 delige startrek serie per tv-seizoen. Financieel aantrekkelijker en de de schrijvers hebben meer tijd voor kwalitatieve afleveringen. Beetje zoals BSG in seizoen 1 was.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Raynor's Revenge »

je moet je wel realiseren natuurlijk dat hoewel a) t/m d) een groot deel van de trailer innemen, ze waarschijnlijk niet meer dan t eerste kwartier/twintig minuten van de film zijn ;) 't is dus niet zoals bij SW dat we er een hele episode 1 mee opgescheept zitten.

en de spacebattles kun je IMO pas volledig waarderen als je ze in hun geheel gezien heb, hoewel ik moet toegeven dat dit inderdaad de indruk is die de trailer wekte. nu vind ik dat persoonlijk niet iets slechts, gezien we t hebben over starfleet en de enige serie die wat dat betreft meer dan twee vs twee schepen heeft gedaan is DS9. ik denk dat we t er wel over eens kunnen zijn dat de battles daar ook iets minder ingetogen waren :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

Trekscaper schreef:Nee, want Star Trek was en is vooral voor mij de series. Daarmee ben ik echt mee opgegroeid. Het is niks fijner dan elke week lekker naar een nieuwe startrek serie te kijken ipv 2-3 jaar wachten op een nieuwe film. Ook als je kijkt naar startrek op zich, zal in het meeste geval de series bekender zijn dan de films. De 2009 film is doorslaggevend voor niet alleen de toekomstige filmreeks, maar ook voor toekomstige series. Er zal heus wel een nieuwe startrek serie komen, alleen zal die denk ik op kabel tv komen en in andere opzet zijn dan de voorgaande series. Denk maar eens aan een 13 delige startrek serie per tv-seizoen. Financieel aantrekkelijker en de de schrijvers hebben meer tijd voor kwalitatieve afleveringen. Beetje zoals BSG in seizoen 1 was.

Met alle respect...maar je klinkt verwend. Star Wars fans hebben/hadden het geduld voor een nieuwe film. Ik vind dat de oude Trekkies van dagen maar eens wat meer geduld moeten opbrengen. Ik zelf kan een knop omzetten. En daarom denk ik dat het niet meteen verstandig is om een nieuwe serie op poten te zetten. Ik ga liever uitkijken naar een knaller van een Trek-bioscoopfilm. Ik kan daar het geduld voor opbrengen. A) Omdat ik in de eerste plaats een filmliefhebber ben en B) Omdat ik gezien mijn studie al barweinig tijd heb om als nerd een nieuwe Trek-serie te volgen en C) Omdat ik vind dat de filmfranchise eigenlijk altijd al het zorgenkindje is geweest van de Trek-franchise. Spin-offs genoeg. Tijd voor mega-Star Trek-blockbusters.

Ik volg trouwens ook het Trek XI-forum op imdb.com. Hier een interessante post, courtesy of Locomotiva1:
Well, it's an interesting opinion.
Star Wars started as a film, and now it's trying to put up regular TV shows (cartoon and live-action).
Star Trek started as a TV series and now is trying to restart as a movie.

On a strictly "marketing" point of view, maybe a film require less "maintenance".
Il require a big budget, but once launced it lives on its own.
And producers puts best screenplays, best actor, best effects they can pay in a film, to be "safe" in such a gamble.

A TV series will have to fight every week for an audience.
Its success can be measured, and there is a trade off between budget and need for plots/props/effects in every single episode.
So both TOS and ENT series ended - those had fair audience, not low enough to be a flop, not high enough to continue.

So, it may be thet Star Trek will became the New Star Wars and Star Wars becaming a new Star Trek. It will be interesting to see what strategy works better.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door captain crash »

Nee want Star Trek heeft al een geschiedenis voordat deze film komt en hoe graag ze het ook willen, helemaal vergeten kan je dat niet. Nee, want toen Star Wars in de bios kwam was er in de markt vraag naar een space based sprookje...tegenwoordig zijn er meer dan genoeg van dat soort films. Nee want de markt is heel anders dan toen Star Wars uitkwam. Nee want Star Trek is niet zo "origineel" als Star Wars was (hoewel je daar ook je twijfels bij kan hebben, Lucas heeft natuurlijk uiteindelijk alles ook maar bijelkaar gejat). Nee want waarom zou Star Trek uberhaupt iets met Star Wars van doen moeten hebben? Star Trek is altijd sterk geweest om het feit dat het geen Star Wars was. Als deze film alsnog Star Wars wordt zal de film geen succes worden want Star Trek is geen Star Wars. Nee want Star Trek zou er uberhaupt niet meer zijn op dit moment in de tijd zonder het succes van de eerste Star Wars film...er is nog nooit een Star Wars film gemaakt omdat Star Trek zo succesvol was.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

CC? Als je goed kijkt in de poll dan heb ik Star Wars tussen aanhalingstekens gezet. Niet voor niets!
captain crash schreef:Nee want Star Trek heeft al een geschiedenis voordat deze film komt en hoe graag ze het ook willen, helemaal vergeten kan je dat niet.
Jij misschien niet. Tuurlijk, Abrahms heeft gezegd dat hij wel trouw blijft aan de continuïteit van Star Trek. En frankly? Ik vind dat niet meer dan een vereiste. Maar dan houdt het wel op. In essentie is Trek XI een reboot van jewelste. En jammergenoeg zijn het de die-hard fans die daar nog steeds niet aan willen. Ik las op Ex Astris Scientia al vernietigende reviews over de nieuwe Enterprise en het Apple-interieur. Man, to hell with it. En Paramount ziet dat ook wel zo.
captain crash schreef:Nee, want toen Star Wars in de bios kwam was er in de markt vraag naar een space based sprookje...tegenwoordig zijn er meer dan genoeg van dat soort films.
Dat is veel te simplistisch uitgelegd. Star Wars was op filmgebied wel de trendsetter eind jaren 70. En jouw opmerking verklaard ook steeds nog niet waarom elk van de laatste drie Star Wars films wereldwijd meer dan 800 miljoen Euro in het kassalaatje hebben gebracht. Trek kwam daar nog geeneens aan met zijn films. En....tis lichtelijk onzin om te zeggen dat er tegenwoordig meer genoeg van dat soort films zijn. IK heb ze niet meer in de bios gezien i.e.g. Mijns inziens is er een op te vullen gat en Paramount ziet dat ook.
captain crash schreef:Nee want de markt is heel anders dan toen Star Wars uitkwam.

Als je de trends er op naslaat dan is dat onzin. Star Wars scoorde gigantisch eind jaren 70, begin jaren 80 en deed dat eind jaren 90, begin jaren 00 nog eens dunnetjes over. Tuurlijk, qua inflatie verandert er veel. Bios-bezoekers willen vooral snellere films en actie waar je 'u' tegen kunt zeggen. Maar zowel Star Wars als Star Trek blijft in essentie niks anders dan entertainment. Zo zien Paramount en nu ook Bad Robot Productions dat.
captain crash schreef:Nee want Star Trek is niet zo "origineel" als Star Wars was (hoewel je daar ook je twijfels bij kan hebben, Lucas heeft natuurlijk uiteindelijk alles ook maar bijelkaar gejat).
Precies, daar kun je zeker twijfels over hebben. Sowieso nogal onzinnig om Star Trek en Star Wars met elkaar te vergelijken qua originaliteit. Star Trek bracht sci-fi voor een groter publiek op de tv-schermen. Star Wars idem dito met bios-schermen. Ik heb voor beide franchises een zwak.
captain crash schreef:Nee want waarom zou Star Trek uberhaupt iets met Star Wars van doen moeten hebben? Star Trek is altijd sterk geweest om het feit dat het geen Star Wars was.

Nogmaals, deze discussie gaat vooral over de opzet en grootte van de productie. Wat dat betreft heeft de komende Trek-film eindelijk meer weg van Star Wars en wordt het zeker niet een film alleen voor Trek-fans. Het feit dat de trailer mij lichtelijk Star Wars aandeed is een persoonlijke mening. Ik heb dat ook duidelijk puntsgewijs uitgelegd in m'n openingspost.
captain crash schreef:Als deze film alsnog Star Wars wordt zal de film geen succes worden want Star Trek is geen Star Wars.
Dit is bijna een drogredenering. Dus als Quantum Of Solace alsnog gaat lijken op The Bourne Ultimatum dan wordt het geen succes omdat James Bond geen Jason Bourne is? Nonsens. Producers kijken, in tegenstelling tot fans, altijd verder dan hun neus lang is. De Bond producers maken er geen geheim van dat ze onder de indruk waren van the Bourne films. Al is het maar dat de Bond franchise in Amerika flink wat marktaandeel heeft verloren aan Jason Bourne. Het zelfde zal straks opgaan voor Star Trek. Op http://www.boxofficemojo.com zijn er tientallen financial showdowns. Bond wordt qua geldopbrengsten per dag vergeleken met de vorige Bourne film. Om diezelfde reden zal straks Trek XI ook aan de Star Wars-meetlat gelegd worden. That's how it works. Zo werken filmproducers en grote filmmaatschappijen. Alleen zijn ze er niet heel open in. Nog een laatste opmerking.......de gemiddelde bioscoopbezoekers zal het een worst wezen of Trek XI meer of minder vergeleken gaat worden met Star Wars. Die gaan straks sowieso en masse naar de nieuwe film. It's entertainment in the first place for many.
captain crash schreef:Nee want Star Trek zou er uberhaupt niet meer zijn op dit moment in de tijd zonder het succes van de eerste Star Wars film...er is nog nooit een Star Wars film gemaakt omdat Star Trek zo succesvol was.
Met alle respect..maar Gene Roddenberry wilde al veel eerder een Trek film in de bios brengen dan Lucas dat wilde met Star Wars. Dat was midden jaren 70 denk ik. Maar de zaakjes kwamen niet rond. Ondertussen was het 1977 en hadden de filmmaatschappijen en Roddenberry niet meer de primeur voor een grote sci-fi film gebaseerd op Star Trek. Sindsdien is de filmfranchise van Star Trek nooit supersuccesvol geweest. De films waren voor een beperkter publiek. Dat werkte tot voor kort nog. Maar niet meer in de veranderende winstdrang in de entertainmentbusiness en de steeds ongeduldig wordende bioscoopbezoeker. Hence the fact dat het produceren van series vaak een risicovollere aangelegenheid is dan gewoon met lekker veel productiebudget en een uitgekiende marketing-promo campagne een filmfranchise met naam nieuw leven in te blazen: Star Trek XI. Sowieso biedt het plot van Star Trek XI veel meer ruimte voor een vervolgfilm. De kansen dat Star Trek als serie weer terug komt zijn uiterst klein. Paramount wil scoren met Star Trek XI. Eindelijk zijn de ambities groter dan alleen de wensen van die-hard fans vervullen.

Tip: Volg ook de discussie hier: http://www.imdb.com/title/tt0796366/boa ... /126025775
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door X-File »

Mr Hayes schreef: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?
BWHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Blind Guardian »

Mr Hayes schreef:Na het zien van de nieuwe trailer bekroop me toch echt een Star Wars-achtig gevoel:

a) Een jonge Kirk die als een razende Anakin Skywalker tekeer gaat.

b) 'Anakin' Kirk op een soort van hooverscooter, achtervolgt door een wel erg on-Trek uitziende politieagent

c) Prachtige landschappen en vergezichten met vaag zichtbare contouren van idioot hoge scycrapers

d) Een bijna romantisch tafereel op Vulcan tussen Amanda en Sarek als ze hun pasgeborene vasthouden

e) Drukkere, minder ingetogenere space battles

f) Maar het meest belangrijke: Star Trek XI wordt een sci-fi film van het formaat Star Wars. Die films zijn nu afgelopen en Paramount wil de nieuwe 'marktleider' worden van een sci-fi genre in space; een genre dat buiten Trek om nu ook redelijk in de ijskast ligt. Verder heb ik het gevoel dat Paramount nu serieuzer met de Trek filmfranchise omgaat dan alle voorgaande Trek-producties. Nieuwe series? Zullen ze wel veel te risicovol vinden. Star Trek krijgt een wat gelijkere behandeling met die andere wereldberoemde Paramount-franchise: Indy Jones. En: Nieuw bloed in de vorm van productiemaatschappij Bad Robot...de 'Lukasfilm Ltd.' van Star Trek.

Mijn 2e vraag aan jullie is ook nog: Willen jullie dat Paramount/Bad Robot nou fulltime bezig gaat met het produceren van Star Trek films zonder mogelijkheden voor een nieuwe Star Trek serie?
Neen dat gevoel had ik echt niet
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door captain crash »

Ik denk dat het een hoe dan ook niet te maken hoeft te hebben met het andere. Toen ze met de TOS films bezig waren in de jaren '80 werd er ook gewerkt aan een serie die helemaal niets met die films te maken had...sterker nog het was opeens vrede met de Klingons! (de film over dat onderwerp kwam pas nadat TNG er al was).
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

En ik ben niet de enige die vind dat Star Trek zeker geen Star Wars moet worden, maar wel groter moet worden dan de filmfranchise van Star Wars. Dit was gisteren te lezen in de LA Times met regisseur J.J. Abrahms:
LA Times: "Star Wars" vs. "Star Trek" is sort of a classic Beatles vs. Stones debate for sci-fi fans of a certain age. You have said you wanted to infuse your "Trek" revival with some lessons learned from the George Lucas universe. Can you talk about that?

JJ Abrams: Well, I’m just a fan of "Star Wars." As a kid, "Star Wars" was much more my thing than "Star Trek" was. If you look at the last three "Star Wars" films and what technology allowed them to do, they covered so much terrain in terms of design, locations, characters, aliens, ships — so much of the spectacle has been done and it seems like every aspect has been covered, whether it’s geography or design of culture or weather system or character or ship type. Everything has been tapped in those movies. The challenge of doing "Star Trek" — despite the fact that it existed before "Star Wars" — is that we are clearly in the shadow of what George Lucas has done.

LA Times: How do you overcome that?

JJ Abrams: The key to me is to not ever try to outdo them because it’s a no-win situation. Those movies are so extraordinarily rendered that it felt to me that the key to "Star Trek" was to go from the inside-out: Be as true to the characters as possible, be as real and as emotional and as exciting as possible and not be distracted by the specter of all that the "Star Wars" film accomplished. For instance, we needed to establish that there are aliens in this universe and yet I didn’t want it to feel like every scene had four new multi-colored characters in it. That is something "Star Wars" did so well with its amazing creature design. The question is how do you subtly introduce the idea that there are different species here. And to also do it differently than the ["Trek"] TV shows, which basically had someone wearing a mask sitting in a chair [in the background]. It was the balance of doing what the story needed us to do but also not feeling like we were trying to rip off or out-do what Lucas did.

LA Times: It is a challenge. There’s an early scene in your film where you have a crowded bar, music is playing and your callow young hero walks in, rubs shoulders with aliens, and then ends up in a brawl. You have to know that a chunk of your audience will be thinking about the "Star Wars" cantina scene…

JJ Abrams: That cantina scene is obviously one of the classic scenes in "Star Wars" and it was such a wonderful introduction to how amazing, how diverse and how full of possibility this "Star Wars" universe was going to be. In the subsequent films, especially the last three, so many scenes have that feeling, that they are just expanding and expanding the worlds. That was definitely something where I felt the burden of "My God, they’ve done it all." And the challenge is how do you do it where it feels real and meaningful and not like you’re borrowing from someone else. That’s just one of our challenges.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Miriam »

Star wars heerscht
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Guess who? »

Oftewel, liever karakterontwikkeling en persoonlijker drama dan grote battles en kewl exploshuns. Oke, is wel veel voor te zeggen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door captain crash »

Guess who? schreef:Oftewel, liever karakterontwikkeling en persoonlijker drama dan grote battles en kewl exploshuns. Oke, is wel veel voor te zeggen :)
als je Star Wars zo zou willen samenvatten...volgens mij zijn er een heleboel mensen die beter geen mening over Star Wars kunnen hebben zonder het gezien te hebben...wat trouwens ook geldt voor al die mensen die al een mening over Star Trek hebben voordat ze een minuut gezien hebben. In die zin ben ik het best met mivo eens op z'n tijd als het om dit soort dingen gaat.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Blind Guardian »

eg niet star trek kan een behoorlijke komedie club zijn maar als ik darth vader of palpatine op de televisie zie weet ik gelijk weer waarom star trek geen 'star wars' word :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

Ik bedoel geeneens zozeer qua inhoud, maar vooral qua look and feel, qua opzet, qua productie. Vooral na de 3e trailer denk ik dat.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Capt.Jay »

Ik denk zeer dat deze film gewoon een beetje de grotere kanten op gaat. en ik denk dan niet aan star wars. maar wel kwa Effecten etc. Maar ik hoop gewoon dat het een film wordt die ervoor zorgt dat de franchise weer leven inblaast.

Waren er ook niet geruchten dat als de film succesvol was dat er een nieuwe serie aankwam? (in Kirk era)??? als een reboot?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Guess who? »

^ Eerst komen er dan 1 of 2 films (staat in het contract van de acteurs) bij succes. Daarna zien we verder :)
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Capt.Jay »

Oke, wel tof dat de films dan doorgaan.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Guess who? »

Capt.Jay schreef:Oke, wel tof dat de films dan doorgaan.
Ja wel alleen bij succes dus hè :) Als het niet genoeg oplevert, gaat het niet door.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Capt.Jay »

Ik denk dat we met J.J wel succes kunnen verwachten.
hoewel ze natuurlijk en zeer goede concurentie hebben. verwacht ik dat Star Trek het toch nog wel eens goed zou kunnen gaan doen tegen de films van het seizoen.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Dark*staR »

Over een jaar zullen we meer zekerheid hebben :lachhuil:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door CmdrCrichton »

Ach als het net zo loopt als Nemesis. :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Vis »

X-File schreef:
Mr Hayes schreef: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?
BWHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Second :P

Argumenteren is zoo 2008
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door SpaceWally »

Ik hoop het niet. De reden dat ik Star Trek altijd zo goed vond, zijn dezelfde waarom ik Star Wars slecht vond. Als Star Trek als Star Wars zou worden, zou Star Trek niet meer Star Trek zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Raynor's Revenge »

ik denk dat het voor deze vergelijking wel belangrijk de twee elementen die het verschil maken uit elkaar te houden;

-Star Trek als toekomstvisie (meer nadruk op de Sci dan de FI) tegenover Star Wars als fantasie verhaal (meer nadruk op de Fi dan op de Sci)

-Star Trek als tv-serie tegenover Star Wars als film-epos

en dan ben ik het er zeker mee eens dat ST ook voor mij niet de fantasie kant op hoeft, maar als film-epos zie ik het wel zitten. het ST universum is rijk genoeg om daar hele mooie dingen mee te kunnen doen :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Nu alleen nog iemand vinden die dat kan realiseren :)
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door SpaceWally »

Star Strek versus Star Wars is als Coca Cola tegenover Pepsi Cola. We weten allemaal dat Coke de enige echte cola is en Pepsi is namaak, te zoet, een kinderdrankje. Zo zie ik dat bij Trek versus Wars. De laatste was niet mogelijk geweest zonder Trek. Woorden als warp, star ship, ja zelfs de Federation, ze komen allemaal voor in Star Wars. Star Trek heeft een diepgang die Star Wars doet verbleken als een sprookje zonder betekenis. Vermaak zonder inhoud. Dat is toch een universum van verschil. Laat dat vooral zo blijven. Ik hoop dus dat JJ er niet een louter spaceavontuurtje van maakt maar wel nog enkele diepgang aan weet te geven zoals Roddenberry ook altijd deed. Zonder dat zou het voor mij geen Star Trek meer zijn.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Section31 »

SpaceWally schreef: Zo zie ik dat bij Trek versus Wars. De laatste was niet mogelijk geweest zonder Trek.
Euhh bedoel je het niet andersom? :?
Star Trek was al lang dood en begraven toen Star Wars een onverwacht kassucces werd.
Paramount vond achter in de kast nog een episode script van Star Trek, stofte het af en rushte het in production als feature film, om vooral snel mee te kunnen liften op de nieuwe hype.

Star Trek heeft meer te danken aan Star Wars dan andersom.
SpaceWally schreef:Star Trek heeft een diepgang die Star Wars doet verbleken als een sprookje zonder betekenis.
Dude... seriously? :lachhuil:
Het komt allebei uit de grote duim.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Mr Hayes »

Een paar maandjes verder dus tijd om de vraag nog eens te stellen:
Is Star Trek de nieuwe 'Star Wars'? (met Star Wars nadrukkelijk tussen aanhalingstekens)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wordt Star Trek de nieuwe 'Star Wars'?

Bericht door Nemesis »

Nee! ondanks de nieuwe R2.. vind ik het volledig niet vergelijkbaar!
Plaats reactie