'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Mr Hayes »

Heeft iemand de comic book al gelezen?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Miriam »

Nee,
Ik heb geen idee of die wel te koop zijn in Nederland als dat wel zo is maken ze er verdompt weinig reclame voor :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

doet de firma bol ze niet verkopen? Ik vind de comic nu nog te duur, lees 'm wel eens als het ding betaalbaar is. Ben zelf momenteel de Titan-boekjes aan het lezen. Ontzettende slechte voorbereiding op de film maar wel leuk.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Nemesis »

nee, bol heeft ze niet. via startrek.com zijn ze pas eind april verkrijgbaar..
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Nemesis »

nu wel op bol.com

http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/s ... index.html

€ 16,99 voor ruim 100 pagina's. Maar is dit dan die strip achtig verhaal en zijn die alle 4 de verhalen in één pocket?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb net een vreemd soort link gevonden :O
mocht iemand die willen hebben pm dan maar effe
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door CmdrCrichton »

Ik heb 'm voor 12 dollar van amazon gehaald, was wel een paar weekjes wachten, maar ik had 'm net voor de film uitkwam binnen. :)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door The Snob »

Heb hem via bol besteld. Moet zeggen dat de strip écht een meerwaarde is w.b. de karakterontwikkeling van Nero, en de achtergrond van de Supernova.

Alleen jammer dat vooraf altijd werd gesuggereerd dat 'Countdown' een onderdeel van de ST canon zou worden, maar dat in een recent interview Orci aangaf dat de strip NIET canon is.... Jammer, want het zou ook voor eens en voor altijd duidelijk maken dat de Prime timeline is behouden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

waarom maakt de strip dat volgens jou duidelijk? Ik heb het ding ook gelezen en dat maakt het voor mij helemaal niet duidelijk...vooral niet omdat er heel duidelijk aan het einde staat dat alles verder gaat in de film. In de film is, in ieder geval voorlopig, de tijdlijn weldegelijk veranderd. Maar ook als ik dat niet meeneem is er voor mij geen reden om aan te nemen dat de tijdlijn niet veranderd is. Sterker nog, misschien is dat aan het begin van de strip al zo geweest (denk aan uniformen, denk aan posities die mensen innemen en geen Riker).

Ofwel, waar maak jij uit op dat de strip laat zien dat de tijdlijn niet veranderd is?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Tactical_Cube »

Omdat hun aan het einde van de strip weten en zien dat Spock weg gaat in de Jellyfish.
Maar de prime timeline is ook behouden :) dat zeggen ze in de film zelf al, het is een alternatieve tijdlijn die los van de prime timeline bestaat. (dit laatste zeggen ze niet maar kan worden opgemaakt uit één van die interviews van voor de film uit was)

Verder vond ik de strip wel redelijk verhelderend, geeft Nero toch net iets meer diepgang, niet veel, maar toch wel wat. En daarbij verklaart het tenminste waarom 1 supernova zo gevaarlijk is voor het hele heelal.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

Jawel aan het einde van de strip zien ze Spock vertrekken in de Jellyfish maar dat zegt toch nog helemaal niks over de tijdlijn. Alles wat gebeurd is vanaf het moment dat Nero z'n schip het schip van de pa van Kirk aangevallen heeft is anders dan in de oorspronkelijke tijdlijn. Ik zie dan ook niet hoe de "prime-tijdlijn" nog kan bestaan tenzij ze in een volgende film de boel gaan herstellen (laten we hopen dat dat niet gebeurt). Ofwel je zou misschien nog kunnen betogen dat de tijdlijn al veranderd is ten tijde van de strip maar volgens mij kan je niet betogen dat de strip impliceert dat de oude tijdlijn behouden is.

Ik vond inderdaad dat de strip het nodige verhelderde, maar had persoonlijk ook wel zonder gekund.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door uss defiant »

Ik begreep uit de strip en de film eigenlijk dat de nieuwe tijdlijn een parallele tijdlijn was aan de oorspronkelijke tijdlijn. Dat de ander dus nog wel bestaat, maar in een ander universum.
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Jappas »

uss defiant schreef:Ik begreep uit de strip en de film eigenlijk dat de nieuwe tijdlijn een parallele tijdlijn was aan de oorspronkelijke tijdlijn. Dat de ander dus nog wel bestaat, maar in een ander universum.
Tja, dat ook wel de eenvoudigste oplossing om met een schone lei te beginnen hé ;). "Het andere is er nog wel, maar je zult het niet meer zien".
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Tactical_Cube »

uss defiant schreef:Ik begreep uit de strip en de film eigenlijk dat de nieuwe tijdlijn een parallele tijdlijn was aan de oorspronkelijke tijdlijn. Dat de ander dus nog wel bestaat, maar in een ander universum.
Dat bedoelde ik ook ja. Ik weet zo niet meer waar het stond, maar dat kon je ook opmaken uit één van de interviews.
En daar komt nog bij dat wanneer de strip ook uit de veranderde tijdlijn kwam dit heel onlogisch was aangezien Nero misschien alsnog geboren wordt en de mensen dan wel gewaarschuwd worden. Ze weten immers wanneer het voorval zich voordoet. Er zal waarschijnlijk ook een aantekening worden gemaakt van de supernova die komen gaat door Spock.

Als de strip zich in die tijdlijn afgespeeld had, wist Spock van tevoren al hoe hij de supernova kon stoppen en dus had hij niet al die moeite hoeven doen om dat schip e.d. te krijgen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

uss defiant schreef:Ik begreep uit de strip en de film eigenlijk dat de nieuwe tijdlijn een parallele tijdlijn was aan de oorspronkelijke tijdlijn. Dat de ander dus nog wel bestaat, maar in een ander universum.
Denk dr who (seizoen 2 onder andere). Dat is misschien wel zo, maar dat betekent nog niet dat voor ons de tijdlijn niet blijvend veranderd is. Voor ons, gezien het feit dat wij nu verder met jonge Kirk meegaan, die evident een ander leven heeft dan de oude Kirk, bestaat de oude tijdlijn niet meer (tenzij je boeken leest ofzo). Parallelwerelden hebben in Star Trek altijd al bestaan, denk aan zowel de goede Voy als Tng ep met dit onderwerp. Dat die werelden bestaan betekent echter nog niet dat ze relevant zijn voor het punt waarop wij nu met Star Trek zijn. Voor zover wij nu kunnen overzien is de oude tijdlijn voor ons weg. Kan best zijn dat ze in een toekomende film nog gaan spelen met dit gegeven, maar dat zal dan moeten blijken.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door uss defiant »

Jah, daar heb je volledig gelijk in, voor de verdere films is die oude tijdlijn weg. Ik verwacht eigenlijk niet dat ze dat nog terugbrengen aangezien ze het juist hebben gedaan om af te zijn van al die continuiteit
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

uss defiant schreef:Jah, daar heb je volledig gelijk in, voor de verdere films is die oude tijdlijn weg. Ik verwacht eigenlijk niet dat ze dat nog terugbrengen aangezien ze het juist hebben gedaan om af te zijn van al die continuiteit
Persoonlijk hoop ik zelfs niet dat ze er nog iets mee gaan doen, ben heel blij met de nieuwe start en alle mogelijkheden die dat biedt (oa ook dat Kirk in de huidige tijdlijn gewoon oud wordt en niet in de nexus terecht komt enzo...dat is trouwens geen reden om de Shatman in de volgende film te willen zien ;) )
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Mr Hayes »

Waar je nu wel mee zit is één brok oude tijdlijn in de persoon van de oude Spock. Je kunt haast niet om hem heen, ook niet in een volgende film. En gezien (oude) Spock's houding tov de tijdlijn -hij had echt zo'n houding van "'t kan me nou helemaal geen fuck meer schelen"- zou men daar nog wel iets mee kunnen doen. De oude tijdlijn is in eerste instantie morsdood gemaakt, maar zo was ook Spock morsdood gemaakt in 'Star Trek: The Wrath Of Khan'.

En dan is er ook nog die jonge Kirk die misschien helemaal gaat flippen door die mindmeld. Tja, en die jonge Spock is vanaf nu ook één brok zieligheid. En misschien gaat de oude Spock wel net zulke gekke dingen doen als destijds Harry Kim ('Timeless') of Captain Janeway ('End Game'). In films kan en mag meer dan in series.

En als reactie op CC's opmerking: Tja, nu de tijdlijn overhoop is gegooid, kun je Shatman wel makkelijker terug brengen :D. Maar misschien steekt Admiral Archer daar wel een stokje voor met z'n schoothondje.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Guess who? »

Het is meer dat ik de Shat liever niet in de film zie, omdat ik toch een conflict met hem heb :P

Vervolgens denk ik dat als Spock echt Vulcan/Human is en blijft, hij voldoende informatie zal lekken aan de Federation of Starfleet. Niet te veel en niet te weinig om alles in balans te houden.

Wat je zei over Kirk vind ik erg interessant. Ik hoop daar inderdaad nog het een ander over terug te zien in vervolgfilms e.d. :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Miriam »

Ik heb de comics via een reader doorgebladerd en moet zeggen dat ik ze nou niet heel bijzonder vind. Goed ik lees dan al zelden tot nooit stripboeken, dus om ze online op de laptop te lezen was dan ook geen bevordering. Het verhaal is aardig op een paar onzinnige dingen na (remans bv. :lachhuil: ) Ik zie ook niet echt in dat je dit MOET lezen om die nieuwe film te begrijpen maar dat zal aan mij liggen, anyway Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

Je hoeft het zeker niet te lezen om de nieuwe film te begrijpen. De comic is leuk voor de mensen die al langer fan zijn van Star Trek en vooral voor die mensen die van TNG houden (zie dan ook wat de schrijvers daar zelf over zeggen). Maar het is absoluut geen noodzaak. Voor een comic is het best aardig inelkaar gezet. Voor een Star Trek comic is het heel goed.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Miriam »

Ik heb nog nooit een Star Trek comic gelezen, en de enige strips die ik lees zijn: Asterix, Kuifje, Robbedoes, Guust etc. oftewel Vooral Vlaamse/Franse dus.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Ik heb nog nooit een Star Trek comic gelezen, en de enige strips die ik lees zijn: Asterix, Kuifje, Robbedoes, Guust etc. oftewel Vooral Vlaamse/Franse dus.
Ik heb alle comics die ten tijde van TNG geschreven zijn...en daarmee vergeleken is dit heel goed :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Dark*staR »

Miriam schreef:Ik heb nog nooit een Star Trek comic gelezen, en de enige strips die ik lees zijn: Asterix, Kuifje, Robbedoes, Guust etc. oftewel Vooral Vlaamse/Franse dus.
Geen Suske en Wiske?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Miriam »

Dark*staR schreef:
Miriam schreef:Ik heb nog nooit een Star Trek comic gelezen, en de enige strips die ik lees zijn: Asterix, Kuifje, Robbedoes, Guust etc. oftewel Vooral Vlaamse/Franse dus.
Geen Suske en Wiske?
Nope,
eigenlijk lees ik helemaal geen stripboeken alleen mijn vriend heeft een aardige collectie en dit wist ik toevallig.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door GPS »

Miriam schreef:
Dark*staR schreef:
Miriam schreef:Ik heb nog nooit een Star Trek comic gelezen, en de enige strips die ik lees zijn: Asterix, Kuifje, Robbedoes, Guust etc. oftewel Vooral Vlaamse/Franse dus.
Geen Suske en Wiske?
Nope,
eigenlijk lees ik helemaal geen stripboeken alleen mijn vriend heeft een aardige collectie en dit wist ik toevallig.
Suske en Wiske is ook Belgisch hoor. :lachhuil:
En uit dat gebied komt nog wel het één en ander: Robert & Bertrand; Aria; Blauwbloezen (leuk voor antimilitaristische geschiedenis freaks met een voorliefde voor de amerikaanse Burgeroorlog); Sammy; Blake en Mortimer; Clifton; Govert Suurbier; G.Rafzerk; Kleine robbe; Lucky Luke; Minnimensjes; XIII; Olivier Blunder; Ravian en natuurlijk de Smurfen. En dan zit ik nog niet op de helft van de series uit Frankrijk en België.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Dark*staR »

^ Goede zaken van onze buren.

G.Rafzerk :*D Ik ben de paar strips die ik daarvan had kwijt :{
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door GPS »

Dark*staR schreef:^ Goede zaken van onze buren.

G.Rafzerk :*D Ik ben de paar strips die ik daarvan had kwijt :{
Da's zonde. Ik heb ze nog allemaal (25 intussen) :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Blind Guardian »

De Blauwbloezen zijn geniaal 8-) , voor ik met M:TG (Magic: The Gathering) begon kocht ik elke week en/of elke maand een stripboek van of de Blauwbloezen of Asterix , of Lucky Luke ergens begin deze eeuw heb ik op een stationskiosk nog een Asterix gekocht en daarnaa ben ik volgens mij 'helaas' mee gestopt, er is best wel een mogelijkheid dat ik een nabije toekomst me nog eens ga verdiepen in de Blauwbloezen, ik mis van deze reeks nog best wel wat albums.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: 'Star Trek: Countdown' (wél de strip)

Bericht door Master Vanhu Botie »

En niet te vergeten, Yoko Tsuno, met d'r blauwe vriendjes:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie