En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Voyager »

Alle andere Star Trek films hebben altijd een naam gekregen(Nemesis, First Contact, Wrath of Khan etc.). Waarom deze eigenlijk niet? Ik vind Star Trek XI eigenlijk maar een saaie naam... :greg:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Miriam »

Hij heet toch gewoon Star Trek ?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Blind Guardian »

Star Trek XI - Without Berman & Braga
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Nemesis »

Star Trek
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door EMH »

Het is gewoon back to basic, ofwel kortweg Star Trek. :*)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Simpel en to the point. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Guess who? »

Duidelijk :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Dat font doet een beetje oubollig aan alleen. ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Guess who? »

CmdrCrichton schreef:Dat font doet een beetje oubollig aan alleen. ;)
Welk Font, Grrr, je bedoelt zeker het Transformers Font, ohnee das die metalen, grr, welk Font!!!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door EMH »

font?

Ik zie alleen een uitsnede in de vorm van "star tek" in een wit vlak :+
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Het font van die letters, doet een beetje aan de originele serie denken. Die letters vond ik ook nooit zo mooi. Die metalen is ook niet al te best nee. :*)
Laatst gewijzigd door CmdrCrichton op 08 mar 2009, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Nemesis »

dat is ook de bedoeling |:(

het gaat toch over kirk, spock, mccoy en de rest..

uit welke grot kom jij geslopen?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Dat had ook wat vriendelijker gekunnen, aap.

Ik snap ook wel dat dat de bedoeling is, daarom zeg ik ook dat ik die van de originele serie ook niet mooi vondt. Moeilijk he, lezen en nadenken. :{
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door HorckDude »

CmdrCrichton schreef:Dat had ook wat vriendelijker gekunnen, aap.
Nemesis vriendelijker?

Wat betreft het font: tja, is een kwestie van smaak. Zelf vind ik het TOS font best mooi omdat het wat strakker is in vergelijking met de andere series. Die vind ik altijd nogal overdreven stylish en scifi-ish (met name die van TNG). Gebruik daarvan is ook voor een belangrijk deel marketing denk ik; omdat je daarmee de boodschap geeft dat het een moderne (wel hippe) versie van het originele Star Trek is, en niet film/serie nummer 8391. Zelfde geld voor de titel: ze willen ermee echt aangeven dat het direct aansluit op het origineel; en niet het zoveelste in een lange lijst Star Trek is.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door GPS »

HorckDude schreef:............ze willen ermee echt aangeven dat het direct aansluit op het origineel; en niet het zoveelste in een lange lijst Star Trek is.
En daarom weet ik nog steeds niet wat ik ervan denken moet. Ergens kijk ik er wel naar uit: Startrek gemaakt met de inzichten en de mogelijkheden van de 21ste eeuw. Aan de andere kant ik ben opgegroeid met de echte Startrek. Gemaakt met de mogelijkheden en tegen de achtergrond van de jaren zestig. Dat heeft zijn sporen achtergelaten. Ergens ben ik bang dat het daardoor een teleurstelling gaat worden zoals Enterprise.

Maar goed, ik wacht het af en ga eerst de film bekijken en hoop op een doorstart zoals bij BSG.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door HorckDude »

Nou, eerlijk gezegd verwacht ik geen Star Trek op basis van de hedendaagse tijdsgeest. Ik denk dat Star Trek echt is overleden qua science fiction waarde in de zin van 'kritische reflectie op de hedendaagse samenleving en ideeën voor maatschappelijke ontwikkeling'. Trek eps zoals 'A Taste of Armageddon' waren een bijv mooie reflectie op de Koude Oorlog, maar dat is steeds meer teruggebracht naar scifi in enge zin: hippe nieuwe techonologie en utopische visies. En als ik de trailers van Trek XI zie herken ik de klassieke Trek daar ook niet in eerlijk gezegd (maar ik kan het mis hebben natuurlijk).

Of dat jammer is is een tweede; want ik heb het idee dat ze de chemie tussen de karakters weer terug hebben gevonden. Kirk/Spock/Bones vond ik altijd erg tof aan TOS, en ik zou het erg tof vinden dat weer terug te zien. Dus ik kijk zeker uit naar de film in dat opzicht. Maar ik verwacht ook geen klassieke TOS in alle opzichten te zien.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door uss defiant »

Erg belangrijk vind ik ook dat de hoeveelheid technobabble nogal teruggeschroeft lijkt te zijn. Dat was altijd een ramp, vooral bij TNG en Voyager.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door HorckDude »

Eensch is. :yes:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door GPS »

HorckDude schreef:Nou, eerlijk gezegd verwacht ik geen Star Trek op basis van de hedendaagse tijdsgeest. Ik denk dat Star Trek echt is overleden qua science fiction waarde in de zin van 'kritische reflectie op de hedendaagse samenleving en ideeën voor maatschappelijke ontwikkeling'. Trek eps zoals 'A Taste of Armageddon' waren een bijv mooie reflectie op de Koude Oorlog, maar dat is steeds meer teruggebracht naar scifi in enge zin: hippe nieuwe techonologie en utopische visies. En als ik de trailers van Trek XI zie herken ik de klassieke Trek daar ook niet in eerlijk gezegd (maar ik kan het mis hebben natuurlijk).

Of dat jammer is is een tweede; want ik heb het idee dat ze de chemie tussen de karakters weer terug hebben gevonden. Kirk/Spock/Bones vond ik altijd erg tof aan TOS, en ik zou het erg tof vinden dat weer terug te zien. Dus ik kijk zeker uit naar de film in dat opzicht. Maar ik verwacht ook geen klassieke TOS in alle opzichten te zien.
Kijk zolang ze TOS maar loslaten. Dan denk ik dat het wel goed komt. Maar als ze net als bij Enterprise op twee gedachten gaan hinken, enerzijds aansluiting zoeken bij de andere series en anderzijds wat daarin is opgebouwd overhoop gooien, dan gaat het mis. Als Enterprise echt een serie was geweest die los stond van Stratrek (dus net zoveel te maken met Startrek, als Babylon 5 met DS9) dan had het best wel wat kunnen worden.
Ik hoop dus echt op zoiets als BSG en idd veeeeeeeeeeeeeel minder technobabble.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Zover ik weet laten ze TOS los, het is goed dat ze qua ze kwa setting het TOS-tijdperk aanhouden, maar verder wordt het echt een reboot van wat ik uit interviews opmaak. Zo hebben ze dus bepaalde details veranderd zoals het schip nu op Aarde wordt gebouwd.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door GPS »

CmdrCrichton schreef:Zover ik weet laten ze TOS los, het is goed dat ze qua ze kwa setting het TOS-tijdperk aanhouden, maar verder wordt het echt een reboot van wat ik uit interviews opmaak. Zo hebben ze dus bepaalde details veranderd zoals het schip nu op Aarde wordt gebouwd.
Ja, voor zover ik weet ook. Maar sorry, ik ben er te vaak door filmmakers ingeluisd. Ik verwacht het ergste en hoop op het beste. Want zien zal ik 'm :Y)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Normaal vertrouw ik het ook niet zo, maar gezien de makers erachter heb ik er nu meer vertrouwen in dan normaal. :)

En als Star Trek fans gaan we toch wel kijken. ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door uss defiant »

Ik gok dat ze afwijken van de tijdlijn zoals we die kennen, maar niet helemaal, aangezien Leonard Nimoy erin voorkomt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door GPS »

uss defiant schreef:Ik gok dat ze afwijken van de tijdlijn zoals we die kennen, maar niet helemaal, aangezien Leonard Nimoy erin voorkomt.
En dat zijn dus de dingen waar ik een beetje bang voor ben. Je moet voorzichtig zijn met wat je er van de oude Startrek instopt. Voor je het weet ben je aan het schipperen tussen oud en nieuw. Dat werkt niet. Je zult een keuze moeten maken.
Oké, ik geef grif toe, dat ik niet graag zie dat ze TOS gaan "herschrijven". Daar bedoel ik mee, dat ze niet te veel zaken in de film moeten stoppen die de (veel) afleveringen van TOS onmogelijk zouden maken. Tja, jeugdsentiment. ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Master Vanhu Botie »

uss defiant schreef:Erg belangrijk vind ik ook dat de hoeveelheid technobabble nogal teruggeschroeft lijkt te zijn. Dat was altijd een ramp, vooral bij TNG en Voyager.
Ik heb Brent Spiner en levar Burton ooit eens horen zeggen dat die technobabbel best hun strot uitkwam :Y)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Guess who? »

Kate Mulgrew vond dat ook hoor :)

Ze snapte de woorden niet (niemand) en vond ze veel te lastig om te onthouden...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door EMH »

Dat zij/hij niet wist waar hij/zij het over had was wel duidelijk ja. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door Guess who? »

EMH schreef:Dat zij/hij niet wist waar hij/zij het over had was wel duidelijk ja. :lachhuil:
Zo gaat dat :P B&B verstoren alles :P
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door uss defiant »

nou, ze waren niet de enige. Ik kon het nog wel dulden als het gewoon willekeurig in de aflevering zat, maar als het de oplossing was van het probleem van de aflevering had ik er echt een hekel aan.

Picard: Hmm, we have to choose between their lives and ours.

LaForge: I see no way out, Captain. But wait a minute, (*walks through engineering with head turned to the sky*) if we take the isolinear power couplings and hook them up to the flux capacitors then we get a burst of tetryon radiation from the deflector dish wich will free them all.

*voeren plan uit*

*plan slaagt, einde aflevering*

:r
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En hoe heet ie dan? En hoe heet ie dan?

Bericht door CmdrCrichton »

Dat was gewoon kut inderdaad. :lachhuil:
Plaats reactie