De eerste reviews (Géén spoilers)

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Nemesis »

mooi mooi :) let fun commence!

In mijn ogen klinkt dat toch beter dan 10 sterren in de Telegraaf (ondanks dat die krant lekkerder leest)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door mr_Vulcan »

Argh...Als 'ie over 3 weken nog maar in de bios draait. We zijn straks weg en Star Trek in het Japans is het toch net niet voor mij. :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Miriam »

Afbeelding

会堂 : 私は、星船のカーク船長のエンタープライズ午前
スポック: スポックカーク船長は、この手順は、輸送してください。
Gaat prima toch?
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door A3aan »

"Fans waren boos omdat de Klingons ondertiteld waren. Nu konden mensen de film volgen die niet jarenlang een fictieve taal uit hun hoofd geleerd hebben". :lachhuil:
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door A3aan »

Raynor's Revenge schreef:lovende recensie in het AD vanmorgen, 4/5 sterren :thumbs:
http://www.ad.nl/filmwereld/3198718/Ger ... _Trek.html

ow, en in De Pers van vanochtend stond zo'n idioot slecht stuk, hilarisch. :bonk:
Laatst gewijzigd door A3aan op 06 mei 2009, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Miriam »

The quick brown fox jumps over the lazy dog
Laatst gewijzigd door Miriam op 06 mei 2009, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Miriam »

A3aan schreef:"Fans waren boos omdat de Klingons ondertiteld waren. Nu konden mensen de film volgen die niet jarenlang een fictieve taal uit hun hoofd geleerd hebben". :lachhuil:
:rofl:
echt waar hé?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Guess who? »

A3aan schreef:"Fans waren boos omdat de Klingons ondertiteld waren. Nu konden mensen de film volgen die niet jarenlang een fictieve taal uit hun hoofd geleerd hebben". :lachhuil:
Briljant :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Nemesis »

er wordt een belangrijke wereld gemold.. zou het vulcan zijn?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Miriam »

Morgen gaan we het te weten komen ;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Section31 »

edit: never mind...
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door seven of nine 3 »

Miriam schreef:
A3aan schreef:"Fans waren boos omdat de Klingons ondertiteld waren. Nu konden mensen de film volgen die niet jarenlang een fictieve taal uit hun hoofd geleerd hebben". :lachhuil:
:rofl:
echt waar hé?



Boos om dat de taal van de Klingons ondertiteld is belachelijk gewoon Fans die hier boos over zijn moeten zich echt schamen. verwende nesten dat zijn het god verdomme :-( Die mensen moeten zich echt eens na laten kijken of ze nog wel met beide benen op de grond staan. Er zijn wel ergere dingen om boos over te zijn. Waar ik mij echt boos over kan maken is en dat er rapporteurs zijn die niet eens weten wanneer startrek is ontstaan. En dan Zegen dat het in de jaren 40 is geweest wat niet klopt. Zee slordig vind ik dat van die rapporteurs. En ik vraag mij af waar die hun studie gehad hebben zal niet veel soeps geweest zijn. Ik ben echt ontstelt. :r

Ps Star Trek fans moeten niet denken dat startrek alleen van hun is. Star Trek is voor iedereen.


.
Laatst gewijzigd door seven of nine 3 op 06 mei 2009, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Nemesis »

dat was fake mensen :S
Gebruikersavatar
seven of nine 3
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 aug 2003, 22:22

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door seven of nine 3 »

Nemesis schreef:dat was fake mensen :S
wat was fake
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Guess who? »

jouw iq
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door A3aan »

seven of nine 3 schreef:
Miriam schreef:
A3aan schreef:"Fans waren boos omdat de Klingons ondertiteld waren. Nu konden mensen de film volgen die niet jarenlang een fictieve taal uit hun hoofd geleerd hebben". :lachhuil:
:rofl:
echt waar hé?



Boos om dat de taal van de Klingons ondertiteld is belachelijk gewoon Fans die hier boos over zijn moeten zich echt schamen. verwende nesten dat zijn het god verdomme :-( Die mensen moeten zich echt eens na laten kijken of ze nog wel met beide benen op de grond staan. Er zijn wel ergere dingen om boos over te zijn. Waar ik mij echt boos over kan maken is en dat er rapporteurs zijn die niet eens weten wanneer startrek is ontstaan. En dan Zegen dat het in de jaren 40 is geweest wat niet klopt. Zee slordig vind ik dat van die rapporteurs. En ik vraag mij af waar die hun studie gehad hebben zal niet veel soeps geweest zijn. Ik ben echt ontstelt. :r

Ps Star Trek fans moeten niet denken dat startrek alleen van hun is. Star Trek is voor iedereen.


.
Dude. Check vandale eens: "sarcasme". :{
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door SpaceWally »

Ik vind het wel een grappige opmerking. Was vast een geintje.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door SpaceWally »

NRC en Het Parool van vanavond hebben ook een goede recensie. Ze geven allebei 4 (van de 5) sterren. Het Parool: 'Star Trek: een prettig weerzien'. Een citaat: "Regisseur J.J. Abrams is erin geslaagd de oude formule vitaliteit en urgentie te geven". De NRC: 'Bomvol scenario, maar Star Trek leeft'. Citaat: "De onbekende crew van de Enterprise heeft genoeg karakter en charisma, de film meer dan voldoende vaart en werveling om de gaten in de bomvolle plot te maskeren. Alles is ondergeschikt aan tempo. Zo rationaliseert men onzin niet langer met pseudowetenschappelijke uitweidingen. Daarvoor heeft de jeugd geen geduld. Trekkies worden gepaaid met insidergrapjes en de terugkeer van de stokoude Spock". :)
Het Parool-artikel staat ook op Internet, zonder de kop dan. Hier is het adres van het Parool-artikel:
http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... Trek.dhtml
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Trekscaper »

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Mr Hayes »

Ik heb inmiddels de film gezien. Afgelopen zondag heb ik de film met twee vrienden gezien in de exclusieve voorpremière van MustSee Euroborg in Groningen (Trouwens, MustSee is en blijft een weergaloze bioscoop, tikkeltje beter dan Pathé Groningen). De voorpremière werd mede-georganiseerd door FlyingDutch. En er waren allemaal typische Star Trek hapjes en.....Romulan Ale :*D

Dan de film:
Wat
een
mega-
ervaring!!!

Ik ga later m'n recensie posten, maar ik moet 'm echt nog een tweede keer zien. De continuïteit-minnende Trekkies hoeven zich NERGENS zorgen over te maken. Alles klopt als een bus. Hieronder even een paar belangrijke spoilers waarom:
Spoiler (weergeven)
Het moment dat Nero voor het eerst het schip van George Kirk aandoet een twintigtal jaren voor de lancering van de gloednieuwe Enterprise, heeft de tijdlijn al voorgoed fiks verandert.

Het meest dramatische moment is echter wanneer de planeet Vulcan voor eeuwig en altijd succesvol vernietigd wordt door Nero. Het is een uiterst emotioneel moment in de geschiedenis van Star Trek. De jonge Spock heeft z'n thuisplaneet niet kunnen redden. Hiermee is de tijdlijn voorgoed veranderd en kunnen alle gebeurtenissen vanaf The Original Series de prullenbak in.

Amanda, de moeder van Spock, is het eerste slachtoffer van alle onheil op Vulcan. Zij komt om het leven tijdens een transporter ongeluk. Spock's menselijkheid komt meer dan ooit tevoren aan de oppervlakte..

Persoonlijk vind ik de vernietiging van Vulcan een erg mooie oplossing. Er blijft zo veel ruimte open voor vervolgfilms. Immers, de Vulcans zijn nu verworden tot een uitstervend ras. Maar Romulus bestaat ondertussen gewoon nog. Ook de oude Spock blijft aan het einde van de film aanwezig....hetzij zeer bedrukt. En Captain Pike is nu Admiral Pike in een rolstoel.

Verder zijn er wel linkjes naar de Star Trek serie die nu nog wel synchroon loopt met de nieuwe tijdlijn uit de film: Star Trek: Enterprise. Zo wordt Admiral Jonathan Archer belachelijk gemaakt vanwege z'n schoothondje. Best leuk detail ;).
  Trouwens, de film zit barstens vol humor. Ik kwam soms niet meer bij :lol:
Laatst gewijzigd door Mr Hayes op 07 mei 2009, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Nemesis »

Spoiler (weergeven)
Je bedoelt niet vanaf TOS, maar vanaf ENT en vanaf deze film. Want chronologisch heb je eerst ENT dan deze film, dan TOS, TOS-FIlms, TNG- TNG films DS9/VOY etc. ongeveer.Alles vanaf deze film wordt op een zijspoor gezet, een ander universum, zoals we al velen hebben gezien in Star Trek.

en hoezo zijn ze uitstervend? zijn 10.000 vulcans niet genoeg om weer de populatie opnieuw aan te maken. Ze moeten alleen wat vaker in de 7 jaar van bil ;)
 
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Mr Hayes »

Nemesis schreef:
Spoiler (weergeven)
Je bedoelt niet vanaf TOS, maar vanaf ENT en vanaf deze film. Want chronologisch heb je eerst ENT dan deze film, dan TOS, TOS-FIlms, TNG- TNG films DS9/VOY etc. ongeveer.Alles vanaf deze film wordt op een zijspoor gezet, een ander universum, zoals we al velen hebben gezien in Star Trek.

en hoezo zijn ze uitstervend? zijn 10.000 vulcans niet genoeg om weer de populatie opnieuw aan te maken. Ze moeten alleen wat vaker in de 7 jaar van bil ;)
 
Spoiler (weergeven)
Ja, je hebt gelijk ;). Ik zeg toch ook dat alle gebeurtenissen VANAF TOS de prullenbak in kunnen. De film speelt zich ook precies af tussen de start van The Original Series en het einde van Enterprise. Immers, Archer leeft nog......
 
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Trekscaper »

Beetje off topic, maar dit moest ik gewoon plaatsen:

Zachary Quinto en Chris Pine over de nieuwe startrek film en die hard fans:

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=13802
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door Nemesis »

hilarious!
Gebruikersavatar
A3aan
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 289
Lid geworden op: 20 aug 2003, 17:15
Locatie: Tolbert , te Grun

Re: De eerste reviews (Géén spoilers)

Bericht door A3aan »

Humor! 8-)
Plaats reactie