welke alien species willen we maar al te graag zien ?

To boldly go where Kirk, Spock and McCoy have gone before

Moderator: Trekscaper

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

GPS schreef:En wat Spock nog kan doen. Ook voor een Vulcan is hij op leeftijd.

true true.. misschien nog een paar keer de pon far ;) for the good of his people.
Hij is voornamelijk kennis!
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door GPS »

Yep, maar hij moet het wel doen. En willen doen. Los van het feit dat nu de tijdlijn veranderd is, het ook de vraag is of die dingen allemaal terugkomen en niet gewoon weg veranderd zijn (wat een Nederlands weer). Ik denk dat we ze niet te zien krijgen omdat de makers niet willen teruggrijpen op de oude Star Trek. Ze zullen dus wel een oplossing zoeken om er onderuit te komen of het gewoon negeren. Daarnaast is het de vraag hoelang Nimoy het nog kan doen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

zoals ik al eerder aangaf is deze film de perfecte aanzet om de oude spock in de volgende film te laten overlijden, of overleden laten zijn. Bijv. beginnen met een funeral o.i.d., of juist, gewoon dat hij oud is en sterft oid.. maar niet als victiom of war gewoon omdat ie op is.

dat zou in mijn ogen. goed wezen.
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door sonix666 »

Maar voordat hij zijn laatste adem uitblaast vertelt ie een eeuwen oud geheim wat het bestaan van het universum bedrijgt? ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

haha.. vast niet ;)
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door TMar »

Ik heb zelf zo'n idee dat oude Spock zich terugtrekt en afzijdig houdt. Mogelijk heeft hij nog allerlei relevante informatie aan Kirk doorgegeven tijdens die mindmeld. Hij zal wel een andere naam aannemen, misschien nog weer trouwen in het kader van het voorkomen dat de Vulcans uitsterven.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Section31 »

TMar schreef:Ik heb zelf zo'n idee dat oude Spock zich terugtrekt en afzijdig houdt.
Dan ga je er vanuit dat Spock die keuze krijgt.
Starfleet zal hem uitgebreid debriefen, ongeacht of Spock dat wil of niet.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Mr Hayes »

Op het einde van de film vind ik alles toch om de oude Spock draaien hoor. Je ziet zijn gelatenheid, zijn complete falen. Wat de oude Spock heeft gigantisch gefaald. Die mindmeld met de jonge Kirk kan nog wel eens een sleutel zijn voor de volgende film. Ik kan me goed voorstellen dat de gebeurtenissen uit deze film te ingrijpend zijn voor Spock om zomaar links te laten liggen...
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door TMar »

Section31 schreef:
TMar schreef:Ik heb zelf zo'n idee dat oude Spock zich terugtrekt en afzijdig houdt.
Dan ga je er vanuit dat Spock die keuze krijgt.
Starfleet zal hem uitgebreid debriefen, ongeacht of Spock dat wil of niet.
In dat geval moet je ervan uitgaan dat jonge Spock braaf aan Starfleet heeft doorgebriefd dat er een versie van hemzelf uit de toekomst rondloopt die een schip en een rood goedje bij zich had. Daarover zou ik van te voren nadenken of dit wel een juiste keuze is. Either way can be logical, depending on the motive. Wil hij zorgen dat Romulus in de toekomst gered wordt en daarmee gebeurtenissen in de toekomst die hebben geleid tot veranderingen in het recente verleden niet zullen plaatsvinden. Zodoende geen reis van de Narada terug in de tijd zodat Vulcan niet vernietigd wordt. Of laat je de tijd z'n beloop wat natuurlijk is. Dus ingrijpen of niet.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

dit stond op trektoday:
With the world of Star Trek switched to an alternate reality timeline, as far as future stories are concerned, anything goes.

As reported by MTV, one of the problems writers Alex Kurtzman and Roberto Orci faced while penning the prequel Star Trek XI was that the future was already known by the fans. "One of the obstacles that we found ourselves butting up against [when we took on the job] was this idea that we already knew the fate of the characters," said Kurtzman. "If you're going to bring a whole new iteration of Trek to life, you could never put them in any real danger, because you already know how they either died or lived."
The answer to that was to "make the future unpredictable," which was done by putting the Star Trek world on the alternate timeline in Star Trek XI, which freed future writers from the necessity of being bound to canon. "All the characters who existed in the universe or canon we grew up with are essentially still around in some capacity," said Kurtzman. "But their lives have been altered, so they may again intersect with our crew."

According to Orci, future stories will be set in this new alternative universe. "I don't think we ever need to talk about time travel again," he said. "In fact, in the end of the movie, the device that allows time travel is destroyed. So we're stuck with this universe we're in now."

The two writers are already preparing for writing the sequel. "I'm already going back and reading some of the books I've missed," said Orci. "I'm trying to read every Star Trek book I can get my hands on. We did that a lot for the first movie. ... I'm starting to re-immerse myself again in what's come before."

So perhaps Khan will return to vex Kirk yet again. Or imagine the return of the Doomsday Machine. Perhaps Harry Mudd is lurking in some new corner of the alternate reality.
Zoals ik dus ook al zei, als het tijdreizen maar achterwege gelaten wordt.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door GPS »

@ Tmar:Starfleet weet krijgt echt wel te horen wat er gebeurd is. Alleen of ze grip hebben op een Vulcan uit de toekomst, en dan nog één waar niemand ooit grip op heeft gehad, betwijfel ik.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door TMar »

Idd, was Spock ook niet heel goed in ontsnappen?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

Het zal me ook niets verbazen als de Vulcans versplintert raken. Een partij die vrede wil behouden, en een groep die zich afsplitst om een meer actieve verdediging op te zetten zeg maar.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door GPS »

Nemesis schreef:Het zal me ook niets verbazen als de Vulcans versplintert raken. Een partij die vrede wil behouden, en een groep die zich afsplitst om een meer actieve verdediging op te zetten zeg maar.
Of zich gewoon terugtrekken en afzonderen. Hoor je in principe niets meer van maar ze kunnen dan toch elk moment weer te voorschijn worden gehaald.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door TMar »

Dat is ook weer zo. Misschien hebben ze zoiets van: Goh, daar in die briar patch is het lekker rustig want daar komt niemand, daar is een leuk groen planeetje, gaan we lekker een poosje bijkomen. Oh, hoi Baku, wij worden jullie nieuwe buren. Live long and prosper indeed 8-)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Blind Guardian »

GPS schreef:
Nemesis schreef:Het zal me ook niets verbazen als de Vulcans versplintert raken. Een partij die vrede wil behouden, en een groep die zich afsplitst om een meer actieve verdediging op te zetten zeg maar.
Of zich gewoon terugtrekken en afzonderen. Hoor je in principe niets meer van maar ze kunnen dan toch elk moment weer te voorschijn worden gehaald.
Dat is vaker gesuggereert onder andere in het novel Spock's World dacht ik ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Dark*staR »

Groene vrouwen met rood haar.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Blind Guardian »

Rood haar okay, maar groen neen dank u,
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

Dark*staR schreef:Groene vrouwen met rood haar.

en dan ook nog in een rood pakje :P
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Een van m'n collega's noemt een andere collega (met rood haar) steevast Roodkapje :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Het zal me ook niets verbazen als de Vulcans versplintert raken. Een partij die vrede wil behouden, en een groep die zich afsplitst om een meer actieve verdediging op te zetten zeg maar.
Komt me zo bekend voor ...... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Andy
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Brasschaat, België
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Andy »

Mr Hayes schreef:Ik hoop dat Scotty's
Spoiler (weergeven)
pestdwergje weer terugkomt. Man, ik vond 'm zoo schattig. Weet iemand wat voor alien dat is??
 
Afbeelding

Welk ras hij is, is onbekend, maar je mag hem Keenser noemen.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door HorckDude »

Gisteravond is in de na-meet uitgebreid besproken hoe dat ding tot stand moest zijn gekomen. Het heeft in ieder geval te maken met ketracel white.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door EMH »

Misschien krijgt tie zijn eigen spin-off sitcom.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

:lachhuil: one-bean-man show ;)
Gebruikersavatar
Jappas
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 jun 2004, 19:54
Locatie: Wageningen

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Jappas »

EMH schreef:Misschien krijgt tie zijn eigen spin-off sitcom.
Star Trek Origins: Alien of the week :')
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door SpaceWally »

Aliens die alleen maar grappig of, erger nog, schattig zijn en niets substantieels hebben toe te voegen aan het verhaal, dus bijvoorbeeld niet aan de diplomatieke tafel tot in eindeloze details meepraten over de interstellaire politiek of bemanningslid zijn op de Enterprise met uiteraard een taak - want in Star Trek heeft iedereen een taak -, horen niet thuis in Star Trek. Dat is Star Wars.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door Nemesis »

laten we het dan maar niet over de aliens in ST IV & VI hebben, met zijn genitaliën op zijn knieën... die had zeker wat substantieels toe te voegen...
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door SpaceWally »

Die vervullen dan ook verder geen rol in het verhaal. Maar hier dreigt dat wel te gebeuren: we zagen 'm opeens in Engineering op de Enteprise, kennelijk een blijvend attribuut van Scotty. Van alle wijzgingen die JJ Abrams in de canon heeft doorgevoerd, is dat misschien wel de grootste en meest bedeigende van het hele Roddenberry-fundament.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: welke alien species willen we maar al te graag zien ?

Bericht door captain crash »

SpaceWally schreef:Aliens die alleen maar grappig of, erger nog, schattig zijn en niets substantieels hebben toe te voegen aan het verhaal, dus bijvoorbeeld niet aan de diplomatieke tafel tot in eindeloze details meepraten over de interstellaire politiek of bemanningslid zijn op de Enterprise met uiteraard een taak - want in Star Trek heeft iedereen een taak -, horen niet thuis in Star Trek. Dat is Star Wars.
...dan ken je Star Wars toch niet goed genoeg, JarJar praatte zeker wel op topniveau mee...(wat misschien wel de grootste ergernis van de nieuwe trilogie was). Maar serieus, hou nog eens op met Star Trek vergelijken met Star Wars. Het vriendje van Scotty leek zeker wel eens van engineering te weten. Daarmee vond ik het trouwens nog steeds geen nuttige bijdrage aan de film hebben.
Plaats reactie